Na serwer testowy PBE wprowadzona została nowa aktualizacja przynosząca ze sobą aż sześć nowych skórek (z czego o nowym skinie do Lux pisaliśmy już w tym wpisie), a także zapowiadany wcześniej rework Ashe. Przegląd zmian z nowego patcha zacznijmy od długo wyczekiwanych skórek upamiętniających zwycięstwo koreańskiego SSW na Mistrzostwach Świata poprzedniego sezonu. Wspomniane skiny prezentują się w następujący sposób:
SSW Rengar – 750 RP
SSW Thresh – 975 RP
- Szybkość lotu auto-ataków została zwiększona z 2000 do 2500
- Wartość przyrostu Attack Speedu na poziom została zmniejszona z 4 do 3.33
Frost Shots (Pasyw):
- Ataki i umiejętności Ashe spowalniają przeciwników o 5/11/17/23/29/35% (wartość spowolnienia zwiększa się odpowiednio po osiągnięciu 1/4/7/10/13/16 poziomu) na 2 sekundy.
- Auto-ataki wyprowadzone w przeciwników z nałożonym Frost Shotem będą zawsze uderzać krytycznie zadając 110 (+Critical Strike Chance*[1+Critical Strike Damage]) % obrażeń, jednak Ashe nie może trafić krytycznie w żaden inny sposób.
Ranger’s Focus (Q):
- Pasyw: Nakładanie spowolnienia z pasywa Ashe zapewnia stack Focusu na 4 sekundy (efekt ten stackuje się do 5 razy)
- Aktyw: Ashe pochłania wszystkie nagromadzone stacki Focusu zyskując 20/30/40/50/60% bonusowego Attack Speedu i zwiększając wartość spowolnienia z pasywa o 20% na 4 sekundy. Jeśli pochłonięta zostanie pełna pula stacków focusu to Ashe podczas auto-ataków zacznie wystrzeliwać serię strzał zadających w sumie obrażenia równe 1.15/1.20/1.25/1.30/1.35 całkowitego AD Ashe (każda strzała zadaje obrażenia równe 0.23/0.24/0.25/0.26/0.27 całkowitego AD)
- Koszt Many: 50
- Czas Odnowienia: 18 sekund
Volley (W):
- Ashe wystrzeliwuje strzały na obszar w kształcie stożka, zadając 20/30/40/50/60 (+1.0 AD) fizycznych obrażeń wrogom. Przeciwnicy mogą przyjmować na siebie kilka strzał, ale otrzymują oni obrażenia tylko od pierwszej. – dotychczas bazowe obrażenia tej umiejętności wynosiły 40/50/60/70/80
- Koszt Many: 50 – dotychczas wynosił on 60
- Czas Odnowienia: 12/10/8/6/4 sekund – dotychczas wynosił on 16/13/10/7/4 sekund
Hawkshot (E):
- Ashe wysyła sokoła-zwiadowcę do wybranego miejsca, który zapewnia wizję na na obszarze, nad którym przelatuje, gdy dotrze on do celu ujawnia większy obszar na 5 sekund. Sokół ujawnia jednostki, znajdujące się w zaroślach, ale nie ujawnia jednostek niewidzialnych. Ashe może przechowywać dwa ładunki Hawkshota naraz.
- Czas Odnowienia: 5 sekund
- Czas potrzebny na odnowienie ładunków: 90/80/70/60/50 sekund – w obecnej wersji umiejętność ta posiada zwykły czas odnowienia równy 60/55/50/45/40 sekund
- Zasięg: Globalny – dotychczas zasięg tej umiejętności wynosił 2500/3250/4000/4750/5500
- Koszt Many: Brak
Enchanted Crystal Arrow (R):
- Ashe wystrzeliwuje lodową strzałę w linii prostej. Pocisk zatrzymuje się na pierwszym wrogim bohaterze na swojej drodze, zadając mu 250 / 425 / 600 (+1.0 AP) obrażeń magicznych i ogłuszając go na 1 – 3.5 sekund, bazując na przebytym dystansie. Pobliskie wrogie jednostki otrzymują 50% obrażeń magicznych i otrzymują spowolnienie z pasywa Ashe – obecnie na serwerach live otrzymują one spowolnienie równe 50%
- Koszt Many: 100
- Czas Odnowienia: 100/90/80 sekund
Teraz przejdźmy do kilku zmian w balansie, które również znalazły się w najnowszym patchu, jednak zanim do tego przejdziemy warto wspomnieć, że wraz z nową aktualizacją do testowania ponownie przywrócony został eksperymentalny Mandrake Ward.
Azir
Arise! (W)- Od teraz wskaźnik zasięgu tej umiejętności pokazuje również zasięg auto-ataków żołnierzy
Nocturne
Unspeakable Horror (E)- Bazowa ilość zadawanych obrażeń została zwiększona z 50/100/150/200/250 do 80/125/170/215/260
Veigar
Event Horizon (E)- Opis umiejętności od teraz poprawnie wskazuje długość opóźnienia jako 0.5 sekundy
Enchantment: Cinderhulk
- Ilość zadawanych obrażeń została zmieniona z 16 (+1 za poziom) – 24 (+1.5 za poziom) na 15 (+0.6 za poziom) – 30 (+1.2 za poziom)
Dragon
- Ilość AD została zwiększona z 75 do 90
źródło: http://www.surrenderat20.net/2015/04/428-pbe.html