Post zawiera wszystkie zmiany, jakie obecne są serwerze testowym PBE i dotyczą najbliższego patcha 9.2.
Nowe postacie
Statystyki & Umiejętności
- Bazowa ilość MR: 32.1
- Wartość przyrostu MR na poziom: 0.5
- Bazowa ilość Many: 280
- Wartość przyrostu Many: na poziom 50
- Bazowa ilość AD: 55.04
- Wartość przyrostu AD na poziom: 3
- Bazowa ilość Armora: 32
- Wartość przyrostu Armoru na poziom: 3
- Bazowa ilość Magic Resist: 36.1
- Bazowa ilość HP: 585
- Wartość przyrostu HP na poziom: 85
- Bazowa ilośćregeneracji HP: 1.9
- Wartość przyrostu regeneracji HP na poziom: 0.2
- Bazowa prędkość poruszania się: 340
- Wartość przyrostu AS na poziom: 3.5
- Zasięg auto-ataków: 175
Petricite Burst (Pasyw):
- Czas odnowienia: 16/15/14/13/12 sekund
- Po użyciu umiejętności, Sylas wyprowadzając swój następny auto-atak zakręci naładowanymi łańcuchami wokół siebie zadając 5/8/10/13/15/18/20/23/25/28/30/33/35/38/40/43/45/48 (+1.0 AD, +0.2 AP) magicznych obrażeń trafionym przeciwnikom
- Koszt many: 50/55/60/65/70
- Czas odnowienia: 9/8/7/6/5 sekund
- Sylas wymachuje swoimi łańcuchami w obszarze o kształcie X, przecinającym wybraną przez niego lokację, zadając tym samym 45/70/95/120/145 (+0.6 AP) magicznych obrażeń i nakładając na trafionych przeciwników 15/20/25/30/35% spowolnienie trwające 2 sekundy
- Po upływie 0.5 sekundy magiczna energia wybucha w punkcie przecięcia zadając 45/70/95/120/145 (+0.6 AP) obrażeń i nakładając 50% spowolnienie
- Eksplozja zadaje 55% obrażeń minionom
- Koszt many: 50/55/60/65/70
- Czas odnowienia: 14/13.5/13/12.5/12 sekund
- Sylas rzuca się na przeciwnika wykorzystując magiczną siłę, zadając tym mu tym samym 60/90/120/150/180 (+0.55 AP) magicznych obrażeń. Obrażenia te są zwiększane do 90/135/180/225/270 (+0.83 AP) w momencie gdy przeciwnik ma mniej niż 40% HP
- Użycie tej umiejętności na wrogim championie dodatkowo uleczy Sylasa o 50/85/120/155/190 (+0.35 AP) , efekt ten zwiększany jest o 100/170/240/310/380 (+0.7 AP) jeśli Sylas ma mniej niż 40% HP
- Koszt many: 55/60/65/70/75
- Czas odnowienia: 12/11.5/11/10.5/10 sekund
- Sylas dashuje do wybranej lokacji, nakładając na siebie tarczę blokującą 60/90/120/150/180 (+0.9 AP) obrażeń i trwającą 2 sekundy
- Ponowne użycie: Sylas rzuca swoim łańcuchem w wybranym kierunku, przyciągając się do pierwszego trafionego wroga, zadając mu 50/65/80/95/110 (+0.2 AP) magicznych obrażeń i podrzucając go na 0.5 sekundy
- Koszt many: 75
- Czas odnowienia: 85/50/15 sekund
- Sylas porywa wybranego wroga, co pozwala mu na użycie jego ulta w taki sposób w jaki ta postać by go użyła, ze statystykami zależnymi jednak od poziomu ulta Sylasa i od jego statystyk
- Porwanie danego wroga nakłada na niego czas odnowienia równy 200% (wartość ta modyfikowana jest przez redukcję czasu odnowienia Sylasa, jednak jej minimalna wartość to 20 sekund) czasu odnowienia ulta tego wroga i w tym czasie Sylas nie może ponownie użyć swojego ulta na tej postaci
- Sylas konwertuje nie-hybrydowe przeliczniki AD na przeliczniki AP według skali: 0.5 AP za 1 bonusowe AD i 0.7 AP za 1 całkowite AD
Głos
Kwestia wypowiadana podczas wybierania: “No more cages!”
Kwestia wypowiadana podczas banowania: “You can’t cage me for long.”
Historia
“Raised in one of Demacia’s lesser quarters, Sylas of Dregbourne has come to symbolize the darker side of the Great City. As a boy, his ability to root out hidden sorcery caught the attention of the notorious mageseekers, who eventually imprisoned him for turning those same powers against them. Having now broken free, Sylas lives as a hardened revolutionary, using the magic of those around him to destroy the kingdom he once served… and his band of outcast mage followers seems to grow by the day.”
Premierowa Skórka – Lunar Wraith Sylas – 1350 RP
Zmiany w umiejętnościach bohaterów

- Wartość przelicznika z AD na obrażenia zadawane przez pierwsze zamachnięcie została zmniejszona z 0.64/0.68/0.72/0.76/0.8 do 0.55/0.6/0.65/0.7/0.75
- Czas potrzebny na przeładowanie został zwiększony z 24/20/16/12/8 do 26/22/18/14/10 sekund

- Czas na jaki nakładany jest stun od teraz zależy od wielkości pocisku. Minimalny czas to 0.55/0.6/0.65/0.7/0.75 sekundy, a maksymalny 1.65/1.8/1.95/2.1/2.25 sekundy
- Ilość obrażeń zadawanych przez 4 sekundy przez efekt podpalenia została zmniejszona z 4% do 3% maksymalnego HP celu
- Czas odnowienia został zwiększony z 18/17/16/15/14 do 18/17.5/17/16.5/16 sekund
- Bazowa ilość obrażeń zadawanych na sekundę została zmniejszona z 20/35/50/65/80 do 20/30/40/50/60

- Bazowa ilość obrażeń zadawanych przez początkowo wystrzeliwane pociski została zmniejszona z 70/110/150/190/230 do 70/105/140/175/210
- Wartość przelicznika z AP na obrażenia zadawane przez tornado została zmniejszona z 1.33% maksymalnego HP celu za każde 100 AP do 0.66% maksymalnego HP celu za każde 100 AP
- Koszt many został zwiększony z 70/75/80/85/90 do 80/90/100/110/120
Ionian Fervor (Pasyw):
- Usunięto efekt przyznający dodatkowe obrażenia przeciwko tarczom w momencie posiadania maksymalnej ilości stacków
- Wartość bonusu do obrażeń zadawanych minionom została zmieniona z “obrażenia są podwajane” no “zadawane jest dodatkowe 45/60/75/90/105 obrażeń”
- Bazowa ilość obrażeń zadawanych przez ścianę została zwiększona z 75/125/175 do 125/200/275
- Wartość nakładanego spowolnienia została zwiększona z 60% do 90%
- Czas przez jaki ściana pozostaje aktywna został zmniejszony z 2.5/3/3.5 do 2.5 sekund
- Usunięto efekt sprawiający, że przeciwnicy przechodzący przez ścianę byli rozbrajani
- Wartość bonusu do Attack Speedu przyznawanego przez pasyw i aurę flagi została zwiększona z 15/17.5/20/22.5/25% do 20/22.5/25/27.5/30%
- Bazowa ilość AD została zmniejszona z 69.67 do 68
- Bazowa ilość obrażeń została zmniejszona z 80/120/160/200/240 do 65/105/145/185/225
- Bazowa ilość Armora została zmniejszona z 23.376 do 19
- Wartość przyrostu Armoru na poziom została zwiększona z 3.2 do 2.8
- Naprawiono błąd sprawiający, że w momencie gdy mamy wybraną skórkę Soulhunter Kayn, w grze znajduje się Master Yi, a my przemienimy się w Rhaasta to będziemy słyszeć odgłos ulta Yi przez całą grę
- Pasek postępu transformacji nie jest już podzielony na dwa typy transformacji
- Typ transformacji od teraz są wyrażane poprzez kolor paska
- Od teraz można użyć pingu na tą umiejętność by poinformować sojuszników o poziomie postępu do transformacji, dostępności transformacji lub braku dostępności transformacji
- Od teraz po odblokowaniu pierwszej formy nadal można zbierać orby z championów o typie innym niż ten wymagany do twojej pierwszej formy by zmniejszać czas pozostały do odblokowania drugiej formy o 5 sekund
- Całkowita ilość punktów potrzebnych do uzyskania transformacji została zwiększona z 400 do 500
- Jeśli w czasie zbierania punktów różnica pomiędzy postępem transformacji obu form nie przekracza 8% o pierwszej odblokowanej formie zadecyduje ostatni trafiony przeciwnik
- Od teraz można używać recallu nawet przed tym jak ta umiejętność się zakończyła pod warunkiem, że nie znajdujemy się obecnie w ścianie
- Naprawiono błąd sprawiający, że wyjście z tej umiejętności poprzez wyprowadzenie auto-ataku, ucinało Q Kayna i sprawiało, że nie zadawało ono żadnych obrażeń
- Od teraz przy wychodzeniu z celu można wyjść na mniejszy zasięg niż obecne 350 jednostek, poprzez ustawienie kursora blisko celu przed ponowną aktywacją ulta
- Od teraz Cienisty Asasyn zyskuje dodatkowy zasięg w momencie wychodzenia z celu (zasięg został zwiększony z 350 do 500 jednostek)

- Czas przez jaki klon pozostaje na polu bitwy został zwiększony z 2 do 3 sekund
- Czas trwania bonusu do prędkości poruszania się został zwiększony z 2 do 3 sekund
- Czas trwania skoku został zmniejszony z 0.75 do 0.6 sekund
- Od teraz bonusowa wartość tarczy przyznawana za każdego pobliskiego wrogiego championa jest dodatkowo zwiększana o 0.4 AP
- Usunięto efekt sprawiający, że pobliscy wrogowie byli spowalniani gdy Neeko podskakiwała

- Bazowa ilość HP została zwiększona z 565.64 do 590
- Bazowa ilość Armoru została zwiększona z 33.04 do 36
- Czas odnowienia został zwiększony z 12 do 14 sekund
- Bazowa ilość Armoru została zmniejszona 33 do 29
- Prędkość dasha została zmieniona z 2050 (+30% obecnej prędkości poruszania się) na 1400 (+bonus do prędkości poruszania się z butów)
- Opóźnienie pomiędzy przybyciem w określone miejsce, a aktywacją efektu został zmniejszony z 0.5 do 0.35 sekund
- Wartość bonusu do obrażeń zadawanych Smokom (i Vilemawowi na Twisted Treeline i Rift Heraldowi/Nexusowi na Nexus Blitzu) została zwiększona z 10% do 20%
- Ilość dodatkowych obrażeń zadawanych przez auto-ataki wyprowadzone w oznaczony cel została zwiększona z 2.5% do 3.25% maksymalnego HP celu
- Od teraz sojusznicy znajdujący się w starciu nie mogą skorzystać z tej umiejętności
- Bazowa ilość Armora została zmniejszona z 39 do 36
- Koszt many został zwiększony z 50 do 60
- Czas odnowienia został zwiększony z 13/12/11/10/9 do 17/15/13/11/9 sekund
- Wartość bonusu do obrażeń przeciwko celom dashującym lub podrzuconym została zmieniona z 40/60/80/100/120 (+0.3 AP) na 8% maksymalnego HP celu
- Bazowa ilość obrażeń została zwiększona z 60/95/130/165/200 do 60/105/150/195/240
- Opóźnienie pomiędzy poszczególnymi obiciami się błyskawicy zostało zmniejszone z 0.25-0.1 sekundy do 0.075-0 sekundy
- Wartość przelicznika z AP została zwiększona z 0.3 do 0.4

- Usunięto efekt sprawiający, żę ghoule zadawały zmniejszone obrażenia znajdując się w dużej odległości od Yoricka
- Ilość wrogich jednostek, która musi zginąć by powstał Grób została zmniejszona z 12/8/4 do 10/6/2 – na ARAMie wartość ta została zmniejszona z 4 do 2
- Ilość złota przyznawanego za Istoty Mgły została zmniejszona z 5 do 2
- Obecnie ilość HP ghouli jest zbugowana
- Ilość HP Mglistej Dziewicy została zmieniona z 700/1500/4000 (+30% HP Yoricka) na 300/1000/3000 (+70% HP Yoricka)
- Dodano nowy efekt: “Yorick może wyzwolić Dziewicę spod swojego wpływu przez ponowne użycie umiejętności” – będąc pod wpływem Yoricka Dziewica nie może się od niego oddalić na odległość większą niż 900 jednostek
- Bazowa ilość magicznych obrażeń zadawanych przez Mglistą Dziewicę została zmniejszona z 10/20/40 do 0/20/40
- Bazowa wartość regeneracji many została zmniejszona z 3.067 do 2.6
Zmiany w Przedmiotach
- Ilość przyznawanego AP została zmniejszona z 80 do 70
- Koszt złożenia tego przedmiotu z komponentów został zmniejszony z 650 do 550 – całkowity jego koszt nie został zmieniony w żaden sposób
- Całkowity koszt budowy tego przedmiotu został zmniejszony z 2900 do 2750 sztuk złota – koszt złożenia go z jego komponentów został analogicznie zmniejszony z 800 do 650 sztuk złota
- Z opisy Unikalnego Pasywa – Challenging Smite ujawniono wzmiankę o tym, że cel jest ujawniany
Zmiany w Runach
- Ilość przyznawanych statystyk Adaptive (ze slotu 1 i 2) została zmniejszona z 10 do 9
- Ilość przyznawanego AP została zatem zmniejszona z 10 do 9
- Ilość przyznawanego AD została zatem zmniejszona z 6 do 5.4
- Ilość przyznawanego Armora (ze slotu 2 i 3) została zwiększona z 5 do 6
- Ilość przyznawanego Magic Resist (ze slotu 2 i 3) została zwiększona z 6 do 8
- Efekt został zmieniony z: “Tarcza tworzona jest z 40% nadmiarowego własnego leczenia lub z 300% nadmiarowego leczenia sojusznika” na “Tarcza tworzona jest z od 40% do 100% nadmiarowego leczenia od siebie lub dowolnego sojusuznika”
- Ilość przyznawanego Lifestealu za stack została zmniejszona z 0.8% do 0.6%
- Maksymalna ilość stacków została zwiększona z 10 do 20
- Efekt został zmieniony na:
“Zadaj 4-10% dodatkowych obrażeń wrogim championom, w zależności od tego jak dużą przewagę w ilości maksymalnego HP mają oni nad tobą
Wartość bonusu skaluje się liniowo z różnicą HP zaczynając od 10% i kończąć na 100% “
Zmiany w Summoner's Spellach
- Ilość zadawanych obrażeń została zmniejszona z 55 (+25 za każdy poziom) do 40 (+20 za każdy poziom)
- Czas odnowienia został zmniejszony z 210 do 180 sekund
Tryby Gry
ARURF
Tryb ten powrócił do testowania, a od jego ostatniego pobytu na serwerach live zaszły w nim następujące zmiany:
- Główne zmiany w gameplayu:
- “Ławka rerollów” z ARAM’a została zaimplementowana do ARURF’a. Kiedy użyjesz rerolla postać, którą dotychczas miałeś usiądzie na ławkę i będzie dostępna do wyboru dla pozostałych członków twojej drużyny
- Zaraz przy wyjściu z obu fontann dodano działo, do którego mogą wejść postacie by wystrzelić się na ogromny dystans. Pozwoli to na natychmiastowe przeniesienie się w dane miejsce, jednak przeciwnicy otrzymają stosowne ostrzeżenie.
- Baron od teraz będzie pojawiać się już w 10 minucie i przyznawał buffy zarówno Barona jak i Rift Heralda. Smoki Żywiołów zastąpione zostały specjalnym URF-owym wariantem Elder Dragona (pojawiającego się w 6 minucie) przyznającego zarówno buff Elder Dragona jak i po stacku z każdego żywiołu
- Kiedy minion zginie od teraz dostaniesz złoto bez względu na to czy go zabiłeś czy też nie.
- W trakcie eventu zakupić za 1250 RP będzie można dostęp do Golden Spatula Club, który przyznaje:
- 1 losowy indywidualny skin boost co grę
- 1 dodatkowy reroll co grę (maksymalna możliwość posiadanych rerolli to nadal 2)
- 3 losowe finishery postaci
- Specjalny taunt
- Pozostałe poprawki:
- Nerfy postaci:
- Sona – HP 480 -> 460, Przyrost HP na poziom 77 -> 50, Armor 3.3 -> 3, Obrażenia – 10%
- Karthus – HP 528 -> 450,Przyrost HP na poziom 87 -> 65, Obrażenia -15%
- Wukong – Przyrost AD na poziom 4 -> 3, Bazowa ilość AD 68 -> 63,Przyrost HP na poziom85 -> 70, Obrażenia – 10%
- Rumble – Przyrost HP na poziom85 -> 65, HP 589 -> 550, Obrażenia- 10%
- Ryze -Obrażenia – 10%
- Jax – HP 592 -> 550, Przyrost HP na poziom 85 -> 60
- Fiora – Przyrost HP na poziom 85 -> 60, Przyrost AS na poziom 3.2 -> 2.5
- Zed – HP 582 -> 550, Przyrost HP na poziom 85 -> 60,Obrażenia- 10%
- Buffy Postaci:
- Tahm Kench – Prędkość poruszania się 335 -> 340, HP 538 -> 600, Przyrost HP na poziom 102 -> 120, Obrażenia+20%
- Kalista – Przyrost AD na poziom 3.6 -> 7, Obrażenia +20%
- Rek’Sai – Health 570->600, Przyrost HP na poziom85->100, Przyrost AD na poziom 3.35->4.5, Armor 33->38, Przyrost AS na poziom 2->3
- Katarina – Przyrost HP na poziom 92->105, Prędkość poruszania się 340->345
- Ornn – HP 565->600, Przyrost HP na poziom 95-105, Prędkość poruszania się 335->340
- Evelynn – Prędkość poruszania się 335->345, Obrażenia +10%
- Zac – Przyrost HP na poziom95->105, Armor 33->38, Przyrost Armora na poziom 3.5->4.5. Przyrost MR na poziom 1.25->1.75
- Od teraz wszystkie postacie będą dostępne w tym trybie gry
- Czas, po którym można rozpocząć głosowanie o poddanie się został zmieniony na 8 minut w przypadku zwykłego surrendera i 10 minut w przypadku zwykłego
- Efekt Homeguarda jest od teraz dostępny od początku gry
- Każda postać dostała bonus do obrażeń zadawanych wieżom
- Teleport został usunięty z tego trybu gry
- Nerfy postaci:
Skórki oraz zmiany wizualne
- Skórka ta na premierę otrzyma warianty chrome’a
Firecracker Vayne – 1350 RP
Firecracker Vayne Prestige Edition
[Szczegóły dotyczące dostępności pojawią się wkrótce]- Skórka ta na premierę otrzyma warianty chrome’a
Inne
- Dodano aż 17 nowych ikon przywoływacza i 9 emotek związanych z premierą nowych skórek i nadchodzącym eventem
- W związku z nowym wydarzeniem dodano również kilka skórek na wardy
- W związku z nadchodzącym wydarzeniem pojawiła się również spora liczba zawartości warsztatu hextech
Prestiżowe Punkty – zdobywane przez zakup zestawów z Masterwork Chestem lub specjalnej zawartości wydarzenia, można je przerobić na specjalne skórki, wygasają 31 stycznia
- Nadchodzące wydarzenie doczekało się również własnego login screenu
- Nowe skórki otrzymały swoje krótkie wersje historii:
Firecracker Sejuani
“Charging forth on her giant pig and swinging a whip made from low-grade explosives, Sejuani has firmly cemented herself as the woman to watch this Lunar Revel. Because if you’re not watching her she’ll trample you, and you’ll die.”
Lunar Wraith Sylas
“The hateful lord of the lunar wraiths, Sylas has waited eons to invade the celestial realm and depose its godly stewards. What happens to the balance between heaven and earth is not his concern; he simply craves chaos, and the hour of his triumph is fast approaching.”
Firecracker Vayne
“Vayne has donned her finest Lunar Revel garb in her endless quest to root out evil everywhere, including citywide celebrations. One would assume it’s better not to spend holidays around a grown woman shooting firecrackers out of a metal wrist-pig, but it’s been that kind of year.”
Firecracker Vayne Prestige Edition
“Vayne has donned her even finer Lunar Revel garb, noting the growing anxiety around her explosive-shooting metal wrist-pig. Fashion upgrades solve all problems.”
Coin Emperor Tahm Kench
“Craving the smell of coins over all earthly delights, Tahm Kench rises from his kingdom beneath the river every Lunar Revel, seeking bargains with mortals. Though his targets are inevitably left destitute, it is thought that with the proper reverence and careful wording, one can escape his bargains unimaginably wealthy.”
- Dodano ogromną ilość nowych ikon przywoływacza związanych z nowym sezonem e-sportowym
- Wprowadzono poprawki w loading screenu