Meta na mobilność? Też bądź mobilny! Sprawdź mobilne How2Win

Rework Soraki – znamy szczegóły

Riot nie zwalnia tempa i chwile po tym jak do wiadomości publicznej podano szczegóły dotyczące nadchodzącego reworku Viktora, ogłoszono w jaki sposób będzie wyglądał rework Soraki. Więcej szczegółów znajdziecie poniżej w wypowiedzi jednego z Rioterów – Vesha.

Więc jak wielu z was pewnie słyszało, od jakiegoś czasu pracowaliśmy nad sporymi zmianami w Sorace. Mam nadzieję, że ten post pozwoli wam zrozumieć z jakimi wyzwaniami musieliśmy się zmierzyć i w jaki sposób zdecydowaliśmy się je rozwiązać, by dostarczyć wam ciekawe i unikalne doświadczenie jakiego jeszcze nie było w League of Legends.

Na początku musieliśmy znaleźć odpowiednią niszę dla Soraki, co pozwoliłoby nam na stworzenie silnej i unikalnej postaci wpisującej się w tę rolę. Uznaliśmy, że Soraka powinna być głównym healerem w League of Legends. Jestem pewien, że wielu z was będzie teraz bardzo zdziwionych.

“Zaraz przecież Morello powiedział w przeszłości, że nienawidzi konceptu healerów w LoLu. Co się zmieniło?”

Cóż jest różnica pomiędzy leczeniem z i bez sporych kosztów i interakcji. Porozmawiajmy o tym przez chwilę. Heal Soraki w wersji z serwerów live zwyczajnie “cofał” akcję wroga za koszt many (problem ten jak możecie pamiętać występował szczególnie w Sorace z sezonu 1). Bycie “fontanną sustainu”, która będzie klikać na swojego sojusznika aż ten nie będzie w pełni wyleczony, z pewnością nie oferuje ciekawego gameplayu i dodatkowo takie rozwiązanie nie wydaje się być uczciwe dla przeciwnika. Wszystko co wrogowie mogli zrobić to nieustanne harassowanie do momentu, w którym Sorace zabraknie many.  W takim razie co będzie uczciwe dla przeciwnika?

To był główny problem, z którym się zmierzyłem jak tylko zacząłem pracować nad Soraką. Po pewnym czasie Morello podsunął mnie i RiotScruffyemu pewien szalony pomysł. Co jeśli Soraka płaciłaby swoim własnym HP by uleczyć sojuszników, ale czy przy takim rozwiązaniu damy radę stworzyć umiejętność, która będzie w jakiś sposób interaktywna z przeciwnikiem?

Te przemyślenia dały początek nowej wersji Soraki i jestem naprawdę podekscytowany, że mogę wam zdradzić jak będzie ona wyglądać gdy wejdzie w następnym cyklu na PBE. To nie będzie post TL:DR. Chcę się zagłębić w każdą decyzję jaką podjęliśmy i wyjaśnić wam dlaczego zdecydowaliśmy się na takie a nie inne rozwiązanie. A więc bez przedłużania oto nowy kit Soraki. (Umiejętności będą posegregowane w trochę odmiennej kolejności więc nie zdziwcie się, że zaczynam od W).

PROSZĘ PROSZĘ pamiętajcie, że numery z pewnością nie są jeszcze ustalone. W najbliższych tygodniach czeka nas jeszcze wiele balansujących zmian.

W:

To jest zdecydowanie core nowego kitu Soraki. Jest to heal co 4 sekundy (czas ten skaluje się w dół do 2 sekund), którego może ona użyć by bezpośrednio pomóc sojusznikowi, który najbardziej tego potrzebuje. Staramy się uchwycić to uczucie healera, który jest w stanie uzupełniać paski zdrowia sojusznika trzymając ich tym samym przy życiu. Jak już wcześniej wspominałem % koszt HP jest konieczny jeśli zamierzamy pozwolić Sorace na posiadanie tak potężnego uleczenia. Używając tej umiejętności będziesz mógł z łatwością uleczyć prawie martwego sojusznika do pełnego zdrowia, jednak trzeba będzie za to zapłacić ogromną cenę, a co za tym idzie gracze używający tej postaci będą zmuszeni do aktywnego używania ofensywnej umiejętności (Starcall). Specjalnie ustawiliśmy koszt tej umiejętności na % Maksymalnego Healtha, zamiast wstawić jakąś określoną liczbę HP by uniknąć sytuacji gdzie Soraka zwiększa jej ogólny potencjał leczenia poprzez stackowanie tanky itemów (w szczególności Warmoga). Jeśli Soraka ma być w stanie utrzymywać sojuszników przy życiu w czasie walki, to ona musi sama się przy tym ranić. Pozycjoning i podejmowanie decyzji będą najważniejszymi aspektami w nowej Sorace, które będą musiały zostać opanowane przez graczy. A zapomniałem wspomnieć, że zasięg tej umiejętności będzie stosunkowo krótki. Soraka nie może stać sobie w odległości 800 jednostek i bez problemu uleczać sojuszników niczego nie ryzykując (poważnie jest to jedna z najbardziej frustrujących rzeczy z jakimi musiałem się zmierzyć w tej grze). Dobra wiadomość jest taka, że w kicie znajdą się pewne narzędzia, które jej pomogą.



Pasyw:

Roboczo ten pasyw był przez nas nazywany “Astralnym Ambulansem”. Jako, że zmniejszyliśmy zasię Soraki na W to musieliśmy w jakiś sposób umożliwić jej dostanie się do sojusznika, którego chce ona uleczyć. Nowy pasyw pozwoli Sorace nadążać za walkami i ratować sojuszników sprintując przez rzekę by rzucić uleczenie.

 

Druga część pasywa pozwala czerpać Sorace fajne bonusy (wzmocnienie heala i obrażeń) z takich przedmiotów jak Frozen Heart. Dzięki temu powinny otworzyć się całkowicie nowe ścieżki budowania tej postaci. Jest to także zawór bezpieczeństwa, który pozwoli nam zmodyfikować ilość heala/obrażeń Soraki w momencie, w którym przedmioty pozwolą jej na stanie się zbyt tankowatą bez nerfienia bezpośrednio innych umiejętności.
To doprowadza nas do Starcalla. Myślę, że nie potrzebujecie obszernych wyjaśnień dlaczego ta umiejętność musiała zostać zmieniona. Była to umiejętność PBAoE pozwalająca zadać raz po raz sporą ilość obrażeń postaci, która powinna być supportem skupiającym się na swoim sojuszniku. Podobny rodzaj obrażeń jaki dotychczas oferował Starcall jest raczej domeną tanków, więc jeśli chcieliśmy by Soraka była “uczciwym” healerem musieliśmy dać jej przeciwnikom szansę na skuteczne zatrzymanie jej heala.
Q:

 

Chcieliśmy żeby ten spell był stosunkowo niezawodny przy użyciu z bliskiego zasięgu (kiedy Soraka jest mocno zagrożona), a przy tym aby zachował moc, jednak był mniej niezawodny przy użyciu z daleka (więc jeśli Soraka używa go do poke’owania przeciwnicy będą mieli szansę na zrobienie uniku). To prowadzi nas do  podobnej umiejętności jak Q Corkiego czy W Twitcha (pocisk, który nie ma żadnego efektu do momentu osiągnięcia końca swojej trasy gdzie wybucha AoE). Żeby lepiej zaakcentować niezawodność tej umiejętności z bliska dodaliśmy mały punkt na środku AoE (podobny do tego znajdującego się w ulcie Leony). Jeśli Soraka odpowiednio wyceluje tego skilla to przeciwnicy otrzymają 150% obrażeń i zostaną spowolnieni na 2 sekundy. Zobaczycie dlaczego ten slow jest naprawdę ważny dla Soraki w ofensywie kiedy dojdziemy do jej E, jednak chciałbym zaznaczyć, że jest to jedno z niewielu narzędzi pozwalające jej na zachowanie bezpieczeństwa.
W końcu porozmawiajmy o jej E.  Stare E było jedną z tych części starego kitu, przy których użyciu trzeba było naprawdę podjąć jakąś decyzję, jednak silence, który był w nim zawarty nie był na tyle satysfakcjonujący na ile mógłby być. Często nie zdajesz sobie nawet sprawy jak bardzo zraniłeś lub nie zraniłeś tym swojego przeciwnika. Zarówno Tryndamere  jak i Riven są postaciami meele stackującymi AD. Kiedy nałożysz silence na Tryndamera nic wielkiego się nie stanie, ale kiedy zrobisz to Riven to ona dosłownie nie może nic zrobić. Chcemy dać możliwość na wykazanie się graczom Soraki, nie usuwając przy tym możliwości szybkiego uciszenia wroga.
E:

 

Equinox jest niesamowicie potężnym spellem. Strefa AoE uciszająca przeciwników nie jest powodem do żartów, a dodatkowo root zamieszczony na samym końcu umożliwi graczom wykonywanie naprawdę fajnych zagrań. (będzie można użyć tego przykładowo by powstrzymać Lissandrę przed wejściem w twój team, czy do uciszenia teleportującego się przeciwnika). Root będzie się skalował z levelem, ale nie skupiajcie się na razie na liczbach gdyż ten aspekt może ulec jeszcze zmianie (i pewnie ulegnie).
Wish nie został jakoś bardzo zmieniony, ale jako że stary pasyw został usunięty (zwiększenie leczenia kiedy sojusznik jest bardziej ranny) to dokonaliśmy pewnej modyfikacji.
R:

 

Ta zmiana sprawi, że Soraka będzie wiedziała jak wiele “bonusowego uleczenia” otrzyma kiedy naciśnie przycisk, jednocześnie sprawiając że spell ten będzie silniejszy wtedy kiedy będzie potrzebny (za każdym razem kiedy sojusznik będzie miał poniżej 40% HP moc zostanie zwiększona o tyle ile obecnie na serwerach live zwiększane jest przy 1% HP sojusznika).  Zachowujemy skalowanie heala na ulti ale nie na W gdyż nie chcemy żeby Soraka zwlekała z użyciem podstawowego uleczenia by stało się ono potężniejsze. Chcemy by misją Soraki zawsze było trzymanie sojuszników w jak najlepszym “zdrowiu”, a zachowanie skalowania na W nie tylko było z tym sprzeczne ale jeszcze mogło jeszcze baitować przeciwników. Taka a nie inna wersja W utrzymuje nas w przekonaniu, że cel grania Soraką jest jasny i przejrzysty.
Więc tak wygląda nowy kit.
Chciałem uciąć dyskusję o tym jak to granie Soraką będzie różniło się od czegokolwiek innego w League of Legends. Sporo ryzykujemy pozwalajac Sorace na ranienie się by wyleczyć przeciwników jednak chcemy odkryć jak w LoLu sprawdzi się typowy healer. Z pewnością będziemy jej się bardzo uważnie przyglądać na PBE by upewnić się, że wszystko przebiega tak jak zaplanowaliśmy i by ewentualnie wprowadzić jakieś poprawki.
Jesteśmy podekscytowani mogąc dostarczyć taką postać graczom, którzy kochają grać bojowymi healerami, jednak zaznaczam że podczas jej pobytu na PBE na pewno będziemy wprowadzać jeszcze dużo modyfikacji.
Jeśli zauważyłeś literówkę/błąd we wpisie - prosimy o zgłoszenie tego poprzez specjalny formularz kontaktowy - dzięki automatycznemu systemowi powiadomień będziemy mogli błyskawicznie usunąć błąd.