Meta na mobilność? Też bądź mobilny! Sprawdź mobilne How2Win

Plany dotyczące bohaterów: lipiec 2017

Witamy w kolejnym odcinku Planów dotyczących bohaterów. Jeśli macie wrażenie, że minęło niewiele czasu od ostatniego odcinka, to macie rację! W tej chwili ostro pracujemy nad wieloma rzeczami.

Wykuwanie nowego inicjatora

Jedną z większych zalet aktualizacji klas było to, że pomogły nam lepiej zdefiniować i zrozumieć ustalone przez nas klasy. Na przykład dzięki temu, czego nauczyliśmy się podczas aktualizacji klasy zabójców, wiedzieliśmy, co może działać a co nie w formie zabójcy Kayna. Na przykład nieco wydłużyliśmy jego przygotowanie do ataku eksplozywnego, ale także daliśmy mu więcej narzędzi ułatwiających inicjowanie walki i opuszczanie jej, gdy gra według schematu skrytobójcy. To samo można powiedzieć o aktualizacji obrońców; dopracowując elementy, które według nas działały w klasie inicjatorów, dostrzegliśmy świetną okazję, by skonstruować od podstaw nowego inicjatora.

Jedną z kluczowych cech inicjatorów jest to, że mogą decydować, kiedy i gdzie chcą zacząć walkę. Pamiętając o tym założeniu, postanowiliśmy stworzyć nowego rozgrywającego inicjatora, który w trudnych sytuacjach ostro naciera i zmusza wrogą drużynę do walki na jego warunkach. Chcieliśmy także stworzyć bardzo niezależnego bohatera; spodziewajcie się nowej, unikalnej umiejętności pasywnej, która podkreśli więcej niż tylko jego charakter.

Wypatrujcie najnowszego inicjatora, który rozgrzeje jeden z najzimniejszych regionów Runeterry. A teraz przyjrzyjmy się aktualizacjom, które przygotowujemy.

Wyjście z cienia

Ponieważ Evelynn powoli podkrada się coraz bliżej publikacji, możemy zdradzić nieco więcej szczegółów na temat tego, jak będzie wyglądała. Chcemy uwydatnić umiejętność „permanentnego skrywania się” Evelynn, dając jej kilka nowych narzędzi, które będzie mogła wykorzystywać, pozostając w ukryciu. To powinno jeszcze bardziej podkreślić jej unikalny styl gry, a także nagradzać tych, którzy doskonale opanowali grę w jej cienistej postaci. Ukrywanie się stanowi nieodłączną część wizerunku Evelynn, dlatego będziemy także dodawać unikalne efekty wizualne jej formy w ukryciu, aby wyglądała tak wyjątkowo, jak powinna.

Ponadto uważnie przejrzymy i zaktualizujemy jej tło fabularne oraz miejsce w Runeterrze. Prawdę mówiąc, jeden z naszych obecnych bohaterów już zetknął się z Evelynn, po tym jak jej rodzice umarli w agonii. Pozwolimy wam przekopać się przez historię, abyście sami domyślili się, który bohater obrał znacznie mroczniejszy kierunek rozwoju z powodu sadystycznych zapędów Evelynn.

Mimo wszystko upłynie jeszcze nieco czasu, zanim zaktualizowana Evelynn zacznie z nienawiścią wybebeszać wrogów. Możecie się jednak spodziewać, że zobaczycie ją (czy, co bardziej prawdopodobne, nie zobaczycie jej) wkrótce po nowym inicjatorze, o którym wspomnieliśmy wyżej.

Ostrze włóczni

Zanim porzuciliśmy aktualizacje klas, w naszych rozmowach na temat bohaterów, którzy mogą nadawać się do aktualizacji klasy szturmowców, powtarzały się dwa imiona: Aatrox i Xin Zhao. Chociaż nie zrobimy wielkiej aktualizacji szturmowców, chcemy poświęcić obu tym bohaterom nieco uwagi. W moim ostatnim blogu dewelopera mówiłem już o Aatroxie, więc pomówmy o Xin Zhao! Seneszal Demacii dostanie mniejszą aktualizację skupioną na odświeżeniu kilku z jego mniej interesujących umiejętności, a także nadaniu mu wyraźniejszego charakteru strategicznego w League. Wiemy, że podstawą stylu gry Xina jest jego kombinacja doskoku i podrzucenia E->Q. Zatem zamiast dłubać w tym, co już jest dobre, skupiamy się na umiejętności „W”, która umożliwia wprowadzenie do jego zestawu lepszego kontrowania, a także narzędzia wymagającego znacznie większej wprawy.



Wygląda na to, że zmiany dotyczące Xin Zhao pojawią się przed zmianami Aatroxa, ponieważ w przypadku Xina będą znacząco mniejsze. Możecie się go spodziewać już wkrótce.

Piaski się poruszają

Jak wielu z was wie, planujemy przeprowadzenie niewielkiej przeróbki legendarnego Imperatora Shurimy, Azira. Azir był koszmarny w wyważaniu od momentu swojej publikacji. Wykorzystuje po trochu wszystkiego — inicjowanie, przerwanie walki, zadawanie obrażeń z dużego zasięgu, potencjał na hiperprowadzącego… Cokolwiek wymyślicie, Azir zapewne już to ma. Gdy Azir jest silny (i prowadzony optymalnie), kontrowanie go jest niemożliwe ze względu na to, jak bardzo jest wszechstronny. Ten problem staje się jeszcze wyraźniejszy w rozgrywkach profesjonalnych. Chcąc ustawić Azira w szeregu, nieco zmniejszymy lub usuniemy niektóre jego przewagi, aby odsłonić kilka słabszych punktów.

W samym środku wszystkich tych problemów leży Przetasowanie Shurimy, czyli jego umiejętność pokonywania doskokiem całkiem sporej odległości i użycia superumiejętności w celu wymuszenia walki albo ucieczki z trudnego położenia. Aktualnie przyglądamy się dwóm możliwym rozwiązaniom dylematu Przetasowania Shurimy. Jednym jest zachowanie przetasowania i rozwinięcie wspierającego zestawu umiejętności, który mógłby współistnieć z tą charakterystyczną zagrywką. Drugim rozwiązaniem jest usunięcie przetasowania i zbliżenie zestawu do motywu bohatera, który jest Imperatorem dowodzącym zza pleców swoich piaskowych żołnierzytematyczny.

Wciąż jesteśmy na bardzo wczesnym etapie eksploracji Azira i wydaje się, że gracze są tak samo jak my rozdarci między tymi dwoma możliwymi rozwiązaniami. Czekajcie na przyszłe wpisy w dziale Planów dotyczących bohaterów, w których bardziej szczegółowo omówimy Azira, gdy podejmiemy już konkretne decyzje co do kierunku, w którym chcemy podążać.

Prawo do rządzenia

Z radością ogłaszam, że naszą następną po Evelynn dużą aktualizację rozgrywki i grafiki dostanie nie kto inny, jak sam przywódca Noxus, Swain. Zacznijmy od tego, że jego wygląd nie wytrzymał za dobrze próby czasu. Swain powinien być wszechpotężnym władcą Noxus, a w tej chwili niespecjalnie takiego przypomina. Także jego motyw słabo pasuje do faktycznego stylu gry — jest Wielkim Taktykiem, a jednak gra raczej jak kradnący życie obrońca/mag bitewny.

Od pewnego czasu również jego rozgrywka stanowiła problem projektancki. Jeśli Swain zostaje w tyle, przestaje mieć faktyczny wpływ na grę. Jeśli wysunie się naprzód, staje się niemożliwym do zabicia obrońcą, który potrafi także zadawać ogromne obrażenia. Ponadto wiele mocy Swaina idzie w jego umiejętności i efekty, przeciwko którym wrogowie w zasadzie nic nie mogą zrobić. Przyglądając się mu jako całości, uznaliśmy, że odnowienie go to świetna okazja, by wypuścić bohatera godnego dowodzenia jednym z najbardziej bezwzględnych i charakterystycznych narodów Runeterry. Odświeżymy jego wygląd, aby lepiej pasował do motywu wodza Noxus, a także wprowadzimy znaczące poprawki do jego rozgrywki. Chcemy zachować nietkniętą „esencję” Swaina, mimo przebudowy całości jego zestawu od zera.

Wciąż jesteśmy na samym początku prac nad Swainem, ale w dalszym ich toku podamy więcej szczegółów.

Dajcie mi znać w komentarzach poniżej, co myślicie, a postaram się odpowiedzieć na tak wiele pytań, na ile będę mógł. Dzięki!

Reav3
Główny producent ds. bohaterów

Jeśli zauważyłeś literówkę/błąd we wpisie - prosimy o zgłoszenie tego poprzez specjalny formularz kontaktowy - dzięki automatycznemu systemowi powiadomień będziemy mogli błyskawicznie usunąć błąd.