Post zawiera wszystkie zmiany, jakie obecne są serwerze testowym PBE i dotyczą najbliższego patcha 8.23.
Zmiany w umiejętnościach bohaterów
- Czas trwania aktywa został zmniejszony z 12 do 10 sekund
- Wartość przelicznika z AP została zwiększona z 0.7 do 0.7/0.75/0.8/0.85/0.9
- Efekt został zmieniony z “Umiejętność zadaje 10% mniej obrażeń za każdego trafionego przeciwnika (minimum 30%)” na “Umiejętność ta zadaje 50% mniej obrażeń minionom i nie-epickim potworom”
- Animacja auto-ataków została wygładzona, a jej timing został lepiej dopasowany
- Prędkość pocisku wystrzeliwanego z auto-ataku została zwiększona z 2000 do 2200
- Wartość przyrostu many na poziom została zwiększona z 0.4 do 0.8
- Bazowa ilość Attack Speedu została zwiększona z 0.625 do 0.656
- Kiedy wrogi champion zginie w pobliżu Lissandry zamienia się on w Lodowego Zombie
- Lodowy Zombie będzie szukać wrogów, spowalniając tych znajdujących się w pobliżu o 25%. Po 4 sekundach Lodowe Zombie rozpadają się z nadmiaru zimna zadając 120 – 520 (+0.3 AP) magicznych obrażeń – pełna bazowa ilość zadawanych obrażeń prezentuje się następująco: 120/140/160/180/200/220/240/260/280/300/320/340/370/400/430/460/490/520
- Koszt many został zmniejszony z 75 do 60/63/66/69/72
- Ilość obrażeń została zmniejszona z 70/110/150/190/230 (+0.4 AP) do 70/100/130/160/190 (+0.3 AP)
- Koszt many został zmniejszony z 50 do 40
- Od teraz prędkość wystrzeliwanego pocisku zaczyna się na poziomie 1200 i wraz z czasem zmniejsza się ona do poziomu 640. Dojście do końcowego punktu zajmuje 1.25 sekundy, a zasięg umiejętności to 1050 jednostek – dzięki temu zwiększa się wykorzystanie tej umiejętności na krótkim zasięgu bez zmniejszania jej użyteczności na dużym zasięgu
- Wartość przelicznika z AP została zmniejszona z 0.7 do 0.6
- Wartość przelicznika z bonusowego HP na efekt leczący został zmniejszony z 8% do 5%
- Czas przez jaki Wyjałowiona Ziemia pozostaje na polu bitwy został zmniejszony z 120 do 45 sekund
- Koszt many został zmniejszony z 60/70/80/90/100 do 50/60/70/80/90
- Czas odnowienia został zmniejszony z 11/9/7/5/3 do 7/6/5/4/3 sekund
- Od teraz miniony i potwory również otrzymują 50% mniej obrażeń z każdego uderzenia za wyjątkiem pierwszego trafinia
Zmiany w przedmiotach
- Wartość efektu regenerującego HP z Unique Pasywa została zwiększona z 20 HP do “do 30 HP w zależności od ilości brakującego HP”
- Całkowity koszt złożenia tego przedmiotu został zmniejszony z 3300 do 3100 sztuk złota- koszt jego złożenia z komponentów został zmniejszony z 990 do 790
- Efekt pasywa został zmieniony na “Auto-ataki zadają 15 magicznych obrażeń on-hit”
- Dodano dwa nowe Unique Pasywy: “Zyskujesz 6 (+0.5 za każdy poziom postaci)% Armor i Magic Penetracji”
Void Staff:
- Dotychczasowy Unique Pasyw został przemianowany na “Dissolve”
Zmiany przed-sezonowe
- Wieże:
- Bariera Wieży:
- Każda wieża posiada od teraz specjalną barierę podzieloną na 5 sekcji, z której każda posiada 1000 HP
- Każda z sekcji barier posiada bazowo 40 Armora/Magic Resist
- Zniszczenie każdej z sekcji bariery przyzna lokalną nagrodę w postaci 160 sztuk złota, jednak sprawi to że ilość Armora i Magic Resist posiadanej przez wieżę zostanie zwiększona o 30 do momentu, w którym wszystkie pozostałe sekcje bariery nie znikną (co obecnie dzieje się automatycznie o 14:00)
- Bariery posiadają specjalny efekt zwany Bulwark przyznający wieży 25 dodatkowego Armora i Magic Resist za każdego wrogiego championa znajdującego się w pobliżu za wyjątkiem championa, który zdołał jako pierwszy zniszczyć sekcję bariery
- Wieże:
- Ilość HP posiadanych przez pierwsze wieże została zwiększona z 3800 do 5000
- Ilość Armora/Magic Resist posiadanych przez pierwsze wieże została zmniejszona z 55 do 0 – Bazowy Armor i Magic Resist został praktycznie zastąpiony Armorem i Magic Resist przyznawanym przez bariery
- Wartość przyrostu Armoru/Magic Resist pierwszych wież na minutę została zmniejszona z 1 do 0
- Wartość przyrostu AD na minutę dla wszystkich wież została zwiększona z 4 do 9
- Maksymalna możliwa ilość AD posiadanego przez poszczególne wieże została zwiększona:
- W przypadku pierwszych wież z 152 do 278
- W przypadku wewnętrznych wież i wież przy inhibitorze z 250 do 305
- W przypadku wież przy nexusie z 230 do 285
- Wartość bonusu przyznawanego za zniszczenie pierwszej wieży w grze została zmniejszona z 300 do 150 sztuk złota
- Bariera Wieży:
- System Run:
- Bonusowe statystyki przyznawane za wybranie danej kombinacji ścieżek run zostały zastąpione Odłamkami Statystyk, które będą wybrane z trzech tierów (za każdym razem wybrać trzeba będzie po jednym odłamku z każdego tieru)
- Odłamki Statystyk:
- Tier 1: +6 AD lub 10 AP (Adaptive), +8 Attack Speedu, +1-10% redukcji czasów odnowienia (wartości te osiągane są na poziomach 1-18)
- Tier 2: +6 AD lub 10 AP (Adaptive), +5 Armora, +6 Magic Resist – póki co nadal rozważana jest możliwość dodania czwartego odłamka do tego tieru
- Tier 3: +15-90 HP (wartości te osiągane są na poziomach 1-18), +5 Armora, +6 Magic Resist
- Nagrody za zabójstwa championów:
- Od teraz ilość złota uzyskane za zabójstwa Minionów i Potworów również wpływają na wysokość nagród (około 70% nagrody powinno pochodzić zazwyczaj z zabójstw, a 30% z ilości złota za Miniony i Potwory)
- Maksymalna wartość jaką może osiągnąć nagroda za zabójstwo wynosi 1000 sztuk złota (300 za zabójstwa na głównej linii i 700 z pozostałych źródeł)
- Wielkość nagród za potencjalne zabójstwo danego championa od teraz będą wyświetlane na tablicy wyników dla większej przejrzystości
- Pozostałe zmiany:
- Wszystkie miniony:
- Ilość obrażeń zadawanych wieżom została zmniejszona z 60% do 50%
- Wartość bonusu do prędkości poruszania się została zwiększona z “+25 przyznawanych w 20:00” na “+25-100 przyznawanych pomiędzy 10:00-30:00”
- Meele Miniony:
- Maksymalna ilość HP (osiągana w 37:00) została zwiększona z 1200 do 1500
- Maksymalna ilość Armora (osiągana w 37:00) została zwiększona z 0 do 16
- Maksymalna ilość AD (osiągana w 37:00) została zwiększona z 12 do 80
- Caster Miniony:
- Maksymalna ilość HP została zwiększona z “425 osiąganych w 27:00” do “485 osiąganych w 37:00” – wartość osiągana w 27:00 nie została zmieniona
- Maksymalna ilość AD została zmieniona z “nieskończonego skalowania się (osiąga poziom 60.5 w 37:00)” na “120.5 osiągane w 37:00 (AD nie skaluje się już w nieskończoność)”
- Cannon Miniony:
- Czas po jakim zaczynają się pojawiać co dwie fale został zmniejszony z 25:00 do 15:00
- Czas po jakim zaczynają się pojawiać co falę został zmniejszony z 35:00 do 25:00
- Maksymalna ilość HP została zmieniona z “nieskończonego skalowania (osiąga 2300 w 37:00)” na “3200 osiągane w 37:00 (statystyka ta nie skaluje się już w nieskończoność)”
- Ilość obrażeń otrzymywanych od wież została zmniejszona z “14% maksymalnego HP (8 strzał by zginąć)” na “14% od pierwszych wież, 11% od wewnętrznych wież, 8% od wież przy inhibitorze/nexusie (8/10/12 strzałów by zginąć)”
- Super Miniony:
- Bazowa ilość AD została zmniejszona z 306 do 225
- Bazowa ilość Attack Speedu została zwiększona z 0.694 do 0.85
- Usunięto aurę zwiększającą ilość obrażeń zadawanych przez pobliskie sojusznicze miniony o 70%
- Buff Barona:
- Wartość efektu redukującego ilość obrażeń jakie miniony otrzymują od championa została zmieniona z “75% dla meele minionów i 50% dla caster minionów” na “65% dla zarówno meele i caster minionów”
- Usunięto efekt redukujących ilość obrażeń jakie miniony otrzymują od wież
- Przewaga pushu:
- Miniony nie otrzymują już dodatkowych statystyk zależnych od przewagi średniego poziomu naszej drużyny nad średnim poziomem wrogiej drużyny
- Czas respawnu epickich potworów:
- Czasy te zostały zmniejszone:
- W przypadku Smoków Żywiołów z 6 do 5 minut
- W przypadku Elder Dragonów z 8 do 6 minut
- W przypadku Barona z 7 do 6 minut
- Czasy te zostały zmniejszone:
- Wszystkie miniony:
- Efekt został zmieniony na: “Bonusy do prędkości poruszania się są na tobie o 8% bardziej efektywne. Efekt te nie działa ba prędkość poruszania się przyznawaną przez bazowe buty”
Demolish (Slot 1, Ścieżka Determinacji):
- Czas przez jaki ładunek pozostaje aktywny został zmniejszony z 4 do 3 sekund
- Bazowa ilość obrażeń zadawanych przez naładowany auto-atak została zmniejszona z 175 do 100
Shield Bash (Slot 1, Ścieżka Determinacji):
- Runa ta wchodzi na miejsce Bone Plating
- Efekt:
“W momencie gdy posiadasz aktywną tarczę zyskujesz dodatkowe 1-10 Armora i Magic Resist (w zależności od poziomu)Za każdym razie gdy zyskujesz tarcze twój następny auto-atak przeciwko championom zada dodatkowe 4 – 22 (+1.5% bonusowego HP, +8.5% wartości tarczy) obrażeń (Adaptive). Na użycie tego efektu masz czas do 2 sekund po wygaśnięciu tarczy”
Bone Plating (Slot 2, Ścieżka Determinacji):
- Runa ta wchodzi na miejsce Chrysalis
- Efekt:
“Po otrzymaniu obrażeń od wrogiego championa, następne 3 umiejętności lub auto-ataki, które otrzymasz zadadzą ci o 25-50 (+0 twojego bonusowego HP) mniej obrażeńCzas trwania efektu: 1.5 sekundyCzas odnowienia: 45 sekund”
Overgrowth (Slot 3, Ścieżka Determinacji):
- Efekt został zmieniony na: “Pochłoń esencję życia z potwora lub wrogiego miniona, który zginął w twoim pobliżu, zyskując na stałe 3 maksymalnego HP za każde 8 esencji. Kiedy pochłonąłeś 120 potworów lub wrogich minionów zyskujesz dodatkowe 2.5% maksymalnego HP”
Dark Harvest (Runa Kluczowa, Ścieżka Dominacji):
- Efekt został zmieniony na:
- Zadanie obrażeń Championom którzy mają mniej niż 50% HP, sprawi że zadane zostaną im dodatkowe adaptive obrażenia, zbierając jednocześnie ich Duszę na stałe zwiększając obrażenia tej runy o 10
- Ilość obrażeń zadawanych przez tą runę: 50-80 (+8 za każdą duszę, +0.25 bonusowego AD, +0.15 AP) [bazowa wartość obrażeń zależna jest od poziomu postaci]
- Czas odnowienia: 45 sekund (przy zabójstwach czas odnowienia zmniejszany jest do 1.5 sekundy)
- Bazowa wartość efektu leczącego została zmniejszona z 2.5% do 1.5%
Fleet Footwork (Runa Kluczowa, Ścieżka Precyzji):
- Wartość przelicznika z AP została zmniejszona z 0.5 do 0.3
- Efekt został zmieniony na: “Po tym jak użyjesz swoją umiejętność, każdy z twoich następnych dwóch auto-ataków może przyznać ci 5 sztuk złota… lub coś lepszego. Tylko auto-ataki wyprowadzone przeciwko championom przyznają tą nagrodę” – w poprzedniej wersji tylko jeden auto-atak przyznawał nagrodę, zgodnie z wypowiedziami pracowników Riotu z puli przedmiotów, które mogą wypaść po 20 minucie usuwane są wszelkiego rodzaju wardy (żeby nie wypadały one w trakcie teamfigthu), a sama szansa na wypadnięcie przedmiotu została zbalansowana w taki sposób byśmy średnio otrzymywali więcej przedmiotów wyprowadzając oba auto-ataki ale mniej używając tylko jednego
Control Ward:
- Ilość wardów, które można poosiadać na raz w ekwipunku została zmniejszona z 3 do 2
- Wartość bonusu przyznawanego za każdy poziom do obrażeń z Unique Pasywa – Spoils of War została zwiększona z 20 do 30
Teleport:
- Czas channelowania został zmniejszony z 4.5 do 4 sekund
Skórki oraz zmiany wizualne
Eclipse Leona
Coven Camille – 1350 RP
- Skórka ta otrzyma na premierę warianty chrome’a:
Coven Lissandra – 1350 RP
Pajama Guardian Ezreal -1350 RP
(w momencie posiadania Star Guardian Ezreala przyznawana jest 45% zniżka)
[Loading Screen]Pajama Guardian Lulu – 1350 RP
(w momencie posiadania Star Guardian Lulu przyznawana jest 45% zniżka)
[ Loading Screen]Pajama Guardian Lux – 1350 RP
Pajama Guardian Miss Fortune – 1350 RP
Pajama Guardian Soraka – 1350 RP
(w momencie posiadania Star Guardian Soraki przyznawana jest 45% zniżka)
[ Loading Screen]K/DA Akali
- W skórce tej wprowadzono drobne poprawki polegające na dodani do modelu neonowych efektów takich jakie można było zaobserwować na promocyjnym materiale wideo. Efekty te są widoczne w momencie gdy Akali ukryta jest w swojej chmurze,
Inne
- W związku z premierą nowych skórek na PBE dodano nowe ikony przywoływacza:
- Dodano dwie ikony przywoływacza odpowiednio związane z tegorocznymi All-Starsami, a także zwycięstwem Invictus Gaming w Mistrzostwach Świata 2018
- W związku z tegorocznymi All-Starsami dodano również specjalną emotkę
- W związku z premierą skórek z serii Pajama Guardian dodano nową skórkę na wardy
- Dodano dwa nowe login screeny związane z tegorocznymi All-Starsami, a także z premierą dwóch nowych legendarnych skórek Leony
- Kolejna porcja skórek otrzymała krótkie wersje historii. Wśród nich znalazły się chociażby takie skiny jak Astronautilus, Astronaut Teemo, skórki z serii Elderwood, czy wszystkie skiny Ezreala.
Pajama Guardian Soraka: The other girls (and Ezreal) seemed excited for the pillow fights, and staying up all night talking. Soraka was most excited for the cinnamon rolls she brought from Pantheon’s Pastries. But nothing makes her happier than seeing her friends smiling and laughing.
Coven Lissandra: They came to Lissandra as if in some waking dream– visions of the Ivory Stag, and the old magics long lost to antiquity. Even now, the ageless witch resides among those twisted shadows of the old growth, awaiting the day her dead gods spill forth from their rotten and accursed graves.