Meta na mobilność? Też bądź mobilny! Sprawdź mobilne How2Win

Riot o Lee Sinie, Urgocie, Muramanie i champion poolu LCSów

Kolejne informacje zostały nam dostarczone poprzez posty Rioterów zamieszczone głównie na oficjalnym forum LoLa.

Lee Sin

Jeśli można wiedzieć co sądzisz o Lee Sinie?

Jego kit bardzo mi się podoba, jednak nie znoszę mocy w nim zawartej. Jedyną rzeczą jaka sprawia, że postać ta może zostać uznana za “zbalansowaną” jest istnienie tak mocnych postaci jak Elise czy Vi.

Czy takie stanowisko oznacza, że postać ta nie zostanie znerfiona?

Właściwie kiedy próbowaliśmy znerfić Lee Sina od razu pojawiła się fala negatywnych komentarzy na ten temat.  Jeśli nie balibyśmy się o to co pomyślicie, osłabilibyśmy go już kilka miesięcy temu.

Dlaczego po prostu nie zrobicie tego co musi zostać zrobione i nie zbalansujecie tego championa?

Myślę, że jeśli skupimy się nad tym wszyscy razem to damy radę zająć się tym tematem.

Żeby było jasne, wycofaliśmy się ze zmian proponowanych jakiś czas temu. Musimy wymyślić coś lepszego. Lee potrzebuje zmian, ale wymagane są one także w przypadku pozostałych topowych junglerów.

Mały champion pool na LCS

Ile robicie by przywrócić słabsze postacie z powrotem “do gry”? Odnoszę wrażenie, że tego typu poprawki znajdują się na końcu waszej listy priorytetów (wydaje mi się, że zawsze pojawia się coś ważniejszego). Jestem już zmęczony widokiem ciągle tych samych championów, a problem ten tyczy się zwłaszcza LCS. Zabija to nie tylko różnorodność w grze, ale także radość z oglądania/grania (nie możesz już wybrać postaci z poza “mety” bo automatycznie wszyscy uznają cie za trolla).

Rozumiem, że niemożność zobaczenia swoich ulubionych championów w rękach pro playerów może być naprawdę frustrujące. Zdaje sobie także sprawę, że przez taki stan rzeczy wiele osób może zacząć uważać, że używając tych postaciami nie grają w jakiś sposób “dobrze” w League of Legends.

Jednak natura LCSów jest taka, że gracze wybierają postacie, którymi umieją osiągać szczyty swoich możliwości – championy te mogą się różnić w zależności od regionu. Wystarczy spojrzeć na Gambit kilka sezonów temu – zaskoczyli oni świat wyciągając imponujące team compy, które były przez nich świetnie zagrane.

Oczywiście staramy się przyglądać słabszym postaciom i odpowiadać sobie na pytania “Czy postać ta znajduje się  w dobrym miejscu? Czy jej rola jest jasna i przejrzysta?”, jeśli odpowiedź brzmi “nie” podejmujemy odpowiednie wysiłki by naprawić taki stan rzeczy. Jeśli miałbym posegregować zmiany pod względem wymaganych nakładów pracy to powiedziałbym, że najwięcej wymagają pełne rebulidy (Sion), następne są zmiany gameplayowe (Rengar, Skarner, Sona), dalej VU (Sivir), a na ostatnim miejscu zmiany w balansie (Lucian w następnym patchu). Jednak każda z tych zmian wymaga dokładnego przetestowania w celu upewnienia się, że nie spowoduje ona większej szkody niż pożytku.

Dlatego właśnie tego typu rzeczy wymagają tak dużej ilości czasu. Pełne rebulidy mogą potrwać nawet do dwóch lat, aktualizacje gameplayowe mogą ciągnąć się miesiącami (jeśli zmiany graficzne nie są potrzebne) lub nawet przez cały rok (z aktualizacjami graficznymi).



Ale… zawsze znajdą się postacie, które znajdują się poniżej poziomu obecnej “OP” mety, które czekają na poprawki. Czasem decydujemy się na tak drastyczne kroki jak zmiana itemów związanych z ADC by wzmocnić całą klasę postaci (zamiast wzmacniać je pojedyńczo).

Wiem, że nie dostarczyłem ci takiej odpowiedzi jakiej oczekiwałeś jednak musisz zrozumieć, że chcemy wprowadzać zmiany ostrożnie dzięki czemu będziemy pewni, że niczego nie zepsuliśmy.

FAQ związane ze zmianami w Manamunie/Muramanie

Q) Po co wprowadzacie takie zmiany?

A) Jest wiele powodów – naszym głównym celem jest jednak poprawienie buildów postaci opierających się na manie. Mamy nadzieję, że nowa wersja tych przedmiotów sprawi także, że mana będzie bardziej ekscytującą rzeczą. Muramana wydała nam się idealnym kandydatem do przeprowadzenia zmian gdyż przedmiot ten borykał się z różnymi problemami, a w dodatku zauważyliśmy, że może mieć on więcej synergii z innymi itemami co pomoże nam stworzyć jego tożsamość jako “late game’owego” przedmiotu.

Które postacie w założeniu mają najbardziej skorzystać na tych zmianach?

Postacie, które chcę skalować swoje basic attacki, a jednocześnie mogą zrobić wiele swoimi umiejętnościami kiedy będą posiadać sporą ilość many. Na myśl przychodzą mi takie postacie jak: Ezreal, Corki, Sivir, Irelia, Jayce, Kog’Maw.

Jak zmiany wpłyną na graczy, którzy obecnie składają manamune/muramane?

Teoretycznie powinny one pomóc graczom używającym takich postaci jak Jayce, Urgot czy Yorick. Na pewno dokładnie się temu przyjrzymy.

Co będzie nakładać true damage związany z tym przedmiotem?

Basic Attacki, single-target spelle zadające fizyczne obrażenia, i wszystkie inne umiejętności nakładające efekty on-hit. Właściwie sprawa ma się tak samo jak w przypadku obecnej wersji muramany, poza single-target spellami zadającymi magiczne obrażenia. Dzięki temu powinniśmy uniknąć sytuacji kiedy muramana jest składana przez postacie, które w założeniu nie miało korzystać z tego itemu.

Urgot

Nie uważacie, że Urgot skorzystałby z aktualizacji tekstur?

Urgot jest świetnym kandydatem do otrzymania pełnego reworku (z tego powodu raczej nie zdecydujemy się na aktualizację tekstur).

Prawda jest taka, że planowane przez nas zmiany w gameplayu tej postaci wymagają znacznie więcej wsparcia graficznego, przez co wprowadzenie pełnego reworku potrwa znacznie dłuższy okres czasu. Obecnie myślimy nad pewnymi modyfikacjami, które mogłyby wspomóc tego championa do momentu wyjścia faktycznego reworku.

 

Jeśli zauważyłeś literówkę/błąd we wpisie - prosimy o zgłoszenie tego poprzez specjalny formularz kontaktowy - dzięki automatycznemu systemowi powiadomień będziemy mogli błyskawicznie usunąć błąd.