Na serwerze testowym PBE pojawiła się stosunkowo spora aktualizacja, która udostępnia wiele różnych nowości do testowania. Bez przedłużania przejdźmy więc do zmian z najnowszego patcha, a zacznijmy od szczegółów związanych z nowym championem noszącym nazwę “Rek’Sai”, który dopiero co został zapowiedziany przez Riot. Postać ta prezentuje się następująco:
Teraz przyjrzyjmy się dokładniej umiejętnościom i statystykom tegoż bohatera:
- HP: 611.2 (+90 na każdy poziom)
- Prędkość poruszania się: 335
- AD: 55.628 (+3.35 na każdy poziom)
- Zasięg ataków: 175
- Armor: 28.3 (+3.35 na każdy poziom)
- Magic Resist: 32.1 (+1.25 na każdy poziom)
- Ilość regenerowanego HP na sekundę: 1.4684 (+0.13 na każdy poziom)
Fury of the Xer’Said (Pasyw):
- Zadawanie obrażeń przez niezakopaną Rek’Sai generuję furię
- Po zakopaniu się Rek’Sai konsumuję furię lecząc się przez 5 sekund o X HP. W tym czasie za wyprowadzenie następnego ataku, mogącego generować furię otrzymamy bonusowe 15 furii.
Queen’s Wrath (Q kiedy Rek’Sai nie jest zakopana):
- Czas odnowienia: 4 sekundy
- Następne 3 ataki Rek’Sai wyprowadzone w przeciągu 5 sekund zadadzą dodatkowe 15/35/55/75/95 (+0.4 Bonusowego AD) fizycznych obrażeń.
Prey Seeker (Q kiedy Rek’Sai jest zakopana):
- Czas odnowienia: 11/10/9/8/7 sekund
- Rek’Sai wypuszcza w ziemię ładunek energii pustki, który wybucha przy kontakcie z pierwszą jednostką zadając 60/90/120/150/180 (+0.5 AP) magicznych obrażeń i odkrywając przeciwnika na 2 sekundy.
Burrow (W kiedy Rek’Sai nie jest zakopana):
- Czas odnowienia: 4 sekundy
- Rek’Sai zakopuje się w ziemi.
- Kiedy Rek’Sai jest zakopana zyskuje ona +15 do prędkości poruszania się, a także zyskuje Tremor Sense sprawiający, że wszyscy pobliscy przeciwnicy znajdujący się w mgle wojny, którzy się poruszą są odkrywani dla wszystkich członków drużyny Rek’Sai. W zamian za to Rek’Sai znacząco zmniejsza się pole widzenia, a w dodatku postać ta nie może w tym czasie używać autoattacków.
Unborrow (W kiedy Rek’Sai jest zakopana)
- Czas odnowienia: 4 sekundy
- Rek’Sai odkopuje się z ziemi zadając przy tym 60/110/160/210/260 (+0.5 Bonusowego AD) fizycznych obrażeń i podrzucając pobliskich przeciwników na okres trwający do 1 sekundy (długość tego okresu zależy od odległości przeciwnika od naszego championa). Każda jednostka może być trafiona przez tę umiejętność tylko raz w przeciągu 10 sekund.
Furious Bite (E kiedy Rek’Sai nie jest zakopana)
- Czas odnowienia: 12 sekund
- Rek’Sai gryzie przeciwnika zadając mu 0.8/0.9/1.0/1.1/1.2 AD fizycznych obrażeń i zwiększając poziom furii do maksimum. Jeśli umiejętność ta zostanie użyta w momencie, gdy pasek furii jest już napełniony to obrażenia zadawane przez nią staną się True Damagem (maksymalne obrażenia: X).
Tunnel (E kiedy Rek’Sai jest zakopana)
- Czas odnowienia: 20/19.5/19/18.5/18 sekund
- Rek’Sai drąży tunel w danym kierunku pozostawiając po sobie dwa wejścia do niego. Kliknięcie w jedno z wejść sprawi, że Rek’Sai uda się do połączonego z nim drugiego wejścia.
- Każde wejście pozostaje na mapie przez 10 minut, jednak przeciwnicy mogą je niszczyć, a w dodatku Rek’Sai może posiadać tylko 8 tuneli naraz.
Void Rush (R)
- Czas odnowienia: 180/150/120 sekund
- Pasywna umiejętność: Rek’Sai zyskuje 20/40/60% Attack Speedu
- Aktywna umiejętność: Po channelowaniu trwającym 1.5 sekundy Rek’Sai podróżuje do wskazanego wejścia tunelu (zasięg globalny). Przyjęcie obrażeń od wrogiego championa lub wieży zatrzyma nasze channelowanie.
Oto w jaki sposób prezentują się wszystkie ikony umiejętności tejże postaci (na początku mamy skille kiedy Rek’Sai nie jest zakopana, a potem kiedy jest):
Postać ta oczywiście otrzymała od razu skórkę noszącą nazwę “Eternum Rek’Sai”, która kosztować będzie 1350 RP, a jej wygląd i głos prezentuje się następująco:
W nowej aktualizacji pojawiły się trzy nowe skórki na wardy przedstawiające różne rodzaje poro (zwykły poro, poro astronauta i poro dżentelmen), które związane są z nowym trybem gry i będą kosztować po 640 RP, jako że oferują nam one nowe modele, tekstury animacje, dźwięki, a także cząsteczki. Wygląd tych wardów możecie znaleźć poniżej:
Jeśli chodzi jeszcze o nowy tryb gry to w plikach serwera testowego znalazła się specjalna skórka na HUD, która będzie wyświetlana w czasie gry właśnie w tym trybie.
Riot zdecydował się przychylić do licznych próśb ze strony społeczności i dodać w nowym patchu do plików serwera testowego tekstury czapki świętego mikołaja, która najprawdopodobniej będzie nosił Baron w okresie świątecznym (społeczność postulowała o to kiedy jasne stało się, że raczej nie mamy co liczyć w tym roku na zimową wersję Summoner’s Rift) Tak obecnie prezentują się te tekstury i trzeba przyznać, że wyglądają one bardzo dziwne , jednak pamiętajmy że w grze będzie to wyglądało kompletnie inaczej.
Jax
- Czas odnowienia został zmniejszony z 18/16/14/12/10 do 16/14/12/10/8 sekund
- Bazowa ilość bonusowego Magic Resist została zmieniona z 25/35/45 na 20/35/50
- Ilość bonusowego Armora została zmieniona z 25/35/45 (+0.3 Bonusowego AD) na 20/35/50 (+ 0.5 Bonusowego AD)
Kennen
- Usunięto zmiany z poprzedniej aktualizacji PBE
Sejuani
- Ilość obrażeń została zmieniona z 40/70/100/130/180 (+0.4 AP, +4/6/8/10/12% Maksymalnego HP celu) na 80/125/170/215/260 (+0.4 AP)
- Ilość obrażeń zadawanych przez następny atak Sejuani została zmieniona z 40/60/80/100/120 (+0.3 AP) na 4/6/8/10/12% (+3% na każde 100 AP) maksymalnego HP celu
- Ilość obrażeń AoE została zmieniona z 80/120/160/200/240(+0.6 AP)(+10% Bonusowego HP) na 40/70/100/130/160 (+0.6 AP)(+4/6/8/10/12% Całkowitego HP)
- Czas odnowienia został zmniejszony z 11 do 10/9/8/7/6
- Bazowa ilość obrażeń została zmniejszona z 60/110/160/210/260 do 60/90/120/150/180
- Czas trwania spowolnienia został zmniejszony z 1.5/1.75/2/2.25/2.5 do 1.5 sekundy
Shen
- Koszt został zmniejszony z 120 do 100 energii
Shyvana
- Czas odnowienia został zmniejszony z 10/9/8/7/6 do 9/8/7/6/5 sekund
- Umiejętność ta od teraz zadaje 20% bonusowych obrażeń przeciwko potworom
Soraka
- Ilość regeneracji HP na sekundę została zmniejszona z 0.9352 (+0.14 na każdy poziom) do 0.4 (+0.1 na każdy poziom)
- Przelicznik AP na uzdrowienie samego siebie przy trafieniu w przeciwnego championa Starcallem został zwiększony z 0.2-0.4 do 0.3-0.6
Yasuo
- Bazowa wartość prędkości poruszania się została zwiększona z 340 d0 345
- Czas odnowienia został zmniejszony z 5/4.75/4.5/4 do 4 sekund
Zac
- Bazowa ilość obrażeń została zwiększona z 80/120/160/200/240 do 80/130/180/230/280
- Od teraz Zac będzie tworzył dodatkowe fragmenty samego siebie za każdego wrogiego championa trafionego przez tę umiejętność
Athene's Unholy Grail, Chalice of Harmony, Mikael's Crucible
- Ilość przywracanej many na 5 sekund z pasywki została zwiększona z 1.5% do 2% brakującej many
Forbidden Idol
- Wartość regeneracji many została zmniejszona z 60% do 50%
Ranger's Trailblazer
- Usunięto redukcję czasu odnowienia Smite’a o 15 sekund
Gift of Heavy Hands - Jeden z bonusów w jungli
- Bonus będzie od teraz działał co 6 ataków (zamiast co 5 ataków)