Meta na mobilność? Też bądź mobilny! Sprawdź mobilne How2Win

Podsumowanie pierwszego tygodnia testów Clash

Żebyśmy mogli być pewni technicznych zmian, które przeprowadziliśmy w Clash, przez ostatnie kilka tygodni przeprowadziliśmy jednodniowe testy w Oceanii, Japonii, Wietnamie, Filipinach, Tajlandii, Singapurze i Indonezji. Chcemy się podzielić ich dotychczasowymi rezultatami!

Jak poszły?

Ogólnie rzecz biorąc całe doświadczenie przebiegło gładko, a w testach udział wzięły tysiące drużyn. Na ten moment czujemy, że możemy spokojnie przeprowadzić testy w kolejnych regionach. Wypatrujcie zapisów w kliencie!

Czego się dowiedzieliśmy?

W ramach przypomnienia: testujemy trzy główne zmiany w Clash — stopniową fazę sprawdzania, żeby zmniejszyć liczbę gier zaczynających się jednocześnie; usprawniony przebieg procesów w tle, żeby rozdzielić niektóre systemy, które polegały na sobie nawzajem, żeby zacząć grę; oraz narzędzie awaryjnego odzyskiwania, na wypadek, gdy musimy rozszerzyć lub przywrócić całą fazę gry. Skończyliśmy testy na PBE i teraz stopniowo skalujemy testy dla każdego regionu.

Główne problemy w czasie testów regionalnych:



Ładowanie maestrii bohaterów: Zauważyliśmy, że maestrie bohaterów powodowały problemy z ładowaniem w fazie sprawdzania. Zoptymalizowaliśmy to teraz i maestrie bohaterów powinny być bardziej responsywne.

Problemy z usługą grup: W ramach usprawniania procesów wykorzystaliśmy usługę grup (taką, jaka działa, gdy dołączacie do poczekalni lub czatu głosowego), żeby utrzymać drużyny razem. W zeszłym tygodniu niektórzy gracze zostali nieprawidłowo zatrzymani przed wejściem do meczów Clash. Ponieważ tworzenie grup Clash zajmuje się również wieloma przypadkami sprawdzania kwalifikowalności, mogliśmy dostosować logikę systemu specjalnie dla Clash.

Weryfikacja SMS: Pierwsza wielka próba dla naszego narzędzia awaryjnego odzyskiwania! Użyliśmy go, żeby wydłużyć fazę zatwierdzania, podczas gdy rozwiązywaliśmy problem z weryfikacją SMS w niektórych regionach.

Co dalej?

Będziemy kontynuować jednodniowe testy w innych regionach na świecie. W niektórych regionach testy mogą być nawet dłuższe niż jeden dzień, żebyśmy mieli pewność, że jesteśmy naprawdę przygotowani.

Bądźcie na bieżąco z Clash

Zaczynamy większe testy, które mają prowadzić do wprowadzenia Clash do gry, więc zobaczycie więcej aktualizacji z naszej strony. Tutaj możecie śledzić, co się dzieje z Clash. Do zobaczenia na testach regionalnych!

Jeśli zauważyłeś literówkę/błąd we wpisie - prosimy o zgłoszenie tego poprzez specjalny formularz kontaktowy - dzięki automatycznemu systemowi powiadomień będziemy mogli błyskawicznie usunąć błąd.