Meta na mobilność? Też bądź mobilny! Sprawdź mobilne How2Win

Rework Fiory wchodzi na serwery!

W porównaniu z ostatnio zmienianymi bohaterami, Fiora pojawiła się w League niedawno. Miała być połączeniem wojownika i strzelca, przebiegłą szermierką, ale okazało się, że po zdobyciu kilku przedmiotów potrafiła doskoczyć do wrażliwych celów wroga i zabić, nie dając szans na reakcję. To była jej jedyna rola, a ponieważ radziła sobie dobrze tylko z zabijaniem, to kiedy nie zadawała dość obrażeń, stawała się bezużyteczna.

Potrzebne były zmiany, więc dodaliśmy jej narzędzia niezadające obrażeń i zrównoważyliśmy to, odbierając jej nieco ruchów, których nie dało się uniknąć. Wciąż skupia się na przechytrzeniu przeciwników, ale teraz może zajść kogoś od tyłu lub pomóc drużynie w inny sposób niż wyrzynanie przeciwników. Voila, czy jak to tam szło. Oto jej nowe umiejętności:

 

Umiejętności

Bierna: Taniec Fechmistrzyni
Fiora identyfikuje wrażliwe punkty wrogich bohaterów, do których się zbliży. Jeśli zdoła zaatakować taki punkt, zada dodatkowe obrażenia nieuchronne oraz uleczy nieco zdrowia i zostanie przyspieszona. Fiora ujawnia nowy słaby punkt, ilekroć zaatakuje jeden z nich, lub gdy minie trochę czasu od ostatniego takiego ataku.

Q: Wypad
Fiora doskakuje w wybranym kierunku, po czym uderza pobliskiego wroga, zadając obrażenia i nakładając efekty przy trafieniu. Podczas Wypadu stara się trafić wrogich bohaterów w ich słabe punkty. Czas odnowienia umiejętności jest nieco krótszy, jeśli trafi się nią we wroga.

W: Riposta
Fiora przyjmuje postawę obronną, parując ciosy i unikając efektów uniemożliwiających kontrolę przez ułamek sekundy. Następnie atakuje w wybranym kierunku, zadając obrażenia i spowalniając nieco pierwszego trafionego wrogiego bohatera. Jeśli sparuje jakiś efekt uniemożliwiający kontrolę, Riposta ogłusza, a nie spowalnia.

E: Szermierka
Fiora zyskuje większą prędkość ataku przy swoich dwóch następnych ciosach. Pierwszy nie będzie trafieniem krytycznym, ale spowolni cel, a drugi zada gwarantowane trafienie krytyczne.

R: Wielkie Wyzwanie
Fiora celuje we wrogiego bohatera, zyskując premię do prędkości i wiedzę o jego słabych punktach. Ilekroć zniszczy taki punkt, zadaje obrażenia nieuchronne równe odsetkowi maksymalnego zdrowia celu. Jeśli zdoła zniszczyć wszystkie cztery lub zniszczy jeden przed śmiercią wroga, tworzy dużą i długotrwałą strefę leczącą ją i sojuszników.

Dzięki tej aktualizacji Fiora traci nieco obrażeń, ale zyskuje wytrzymałość i zdolności użytkowe, przez co staje się bliższa fechmistrzowi niż zabójcy. Całkowicie zmieniliśmy jej umiejętność bierną, wprowadzając nową mechanikę atakowania słabych punktów, która wymaga planowania i dobrego wykonania. Jednak trafienie przeciwnika w słaby punkt to trudna sztuka, więc zmieniliśmy Wypad, tak, by dało się nim wycelować nie tylko we wroga. Teraz może przeskoczyć przez wroga (lub do niego), tak by zaatakować jego wrażliwe miejsce, zadać dodatkowe obrażenia i wycofać się dzięki premii do prędkości.

Przejdźmy do jej W. Stara riposta była dwubiegunowa – jeśli przeciwnik autoatakuje, wciśnij W, a jeśli nie, to tego nie rób. Teraz Fiora traci jej bierny efekt, ale zyskuje dodatkowe opcje defensywne. Chociaż nie trwa długo, Riposta neguje całe otrzymywane obrażenia, przez co gracze z dobrym refleksem mogą zignorować serie obrażeń wrogich zabójców lub ataki dobijające takich wojowników jak Darius czy Garen. Atak Riposty pozwala Fiorze doskoczyć do wroga i zaatakować jego słabe punkty, zwłaszcza jeśli sparowała efekt ograniczający kontrolę. Szermierka jest podobna do starego E Fiory, ale pomaga jej przejść na pozycję, z której może atakować słabe punkty wroga.

Na koniec przejdźmy do jej superumiejętności. Taniec Ostrzy był niesamowitą mocą zadającą ogromne ilości obrażeń i chociaż pasował do Fiory jako zwinnej fechmistrzyni, gracz musiał po prostu wcisnąć R. Mechanika umiejętności nie pasowała do tego, co robiła Fiora. Wielkie Wyzwanie jest zupełnie inne. Ma zapewnić grającym Fiorą i ich celom wrażenie pojedynku w czasie rzeczywistym – ona chce zniszczyć cztery słabe punkty wroga, a ten próbuje ich bronić. Jeśli jej się uda, zostanie wynagrodzona. Poza dodatkowymi obrażeniami nieuchronnymi leczenie zapewni Fiorze i sojusznikom pomoc potrzebną do pokonania wrogów.

W skrócie – zmiany miały przybliżyć ją do prawdziwego fechmistrza, kogoś, kto wygrywa dzięki sprytowi, a nie po prostu zadawanym obrażeniom. Stara Fiora miała takie elementy, ale przeważnie sprowadzało się to do dwukrotnego Wypadu, by zbliżyć się do wrażliwego wroga, i wciśnięcia R. Riposta i Zwinność Szermierza nieco pokrywały się z tym, o co nam chodziło, ale… chcieliśmy je poprawić. To dlatego jej stare umiejętności wciąż są w pewien sposób obecne w jej nowych mocach.


Nie możemy się doczekać, aby zobaczyć, co gracze sądzą o nowej Mistrzyni Szpady! Zobaczcie, jak wygląda na PBE i powiedzcie, co myślicie. Za kilka tygodni wrócimy z okazji jej premiery!

 

Jeśli zauważyłeś literówkę/błąd we wpisie - prosimy o zgłoszenie tego poprzez specjalny formularz kontaktowy - dzięki automatycznemu systemowi powiadomień będziemy mogli błyskawicznie usunąć błąd.