Meta na mobilność? Też bądź mobilny! Sprawdź mobilne How2Win

Plany dotyczące przyszłości klienta

Witajcie, wspaniali ludzie!

Beta aktualizacji klienta jest oficjalnie zakończona. Wymiana przebiegła dość płynnie i po publikacji nie wystąpiły żadne poważne problemy techniczne. Ale jeszcze nie skończyliśmy ulepszać klienta.

W ciągu alfy i bety klienta słuchaliśmy opinii graczy. Dziś przedstawimy wam nasze plany dotyczące ulepszeń. Pracujemy nad mnóstwem nowych funkcji, poprawek i usprawnień interfejsu, a wszystko to wynika bezpośrednio z tego, o czym mówili nam gracze. Jeśli nie widzicie czegoś na tej liście, nie oznacza to, że się tym nie przejmujemy — wymieniliśmy tylko zmiany o najwyższym priorytecie.

A zatem, nie przedłużając…

 

Sprawy, nad którymi pracujemy TERAZ:

Są to rzeczy, które aktualnie rozwijamy, albo które będą realizowane w sposób ciągły. Te zmiany w kliencie mają najwyższy priorytet.

ZROBIONErozpoczynanie nowych rozmów i wyświetlanie listy znajomych podczas wyboru bohaterów. Niedawno dodaliśmy tę funkcję z patchem 7.9.

ZROBIONEspersonalizowane oferty w sklepie. Uruchamiamy to w bieżącym patchu!

TRWAJĄCEogólna stabilność klienta i poprawki błędów. W ostatnich miesiącach doprowadziliśmy wydajność klienta do niezłego poziomu, ale myślimy, że nieustanne ulepszanie i usuwanie błędów jest bardzo ważne. Ta praca będzie zapewne trwała zawsze — dopóki Ziemi nie zniszczy meteor albo nie pojawi się nowa skórka Yoricka (cokolwiek nastąpi pierwsze).

TRWAJĄCEskracanie czasu do przejścia na ekran podsumowania meczu. Większość związanych z tym problemów, które zgłaszają gracze, to rezultat wybrania w ustawieniach opcji „Zamknij klienta podczas gry”. Pracujemy nad pewnymi poprawkami, by skrócić ten czas przejścia.

TRWAJĄCEogólna efektywność wyboru bohaterów. Konkretnie chcemy skrócić czas, który zajmuje przejście do wyboru bohaterów i wyeliminować wszelkie opóźnienia podczas faz wybierania/banowania. Pracujemy nad tym na bieżąco.

W TOKUnarzędzie kreatora zestawu przedmiotów. Wszystkie wasze stare zestawy przedmiotów powinny wciąż działać, ale wiemy, że problematyczny jest brak możliwości ich edytowania w kliencie. Ta funkcja jest obecnie testowana na serwerze testowym i powinna wkrótce zostać wypuszczona. Będziemy was informować w miarę rozwoju prac.

W TOKUogólne usprawnienia okna czatu. Zespół ds. czatu skupia się na rozwiązaniu problemów, na które skarżyli się gracze mający trudności ze stwierdzeniem, z kim rozmawiają, gdy korzystają z listy otwartych zakładek czatu.

 

Sprawy, którymi planujemy się zająć:

Większość z tych rzeczy zostanie ukończona w bieżącym roku. Nawet jeśli w niektórych przypadkach potrwa to dłużej, jesteśmy zdecydowani wprowadzić te zmiany.

WYSOKI PRIORYTETkupowanie skórek podczas wyboru bohaterów. Jest to funkcja, która w klasycznym kliencie działała tylko w niektórych kolejkach. Sprawimy, by działała wszędzie, abyśmy mogli zawsze dostawać od was pieniążki.

WYSOKI PRIORYTETsprawienie, by edytowanie specjalizacji nie zajmowało całego ekranu wyboru bohaterów. To utrudnia śledzenie liczników banów i wyboru, gdy gracze edytują swoje specjalizacje, i uniemożliwia im zobaczenie, którzy bohaterowie są wybierani. Zajmiemy się tym.

WYSOKI PRIORYTETumożliwienie wam wybierania skórek na ekranie wyboru bohaterów zaraz po jego zablokowaniu.

WYSOKI PRIORYTETprzyśpieszenie reakcji przycisków klienta. Oprócz ogólnych kwestii dotyczących wydajności, które wymieniliśmy powyżej, wydaje nam się, że możemy poprawić „wrażenia” z pracy z klientem przez skrócenie czasu, który zabiera przyciskom aktywacja lub wyświetlanie podpowiedzi.

WYSOKI PRIORYTETusprawnienie implementacji listy „ostatnio poznani”. Wciąż możecie ją znaleźć w menu „dodaj znajomego” (otwieranego na panelu społeczności), ale nie jest tak łatwo dostępna, jak była w klasycznym kliencie. Umieścimy listę ostatnio poznanych graczy w poczekalni jako zakładkę „akordeonową” na liście znajomych. Ponadto już wprowadziliśmy możliwość blokowania ludzi na zakładce ostatnio poznanych.

PRIORYTETsprawienie, by przełączanie między stronami run i specjalizacji było szybsze i przejrzystsze. Myślimy tu nad kilkoma różnymi możliwymi zmianami projektowymi — nic nie jest jeszcze postanowione. Zajmiemy się problemem, wskutek którego menu strony run zasłania informacje na ekranie. Praca nad nim wchodzi w skład nadchodzących większych zmian dotyczących run i specjalizacji.

PRIORYTETodblokowywanie skórek na stronie informacji o bohaterze w Kolekcji. Aktualnie przycisk odblokowania jest zaciemniony i wygląda żałośnie. Zmienimy go w przycisk, który będzie wyglądał radośnie.

PRIORYTETdo rozpoczęcia gry potrzeba zbyt wielu kliknięć. Pragniemy skrócić czas wejścia do gry, zarówno za pomocą zmian wprowadzonych przez system 10 banów, jak i małe usprawnienia na ekranie wyboru trybu.

PRIORYTETudostępnienie strony z informacjami o bohaterze na ekranie wyboru bohaterów. Aktualnie jest to możliwe tylko w kolekcji.



PRIORYTEToddzielna „zakładka skórek” w Kolekcji. Gracze chcą mieć możliwość oglądania wszystkich swoich skórek w jednym miejscu. Damy wam tę możliwość.

PRIORYTETinformacje o kolejce na ekranie wyboru bohaterów. Klasyczny klient wyraźnie pokazywał tytuł kolejki w lewym górnym rogu ekranu wyboru bohaterów, ale nowy klient jeszcze tego nie robi.

PRIORYTETogólne usprawnienia paska nawigacji klienta poprawiające jego widoczność. Mamy wrażenie, że szczególnie przyciskom sklepu i łupów brakuje wyróżnika wizualnego i powinny być lepiej widoczne.

PRIORYTETopcja „odpinania” okna czatu powinna być zapamiętywania w kolejnych sesjach gry. Aktualnie gra powraca do domyślnego stanu po każdym logowaniu.

PRIORYTETwyświetlanie opisów ikon przywoływacza, gdy je zmieniacie. Abyście mogli wspominać czasy, gdy spędziliście cały tydzień na zbieraniu pół tuzina dodatkowych ikon z mokrego Bilgewater.

PRIORYTETkorzystanie z dowolnego języka (teksty) w dowolnym regionie. Dotyczy to szczególnie języka waszego klienta.

PRIORYTETlicznik „pierwszego zwycięstwa dnia” powinien pokazywać odliczanie z dokładnością do minuty lub sekundy. Obecnie pokazuje tylko godziny, co bardzo mocno irytuje niektórych graczy.

PRIORYTETpokazywanie graczom w grach poza wyborem draftowym, po której stronie znajdą się podczas wyboru bohaterów. Aktualnie stanowi to problem podczas wyboru w ciemno.

PRIORYTETdalsze poprawianie dźwięku w całym kliencie. Oznacza to więcej opcji i spójności wyboru/banów/liczników na ekranie wyboru bohaterów.

 

Rzeczy, które chcemy zrobić, ale aktualnie nie mają wysokiego priorytetu:

Są to zmiany, które mają sens, ale nie dostały jeszcze na tyle wysokiego priorytetu, by zajęły miejsce przed zmianami wymienionymi powyżej. Jesteśmy otwarci na wprowadzenie tych zmian w nieokreślonej przyszłości.

NISKI PRIORYTETpodgląd zestawów Barw na stronie informacji o bohaterze.

NISKI PRIORYTETzmiana ustawień grafiki w grze w kliencie.

NISKI PRIORYTETwyświetlanie informacji i filmów dla wszystkich bohaterów, włącznie z umiejętnościami drugorzędnymi, na stronie informacji o bohaterze. Istnieje kilka rzeczy, które możemy zrobić, by zwiększyć spójność stron informacji o bohaterach, ale ta praca być może będzie musiała poczekać.

NISKI PRIORYTETobserwowanie gier w najwyższych kręgach. Możliwość ta została usunięta w klasycznym kliencie na początku 2016 roku — na długo przed betą aktualizacji klienta — ze względu na problemy z bezpieczeństwem, które powodowała funkcja obserwowania. Nie są to problemy, które możemy rozwiązać od ręki, ale zastanawiamy się nad podejściem do sprawy w inny sposób (być może umożliwiając pobieranie powtórek gier innych graczy).

 

Jedna rzecz, nad którą wciąż myślimy:

Cała masa statystyk.

PUBLIKACJA ZA KILKA MIESIĘCYstatystyki gier rankingowych na stronie profilu. Należą do nich statystyki rankingowe, które były dostępne w klasycznym kliencie. Poczekamy jeszcze trochę, by przekonać się, czy sprawę rozwiążą planowane prace nad stroną profilu.

 

I jedna rzecz, której nie zamierzamy zrobić:

Jest tylko jedna sprawa, którą celowo się nie zajmiemy.

NIEPLANOWANEminimalizowanie panelu społeczności. Dokonaliśmy takiej decyzji projektanckiej, aby zapewnić dodatkową funkcjonalność panelu w przyszłości. W odróżnieniu od dawnego klienta nic nie ukrywa się za panelem społeczności — każdy ekran został zaprojektowany w taki sposób, aby zmieścił się obok i dostarczał więcej informacji, które planujemy pokazywać. Na panelu już mieszczą się dodatkowe informacje, takie jak czas spędzony w kolejce, zaproszenia w grze i informacje o klubie (podczas gdy w klasycznym kliencie wszystko to miało osobne zakładki i wyskakujące okienka). W przyszłości zapewne wykorzystamy to miejsce także na inne rzeczy, dzięki czemu panel będzie wydawał wam się przydatniejszy.

Skoro wyłączyliśmy klasycznego klienta, nareszcie możemy skupić się na dostarczeniu wszystkich tych dobroci. Spodziewajcie się zatem więcej takich usprawnień w nadchodzących miesiącach. Ponadto w ciągu kilku następnych patchów zauważycie, że automatycznie usuwamy pliki klasycznego klienta z waszych komputerów, aby zwolnić miejsce.

W międzyczasie wysyłajcie nam dalej swoje doniesienia o błędach i opinie, abyśmy mogli stale ulepszać klienta. Jeśli macie jakieś pytania, zadawajcie je w komentarzach poniżej.

źródło: http://eune.leagueoflegends.com/pl/news/client/client-features/plany-dotyczace-przyszlosci-klienta

Jeśli zauważyłeś literówkę/błąd we wpisie - prosimy o zgłoszenie tego poprzez specjalny formularz kontaktowy - dzięki automatycznemu systemowi powiadomień będziemy mogli błyskawicznie usunąć błąd.