W ostatnim czasie na oficjalnym forum League of Legends jeden z pracowników Riotu poruszył temat ostatniego już dużego reworku w aktualizacji tanków, który dotknie Zaca. Od razu przejdźmy więc do przetłumaczonej wersji tego wpisu.
Witajcie,
Jestem tutaj by porozmawiać o ostatnim championie zmienianym w dużym stopniu w aktualizacji tanków, a mianowicie o Zacu. Ogólne cele tej aktualizacji wymieniliśmy już wcześniej więc od razu przejdźmy do omówienia dlaczego w tym reworku zdecydowaliśmy się zawrzeć naszego najbardziej gumowatego Vanguarda.
Oto z czego jesteśmy zadowoleni i co chcemy w nim zachować:
- Elastic Slingshot (E) jest zabawnym i satysfakcjonującym spellem, który pozwala Zacowi zainicjować z wielu różnych kątów i odległości
- Fragmenty Zaca rozrzucane z pasywa tworzą unikalny i zajmujący sposób na sustain
- Zack jest odrzucającym i podrzucającym Vanguardem co jest naturalnym odzwierciedleniem jego gumowej postaci
- Cell Devision (jego revivujący pasyw) zachęca Zaca do wykorzystywania jego rozciągliwości do inicjacji i wejścia głębiej w przeciwną drużynę od pozostałych Vanguardów
Dlaczego więc właściwie wybieramy tego bohatera do aktualizacji tanków? Otóż kiedy strategiczne elementy Zaca wydają się być dość interesujące (co rozwinęliśmy powyżej), to nadal uważamy że w aspekcie taktycznym jest on dość nudny (co rozwinęliśmy poniżej). Do tego wszystkiego wierzymy, że jesteśmy w stanie jeszcze bardziej rozwinąć kwestię bycia odbijającym się i zmieniającym kształty bohaterem ligi .
Oto co najpewniej ulegnie zmianie w Zacu:
- Obecny kit Zaca zachęca go do użycia wszystkich umiejętności na raz by stworzyć jeden burst zadający maksymalne obrażenia, zamiast wyczekać z ich użyciem by bardziej przeszkadzać i odbijać się wokół wrogiego teamu.
- Po inicjacji w kicie Zaca nie ma już zbyt wielu opcji w walce i zazwyczaj ogranicza się on do ciągłego atakowania jednego celu przy użyciu Q i W
- Podobnie jak w przypadku pozostałych tanków chcemy zabrać trochę jego mocy z “pewnych” obrażeń i przenieść ją do dodatkowych form CC (mamy wrażenie, że jego dwa pasywy zapewniają mu już wystarczające możliwości defensywne)
- Mimo, że część jego umiejętności spełnia swoje zadania to mamy wrażenie, że jego kit można przekształcić tak by jeszcze bardziej rozwinąć tematykę człowieka gluta odróżniając go od innych postaci.
- Stretching Strike (Q) nie rozwija za bardzo pomysłu rozciągliwego uderzenia , w efekcie czego jest on bardzo podobny do Unstable Matter (W) (obrażenia AoE zadawane w momencie gdy jesteśmy obok przeciwnika)
- Let’s Bounce! (R) jest bardziej chaotyczną wersją ulta Wukonga (Cyclone) zamiast być umiejętnością potencjalnie rozstrzygającą cały teamfight jaka zdaje się być obiecywana przez jego unikalną, lepką i odbijającą się naturę
Chcemy przekształcić naszego mazistego człowieka w wybitnego przedstawiciela Vanguarda , rozrzucającego swoich przeciwników przy użyciu swoich lepkich, rozciągliwych i chaotycznych umiejętności, które wydają się być unikalne dla Zaca.
Let’s Bounce,
ShrieveP.S, Wprawdzie nie powinniśmy podawać póki co żadnych szczegółów… ale tak, ton jego głosu spada i rośnie wraz z tym jak Zac zmienia swój rozmiar
Podobnie jak w pozostałych wpisach o tej tematyce autor odpowiedział na kilka pytań społeczności i tak na stwierdzenie, że obecne problemy z Q Zaca pochodzą z jego zbyt małego zasięgu stwierdził on.
Wersja Q, z którą obecnie eksperymentujemy ma inny zasięg i szerokość or wersji z serwerów live. Naszym finałowym celem jest umiejętność sprawiająca bardziej fizyczne wrażenie i bardziej odpowiadająca Zacowi niż zwykłe od razu zadawane AoE obrażenia.
Dodatkowo możecie spodziewać się ciekawszego nakładanego efektu niż spowolnienie
źródło: http://boards.na.leagueoflegends.com/en/c/developer-corner/vLEjALxZ-mid-season-tanks-update-zac