Patch 9.16, który jest obecny już jakiś czas na globalnych serwerach ponownie namieszał w mecie i kompozycjach. Poza licznymi osłabieniami i wzmocnieniami do gry zawitały Hextechy. Jakie są zatem obecnie najkorzystniejsze wybory w Potyczkach Taktycznych?
Początek Gry
- 3 Szlachciców – opcja, która jest niezmienna od pojawienia się “lolowych szachów”. Patch 9.16 wzmocnił odporności szlachciców, co jeszcze bardziej umacnia ich pozycję;
- 2/4 Rycerzy – obecnie najbardziej uniwersalny wybór z uwagi na liczne połączenia w późniejszej fazie gry oraz wzmocnienie dla wszystkich jednostek. Wprowadzenie dogrywek również poprawiło sytuację Rycerzy, którzy zmagali się z ukończeniem potyczek w określonym czasie;
- 2 Demony – Po zmianach, które wprowadziły stałe 40% szans na wyssanie many przeciwnym jednostkom warto mieć na uwadze korzystanie wyłącznie z 2 demonów nie tylko na początku, ale i również w ostatecznej kompozycji;
- 3 Zmiennokształtnych – Opcja alternatywna opierająca się na sile i mechanice Jayce’a. Jego szybka przemiana sprawia, że jest w stanie przyjąć wiele obrażeń na siebie (60% więcej punktów życia dzięki wzmocnieniu Zmiennokształtynch) jednocześnie zadając spore obrażenia;
- Zed – ninja w ostatniej łatce został wzmocniony w każdym aspekcie (punkty życia, obrażenia, prędkość ataku oraz wzmocnienie ninjy), co sprawia, że warto mieć go na uwadze w początkowych kompozycjach.
Późniejsza faza gry
- 6 szlachciców i Jinx/Draven – w chwili obecnej jest to niezaprzeczalnie topowy wybór. Wzmocnienie szlachciców z takimi jednostkami jak Jinx lub Draven sprawia, że ciężko pozbyć się naszych głównych postaci.
Warto odnotować, że na 8 poziomie do Jinx dorzucamy Vi dla wzmocnienia Hextechów, natomiast przy wyborze Dravena dobieramy Gangplanka (później Yasuo), który oferuje połączenie Rewolwerowców i Mistrzów Miecza; - 4 Rycerzy i 4 Zwiadowców – połączenie uniwersalne oferujące większą żywotność naszych jednostek zasięgowych. W późniejszej fazie gry ze względu na brak obrażeń warto mieć na uwadze przemianę kompozycji w 2 Zwiadowców oraz Jinx/Dravena.
- 6 Osiłków i Jinx – dzięki obecności Vi w patchu 9.16 mamy możliwość wstawienia na pole bitwy 6 Osiłków. Kompozycja ponownie opierająca się na Jinx, tym razem jednak nasz Rewolwerowiec nie posiada wzmocnień od innych jednostek, co sprawia, że ciężej będzie nam pojedynkować się przeciwko Zabójcom.
- 6 Rycerzy i Evelynn – tym razem w rolę “Carry” wciela się Evelynn. Co istotne, należy na niej zbudować pewne przedmioty, które zapewnią jej niemal nieśmiertelność. Stałym schematem w tym przypadku jest Pistolet Hextech, Smoczy Szpon i Widmowy Tancerz. Kompozycja w dużej mierze polega na samej Evelynn, co sprzyja w chwili gdy nie posiadamy ulepszonych jednostek.
Warto pamiętać, że w grze nadal pozostaje wiele połączeń, którymi można odnotowywać zwycięstwa nad swoimi rywalami. W tym przypadku należy wspomnieć o sile Zmiennokształtnych, Czarodziejów, Rewolwerowców (czyt. Jinx), czy też dodatkowych wzmocnień do kompozycji od Strażników.