Jako, że minęła już chwila od momentu wprowadzenia na serwery live tegorocznego przed-sezonu to jeden z pracowników Riotu pokusił się o pierwsze wstępne podsumowanie wprowadzonych w tym czasie zmian.
Lista jego przemyśleń prezentuje się następująco:
- Przed-sezonowe cele (dla przypomnienia):
- Sprawienie, że zewnętrzne wieże nie będą niszczone aż tak szybko nawet przy dużej agresji/przewadze na liniach.
- Sprawienie, że comebacki będą łatwiejsze do osiągnięcia.
- Sprawienie, że gry praktycznie już rozstrzygnięte będą szybciej się ostatecznie kończyć.
- Zwiększenie pola manewru jeśli chodzi o wybór run poprzez oddzielenie ścieżek od przyznawanych statystyk.
- Obecna sytuacja (na podstawie dotychczas zebranych danych):
- Zewnętrzne wieże przeciętnie są niszczone około 1-2 minut później co sprawia, że mniejsza ilość faz lane’owania kończy się w bardzo wczesnej fazie gry.
- Przeciętna długość gry mimo tego nie zmieniła się w znaczący sposób. To sugeruje, że część wprowadzonych przez nas zmian takich jak zmiany w czasach pojawiania się epickich potworów, faktycznie pomaga kończyć szybciej już rozstrzygnięte gry.
- Wygląda na to, że prawdopodobieństwo wygrania po zebraniu objectivów we wczesnej/środkowej fazie gry nie jest już tak wysokie jak dotychczas. Sugeruje to, że albo zmniejszony został efekt kuli śnieżnej albo szansa na powrót do gry została zwiększona zgodnie z planem. By rozstrzygnąć co jest faktycznym tego powodem będziemy musieli dokładniej przeanalizować dane co będzie miało miejsce najpewniej w przyszłym tygodniu (a w momencie gdy zrozumiemy już więcej jak sytuacja wygląda po przed-sezonie rozpoczniemy oczywiście również prace nad indywidualnymi zmianami w problematycznych elementach gry)
- Mocniejsze Postacie:
- Ezreal wydaje się być obecnie odrobinę mocniejszy, jednak nie w sposób znaczący. Wygląda zatem na to, że zmiany w Kleptomancy nie wpłynęły na niego specjalnie więc nie wykluczone, że w przyszłości będziemy musieli jeszcze bardziej zmienić czas odnowienia na aktywację efektu tej runy. Nie chcemy jednak decydować się na takie kroki zbyt wcześnie, jako że w tym patchu Ezreal otrzymał również bezpośrednie buffy.
- Lissandra również wydaje się odrobinę mocniejsza. Dodatkowo spodziewamy się, że wraz z czasem gracze nauczą się lepiej wykorzystywać jej nowe mechaniki więc nie zdziwię się jeśli w przeciągu 1-2 tygodniu postać ta okaże się zwyczajnie za mocna. Z drugiej strony spodziewamy się również, że wraz z czasem gracze zaczną stawać się coraz lepsi w unikaniu Lodowych Zombie (jako, że spora część graczy zdaje się całkowicie je ignorować) więc niewykluczone, że jej siła ostatecznie nie wzrośnie. Przeglądając różne pozycje zauważyć można, że nadal jest ona drastycznie mocniejsza na midzie/topie niż na supporcie więc póki co wydaje się że przynajmniej jej skalowanie się nie jest za słabe, a jej efekty utility nie są za mocne.
- Karthus sprawdza się również zauważalnie lepiej. Może być to związane z małą próbką danych, na których pracujemy, a może okazać się że wydłużenie fazy lane’owania wyjątkowo dobrze na niego podziałało.
- Słabsze Postacie:
- Gangplank oberwał od tych zmian dość mocno. Być może jest to związane ze zmianami w runach, jako że Kleptomancy powinno być teraz zauważalnie słabsze na nim. Ścieżka Determinacji po usunięciu Chrysalis może również mniej mu pasować i póki co gracze zdają się wybierać mniej więcej po równo Grasp i Klepto. Jest również możliwe, że spadek win ratio jest spowodowany jakimś błędem, gdyż wprowadzaliśmy pewne poprawki w kodzie by naprawić inne błędy (od momentu spisania tego zdania pracownikom Riotu udało się nie tylko zlokalizować błąd, ale także już go załatać – przyp. red.). Sprawdzamy co się dzieje za nim podejmiemy decyzję co dalej.
- Irelia wydaje się być słabsza zwłaszcza na środkowej alei co wydaje się dobrym wynikiem biorąc pod uwagę, że dotychczas spisywała się ona tam za dobrze. Będziemy dalej badać sprawę, zarówno po to by lepiej zrozumieć co spowodowało tą zmianę jak i po to by lepiej ocenić jej obecny stan.
- Taliyah na jungli również wydaje się póki co znacząco słabsza. Niewykluczone nawet, że osłabiliśmy ją zbyt mocno, jednak póki co spodziewamy się że jej sytuacja polepszy się gdy junglerzy w większym stopniu dostosują się do wprowadzonych zmian. Jesteśmy umiarkowanie optymistycznie nastawieni i wierzymy, że nasze zmiany pomogą ją zbalansować zarówno na midzie jak i jungli.
- Reszta Postaci:
- W pozostałych postaciach nie została zaobserwowana żadna zauważalna zmiana. Od patcha 8.24 rozpoczniemy standardowy cykl balansowania. Na aktualizację 8.24 nie zaplanowaliśmy jednak jeszcze nic gdyż chcemy poczekać by lepiej przeanalizować sytuację i najpewniej cele do zbalansowania wybierzemy na początku przyszłego tygodnia.
- Runy:
- Dark Harvest było zdecydowanie za mocne. W związku z tym już pierwszego dnia wprowadziliśmy mini-patch balansujący osłabiający zarówno bazowe obrażenia i skalowania.Teraz ponownie przyglądamy się sytuacji tej runy.
- W przypadku Kleptomancy nadal czekamy z wysnuciem ostatecznych wniosków. Niewykluczone, że Ezreal nadal jest zbyt zależny od tej runy. Widzimy za to kilka nowych postaci korzystających z tej runy, jednak żadna z nich nie spisuje się w sposób przekraczający normę. Dla przykładu Lucian z tą runą jest dość dobry, ale jej wybór póki co z pewnością nie jest na nim wymagany, a on sam nie wydaje się być z nią zbyt silny.
źródło: =https://boards.na.leagueoflegends.com/en/c/developer-corner/38W7tIpN-quick-gameplay-thoughts-november-22