Post zawiera wszystkie zmiany, jakie obecne są serwerze testowym PBE i dotyczą najbliższego patcha 8.4
Zmiany w umiejętnościach bohaterów
Crippling Strike (W):
- Czas odnowienia został zmniejszony z 9/8/7/6/5 do 7/6.5/6/5.5/5 sekund
- Wartość przelicznika z AD została zwiększona z 1.4 do 1.4/1.45/1.5/1.55/1.6
Apprehend (E):
- Ilość przyznawanego Armor Pen. z pasywa została zwiększona z 5/10/15/20/25% do 10/15/20/25/30%
Whiplash (E):
- Bazowa ilość obrażeń zadawanych przez wzmocnioną wersję tej umiejętności została zwiększona z 70/90/110/130/150 do 95/115/135/155/175
Dark Wind (E):
- Czas odnowienia został zmniejszony z 12/11.5/11/10.5/10 do 10 sekund
- Wartość efektu zwiększającego obrażenia przeciwko potworom została zwiększona z 50% do 100%
- Usunięto efekt zwiększający obrażenia przeciwko minionom
Crowstorm (R):
- Czas odnowienia został zmniejszony z 150/140/130 do 140/110/80 sekund
Parrley (Q):
- Koszt many został zwiększony z 40 do 60/55/50/45/40
Powder Keg (E):
- Czas przez jaki beczki pozostają na polu bitwy został zmniejszony z 60 do 25 sekund
Hop (E):
- Bazowa ilość obrażeń została zwiększona z 20/60/100/140/180 do 50/85/120/155/190
GNAR! (R):
- Usunięto efekt skracający czas odnowienia Boomerang Throw (Q)
Ogólne Zmiany:
- Bazowa ilość Attack Speedu została zwiększona z 0.644 do 0.694
- Wartość przyrostu Attack Spedu na poziom została zwiększona z 2.5 do 3.5
- Bazowa ilość AD została zmniejszona z 71 do 66
- Zasięg auto-ataków został zmniejszony z 550 do 525
Sentinel (W):
- Bonus otrzymywany za przebywanie blisko jej Przysiężonego sojusznika został zmieniony z +10-27% Attack Speeda na +5/10/15/20/25 AD
Rend (E):
- Wartość efektu zwracającego koszt many została zmniejszona z 30 do 10/15/20/25/30
Bio-Arcane Barrage (W):
- Ilość bonusowych obrażeń została zwiększona z 3/3.5/4/4.5/5% do 3/3.75/4.5/5.25/6% maksymalnego HP celu
Bellows Breath (W):
- Czas odnowienia został zwiększony z 13/12/11/10/9 do 17/15/13/11/9 sekund
- Czas trwania tarczy został zwiększony z 2.5 do 3.5 sekund
- Czas przez jaki przeciwnicy pozostają Krusi został zmniejszony z 6 do 3 sekund
- Ilość zadawanych obrażeń została zmieniona z 10/12/14/16/18% na 12/13/14/15/16% maksymalnego HP celu
Searing Charge (E):
- Ilość zadawanych obrażeń została zwiększona z 30/50/70/90/110 (+0.3 bonusowego Armora, +0.3 bonusowego Magic Resist) do 80/125/170/215/260 (+0.4 bonusowego Armora, +0.4 boonusowego Magic Resist)
- Od teraz fala uderzeniowa może trafić tylko te cele, które nie zostały trafione przez szarżę
Call of the Forge God (R):
- Czas przez jaki przeciwnicy pozostają Krusi został zmniejszony z 6 do 3 sekund
Heroic Charge (E):
- Bazowa ilość obrażeń zadawanych przez szarżę została zwiększona z 55/75/95/115/130 do 60/80/100/120/140
- Bazowa ilość obrażeń zadawanych przy zderzeniu się z przeszkodą terenową została zwiększona z 55/75/95/115/130 do 60/80/100/120/140
Cull the Meek (Q):
- Bazowa ilość obrażeń została zwiększona z 65/95/125/155/185 do 65/100/135/170/205
- Bazowa ilość obrażeń zadawanych przez wzmocnioną wersję tej umiejętności została zwiększona z 95/140/185/230/275 do 100/150/200/250/300
Ogólne Zmiany:
- Bazowa ilość HP została zmniejszona z 586.2 do 585
- Bazowa ilość AD została zmniejszona z 68 do 65
- Wartość przyrostu AD na poziom została zwiększona z 1.5 do 3
- Bazowa ilość Attack Speedu została zmieniona z 0.625(+3.5% za każdy poziom) na 0.666 (+3% za każdy poziom)
Unseen Predator (Pasyw):
- Wartość bonusu otrzymywanego z bonetootha została zmieniona z “1/3/7/13/20 AD i % bonusowego AD” na “1/4/9/16/25% bonusowego AD”
- Odległość jaka dzieli nas od celu po wykonaniu skoku została zmniejszona z 100 do 50 jednostek
Savagery (Q – Rework tej umiejętności został wycofany):
- Rengar zyskuje 40% Attack Speeda na 2 następne auto-ataki. Pierwszy wyprowadzony auto-atak zadaje 20/50/80/110/140 (+1.1 całkowitego AD) fizycznych obrażeń – umiejętność ta nie przyznaje już częściowego resetu po wyprowadzeniu wzmocnionego ataku, ale naciśnięcie Q za pierwszym razem nadal oznacza pełny reset, buff ten pozostaje aktywny przez 3 sekundy
- Umiejętność wzmocniona przez Ferocity: Ilość obrażeń zadawanych przez pierwszy auto-atak jest zwiększana do 30-240 (+1.3 całkowitego AD) i przyznaje 50-101% bonus do Attack Speedu na 5 sekund
- Umiejętność ta może zostać użyta na wieżach by wygenerować stack Ferocity i otrzymać bonus do Attack Speeda, jednak w takiej sytuacji dodatkowe obrażenia nie zostaną zadane
- Wzmocniona wersja tej umiejętności od teraz pochłania stacki Ferocity przy castowaniu – powinno to rozwiązać wiele błędów
- Wraz z tymi zmianami zarówno do bazowej wersji Rengara jak i wszystkich jego skórek powróciły odpowiednie efekty związane z Q, stara ikona tej umiejętności, a prędkość jej animacji została odpowiednio dostosowana
Battle Roar (W):
- Czas odnowienia został zmniejszony z 20/18/16/14/12 do 16/14.5/13/11.5/10 sekund
Thrill of the Hunt (R):
- Zasięg obszaru w jakim przeciwnicy mogą wyczuwać Rengara został zmniejszony z 2000/3000/4000 do 1600 jednostek
- Zasięg obszaru na jakim Regnar może tropić najbliższego wrogiego championa został zmieniony z 2000/3000/4000 na 2500/3000/3500
- Od teraz przeciwnicy ujawnieni przez tą umiejętność pozostają ujawnieni przez cały czas jej trwania nawet jeśli w międzyczasie inny przeciwnik znajdzie się bliżej Rengara
- Od teraz o obecności Rengara w pobliżu informowani są również wrodzy championowie znajdujący w pobliżu najbliższego przeciwnika, który może wyczuć Rengara
- Wartość bonusu do prędkości poruszania się została zwiększona z 40% do 40/50/60%
- Bonus za wykonanie skoku został zmieniony z “wyprowadzony atak zawsze uderzy krytycznie” na “skok zadaje 0(+0.3 całkowitego AD) bonusowych fizycznych obrażeń i zmniejsza ilość Armora celu o 12/18/24 na najbliższe 4 sekundy”
Ogólne Zmiany:
- Wartość przyrostu AD na poziom została zmniejszona z 3.4 do 2.8
Twin Bite (Q):
- Ilość obrażeń zadawanych przez drugie uderzenie została zmniejszona z 40/55/70/85/100% do 20/35/50/65/80% AD
Vision of Empire (W):
- Koszt many został zmniejszony z 90/100/110/120/130 do 70/85/100/115/130
Demonic Ascension (R):
- Bazowa wartość uleczenia została zwiększona z 15/30/45 do 20/35/50
Ogólne Zmiany:
- Bazowa ilość Armora została zmniejszona z 32 do 30
Buster Shot (R):
- Czas odnowienia został zwiększony z 100/85/70 do 120/110/100 sekund
Contaminate (E):
- Bazowa ilość obrażeń została zmniejszona z 20/35/50/65/80 do 20/25/30/35/40
Rolling Thunder (Q):
- Od teraz przejście pomiędzy wzmocnionym bonusem, a zwykłym bonusem do prędkości poruszania się odbywa się poprzez stopniowy spadek wartości trwający 1 sekundę – dotychczas od razu przechodziliśmy do zwykłego bonusu
Frenzy (W):
- Od teraz efekt redukujący czas odnowienia aktywuje się również gdy Volibear ugryzie miniona – dotychczas działało to tylko na potworach
Majestic Roar (E):
- Dodano nowy efekt: “Volibear od teraz odpycha odrobinę przeciwników”
- Dodano nowy efekt: “Przeciwnicy, którzy są podrzuceni lub są właśnie w trakcie dasha otrzymują dodatkowe 40/60/80/100/120 (+0.3 AP) magicznych obrażeń”
Determination (Pasyw):
- Wartość bonusu do obrażeń została zmieniona z 20/40/60/80% AD na 15/25/35/45 (wartości te zmieniają się 1/6/11/16 poziomie)
Wind Becomes Lightning (W):
- Czas o jaki wydłużane są już aktywne umiejętności Xina został zmniejszony z 0.6 do 0.5 sekundy
Death’s Mark (R):
- Czas odnowienia został zmniejszony z 120/100/80 do 120/90/60 sekund
Paddle Star (Q):
- Opis umiejętności został zaktualizowany tak by w bardziej przejrzysty sposób prezentował on ilość zadawanych obrażeń przez tą umiejętność
- Umiejętność ta nie zadaje już obrażeń z More Sparkles (Pasyw) przeciwnikom niebędącym pierwszym uderzonym celem
Spell Thief (W):
- Miniony od teraz nie mogą pozostawić po sobie Teleporta
Sleepy Trouble Bubble (E):
- Usunięto efekt sprawiający, że gdy przeciwnicy zasypiali czas odnowienia tej umiejętności był skracany o 10/15/20/25/30%
- Od teraz usunięcie Drowsy zapobiegnie zaśnięciu celu umiejętności – chodzi tu zarówno o efekty takich przedmiotów jak Cleanse, Mikeal’s Crucible, czy Quicksilver Sash jak i umiejętności usuwające CC jak ult Alistara
Zmiany w przedmiotach
Oblivion Orb (Nowy Przedmiot):
- Koszt budowy: 1500 sztuk złota
- Receptura: Ruby Crystal + Amp.Tome + 675 sztuk złota
- +25 AP
- +200 HP
- Unique Pasyw: +15 Magic Penetration
Spellbinder (Nowy Przedmiot):
- Koszt budowy: 2800 sztuk złota
- Receptura: NLR + Aether Wisp + 700 sztuk złota
- +100 AP
- +10% Prędkości poruszania się
- Unique Pasyw – Spellsteal: Castowanie umiejętności przez pobliskich wrogów i sojuszników ładuje Spellbound Orba (maksymalna ilość ładunków to 100)
- Unique Aktyw – Spellburst: Zyskaj malejący w czasie osiągający wartości do30% bonus do prędkości poruszania się (+0.3% za każdy stack Spellbound Orba) i do 100 bonusowego AP (+1 za każdy stack Spellbound Orba) za każde zaklęcie przechowywane w Spellbound Orbie (czas trwania 4 sekundy). (60 sekund czasu odnowienia)
Twin Shadows (Powrót Starego Przedmiotu):
- Koszt Budowy: 2400 sztuk złota
- Receptura: Fiendish Codex + Aether Wisp + 650 sztuk złota
- +60 AP
- +7% Prędkości poruszania się
- +10% Redukcji Czasów Odnowienia
- Unique Aktyw – Spectral Pursuit: Przywołaj 2 Straszne Duchy, które podążą za pobliskimi championami przy kontakcie ujawniając ich i nawiedzając ich. Nawiedzeni przeciwnicy są spowalniani o 40% na czas do 5 sekund w zależności od dystansu przebytego przez duchy (90 sekund czasu odnowienia)
Ancient Coin:
- Od teraz przedmiot ten przyznaje +5 prędkości poruszania się
Archangel’s Staff:
- Receptura tego przedmiotu została zmieniona tak by zawierała ona Lost Chapter (Tear of the Goddess + Amplifying Tome + Lost Chapter + 915 sztuk złota)
- Koszt budowy tego przedmiotu został zwiększony z 3100 do 3200 sztuk złota
- Ilość przyznawanego AP została zmniejszona z 80 do 50
- Ilość przyznawanej many została zwiększona z 250 do 650
- Ilość przyznawanej redukcji czasów odnowienia została zwiększona z 0 do 10%
- Dodano Unique Passive – Haste: Przedmiot ten dodaje dodatkowe 10% redukcji czasów odnowienia
Frozen Mallet:
- Wartość spowolnienia nakładanego przez zasięgowe postacie została zmniejszona z 30% do 20%
Haunting Guise:
- Usunięto Unique Pasyw dający +15 magic penetration
- Dodano Unique Pasyw – Madness: “Zadaj 2% więcej obrażeń za każdą sekundę przez jaką przebywasz w starciu z wrogim championem (maksymalnie 10%)”
- Ilość przyznawanego AP została zwiększona z 25 do 35
Hextech GLP-800:
- Receptura tego przedmiotu została zmieniona tak by zawierała ona Lost Chapter (Lost Chapter + Hextech Revolver + 850 sztuk złota)
- Ilość przyznawanej many została zwiększona z 400 do 500
- Ilość przyznawanego HP została zmniejszona z 300 do 0
- Ilość przyznawanej redukcji czasów odnowienia została zwiększona z 0 do 10%
- Usunięto Unique Pasyw – Eternity przywracający manę i HP
- Dodano Unique Pasyw – Haste: “Przedmiot ten przyznaje dodatkowe 10% redukcji czasów odnowienia”
- Ilość obrażeń zadawanych z Unique Aktywa została zmniejszona z 100-200 (+0.35 AP) do 75-150 (+0.2 AP)
- Wartość nakładanego spowolnienia została zmniejszona z 65% do 40%
- Usunięto Unique Pasyw – Eyes of Pain przyznający magic penetration
- Ilość obrażeń zadawanych przez podpalenie z Unique Pasyw – Haunt została zmieniona z 2% obecnego HP celu na 1% maksymalnego HP celu
- Dodano Unique Pasyw – Madness “Zadaj 2% więcej obrażeń za każdą sekundę przez jaką przebywasz w starciu z wrogim championem (maksymalnie 10%)”
Lost Chapter:
- Koszt budowy tego przedmiotu został zwiększony z 900 do 1100
- Dodano nowy Unique Pasyw – Haste: +10% Redukcji Czasu Odnowienia
Luden’s Echo:
- Receptura tego przedmiotu została zmieniona tak by zawierała ona Lost Chapter (Lost Chapter + Amplifying Tome + Blasting Wand + 915 sztuk złota)
- Całkowity koszt budowy przedmiotu został zwiększony z 3200 do 3300
- Ilość przyznawanego AP została zmniejszona z 100 do 90
- Od teraz przedmiot ten nie zwiększa prędkości poruszania się o 10%
- Ilość przyznawanej redukcji czasów odnowień została zwiększona z 0 do 10%
- Ilość przyznawanej many została zwiększona z 0 do 500
- Dodano Unique Pasyw – Haste: “Przedmiot ten przyznaje dodatkowe 10% redukcji czasów odnowień”
Morellonicom:
- Receptura została zmieniona z Lost Chapter + Fiendish Codex + Amp. Tome + 665 sztuk złota na Orb of Shadows + Blasting Wand + 650 sztuk złota – pełen koszt budowy tego przedmiotu został zwiększony z 2900 do 3000
- Ilość przyznawanego AP została zmniejszona z 100 do 80
- Ilość przyznawanej many została zmniejszona z 400 do 0
- Ilość przyznawanej redukcji czasów odnowień została zmniejszona z 20% do 0
- Ilość przyznawanego HP została zwiększona z 0 do 300
- Ilość przyznawanej redukcji czasów odnowienia została zmniejszona z 20% do 0
- Usunięto Unique Pasyw przywracający manę za udział w zabójstwie wrogiego championa
- Czas na jaki nakładane są Grevious Wounds z Unique Pasywa został zmniejszony z 8 do 3 sekund
- Od teraz Unique Pasyw nakładający Grevious Wounds aktywuje się za każdym razem gdy zadamy magiczcne obrażenia wrogiemu championowi – dotychczas musieliśmy zadać magiczne obrażenia przeciwnikowi mającemu mniej niż 35% HP
- Dodano nowy Unique Pasyw: +15 Magic Penetration
Nomad’s Medallion:
- Przedmiot ten od teraz przyznaje +10 prędkości poruszania się
Rabadon’s Deathcap:
- Wartość efektu zwiększającego ilość AP została zwiększona z 35% do 40%
- Całkowity koszt budowy przedmiotu został zmniejszony z 3800 do 3600
- Receptura została zmieniona z NLR+Blasting Wand+Amp.Tome+1265 sztuk złota na NLR+NLR+1100 sztuk złota
- Wartość efektu zwiększającego ilość AP została zwiększona z 35% do 40%
- Całkowity koszt budowy został zmniejszony z 4800 do 4600
Rylai’s Crystal Scepter:
- Ilość przyznawanego AP została zwiększona z 75 do 85
Wit’s End:
- Całkowity koszt budowy przedmiotu został zmniejszony z 2500 do 2400 sztuk złota – koszt złożenia go z komponentów zmalał zatem z 480 do 380 sztuk złota
- Ilość bonusowych magicznych obrażeń zadawanych z Unique Pasywa została zwiększona z 40 do 42
- Efekt Unique Pasywa została zmieniona z “auto-ataki kradną 5 MR on hit (efekt ten stackuje się do 5 razy)” na “auto-ataki kradną 3 MR on-hit (6 jeśli atakujący jest postacią walczącą wręcz),. Maksymalna ilość wykradzionego MR to 30”
Void Staff:
- Ilość przyznawanego AP została zmniejszona z 80 do 70
Zmiany w runach
Perfect Timing (Slot 1, Ścieżka Inspiracji):
- Czas po jakim Stopwatch staje się zdatny do użytku został zwiększony z 6 do 10 minut
Time Warp Tonic (Nowa Runa, Slot 3, Ścieżka Inspiracji):
- Runa ta zastępuje Celestial Body
- Czas trwania twoich eliksirów, potionów i biscuitów jest wydłużany o 20%, a dodatkowo gdy znajdujesz się pod ich działaniem dostajesz 5% bonus do prędkości poruszania się
- Usunięto efekt wydłużający czas trwania potionów i eliksirów o 20%
- Usunięto efekt wydłużający czas trwania potionów i eliksirów o 20%
- Usunięto efekt wydłużający czas trwania potionów i eliksirów o 20%
- Usunięto efekt wydłużający czas trwania potionów i eliksirów o 20%
- Po otrzymaniu obrażeń od przeciwnego championa, następne 3 auto-ataki lub spelle wyprowadzone przez przeciwnika zadadzą ci o 20-50 mniej obrażeń
- Czas trwania efektu: 5 seekund
- Czas odnowienia: 45 sekund
- Runa ta została przeniesiona do 2 slotu
- Runa ta została przeniesiona do 3 slotu
- Bazowa ilość obrażeń została zwiększona z 30 – 120 do 40 – 180
- Wartość efektu zwiększającego obrażenia otrzymywane przez rannych bohaterów została zmniejszona z 12% do 4-12%
The Brazen Perfect (Bonus za kombinację ścieżek Precyzja + Czarnoksięstwo):
- Bonus został zmieniony z “+18% Attack Speeda” na “+9% Attack Speeda, +6 AD lub +10 AP (Adaptive)”
The Merciless Elite (Bonus za kombinację ścieżek Precyzja + Dominacja):
- Bonus został zmieniony z “+18% Attack Speeda” na “+9% Attack Speeda, +5 AD lub +9 AP (Adaptive)”
The Twisted Surgeon (Bonus za kombinację ścieżek Dominacja +Precyzja):
- Bonus został zmieniony z “+11 AD lub + 18AP (Adaptive)” na “+8 AD lub +13 AP (Adaptive), +5.5% Attack Speeda”
The Incontestable Spellslinger (Bonus za kombinację ścieżek Czarnoksięstwo + Precyzja ):
- Bonus został zmieniony z “+12 AD lub +20 AP (Adaptive)” na “+8 AD lub +14 AP (Adaptive), +5.5% Attack Speeda”
Zmiany w Summoner's Rift
Buff Barona:
- Wartość bonusu do statystyk przyznawanego na samym początku została zmieniona z “+25 AD i AP” na “+24 AD, +40 AP”
- Czas w grze w jakim buff zaczyna przyznawać maksymalny bonus do statystyk został zwiększony z 27:30 do 40:00
- Wartość maksymalnego bonusu do statystyk została zwiększona z “+40 AD i AP” do “+48 AD, +80 AP”
- Dodano nowy efekt sprawiający, że wzmocnione caster miniony otrzymują 50% mniej obrażeń od wrogich championów
- Naprawiono błąd sprawiający, że obszarowy efekt redukcji obrażeń nie działał poprawnie na pociski Runaan’s Hurricane’a
Buff Elder Dragona:
- Czas jaki smok ten potrzebuje na odrodzenie został zmniejszony z 10 do 8 minut
- Od teraz im więcej buffów Elder Dragona zbierzemy tym mocniejszy będzie efekt otrzymywanego buffa. Pierwszy zdobyty Elder Dragon przyznaje taki sam buff jak dotychczas
- Czas trwania buffa został zwiększony z 150 sekund do 150 sekund w przypadku pierwszego buffa i 300 sekund w przypadku kolejnych zdobytych buffów
- Ilość obrażeń zadawanych przez efekt podpalenia została zwiększona z 45 (+45 za każdego zabitego smoka) do 45(+45 za każdego zabitego smoka) w przypadku pierwszego buffa i 135(+90 za każdego zabitego smoka) w przypadku kolejnych zdobytych buffów
- Wartość efektu zwiększającego efekty buffów pozostałych smoków żywiołów został zwiększony z 50% do 50% w przypadku pierwszego buffa i 100% w przypadku kolejnych zdobytych buffów
Blast Cone:
- Czas jaki roślina ta potrzebuje na pierwsze pojawienie się przy obozie Grompa i jamach Smoków/Barona został zwiększony z 125-140 sekund do 300-330 sekund
Skórki oraz zmiany wizualne
Dark Star Jarvan IV – 1350 RP
Xin Zhao
- Postać ta otrzymała zupełnie nowy splash art prezentujący się następująco:
Inne
- Kolejna porcja skórek otrzymała krótkie historie, które znaleźć można w kliencie gry:
- Dodano nowe emotki, które przyznawane będą odpowiednio za uzyskanie 300, 325, 350 i 375 poziomu.
- Wycofane zostały wydane nie tak dawno zmiany w tabeli wyników dostępnej po naciśnięciu tabulatora: