Meta na mobilność? Też bądź mobilny! Sprawdź mobilne How2Win

Rework Viktora – proponowane zmiany w umiejętnościach

Riot w końcu oficjalnie ogłosił w jaki sposób będzie wyglądał kit Viktora po tym jak ta postać otrzyma gameplay uptade. Poniżej możecie znaleźć wypowiedź jednego z Rioterów – Solcrusheda, w której dokładniej omówione zostają zmiany w umiejętnościach tego championa.

Witajcie, kilka tygodni temu podzieliłem się z wami kilkoma informacjami dotyczącymi aktualizacji gameplayu Viktora. Jako, że jest już ona na ukończeniu to dzisiaj postaram się dokładniej omówić nowy kit tej postaci.



JAK ZAWSZE UPRZEDZAM, ŻE ZAWARTE TU ZMIANY NIE MUSZĄ ZNALEŹĆ SIĘ W FINALNEJ WERSJI AKTUALIZACJI.

Pasyw
viktorp
Zdążyliśmy już przekazać wam pewne informację dotyczące nowej wersji Pasywa i od tego czasu nie wiele się zmieniło. Viktor będzie w stanie trzykrotnie ulepszyć Hex Core’a, a każde ulepszenie pozwoli mu na zmodyfikowanie jednej z podstawowych umiejętności & zyskanie AP i many. Ukończony przedmiot będzie dawał bardzo dużo AP w późnej fazie gry i z pewnością będzie warty zużycia jednego slota w ekwipunku.
Q
viktorq
Dotychczas rozmawiając na temat Q Viktora dawaliśmy tylko mgliste przesłanki czym ta umiejętność może się stać. W skillu tym znacząco zwiększy się zasięg, jednakże w zamian za to znacząco zmniejszymy jego obrażenia. Utracone obrażenia zostaną jednak zrekompensowane przez mocny modyfikator do następnego autoattacku, podobny do efektu Lich Bane’a.
Zmiana ta ma na celu oddzielenie części z utility tej umiejętności od obrażeń, przy jednoczesnym niezmienianiu sposobu celowania tym skillem. Viktor powinien być w stanie otrzymać swoją tarczę i speed boosta z bezpieczniejszego dystansu, a to gracz będzie musiał zdecydować kiedy warto podjąć ryzyko by zadać pełną liczbę obrażeń zawartych w tej umiejętności.
ale autoattacki Viktora są bardzo słabe!
Ten z pewnością nie będzie słaby.
Przy modyfikacji tej umiejętności nadal będziemy otrzymywać speed boosta. Oddzielenie utility od obrażeń nada tej modyfikacji ofensywnego znaczenia (będzie można dzięki niej dostać się do celu by użyć modyfikatora do autoattacku), przez co gracze powinni się zastanowić czy nie warto wziąć tej modyfikacji jako pierwszej.
Ostatnia rzecz, tarcza, speed boost i modyfikator autoattacku są przyznawane podczas castowania. W końcu możesz użyć swojej tarczy by zablokować (przy odpowiednim czasie reakcji) obrażenia pochodzące ze spella przeciwnika.
W
viktorw
Umiejętność ta jest całkiem w porządku i ma ona bardzo duży potencjał. Jednakże z powodu małego zasięgu praktycznie nie da się jej użyć w celach nie-defensywnych. Również tej umiejętności zwiększyliśmy znacząco zasięg (jednak nie  o tyle ile daje modyfikacja W na serwerach live), żeby Viktor mógł jej używać do zatrzymania przeciwników w zasięgu jego ulti. W zamian za to przeciwnicy zostaną wcześniej ostrzeżeni, że pułapka otwiera się pod nimi. Takie zmiany powinny zwiększyć użyteczność tego spella, nie czyniąc go jednocześnie niesprawiedliwym dla przeciwnika.
Modyfikacja W nie będzie już zwiększać zasięgu, a będzie zassysać zestunowanych przeciwników do środka pułapki. Dzięki temu Viktor będzie mógł funkcjonować jako postać posiadająca AoE Burst (ktoś najprawdopodobniej będzie musiał za niego zainicjować walkę), a jednocześnie będzie miał on szansę w walce z front lanem przeciwnika, z którym zmierzyć się zazwyczaj musi z powodu braku odskosków. W większości przypadków będzie to ostatnia wzięta modyfikacja, jednak jeśli będziesz zmuszony sporo kite’ować lub forsować teamfighty w mid game to możesz wziąć ją wcześniej.
E
viktore
Laser jest zdecydowanie najbardziej ikoniczną umiejętnością Viktora i mocno walczyliśmy by umiejętność ta zbytnio się nie zmieniła. Niewiele zmian zostało wprowadzonych, ten spell jest nadal tym co kochamy i czego nienawidzimy.
Natomiast modyfikacja E przeszła dość znaczące zmiany. Laser nie będzie już dłużej nakładał DOT (damage over time), a w zamian za to eksplozja będzie podążać za promieniem lasera. Jeśli Viktor trafi zarówno laserem jak i eksplozją to zada on większą ilość obrażeń od tych zadawanych przez zmodyfikowane E na serwerach live. Ta zmiana będzie drobnym nerfem, gdyż szansa na trafienie zarówno laserem jak i eksplozją nie będzie zbyt duża, a sama umiejętność będzie słabsza w poke’owaniu. Należy jednak pamiętać, że teraz spell ten będzie lepiej czyścił falę minionów, a dodatkowo będzie mocniejszy w połączeniu z innymi umiejętnościami.
R
viktorr
Wcześniej zapowiedziałem, że R przejdzie ogromną zmianę, jednak niestety nie spełniła ona naszych oczekiwań, w związku z czym R będzie bardzo podobne do tego na serwerach live. Nie ma za bardzo o czym rozmawiać jeśli chodzi o tą umiejętność.
Więc zaktualizowany Viktor powinien stać się silnym magiem będącym w stanie wycastować combo AoE, czy zadać spore obrażenia przeciwnemu front lane’owi poprzez Q i R. Mam nadzieję, że spotkamy się ponownie kiedy zacznie się druga faza “wielkiej ewolucji”, a na razie zostawię was z jednym ostatnim teaserem.
[ ]
Jeśli zauważyłeś literówkę/błąd we wpisie - prosimy o zgłoszenie tego poprzez specjalny formularz kontaktowy - dzięki automatycznemu systemowi powiadomień będziemy mogli błyskawicznie usunąć błąd.