Meta na mobilność? Też bądź mobilny! Sprawdź mobilne How2Win

Riot o Azirze

Pracownicy Riotu dostarczyli nam kolejnych informacji za pośrednictwem rozmaitych postów, tym razem wiadomości te skupiają się na takich sprawach jak nowy champion – Azir, czy nowy tryb gry nazwany Ascension. Dodatkowo na samym dole znaleźć możecie kilka nowości z PBE, które umknęły naszej uwadze podczas tworzenia pierwszych dwóch wpisów.

Q&A Meddlera

W grze pozostało jeszcze kilka umiejętności działających losowo (jako przykład mogę podać ultimate: Gangplanka, Kennena i Branda, czy pasyw Siona), a  od jakiegoś czasu możemy zaobserwować tendencję do usuwania losowości z LoLa (usunięcie Dodge’a czy usunięcie losowości spelli Barona na nowym SR). Czy w związku z tym planujecie zreworkować te umiejętności?

Czy istnieje jakiś szczególny powód, dla którego ulti Branda nie ma indykatora zasięgu odbicia podobnego do tego wbudowanego w W Nami?

Masz rację twierdząc, że staramy się usuwać niepotrzebny element losowy z gry. Przykładowo pasyw Siona nie będzie już częścią nowego kitu, a ulti Gangplanka także doczeka się zmiany w pewnym momencie (niewykluczone, że zdecydujemy się wprowadzić tę modyfikację przed reworkiem GP).

Jeśli chodzi o ulti Kennena to wydaje mi się, że obecna wersja tej umiejętności daje możliwość odpowiedniego zareagowania zarówno Kennenowi (w razie czego możesz użyć innych umiejętności do zestunowania przeciwnika) jak i jego przeciwnikowi (musisz zdecydować jak bardzo chcesz przetestować swoje szczęście narażając się na zestunowanie), jednakże nie zagrałem wystarczająco dużo gier Kennenem by móc to właściwie ocenić. Zgadzam się natomiast, że losowość w ulti Branda potrafi być naprawdę frustrująca, jednakże przeciwnicy muszą traktować przez to Branda jako potencjalne zagrożenie nawet jeśli ten stracił dużo podczas gry na linii.

Nie mogę wymyślić żadnego dobrego powodu dlaczego ult Branda nie ma takiego indykatora, dodamy go.

Co sądzisz o Poppy?  Mi podoba się w niej to, że ma ona tak wiele różnych buildów, a także fakt że potrafi być ona bardzo silna w późnej fazie gry, jednakże zbyt łatwo ją skontrować i posiada ona zbyt wysokie koszty many.

Chcemy istotnie zmodyfikować gameplay Poppy. Ona robi pewne fajne rzeczy (szczególnie jej E jest fantastyczne), jednak zbyt łatwo można ją zgnębić we wczesnej fazie gry, a za to w późniejszej nie da się tak naprawdę jej skutecznie skontrować.

Jakie są twoje przemyślenia na temat Veigara?

Podoba mi się fakt, że Veigar staje się coraz potężniejszy wraz z upływem czasu zwłaszcza, że idealnie pasuje to do jego tematyki (mały, niedoceniany ale naprawdę groźny mistrz zła). Podoba mi się także koncept jego E (lubię część z uwięzieniem kogoś w środku stunującego pierścienia, ale nie podoba mi się wycelowywanie tej umiejętności w taki sposób by od razu nałożyć stuna)

Jeśli chodzi natomiast o negatywne strony to jego gameplay (zwłaszcza E i R) jest zbyt trudny do skontrowania, a jego Q i R oferują w gruncie rzeczy to samo. Dodatkowo jego pasyw także nie wymaga zbyt dużego zaangażowania gracza.  Ogólnie czyni to z niego bohatera o ciekawym corze, który mógłby skorzystać ze średnich rozmiarów reworka. Takowy rework nie pojawi się jednak w najbliższym czasie gdyż wiele innych postaci potrzebuje go znacznie bardziej od Veigara.

Czy wznowicie kiedyś pracę nad porzuconymi konceptami bohaterów takimi jak na przykład Tabu Szaman? Naprawdę chciałbym zobaczyć supporta/maga parającego się voodoo.

Raz na jakiś czas powracamy do starych konceptów, czasem z sukcesem, czasem tylko po to by ponownie odłożyć je na półkę.  Zazwyczaj staramy się inaczej podejść do danego pomysłu (dla przykładu Elise powstała przy kolejnym podejściu do pomysłu “spider lady”, jednak zamiast tworzyć pół człowieka – pół pająka, postawiliśmy na możliwość transformacji). Czasem powracamy do jednego pomysłu kilkukrotnie. Kilka lat temu próbowaliśmy stworzyć piaskowego maga jednak nie byliśmy zadowoleni z rezultatów, rok lub dwa lata temu ponownie podeszliśmy do tego pomysłu i mimo kilku prób znowu polegliśmy cały czas mam nadzieję, że kiedyś stworzymy postać, która z powodzeniem zapełni tę niszę.

Azir

Jak Disc of The Sun będzie działał na Dominionie?

Na razie nie mamy żadnego dobrego pomysłu na rozwiązanie tego problemu. Obecnie na Dominionie pasyw działa tylko jako Will of the Emperor. Kiedy tylko będziemy mieli trochę czasu na pewno przyjrzymy się temu zagadnieniu.

Jeśli przykładowo w grze będzie Teemo to czy da radę on oślepić żołnierzy Azira? Czy po nałożeniu blinda na Azira żołnierze automatycznie przestaną atakować?

Nie da się wycelować w żołnierzy. Obecnie zblindowanie Azira nie wpływa na ataki żołnierzy, ale być może powinno?

wow Nasus i Renekton mają wielkiego brata?

Te postacie mogą być w jakiś sposób ze sobą połączone…

Czy Azir to “Seth”/”Sand Mage”, o którym wzmianka kiedyś pojawiła się w plikach na PBE?

Tak, poprzednia wersja Azira nosiła roboczą nazwę “Seth” i była bardziej powiązana z magią piasku. Zdecydowaliśmy się jednak na przesunięcie jego tematyki bardziej w stronę imperatora kiedy zorientowaliśmy się kim tak naprawdę według nas powinien być Azir.

Czy pasyw Azira działa tylko raz na dany turret?

Nie, możesz używać tej umiejętności kilkukrotnie na ruinach jednej wieży, ale za to umiejętność ta ma naprawdę długi cooldown.

Jak odpala się tego pasywa? Czy aktywuje się on automatycznie po zlasthitowaniu wieży, a może aktywuje się automatycznie jak przejdzie on obok ruin wieży?

Trzeba nacisnąć prawym przyciskiem na ruiny wieży – podobnie jak na latarnię Thresha.

Jaki jest przybliżony czas pracy pasywa w czasie rozgrywki?

Gdyby używać go za każdym razem gdy Cooldown na to pozwoli to byłoby to 25% całej rozgrywki. Zazwyczaj jednak chcesz użyć tej umiejętności w bardziej strategiczny sposób. Oczywiście nie są to jeszcze wartości, które z pewnością trafią na serwery live.

Czy Disc of The Sun skaluje się z jakimiś statystykami?

Podobnie jak w przypadku każdej wieży statystyki idą w górę wraz z upływem czasu w grze.  Chcemy też by obrażenia zadawane przez dysk skalowały się z AP Azira, jednak nie mogę sobie przypomnieć czy działa już to w ten sposób na PBE.

Czy CD pasywki Azira naliczany jest osobno dla każdej ruiny czy może jest jeden cooldown dla umiejętności?

Jest jeden cooldown dla całej umiejętności.

Czy przeciwnik będzie mógł użyć aktywa Ohmwreckera na wieży stworzonej z pasywa Azira?



Będzie mógł w momencie, w którym postać ta wyjdzie na serwery live. Na razie opcja ta nie znalazła się jeszcze na serwerze testowym.

Czy pasywa będziemy mogli używać tylko na ruinach sojuszniczej wieży?

Pasywa można używać także na ruinach wrogiej wieży.

Jak długo wieża z pasywa pozostaje na polu bitwy?

Minutę, jeśli nie otrzyma żadnych obrażeń (jej HP stopniowo spada wraz z upływem czasu).

Czy wieża z pasywa będzie dawała wizję na niewidzialne jednostki taką samą jak normalne wieże?

Tak. Dodatkowo wieża z pasywa będzie miała wszystkie efekty, które posiada także zwykła wieża.

Co się stanie kiedy Nocturne/Malhpite będą próbowali używać swoich ultimate by przejść przez mur stworzony z ulta Azira?

Postacie posiadające dasha/leapa, który nie może zostać zatrzymany przejdą przez ten mur.

Jaki jest zasięg Azira?

525 bez żołnierzy, 1200 z żołnierzami.

Czy jest jakiś limit żołnierzy, których możemy mieć naraz na polu bitwy?

Realistycznie podchodząc do sprawy maksymalnie można mieć przywołanych 3 żołnierzy. Nie ma żadnego odgórnego ograniczenia ale są cooldowny.

Czy żołnierze nakładają efekty on-hit?

One liczone są jako spelle więc nakładają efekty Rylaja czy Liandry ale nie nakładają efektów Wit’s Enda czy Lich Bane’a.

Czy da się teleportować do wieży powstałej pasywa aby mieć zmniejszony Cooldown ?

W założeniu będzie można tak zrobić. Na PBE może jednak obecnie występować z tym bug.

Czy według ciebie postać ta będzie viable na topie i supporcie?

Mam nadzieję, że nie. Ciężko pracujemy nad tym by był on typowym midlanerem.

Ascension

Czy podczas grania w tym trybi Xerath będzie zablokowany?

Zdecydowanie będzie można zagrać Xerathem w Ascension. 🙂

Czy będzie to kolejny tymczasowy tryb gry czy może zostanie on na stałe? Czy Ascension zastąpi Dominiona?

Nie chcemy zastąpić Dominiona, Ascension jest kolejnym tymczasowym trybem gry.

Co się stanie z Xerathem po jego śmierci? Co się stanie kiedy gracz z Ascended zginie? Czy podczas grania w tym trybie będziesz mógł się recallować? Czy jest jakiś cooldown na trinket?

Xerat odrodzi się wkrótce po tym jak gracz z Ascended zostanie zabity. Buff nie będzie przechodził z gracza na gracza. Nie będzie można się recallować, a po przejściu na platformę będziesz musiał walczyć na śmierć i życie.

Jakie Summoner Spelle będą dostępne w tym trybie?

Smite, Revive & Garrison będą zablokowane.

Rework Soraki

Aktualizacja Sony została wprowadzona w środku cyklu. Nadal wierzę, że wkrótce zobaczymy nową Sorakę na PBE.

Soraka nie wyjdzie na serwery live w patchu 4.16.

PBE

Okazuje się, że w poprzedniej aktualizacji serwera testowego wprowadzono kilka nowości, których nie opisaliśmy w naszych dwóch wpisach. Po pierwsze do nowej wersji Summoner’s Rift dodano różnego rodzaju zwierzęta, których modele pojawiały się co jakiś czas pojawiały się w plikach na PBE.

Here are the locations of all the in-game critters I’ve been able to find!

Dzięki sugestiom społeczności woda w rzece od teraz posiada specjalną animację, która wyświetlana jest gdy jakiś champion po niej przechodzi.

Jeśli chodzi jeszcze o zmiany w Summoner’s Rift to obszar w pobliżu campu golemów po czerwonej stronie został odrobinę zmodyfikowany (chodzi głównie o miecz wystający ze ściany).
Dodatkowo zaktualizowano jeszcze animację autoattacków Urgota.

Jeśli zauważyłeś literówkę/błąd we wpisie - prosimy o zgłoszenie tego poprzez specjalny formularz kontaktowy - dzięki automatycznemu systemowi powiadomień będziemy mogli błyskawicznie usunąć błąd.