Od dłuższego czasu w League of Legends system Death Recap nie działa tak jak powinien, co właściwie sprawia że jego używanie jest kompletnie pozbawione sensu, jako że często nie możemy się przy jego użyciu dowiedzieć co nas zabiło. Jeden z fanów LoLa zdecydował się nie czekać na zaktualizowanie tego systemu przez Riot i przedstawił on koncepcję jak według niego Death Recap powinno wyglądać.
We wspomnianym pomyśle zaoszczędzono sporą ilość miejsca (40%b całej dostępnej przestrzeni) poprzez zaprzestanie dopisywania “Physical Damage” i “Magic Damage” w celu oznaczenia rodzaju otrzymanych obrażeń. W zamian za to rodzaje obrażeń w tej koncepcji oznaczane są odpowiednim kolorem, a specjalnie dla nowych graczy którzy mogliby mieć problemy z ich rozróżnieniem przygotowana została opcja “Total Damage Overview” działająca na tej samej zasadzie co Death Recap na serwerach live tylko że dostarczająca większej ilości szczegółów.
W tymże pomyśle zniknęły także porady przeciwko danej postaci, które w zamyśle mogłyby powrócić jako tooltip lub zostać całkowicie usunięte z gry. W zamian za to każda umiejętność otrzymałaby własnego tooltipa, który pozwoliłby niedoświadczonym zawodnikom na szybszą naukę działania takiego skilla.
Autor chce także poświęcić większą uwagę możliwości zobaczenia kiedy otrzymaliśmy obrażenia z danego źródła co pozwoli nam lepiej zrozumieć co właściwie przyczyniło się do naszej śmierci. Dodatkowo proponuje on zmianę nazwy całego systemu na “Damage Recap”, a także sprawienie że będzie on dostępny przez całą grę dzięki czemu będziemy mogli go używać nawet jeśli nie zginęliśmy czy kiedy czas pozostały do naszego odrodzenia jest zbyt krótki aby przyjrzeć się wszystkim szczegółom.
Przechodząc do szczegółów zaproponowany przez autora system nosi nazwę “Death Recap 3.0″i jest tak naprawdę aktualizacją wcześniejszego pomysłu tego samego autora, który został zaprezentowany około 9 miesięcy temu. Wygląd wspomnianej starszej wersji znaleźć możecie poniżej i stosunkowo łatwo możemy zauważyć, że oferuje ona znacznie większą liczbę szczegółów od wersji Death Recapu obecnej na serwerach live.
Skoro już mieliśmy możliwość przyjrzenia się jak wyglądała starą wersję tego konceptu to teraz możemy przejść do omówienia w jaki sposób autor zdecydował się ulepszyć swój dotychczasowy pomysł. Całkowitej zmianie uległ sposób pokazywania kiedy dokładnie otrzymaliśmy obrażenia przed naszą śmiercią i teraz reprezentowane jest to przez odpowiedni wykres, który prezentuje się następująco (sam autor nie jest zbytnio z niego zadowolony i pozostaje otwarty na wszelkie propozycje zmian):
źródło: http://boards.na.leagueoflegends.com/en/c/gameplay-balance/ArMEywiz-death-recap-30-suggestion