Jakiś czas temu jeden z pracowników Riotu stworzył wpis, w którym przedstawiał on aktualne w tamtym momencie przemyślenia teamu odpowiedzialnego za balans związane z sytuacją Marksmanów. Od tego czasu zmianie uległo kilka rzeczy w związku z czym teraz zdecydowano się stworzyć podobny wpis przedstawiający obecny stan rzeczy i jego przetłumaczoną wersję znaleźć możecie poniżej:
Witajcie,
Pomyślałem, że dobrze będzie wrócić do tematu Marksmanów po tym jak rozmawialiśmy o nich na początku roku.
Rzeczy, które od tego czasu uległy zmianie:
- Wpływ junglerów został zmniejszony poprzez zmiany w dystrybucji XP i innych systemach. W przed-sezonie nieopatrznie zwiększyliśmy wpływ junglerów, a więc w ostatnim czasie osłabialiśmy go mniej więcej do starego poziomu.
- Courage of the Colossus jest znacznie słabsze co odbiło się na postaciach polegających na tej specjalizacji. Kombinacja tej modyfikacji i zmian w jungli zrobiła miejsce dla wielu pozycji/postaci w tym dla marksmanów
- Lethality zostało zbuffowane, jako że nie spełniało swoich zadań w przypadku praktycznie każdego rodzaju postaci zadającej fizyczne obrażenia. Dzięki temu casterzy i marksmani nastawieni na wczesną fazę gry mogli składać przedmioty bardziej odpowiadające ich wymogom co pozwoliło im osiągać większe sukcesy (tak samo sprawa się ma w przypadku innych użytkowników Lethality, jednak w niektórych przypadkach sukcesy są aż za duże)
- Tam gdzie uznaliśmy to za konieczne wprowadziliśmy pewne indywidualne zmiany dla niektórym marksmanów (Draven, Kalista, Lucian, Trist itp.)
Obecne przemyślenia:
- Marksmani oparci na utility (np. Ashe) zdają się być w całkiem dobrym miejscu. Marksmani oparci na castowaniu/nastawieni na wczesną fazę gry (np. MF) w niektórych przypadkach prezentują się zdecydowanie zbyt dobrze. Marksmani używający uderzeń krytycznych (nastawieni na auto-ataki w późnej fazie gry) mogą jednak wymagać dalszych zmian w przedmiotach (nie polegających na bezpośrednich buffach, a bardziej na dostosowaniu przeciwko komu mają oni być mocni, a przeciwko komu słabi)
- Penetracja armoru wymaga kilku zmian po buffie Lethality. Część problemów bierze się z faktu, że Black Cleaver jest obecnie zbyt często budowany dając sporą moc w połączeniu z Lethality, w związku z czym zmieniamy ten przedmiot tak by dawał więcej HP, a mniej AD. W dalszym okresie czasu (potencjalnie w mid-sezonie) chcielibyśmy się również przyjrzeć innym typom penetracji armoru. Jako przejściową zmianę testujemy możliwość sprawienia, że Last Whisper (komponent Lord Dominick’s i Mortal Remindera) będzie posiadał takie same % przebicie jak jego ulepszone wersje, ale będzie przyznawał mniej AD co sprawiłoby, że byłby on dobrą odpowiedzią na stackujący się armor w środkowej fazie gry. Do tego wszystkiego testujemy redukcję ilości przyznawanego Lethality przez Ghostblade i Specjalizacje.
- W najbliższej przyszłości najpewniej będziemy również nerfić indywidualnie niektórych marksmanów. Największymi kandydatami obecnie są Jhin i Corki.
- Będziemy wprowadzać zmiany w Fervorze i Warlordzie. Fakt, że Warlord jest obecnie domyślnym wyborem prowadzi do sytuacji gdzie albo wybierasz rzecz, która pozwoli ci nie przegrać linii albo rzecz, która pozwoli ci być w miarę efektywnym w późnej fazie gry JEŚLI nie zostałeś zbyt zmiażdżony na linii. W związku z tym, chcemy aby Warlord stał się trochę bardziej niszowym wyborem.
- Nie widzimy innych klas wypierających marksmanów z dolnej alei. Obecnie Ziggs jest jedynym magiem, który z powodzeniem jest grany w roli farmiącej postaci na dolnej alei i choć wygląda on trochę mocno to cieszymy się z jego obecności na tej linii. W dłuższym okresie chcielibyśmy zobaczyć czy kilka innych magów w podobny sposób nie mogłoby zagościć na tej pozycji (moc niszczenia wież jest najprawdopodobniej częściową odpowiedzią w tym przypadku).
Autor tego wpisu znalazł również czas by odpowiedzieć na część pytań użytkowników i tak zapytany o potencjalne przyszłe zmiany w Kindred odpowiedział on:
Najprawdopodobniej sprawimy, że pierwszy Znak ciągle pojawiać się będzie na Scuttle Crabie, a nie jak dotychczas również na Raptorach, biorąc pod uwagę jak trudny obecnie jest to do zrobienia camp. To jest problem, który został już zauważony na forum i jest wygląda na dobry przykład “Złego RNG” (zostawia mało miejsca do przystosowania się, nie działa zbyt uczciwie na obie drużyny i wywołuje uczucie że ktoś został “przekręcony” przez grę)
Poza tym nie mamy żadnych planów na najbliższy czas. Istnieje pewne zainteresowanie związane z możliwością przyjrzenia się ich scalowaniu/krzywej mocy po tym jak opracujemy już zmiany mid-sezonowe, ale nic jeszcze nie zostało w tej kwestii ustalone.
Po tym jak poruszony został temat Jhina wypowiedział się on natomiast w sposób następujący:
W przypadku Jhina testujemy nerf na spowolnieniu nakładanym przez jego ulta (krótszy czas trwania lub zmniejszająca się wartość) co w niektórych przypadkach ograniczy jego możliwość znuke’owania bardziej wrażliwszych celów. Dodatkowo rozważamy zmniejszenie obrażeń zadawane przez jego pułapki minionom by ograniczyć jego możliwości waveclearu. Te zmiany nie zostały jeszcze jednak w pełni potwierdzone,
źródło: http://boards.na.leagueoflegends.com/en/c/developer-corner/XuAJPHo1-some-follow-up-marksmen-thoughts