Meta na mobilność? Też bądź mobilny! Sprawdź mobilne How2Win

Patch 9.20 Patch notes / Zmiany Patcha 9.20

ost zawiera wszystkie zmiany, jakie obecne są serwerze testowym PBE i dotyczą najbliższego patcha 9.20.

Zmiany w bohaterach

Obrazek posiada pusty atrybut alt; plik o nazwie Blitzcrank.png

Ogólne Zmiany:

  • Bazowa ilość Armoru została zmniejszona z 44 do 40
  • Wartość przyrostu Armoru na poziom została zmniejszona z 4 do 3.5
Obrazek posiada pusty atrybut alt; plik o nazwie Garen.png

Ogólne Zmiany:

  • Wartość przyrostu Attack Speedu na poziom została zwiększona z 2.9% do 3.65%
  • Bazowa ilość HP została zwiększona z 616.28 do 620
  • Wartość przyrostu HP na poziom została zmniejszona z 84.25 do 84

Perseverance (Pasyw):

  • Usunięty został efekt podwajający efekt pasywa w momencie spadnięcia poniżej 25/50% HP
  • Czas odnowienia został zmieniony z 9/4 do 7 sekund
  • Efekt sprawiający, że nie-epickie potwory nie przerywają działania pasywa jest od teraz aktywny od początku gry, a nie jak dotychczas od 11 poziomu
  • Wartość efektu leczącego została zmieniona z 2/8% na 2.5/2.75/3/2.35/3.5/3.75/4.5/5.25/6/6.75/7.5/8.25/9/9.25/9.5/9.7510/10.25%

Courage (W):

  • Ilość przyznawanego Armora/Magic Resist za stack została zmniejszona z 0.33 do 0.25
  • Maksymalna ilość przyznawanego Armora/Magic Resist została zmniejszona z 50 do 30
  • Ilość minionów do zabicia by uzyskać maksymalną ilość stacków została zwiększona z 150 do 160
  • Czas trwania bonusu do Tenacity został zmieniony z “Bonus trwa do momentu przełamania tarczy” na “Bonus trwa przez cały czas w jaki normalnie powinna aktywna być tarcza (0.75 sekundy)”
  • Wartość przyznawanej tarczy została zmniejszona z 12% do 10% HP

Judgment (E):

  • Ilość uderzeń została zmieniona z 5 (+1 za każde 3 poziomy)[maksymalna wartość to 10] na 7 (+1 za każde 20% Attack Speedu)
  • Bazowa ilość obrażeń została zmniejszona z 14/18/22/26/30 do 8/12/16/20/24
  • Wartość przelicznika z AD została zmniejszona z 0.36/0.37/0.38/0.39/0.4 do 0.32/0.34/0.36/0.38/0.4
  • Ilość uderzeń potrzebnych do nałożenia efektu redukcji Armora została zwiększona z 4 do 6
  • Usunięty został efekt zwiększający obrażenia w momencie trafiania tylko jednego celu
  • Dodany został nowy efekt: “Umiejętność ta zadaje obrażenia zwiększone o 25% i nakłada efekty on-hit (zadając z nich 50% obrażeń) najbliżej stojącemu przeciwnikowi”
  • Dodany został efekt: “Jeśli umiejętność ta zostanie przerwana przedwcześnie , jej pozostały czas trwania jest zwracany w postaci mniejszego czasu odnowienia”

Demacian Justice (R):

  • Usunięty został pasyw tej umiejętności naznaczający jednego z przeciwników
  • Rodzaj zadawanych obrażeń został zmieniony z magicznych na nieuchronne
  • Ilość zadawanych obrażeń została zmniejszona z 175/350/525 (+28.6/33.3/40% brakującego HP celu) do 150/300/450 (+20/25/30 % brakującego HP celu)
Obrazek posiada pusty atrybut alt; plik o nazwie Ivern.png

Ogólne Zmiany:

  • Zasięg auto-ataku został zwiększony z 125 do 475
Obrazek posiada pusty atrybut alt; plik o nazwie Lissandra.png

Ogólne Zmiany:

  • Bazowa ilość Armora została zwiększona z 20.216 do 22

Iceborn Subjugation (Pasyw):

  • Wartość przelicznika z AP została zwiększona z 0.3 do 0.5

Ring of Frost (W):

  • Wartość przelicznika z AP została zwiększona z 0.5 do 0.7
Obrazek posiada pusty atrybut alt; plik o nazwie Qiyana.png

Edge of Ixtal (Q):

  • Bazowa ilość obrażeń została zmniejszona z 80/100/120/140/160 do 60/85/110/135/160
Obrazek posiada pusty atrybut alt; plik o nazwie Pantheon.png

Comet Spear (Q):

  • Bazowa ilość obrażeń została zmniejszona z 75/115/155/195/235 do 75/110/145/180/215
Obrazek posiada pusty atrybut alt; plik o nazwie Shaco.png

Ogólne Zmiany:

  • Bazowa ilość AD została zmniejszona z 66 do 63
  • Wartość przyrostu AD na poziom została zmniejszona z 3.5 do 3

Backstab (Pasyw ):

  • Auto-ataki, Q i E Shaco posiadają od teraz dodatkowe efekty przy uderzeniu w plecy:
    • Auto-ataki – zadają dodatkowe obrażenia równe 10-30 (+0.1 bonusowego AD) [bazowa wartość obrażeń zależy od poziomu postaci]. Bonusowe obrażenia z tej umiejętności mogą uderzyć krytycznie
    • Deceive (Q – uderza krytycznie zadając 130% obrażeń
    • Two-Shiv Poison (E) – zadaje dodatkowe obrażenia równe 10-30 (+0.1 AP) [bazowa wartość obrażeń zależy od poziomu postaci], a wartość nakładanego spowolnienia jest zwiększana o 20%

Deceive (Q):

  • Czas trwania stealtha został zmieniony z 1.5/2.25/3/3.75/4.5 na 2.5/2.75/3/3.25/3.5 sekund
  • Czas odnowienia został zmniejszony z 16/15.5/15/14.5/14 do 12/11.5/11/10.5/10
  • Usunięty został efekt zmniejszający czas odnowienia przy aktywacji dodatkowych obrażeń
  • Ilość zadawanych obrażeń została zmieniona z 10/20/30/40/50 (+0.4 bonusowego AD) do 25/35/45/55/65 (+0.25 bonusowego AD) – obrażenia te mogą uderzyć krytycznie
  • Usunięty został przelicznik z AP

Jack in the Box (W ):

  • Od teraz pułapka po aktywacji będzie atakowała wszystkie pobliskie cele:
    • Ilość obrażeń zadawanych w przypadku atakowaniu więcej niż jednego wroga równa się 15/20/25/30/35 (+0.1 AP) – w przypadku ataku na jednego wroga obrażenia pozostają niezmienione
  • Czas trwania przerażenia nakładanego na miniony została zmniejszona z 3 do 2 sekund

Two Shiv Poison (E):

  • Wartość przelicznika z AP została zmniejszona z 0.7 do 0.6

Hallucinate (R ):

  • Od teraz pułapki będą aktywować się natychmiast nakładając przerażenie na pobliskich wrogów i atakując pobliskich przeciwników
  • Ilość obrażeń zadawanych przez eksplozję została zmniejszona z 200/300/400 (+1.0 AP) do 150/225/300 (+0.7 AP)
  • Ilość obrażeń zadawanych przez pułapkę w momencie atakowania pojedynczego celu została zmniejszona z 25/50/75 (+0.15 AP) do 25/50/75 (+0.1 AP)
  • Ilość obrażeń zadawanych przez pułapkę w momencie atakowania wielu celów: 10/20/30 (+0.1 AP)
  • Czas trwania nakładanego przerażenia został zmieniony z 0.75/1/1.25 na 1 sekundę
Obrazek posiada pusty atrybut alt; plik o nazwie Varus.png

Ogólne Zmiany:

  • Bazowa ilość HP została zwiększona z 499 do 500
  • Bazowa ilość Many została zmniejszona z 360.48 do 360
  • Bazowa wartość regeneracji many na 5 sekund została zwiększona z 7.34 do 8
  • Bazowa ilość AD została zwiększona z 59 do 61
Obrazek posiada pusty atrybut alt; plik o nazwie Viktor.png

Siphon Power (Q):

  • Wartość nakładanej tarczy została zmieniona z 8% maksymalnej many (+0.15 AP) na 30-115 (+0.15 AP) [wartości te zależą od poziomu postaci]

Gravity Field (W):

  • Wartość nakładanego spowolnienia została zwiększona z 28/32/36/40/44% do 30/34/38/42/45%
  • Efekt ulepszenia umiejętności został zmieniony z “Umiejętność po nałożeniu ogłuszenia przyciąga wrogów do środka” na “Inne umiejętności Viktora nakładają od teraz spowolnienie równe 20% na 0.75 sekundy”

Chaos Storm (R):

  • Częstotliwość uderzeń została zwiększona z “co 2 sekundy” na “co 1 sekundę”
  • Ilość uderzeń zostala zwiększona z 3 do 6
  • Ilość obrażeń zadawanych przez pojedyncze uderzenie została zmniejszona z 130/210/290 (+0.85 AP) na 65/105/145 (+0.45 AP)
  • Efekt ulepszenia umiejętności została zmieniony z “Burza porusza się o 20% szybciej” na “Burza porusza się o 25% szybciej”
  • Maksymalna prędkość poruszania się burzy została zwiększona z 300 do 325

Zmiany w przedmiotach

Locket of the Iron Solari:

  • Wartość przyznawanej tarczy została zmieniona z 30 (+15 za każdy poziom) na 120 (+10 za każdy poziom)

Zmiany w Teamfight Tactics

Nowa zawartość

  • Do gry dodano nową planszę zwaną Storm Rift Arena
Obrazek posiada pusty atrybut alt; plik o nazwie battlefield_base_rift_alternate.png

Zmiany balansujące

Bonus za zebranie postaci o klasie Assasin:

  • Szansa na uderzenie krytyczne przyznawana w momencie zebrania 3/6 postaci została zmniejszona z 10/20% do 5/15%

Bonus za zebranie postaci o klasie Guardian:

  • Ilość przyznawanego Armora została zwiększona z 35 do 45

Bonus za zebranie postaci o klasie Gunslinger:

  • Ilość dodatkowych ataków wystrzeliwanych w momencie zebrania 4/6 postaci została zwiększona z 2/3 do 3/5

Bonus za zebranie postaci o klasie Knight:

  • Wartość efektu blokady obrażeń w momencie zebrania 6 postaci została zmniejszona 65 do 60

Bonus za zebranie postaci o pochodzeniu Wild:

  • Wartość przyznawanego bonusu do Attack Speedu została zmniejszona z 12% do 10%
Obrazek posiada pusty atrybut alt; plik o nazwie Kaisa.png

  • Wartość bonusu do Attack Speedu została zwiększona z 30/60/90% do 50/75/100%
  • Wartość przyznawanej tarczy została zwiększona z 300/600/900 do 400/700/1000
Obrazek posiada pusty atrybut alt; plik o nazwie Lucian.png
  • Ilość obrażeń zadawanych z ataku wyprowadzanego dzięki umiejętności została zwiększona z 100/225/350 do 125/250/375

Skórki oraz zmiany wizualne

High Noon Ashe

Specjalne interakcje:

Głos:

  • Skórka ta na premierę otrzyma warianty chrome’a:

High Noon Darius

  • Skórka ta na premierę otrzyma warianty chrome’a:

High Noon Hecarim

  • Skórka ta na premierę otrzyma warianty chrome’a:

Championship Ryze

  • Poprawiono grafiki Championship Ryze z ekranu ładowania tak by posiadły one typowe dla tego typu grafik czarne obramowania

Inne

  • Ashe otrzymała nową wersję swojego głosu

Wybór: “All the world on one arrow.”

Ban: “Coward! May you die with your eyes closed!”

  • Do gry dodane zostały nowe ikony przywoływacza

High Noon 2019 Icon

High Noon Hecarim Border Icon, High Noon Ashe Border Icon, High Noon Darius Border Icon

High Noon Hecarim Chroma Icon, High Noon Ashe Chroma Icon, High Noon Chroma Border Icon

10th Anniversary Summoner Icon, 2019 MSI G2 Winners Icon

  • Do gry dodano nowe skórkia na wardy:

Frontier Devil Ward

Obrazek posiada pusty atrybut alt; plik o nazwie wardhero_191.png

10th Anniversary Ward

Obrazek posiada pusty atrybut alt; plik o nazwie wardhero_193.png
  • Do gry dodano nowe emotki:

Obrazek posiada pusty atrybut alt; plik o nazwie d2f94a6ce7cefc22.jpg
  • Do gry dodano sporą liczbę nowych tekstów wyświetlanych w ekranie ładowania, które przygotowane zostały z okazji 10-lecia League of Legends

Ciekawostki:

When Anivia turns into an egg, your chat name will become “Eggnivia”. Because you’re an egg.

In the bot lane lives a little frog named George. If you spook him, he might jump out of the Rift.

Pulsefire Ezreal can visit–and has visited–every single skinline universe! (Including a few he’s keeping a secret.)

When Braum buys Tier 1 boots he says, “These are too tight”. When he buys Tier 2 boots he says, “Ha ha, perfect!

The retired item, Philospher’s Stone, hangs upon a monument in the bottom half of the jungle.  

Dark Star Cho’gath was designed by a player named Bryan along with the LoL dev team.

The Blue Sentinels will dance with Popstar Ahri if you hit Ctrl + 3. 

Night Hunter Rengar will put on a hat when you hit Ctrl + 5.

Tahm Kench will make the scuttle crab dance when you hit Ctrl + 3.

When Galaxy Slayer Zed kills another Zed he says, “Look at the skill. Look at the moves. Zed, what was that!?

When hit by Lulu’s W, the champion’s name will turn into Squill.

Pyke’s knife will change color if you hit Ctrl + 5.

Zoe twirls, jump ropes and yo-yos with her stars if you press Ctrl + 5 while walking.

Kai’sa will put on her helmet if you press Ctrl + 5.

When Leona’s passive, Sunlight, hits champs wearing shades such as Vayne, her damage will be reduced by 1.

Who will be the World Champion this year, on League’s 10th anniversary?

At the end of Season 1, the player Voyboy was Rank 1 in NA.

Silver Scrapes was originally composed by Danny McCarthy.

Remember the days of 4.20 Warwick and Devourer? We don’t!

Udyr was the first new champion released after the original forty champions.

In 2010, we officially lost count of Amumu’s tears.

Off the coast of Australia, a Nautilus statue is growing into an artificial coral reef. 

In 2015, Gangplank was apparently killed by Miss Fortune. He left the rift briefly before returning with an amputated arm and a grimmer temper. 

The Ionian Boots of Lucidity were added after a battle where Ionia reclaimed its southern provinces from Noxus.

EU was the first region to run Supports in the bot lane.

HotshotGG pioneered the Split Push strategy in Season 1.

League of Legends was officially released on October 27, 2009.

“Has it been a decade already? That’s fifty-four in magical cat years.” – Yuumi

League of Legends originally launched with a subtitle: Clash of Fates.

Awkward confession. League of Legends is only six years old on Mac.

The Music of League of Legends – Volume 1 released in 2015. Volume 1?!

There are many ways to measure League of Legends: in years, in Teemos (Summoners Rift is 190 long!), and 200 IQ plays.

Summoners Rift has had four shopkeepers. One of them was named Manbacon. No lie.

League of Legends is localized in 19 languages.

During Worlds 2014, with 1 HP left on their nexus, OMG came back to defeat FNC in a game that lasted 71 minutes and 29 seconds.

Two of the most iconic cross map Ashe arrows were shot by aAa YellOwStaR in Season 1 and ROX PraY in Season 6.

M5 Diamondprox was one of the first pro players to revolutionize the early meta by counter-jungling.

Odyssey Kayn doesn’t know Rhaast is a Dark Star corruptant. Shhh, nobody tell him. It’s funnier that way.

Atma’s Impaler, Wriggles Lantern, Heart of Gold, Force of Nature, and Philosopher’s Stone are all retired items that sometimes reappear.

Player names have inspired some key items in League of Legends (Athene’s, Ohmwrecker, and Maw of Malmortius)

League of Legends was at one point released in a physical box.

League of Legends currently has 145 champions. And we are still making more! 

WILLUMPBOT is the creator of all the Loading Screen Tips.

High Noon was rebooted into High Noon Gothic because demon cowboys are better than cowboy cowboys.

The city in PROJECT has only ever been referred to as The City. Does it have a name? Smells like a corporate conspiracy.

Whenever a developer says “corruption” they have to put a dollar in the corruption jar.

The Coven are very fashionable witches who want to bring a very unfashionable end to civilization.

Remember that giant Thresh puppet? It now watches us from above the front door of the NA LCS studio.

At IEM Katowice in 2013, xPeke won the game by backdooring the Nexus as Kassadin.

The 2016 Worlds in Los Angeles was the first time a piece of music scored for a 5th match was ever played live.

Informacje związane z Lore gry:

King Santon of Demacia avoided civil war with a game of Tellstones, saving thousands of lives.

Demacians play a variant of Tellstones called “King’s Gambit”, in honor of Santon the Great.

Despite the game’s popularity across Runeterra, no one seems to know where Tellstones originated…

The Dauntless Vanguard play their own version of Tellstones, and use it to settle disputes within the ranks.

  • Do gry dodano historię kolejnej porcji skórek:

High Noon Darius: The once-human Darius was a terrifying manhunter, feared throughout the West for his cunning and brutality. Famously defeated by his brother in a widely publicized duel, his wounded pride eventually twisted into obsession, leading him to strike a deal with the devil Hecarim…”

High Noon Ashe: “A mechanical angel built at the dawn of the pioneer age, Ashe is fueled by the blood of deities gunned down in the infamous land rush that destroyed Heaven. She has adopted a devil-may-care attitude as she seeks adventure, choosing to forgive and protect the same mankind that forever robbed itself of eternal paradise.”

High Noon Hecarim: “When Heaven was destroyed by mortal men, it was only a matter of time until Hell overflowed onto the prairie, bringing with it all the devils who had waited so patiently to escape their confinement. Hecarim and his black riders revel in this newfound freedom, razing everything before them to ash as they stampede across the frontier.”

Valiant Sword Riven Prestige Edition: “Riven’s destiny is greater than she knows. One day she will determine the fate of the heavens, land, and sea, and awaken the slumbering power of the dragon within her.”

Iron Solari Leona: “She who bears the Iron Solari into battle bears the weight of history– as iron gives way to steel, and steel to eternity.”

Championship Ryze: “Celebrating the 2019 Championship in Europe.”

  • Do gry dodano pliki związane z zawartością i misjami przygotowanymi na 10-lecie League of Legends
  • Do plików gry dodano zawartość warsztatu hextech związaną z nowymi skórkami High Noon
  • High Noon Ashe Icon & Border
  • High Noon Ashe (Nomad Chroma) & Icon
  • High Noon Darius Icon & Border
  • High Noon Darius (Nomad Chroma) & Icon
  • High Noon Hecarim Icon & Border
  • High Noon Hecarim (Nomad Chroma) & Icon
Jeśli zauważyłeś literówkę/błąd we wpisie - prosimy o zgłoszenie tego poprzez specjalny formularz kontaktowy - dzięki automatycznemu systemowi powiadomień będziemy mogli błyskawicznie usunąć błąd.