Cześć! Jestem Devon “RiotRunaan” Giehl, projektant z zespole zajmującym się reworkami postaci w League of Legends. Ze mną są dzisiaj: Scarizard, Grumpy Monkey i kilku innych odpowiedzialnych za relaunch Karmy. Odpowiemy wam na wszystkie pytania dotyczące Karmy, jej historii, wyglądu lub mechaniki.
Oczekujemy tylu pytań, ile tylko będzie możliwe!
Q: Dlaczego Riot zmienił cały wygląd Karmy? Pomiędzy starym,a obecnym outfitem jest ogromna różnica! Czarnobiały strój staje się teraz czerwono-zielono-purpurowo-złoty! Ta zmiana nie pokazuje wcale jej ewolucji. Tak naprawdę, to jest to inny champion, tylko z tą samą nazwą. Nowi gracze będą mieć problem z połączeniem tego w całość. Outfit jest tak samo ważny jak historia bohatera. Wydaje mi się, że Riot włączył część swoich starych pomysłów do nowego stroju, żeby pokazać tą ewolucję. Pozbycie się motywu yin/yang z jej ubrań jest chyba najbardziej przygnębiające. Kolorami Ionii są czerwony i biały, a Karma będzie fioletowo-złota. Skoro te kolory świadczą o przynależności, to nie ma sensu tworzyć wrażenia, że Karma będzie wizytówką Ionii. Skoro miałaby nią być, dlaczego nie nosi kolorów swojego królestwa, żeby to pokazać? Jest jakiś powód, dla którego Riot zaczął używać tyle fioletu? Jest masa innych kolorów, mimo to ciągle dostajemy championów ubranych mniej lub więcej na fioletowo. Może ktoś z zespołu ma obsesję na punkcie purpury?
A: Tak, jej outfit został znacznie zmieniony. Rozumiem, w jaki sposób stare czarno-białe ubranie oddawało tą postać. Mimo wszystko, kolory “yin-yang” są zbyt oparte na rzeczywistości i nie mają zbyt dużo wspólnego z Runeterrą. Jest to także bardzo prosty sposób na pokazanie bardzo zróżnicowanego bohatera. Nie ma już więcej czarno-białej Karmy. Chcieliśmy stworzyć coś, co wychodziłoby poza nasz schemat, niż tworzyć znowu coś wzorcowego. Kolorami Ionii wcale nie jest tylko biel i czerwień. Wiem, że Irelia wyróżnia się wyglądem, ale jest bardzo militarystycznym i rewolucyjnym championem. Karma teraz posiada wiele przytłumionej purpury, która jest o wiele cieplejsza niż czerń. Mimo to, jest to typowe dla Ionii, jak u Syndry. Na jej stroju widać też złoto, co jest widoczne w każdym tradycyjnym ubiorze Ionii (spójrz na tło artsplasha Karmy). Mam nadzieję, że pomogłem!
Q: Czego najbardziej boi się Karma?
A: Widoku pogrążającej się w chaosie i zniszczonej Ionii.
Q: Dlaczego zmieniliście nazwy wszystkich jej umiejętności? Ok, Heavenly Wave nie pasuje do jej nowego Q, ale dlaczego nie zachowaliście Spirit Bond i Soul Shield? Może jej nowa historia mówi więcej na temat zmian w Ionii?
A: Zmieliliśmy nazwy jej umiejętności, ponieważ pasują teraz do niej o wiele lepiej. Co więcej, testując nowy zestaw skilli Karmy zauważyliśmy, że gracze chcieliby nie tylko widzieć niezmienioną nazwę, ale majlepiej jeszcze, gdyby skill robił to samo co wcześniej, mimo że go zmienialiśmy. Kiedy widzisz nową nazwę – wiesz, że coś zostało zmienione. Mówi o tym jej nowa historia. To co zmieniliśmy jest bardzo ważne dla Karmy jako postaci (rewolucyjne tenacity Irelii, mroczne postacie takie jak Zed lub Syndra tworzą balans w Ionii), jej nowa historia jest momentem w przeszłości, kiedy ukazała się jej moc. Nie przepadamy za typowymi opisami historii postaci, poświęcamy wiele czasu nad tym, żeby historie były łatwe do zrozumienia, nawet jeżeli gracz zna przeszłość tylko danej postaci. Karma z pewnością ma teraz duży wpływ na Ionię, ale jej historia ma się skupiać na jej przeszłości, a nie królestwa.
Q: Jakie znaczenie mają tatuaże na nodze i plecach Karmy?
A: To “coś” na jej płaszczu to symbol Ionii – podobne mają Irelia i Ionian Master Yi. Są to dwa bliźniacze smoki – część herbu Ionii. Tatuaż na nodze Karmy to po prostu smok. Kiedy Karma przyzywa duszę i wewnętrzną wolę, oboje rozbłyskują. Naprawdę chcieliśmy zrobić z niej wizytówkę Ionii.
Q: Karma był księżną – dyplomatą z językiem ostrzejszym niż jej wachlarze. Jednak jej nowy wygląd wcale nie pasuje do tej roli. Jak zmieni się jej historia? Będzie to nowa historia, czy historia zmian?
A: Karma otrzyma nową historię, która będzie się trochę różnić. Skupiliśmy się na momencie, w którym jej wrodzone umiejętności pokazały się po raz pierwszy, a Karma postanowiła zostać przywódcą Ionii. To zupełnie nowa historia, jednak chcieliśmy dopasować do niej wszystkie stare elementy. Karma jest ciągle dyplomatą i przywódcą z ogromną prezencją i sprytem, jednak prawdziwa walka dopiero się zaczyna. Bierze sprawy w swoje ręce i zmienia Ionię na lepszą.
Q: Dlaczego Karma tak strasznie potrzebuje reworku? Tylko dlatego, że nie pasuje do obecnej mety?
A: Karma ma mnóstwo podstawowych problemów. Jej niezbalansowanie czyni ją praktycznie bezużyteczną. W dodatku, jej stare W działało zawsze tak samo, niezależnie od tego jakie gracz miał umiejętności. Skoro teamwork jest główną częścią gry supportem, Karma powinna być do tego dostosowana.
Q: Czy mantra ciągle będzie ograniczona cooldownem?
A: Tak
Q: Karma będzie się teraz opierać na burst damage czy damage over time?
A: Odpowiedź jest prosta – po trochu na obu. Obecne otrzymała więcej sustain damage dzięki zmianie spowolnienia i czasu odnowienia Inner Flame’s (Q). Ta umiejętność po użyciu mantry może jednak zadać bardzo duży damage podczas ganków lub teamfightów. Jednak, jeśli oczekujesz typowego “OMG WTF OP CHAMP” jak podczas gry LeBlanc/Kassadin/Syndra – Karma nie należy do tej grupy. Zdecydowanie skupiono się na większym sustain i bardziej teamfightowemu nastawieniu niż “MAM NADZIEJĘ, ŻE NIE SPRAWDZĄ TERAZ TYCH KRZAKÓW”…
Q: Czy zmiany z pasywie Karmy i jej W, umożliwią jej grę w jungli?
A: Niestety nie. Jej pasyw działa tylko podczas ataku wrogiego bohatera. Jej W – Focused Resolve działa także tylko na championach. Jej Q (Inner Flame) ma bardzo niskie CD, więc pomoże jej w późniejszej grze do szybkiego czyszczenia obozów potworów, jednak nie na tyle, żeby zrobić z Karmy junglera.
Q: Hm… absurdalne pytanie z czystej ciekawosći – Czy Hurricane obniży cooldown Mantry oparty na tym ilu przeciwników atakuje?
A: Ja… ym… jestem raczej pewien, że tak. Boże, co za pytanie.
Q: Na prawdę dostaniemy tylko jeden ładunek Mantry? Co dostanę ulepszając ten skill na 6/11/16 poziomie? Redukcję cooldown? Większą moc? Dostaniemy Mantrę na pierwszym poziomie, nie?
A: Tak, Mantra jest dostępna od pierwszego poziomu i ma tylko jeden ładunek. Ulepszanie ulitmate zwiększy moc efektów Mantry – Soulflare, Renewal i Defiance. Znaczy to, że Karma na midzie, która maksuje Q (Inner Flame) może utrzymać swoje W2/E2 tak mocne, jak Karma która maxuje umiejętności skupiając się na ładunkach ultimate.
Q: Ile tak na prawdę pracujecie już nad tym reworkiem?
A: Hm… pierwsze spotkania dotyczące Karmy zorganizowałem już w sierpniu zeszłego roku.