U.R.F. dawał nam masę radochy, Wzniesienie pozwoliło nam na odkrycie drugiego oblicza Crystal Scar, a Hexakill próbował swoich sił w zmienianiu mety… W międzyczasie pojawiało się jeszcze parę specjalnych trybów, jednak zniknęły tak szybko jak się pojawiły. Na szczęście społeczność LoL-a jak zwykle wykazała się kreatywnością oraz pomysłowością i zaserwowała nam parę świeżych (aczkolwiek nie tylko) pomysłów na odmienienie rozgrywki. Co tu więcej pisać- zapraszam do lektury!
Czas trwania: 40 minut
Jeden z najbardziej znanych pomysłów fanowskich. Tryb ten to po prostu… zabawa w chowanego! Tak, dobrze przeczytaliście. Gracze zaczynają od podziału na dwie drużyny (5 chowających i 2 szukających, nikt nigdy nie chce być w tej drugiej drużynie…). Następnie wybierają bohaterów poprzez draft. Chowający zazwyczaj decydują się na wybór postaci, której umiejętności są bogate we wszelakie CC’ki, tarcze, czy buffy. Szukający korzystają zazwyczaj z bardzo podobnego schematu. Warto jednak zaznaczyć, że częściej decydują się na postacie zapewniające wizję jak np. Nidalee, Twisted Fate, czy Ashe. Każdy chowający ma po 5 żyć. Jeśli szukający zdołają zabić wszystkich chowających po pięć razy- wygrywają. Jeśli nie- przegrywają.
Zasady
Niestety, w internecie istnieje masa postów, w których autorzy prześcigają się w tworzeniu nowych zasad. Nowym graczom jest się ciężko połapać, w związku z czym poniżej wymienię te najbardziej uniwersalne reguły:
- Szukający opuszczają bazę nie wcześniej niż w drugiej minucie
- Chowający nie mogą używać ataków ani umiejętności nie będących CC’kami
- Postacie zbanowane to: Teemo, Evelynn, Rengar
- Oracle niedostępne wcześniej niż w 15 minucie (jednak zazwyczaj host zabrania kupna w ogóle)
- Szukający muszą wracać do bazy jeśli mają mniej niż 200/250 hp
- Jasnowidzenie jest KATEGORYCZNIE zakazane
- Chowający nie mogą wracać do bazy
- Nie można przejmować punktów kontrolnych
- Kupno GA jest zakazane
Czas trwania: 15–35 minut
Ten tryb jest piękny z jednego prostego powodu- łamie zasady “zwykłego” League of Legends. Zazwyczaj staramy się umierać jak najmniej, prawda? Tutaj naszym zadaniem jest masowe samobójstwo! Każdy gracz stara się dobiec do bazy drużyny przeciwnej i zginąć z rąk (a właściwie lasera) fontanny. Za każdą śmierć dostaje się jeden punkt. Może się to wydawać proste, jednak w rzeczywistości takie nie jest. Po drodze mogą złapać nas oponenci i sami zdobyć killa, zaprzepaszczając naszą szansę na punkt… Wygrywa drużyna, która szybciej osiągnie limit wyznaczony przez hosta (waha się on od 15 do nawet 50). Warto zdecydować się na wybór postaci, które posiadają umiejętność przejścia przez ściany (Ez, Tristana, Shen, Seju, itd.)
Zasady
W przeciwieństwie do HnS reguły w DR są dosyć jasno określone, nie ma więc problemu z “nadinterpretacją zasad” przez hostów.
- Drużyny składają się z 5 osób
- Wybór bohaterów odbywa się poprzez Draft
- Nie można używać Teleportu i Oczyszczenia
- Zabijanie minionów, potworów w dżungli jest zakazane
- TF, Pantheon i Nocturne są zbanowani
- Zakup Rtęciowej Szarfy jest zabroniony
- Gangplank nie może używać W
Czas trwania: 25-35 minut
Jeden z niewielu trybów, powodujących długotrwały uśmiech na twarzyczkach graczy. Na czym polega jego fenomen? Hmmm…. UB to zwykły mecz na Summoners Rift z tym że to strona internetowa wybiera nam kolejność maksowania umiejętności, czary przywoływacza, a nawet masterki! Co tu dużo mówić… ADC Soraka z Porażeniem, Jasnowidzeniem i W wymaksowanym w pierwszej kolejności rządzi! Myślicie, że żartuję? NIE 😉 Zazwyczaj trafiamy na buildy w ogóle nie pasujące do naszej postaci, ale to właśnie w tym tkwi magia Ultimate Bravery. Możemy oderwać się od utartych schematów i nie narażać się przy tym na reporta! W tym trybie nie ma wygranych czy przegranych, liczy się dobra zabawa!
Zasady
Wydaje mi się, że nie ma sensu żebym wspominał o zasadach tutaj, skoro jest od tego dedykowana stronka. Odsyłam Was tutaj anony.
Czas trwania: ?
“Król blizny” (ahhhh, magia tłumaczenia…) jest prawdopodobnie najprostszym ze wszystkich trybów. Polega na najzwyklejszych pojedynkach 1v1, które odbywają się na zasadzie zwycięzca zostaje. Zaczynamy oczywiście od zakupu przedmiotów i wyruszeniu na bój. Drużyna niebieska kieruje się w stronę “lewej gwiazdki” (patrz: grafika), a fioletowa maszeruje w prawą. Po pojawieniu się graczy na określonych pozycjach kapitanowie wybierają kolejność w jakiej pojawiają się kolejni przywoływacze. A potem… No cóż, zaczyna się po prostu krwawa rzeź! Summonerzy stają naprzeciwko siebie i walczą aż do śmierci. Na miejsce przegranego wchodzi kolejna osoba z jego drużyny. Runda kończy się gdy wszyscy członkowie drużyny zginą. Nagrodą za zwycięstwo jest możliwość przejęcia punktu kontrolnego (patrz: niebieski okrąg) przez triumfatorów. Kolejna runda zaczyna się w odstępie ok.2 minut. Zasady nie zmieniają się do końca gry, wygrywa team, który ma więcej punktów po np. 30 minutach rozgrywki.
Reguły:
- Bohaterów wybiera się losowo
- Nie można opuszczać niebieskiego pięciokąta podczas walki
- Po śmierci musisz stać w bazie aż do końca rundy
- Nie możesz przeszkadzać walczącym (nie uzdrawiaj sojusznika, nie działaj na szkodę przeciwnika)
- Kupno itemów zapewniających aury jest zabronione
- Guardian Angela też
- Możesz przejmować ołtarze
Hmmmm, to by chyba było na tyle. Oczywiście pomysłów jest znacznie więcej, jednak ja polecam głównie te cztery (ze szczególnym wskazaniem na Hide&Seek). Jestem pewien, że zapewnią Wam miło spędzony czas i odciągną od bądź co bądź powtarzalnych, zwykłych gier.
P.S. Znacie jeszcze jakieś tryby, których tu nie wymieniłem? Jeśli tak, to wspomnijcie o nich w komentarzach, z przyjemnością pogram w coś nowego 😉