Skarner
Czy możecie nam zdradzić jakie zmiany przygotowaliście dla Skarnera? Jestem bardzo ciekawy co wymyśliliście, jako że osobiście uważam że postać ta nie miała obecnie jakiś większych problemów.
Ogólne założenie jest takie, aby granie tą postacią nadal było w odczuciu bardzo podobne (z drobnymi poprawkami w zakresie nowego pasywa). Zmiany skupią się głównie na tym aby postać ta miała bardziej unikalny playstyle i wnosiła bardziej unikalne rzeczy do swojej drużyny. Większość jego obecnych umiejętności najprawdopodobniej pozostanie niezmieniona.
Garen
Nie wydaje mi się, żeby Riot zdecydował się ruszyć silence Garena, jako że dotychczas usuwali oni tego typu efekty tylko w umiejętnościach, które w jakiś sposób były nie do uniknięcia.
Masz mniej więcej rację co do naszego myślenia na temat silence’a, a co za tym idzie zgadza się również to że Garen zachowa swój silence.
Darius
Czy istnieje szansa, że rework Dariusa pojawi się na serwerach live w przeciągu trzech najbliższych patchy?
Jest to bardzo prawdopodobne.
Armor
Osobiście wstrzymałbym się z oceną wpływu zmian w armorze na grę, dopóki nie dowiemy się jakiej skali będą to modyfikacje. Równie dobrze mogą to być to zmiany w stylu zwiększenia ceny Frozen Hearta i Thornmaila o 100-200 i przywrócenie ceny Randuina do 3000.
Myślimy raczej nad trochę większymi zmianami – jednak nie jakoś bardzo większymi. Poniżej znaleźć możecie kilka przykładów zmian nad którymi myślimy:
- Frozen Heart: 2600 sztuk złota (obecna cena to 2450 sztuk złota), 90 armora (obecna ilość armora to 100)
- Banshee’s: 2700 sztuk złota (obecna cena to 2750 sztuk złota), 60 MR (obecnie przedmiot ten daje 55 MR), przedmiot ten będzie budowany z Crystalline Bracera zamiast z Ruby Crystala (jako, że całkowita cena przedmiotu za dużo się nie zmieni to cena zbudowania itemu ze składników będzie odpowiednio niższa)
- Thornmail: 2300 sztuk złota (obecna cena to 2100 sztuk złota), item ten będzie odbijał 15% obrażeń + 25% twojego bonusowego armora (dotychczas było to 30% obrażeń). Sprawienie, że efekt tego przedmiotu będzie łączył się z innymi itemami dającymi armor sprawi, ze ten przedmiot nadal będzie dobry w starciu z przeciwnikami używającymi bardziej efektów on-hit niż czystego AD (np. Vayne), jednak będzie znacznie słabszy jako zwykły przedmiot na armor.
Rework Fighterów
Osobiście uważam, że głównym problemem z Fighterami jest fakt, że dzielą one sporo itemów z ADC, przez co bardzo ciężko (jeśli nawet nie jest to niemożliwe) jest stworzyć przedmiot, z którego mogliby skorzystać Figtherzy, a którego nie nadużywali by Marksmani i na odwrót. Według mnie rozwiązaniem tego problemu mógłoby być usunięcie szansy na uderzenie krytyczne z zasięgowych ataków.
Zgadzamy się, że problemem jest fakt iż te dwie klasy korzystają z bardzo podobnych przedmiotów, co znacznie utrudnia stworzenie dobrych przedmiotów dla nich. Usunięcie krytów z zasięgowych ataków to nie jest jednak rozwiązanie, które testujemy jako że uważamy że uderzenia krytyczne sporo wnoszą do roli ADC. Zamiast tego myślimy nad wprowadzeniem przedmiotów dla Fighterów, które:
- Dawałyby kombinacje ofensywnych i defensywnych efektów, przez co znacznie rzadziej byłyby one wybierane przez ADC, którzy chcieliby budować się w pełni ofensywnie (przykładem takiego rozwiązania mógłby być nowy Black Cleaver).
- Oferują dodatkowe nagrody, które łączyłyby się z defensywnymi i częściowo defensywnymi przedmiotami (przykładem takiego rozwiązania była obecna dawniej w grze Atma, jednak ten przedmiot miał za dużo problemów w związku z czym zdecydowaliśmy się usunąć go z gry, przy czym nadal uważamy że warto rozwinąć ten koncept).
- Pomogą meele championom rozpocząć walki lub lepiej “przykleić” się do wybranego celu, w sposób który nie byłby akceptowalny dla zasięgowej postaci (przykładem takich rozwiązań może być Randuin czy też Phage).
Obecnie pracujemy nad przedmiotami używającymi powyższych założeń , które mają być częścią sporych zmian w takich postaciach jak Garen, Darius, czy Udyr (na serwery live powinny zostać one wprowadzone w patchu 5.16 lub 5.17).
ADC
Czy rozważacie w ogóle możliwość wzmocnienia ADC jako klasy? Kilku pro plaeyrów w ostatnim czasie wypowiedziało się, że marksmani mogą zniknąć z mety jeśli postacie te otrzymają jakiekolwiek nerfy po zmianach w Sivir. A może stworzenie mety bez marksmanów to kierunek, w którym poruszać chce się Riot?
Uważam, że to dość dziwnie że istnieje jedna klasa, którą drużyny muszą wybrać bez względu na wszystko. Patrząc długodystansowo (nie chodzi mi tu o zmiany, które moglibyście zobaczyć w następnym sezonie, a mogą one nawet nigdy nie wejść do gry) chciałbym zobaczyć grę, w której wybór ADC nie będzie czymś obowiązkowym. Obecnie jednak nie planujemy wypchnąć tej klasy z mety i zdziwiłbym się gdyby tak się stało. Nawet w moim długoterminowym scenariuszu chcielibyśmy aby championy z tej klasy pozostawały widoczne, a jedynie ich wybór miałby nie być czymś obowiązkowym. Mówisz, że te postacie nie będą w ogóle grane, jednak nie wydaje mi się aby był to prawdopodobny scenariusz.
Nowy HUD
Nie podobają mi się to, że w nowej wersji HUD-u przez zły dobór kolorów ledwie zauważyć możemy, które statystyki zostały przez nas w jakiś sposób wzmocnione.
My również uważamy, że nie jest to wystarczająco widoczne. Obecnie pracujemy nad poprawką tego, jednak przynajmniej póki co planujemy zachować obecną kolorystykę HUD-u, chyba że przygotowywane przez nas zmiany nie zadziałają.