Post zawiera wszystkie zmiany, jakie obecne są serwerze testowym PBE i dotyczą najbliższego patcha 5.5. Post jest aktualizowany raz dziennie (jednakże nie wszystkie zmiany tłumaczone są z języka angielskiego ze względu na częstotliwość zmian).
Bard
Splash ArtTraveler’s Call (Pasyw):
- Meeps: Bard przywołuje pomniejsze duchy, które pomagają mu auto atakować zadając dodatkowe 30 (+0.3 AP) magicznych obrażeń. Nowy meep pojawia się co X sekund, a na raz możemy maksymalnie posiadać X meepów. Meepy zyskują dodatkowe efekty wraz z tym jak Bard zbiera starożytne dzwonki.
- Chimes: Na mapie losowo pojawiają się starożytne dzwonki, które Bard może zebrać zyskując doświadczenie, premię do prędkości poruszania się, a także odnawiając sobie manę (odnawiane jest 8% brakującej many + 15). Dzwonki pozostają na polu bitwy przez 10 minut – Obecnie na PBE dwa dzwonki spawnują się na minutę, jednak Riot już zapowiedział że umiejętność ta będzie jeszcze balansowana. We wczesnej fazie gry powinny one pojawiać się stosunkowo blisko Barda, a w dodatku Bard będzie mógł zobaczyć ich lokalizację na mini mapie nawet jeśli zespawnią się one w mgle wojny (dzwonki będą także widoczne dla sojuszników i przeciwników Barda jednak ci nie będą mogli zachodzić z nimi w interakcję)
- Bonusy, które Meepy zyskują za zebranie określonej ilości dzwonków:
- 5 Dzwonków : Meepy nakładaja 25% spowolnienie na 1 sekundę
- 10 Dzwonków: Ataki Meepów zadają 25 dodatkowych obrażeń
- 15 Dzwonków: Limit posiadanych Meepów przez Barda zostaje zwiększony o 1
- 20 Dzwonków: Ataki Meepów zadają 25 dodatkowych obrażeń
- 25 Dzwonków: Ataki Meepów będą przechodzić przez wrogów znajdujących się w wyznaczonym obszarze w kształcie stożka
- 30 Dzwonków: Ataki Meepów zadają 30 dodatkowych obrażeń
- 35 Dzwonków: Meepy zaczynają pojawiać się o 1 sekundę szybciej
- 40 Dzwonków: Ataki Meepów zadają 30 dodatkowych obrażeń
- 45 Dzwonków: Wartość spowolnienia nakładanego przez Meepy zostaje zwiększona do 45%
- 50 Dzwonków: Ataki Meepów zadają 35 dodatkowych obrażeń
- 55 Dzwonków: Limit posiadanych Meepów przez Barda zostaje zwiększony o 1
- 60 Dzwonków: Ataki Meepów zadają 35 dodatkowych obrażeń
- 65 Dzwonków: Stożek, w którym znajdować muszą się przeciwnicy aby ataki Meepów przez nich przeniknęły zwiększa się
- 70 Dzwonków: Ataki Meepów zadają 35 dodatkowych obrażeń
- 75 Dzwonków: Meepy zaczynają pojawiać się o 1 sekundę szybciej
- 80 Dzwonków: Ataki Meepów zadają 35 dodatkowych obrażeń
- 85 Dzwonków: Wartość spowolnienia nakładanego przez Meepy zostaje zwiększona do 60%
- 90 Dzwonków: Ataki Meepów zadają 35 dodatkowych obrażeń
- 95 Dzwonków: Limit posiadanych Meepów przez Barda zostaje zwiększony o 1
- 100 Dzwonków: Ataki Meepów zadają 30 dodatkowych obrażeń
- 105 Dzwonków: Meepy zaczynają pojawiać się o 1 sekundę szybciej
- Umiejętność ta zdaje się nie mieć ograniczenia jeśli chodzi o liczbę zebranych dzwonków, a kolejne bonusy są cały czas przyznawane według tego samego schematu
Cosmic Binding (Q):
- Bard wystrzeliwuje wiązkę energii zadającą 75/110/145/180/215 (+0.5 AP) magicznych obrażeń jednemu lub dwóm przeciwnikom. Pierwszy trafiony cel jest dodatkowo spowalniany o 60% na 1/1.2/1.4/1.6/1.8 sekundy.
- Jeśli wiązka trafi drugiego przeciwnika lub ścianę wszyscy trafieni wrogowie są stunowani na 1/1.2/1.4/1.6/1.8 sekundy.
- Koszt many: 60
- Czas odnowienia: 10 sekund
- Zasięg:
Caretaker’s Shrine (W):
- Bard przywołuje ołtarz zdrowia mogący natychmiastowo przywrócić 30/60/90/120/150 (+0.2 AP) HP, a po 10 sekundach zbierania mocy ilość przywracanego zdrowia zwiększa się do 70/110/150/190/230 (+0.45 AP). Dodatkowo użycie ołtarza zapewnia premię do prędkości poruszania się, której wartość z początku wynosi 50%, ale z czasem spada i która trwa przez 1.5 sekundy.
- Bard może mieć postawione do trzech ołtarzy na raz, a każdy ołtarz pozostaje na polu bitwy do momentu w którym sojusznik z niego nie skorzysta lub przeciwnik go nie zniszczy.
- Koszt many: 100/105/110/115/120
- Czas odnowienia: 12 sekund
- Zasięg:
Magical Journey (E):
- Bard otwiera portal w jedną stronę wiodący przez pobliską ścianę. Zarówno sojusznicy jak i przeciwnicy mogą skorzystać z tego portalu klikając na niego prawym przyciskiem myszki w momencie znajdowania się blisko niego, jednak sojusznicy podróżują z jego wykorzystaniem o 10/20/30/40/50% szybciej. Portal pozostaje na polu bitwy przez 10 sekund. – Portale wydają się nie mieć same w sobie żadnego ograniczenia długości co oznacza, że możemy ich użyć na każdej ścianie znajdującej się na danej mapie. Obecnie umiejętność ta nie zachodzi w interakcję z tymczasowymi ścianami tworzonymi przez umiejętności poszczególnych postaci (choć jego Q w taką interakcję już zachodzi).
- Koszt many: 30
- Czas odnowienia: 26/24/22/20/18 sekund
Tempered Fate (R):
- Bard rzuca kolisty pocisk energii w wybraną lokację. Po wylądowaniu pocisk ten umieszcza wszystkie postacie, miniony, potwory, a także wieze w stazie, podczas której nie może ich zranić, namierzyć, a one same nie mogą wykonać żadnej akcji. Staza trwa przez 2.5 sekundy. – Nawet epickie potwory, mimo tego iż są one zazwyczaj odporne na CC’ki, zostają umieszczone we wspomnianej stazie.
- Koszt many: 100
- Czas odnowienia: 130/115/90 sekund
- Zasięg:
„Bard travels through realms beyond the imagination of mortal beings. Some of Valoran’s greatest scholars have spent their lives trying to understand the mysteries he embodies. This enigmatic spirit has been given many names throughout the history of Valoran, but titles such as Cosmic Vagabond and Great Caretaker only capture a fleeting aspect of his true purpose. When the unknowable structure of the universe is threatened, Bard steers all existence away from utter annihilation.”
Login Screen Nowe Skórki- Elderwood Bard – 975 RP
Azir
- Zasięg żołnierzy został zwiększony z 325 do 375
Gragas
Ogólne Zmiany- Bazowa ilość many została zwiększona z 299.96 do 400
- Maksymalna ilość obrażeń, która może zostać zadana potworom została zwiększona z 250 do 300
Kassadin
Riftwalk (R)- Zasięg został zwiększony z 450 do 500
- Zmniejszono koszty many z 60 do 50
- Zmniejszono cooldown z 7/5/3 do 6/4/2 sekund
Lissandra
Ice Shard (Q)- Bazowa ilość obrażeń została zmniejszona z 75/110/145/180/215 do 70/100/130/160/190
Nautilus
Titan's Wrath (W)- Bazowa ilość bonusowych obrażeń zadawanych w trakcie posiadania tarczy została zmniejszona z 40/55/70/85/100 do 30/40/50/60/70
- Zmieniono wartość przelicznika z 7/9.5/12/14.5/17% na 9/11/13/15/17% maksymalnego HP
- Czas odnowienia został zmniejszony z 10 do 7/6.5/6/5.5/5 sekund
- Koszt many został zmniejszony z 60/70/80/90/100 do 40/50/60/70/80
- Wartość przelicznika z AP została zmniejszona z 0.5 do 0.3
- Czas trwania spowolnienia został zmniejszony z 2 do 1.25 sekundy
Nidalee
Bushwack (W)- Ilość zadawanych obrażeń została zmieniona z 20/40/60/80/100 (+ 10/12/14/16/18 (+0.02 AP) % obecnego HP celu) na 40/80/120/160/200 (+0.2 AP)
Shyvana
- Ilość dodatkowych obrażeń zdawanych z podstawowych ataków oznaczonemu celowi została zwiększona z 2% do 2.5% maksymalnego HP tego przeciwnika
Sion
- Koszt many został zmniejszony z 45/50/55/60/65 do 45
- Koszt many został zwiększony z 35 do 35/40/45/50/55
Skarner
Crystal Slash (Q)- Bazowa ilość obrażeń została zwiększona z 18/28/38/48/58 do 20/30/40/50/60
- Bazowa ilość bonusowych obrażeń podczas posiadania ładunków została zwiększona z 18/28/38/48/58 do 20/30/40/50/60
- Bazowa ilość obrażeń została zwiększona z 40/60/80/100/120 do 40/75/110/145/180
Sona
Crescendo (R)- Koszt many został zmniejszony z 100/150/200 do 100
Tristana
Rapid Fire (Q)- Dodano nowy efekt: Czas odnowienia tej umiejętności jest zmniejszany o 1 sekundę za każdym razem kiedy Tristana wyprowadzi auto atak w przeciwnika z ładunkiem wybuchowym
Trundle
King's Tribute (Pasyw)- Zasięg został zwiększony z 1000 do 1400
- Wartość wzmocnienia efektów leczących została zwiększona z 8/11/14/17/20% do 20%
Urgot
Terror Capacitor (W)- Wartość tarczy od teraz jest zwiększana o 8% maksymalnej ilości many Urgota
- Bazowa wartość tarczy została zmniejszona z 80/130/180/230/280 do 60/100/140/180/220
- Czas odnowienia został zmniejszony z 120/110/100 do 120/100/80 sekund
Varus
Piercing Arrow (Q)- Czas odnowienia od teraz jest naliczany od początku castowania umiejętności, a nie od momentu wypuszczenia strzały
Veigar
Baleful Strike (Q)- Prędkość pocisku została zwiększona z 1750 do 2200
- Opóźnienie jest od teraz naliczane od początku castowania umiejętności, a nie od momentu jego zakończenia (również ostrzegawcze cząsteczki tego spella pojawiają się już w momencie castowania) – W związku z tym opóźnienie jest teraz zmniejszone o około 0.25 sekundy
- Od teraz umiejętność ta od teraz zatrzymuje dashe (takie jak E Gravesa). Postacie, które próbują użyć tego typu umiejętności są zatrzymywani i stunowani w miejscu zetknięcia się ze ścianą klatki Veigara.
Vi
Ogólne Zmiany- Bazowa ilość Movement Speedu została zmniejszona z 350 do 345
- Bazowa ilość obrażeń została zmniejszona z 200/325/450 do 150/300/450
Volibear
Frenzy (W)- Dodano nowy efekt: Jeśli Volibear ugryzie potwora to czas odnowienia tej umiejętności zostanie zmniejszony o 50%
Xin Zhao
Batlle Cry (W)- Bazowa ilość przywracanego HP została zwiększona z 26/32/38/44/50 do 30/35/40/45/50
- Bazowa ilość obrażeń została zwiększona z 70/105/140/175/210 do 70/110/150/190/230
Zac
Elastic Slingshot (E)- Czas trwania podrzucenia został zwiększony z 0.5 do 1 sekundy
Zilean
Time Bomb (Q)- Czas odnowienia został zmniejszony z 12/11/10/9/8 do 10/9.5/9/8.5/8 sekund
Bami's Cinder - Nowy przedmiot na Summoner's Rift
- Całkowity koszt: 1000 sztuk złota
- Receptura: Ruby Crystal + 600g
- + 300 HP
- UNIQUE Passive – Immolate: Nasza postać zadaje dodatkowe magiczne obrażenia pobliskim przeciwnikom (potwory i miniony otrzymują 150% obrażeń)
Enchantment : Cinderhulk - Nowy przedmiot na Summoner's Rift
- Receptura : Bami’s Cinder + 1200 sztuk złota
- +350 HP
- +25% Bonusowego HP
- UNIQUE Passive – Immolate: W trakcie brania udziału w walce nasza postać zadaje na sekundę dodatkowe 16 (+1 za każdy poziom bohatera) magicznych obrażeń pobliskim przeciwnikom. Ilość zadawanych obrażeń stopniowo zwiększa się do 24 (+ 1.5 za każdy poziom naszej postaci) w zależności od ilości czasu jaki spędzimy w starciu.
Enchantment : Juggernaut
- Przedmiot ten został zastąpiony przez Enchantment : Cinderhulk
Luden's Echo - Nowy Przedmiot na Summoner's Rift
- Koszt budowy: 3100 golda
- Receptura: Needlessly Large Rod + Aether Wisp + 650 golda
- +120 Ability Power
- +7% Movement Speed
- Unique Passive: Przedmiot ten ładujemy poprzez poruszani się, a także castowanie umiejętności. Po uzyskaniu 100 ładunków nasz następny spell zada dodatkowe 100 (+0.15 AP) magicznych obrażeń maksymalnie czterem celom zużywając przy tym wszystkie ładunki.
Ohmwrecker
- Pasyw działa od teraz również w pobliżu zniszczonych wież
Raptor Cloack
Ilość armoru została zwiększona z 30 do 40- Pasyw działa od teraz również w pobliżu zniszczonych wież
Righteous Glory
- Ilość HP została zwiększona z 500 do 650
Sunfire Cape
- Receptura została zmieniona na: Bami’s Cinder + Chain Vest + 850g
- Nazwa pasywki została zmieniona na “Immolate”
Zz'Rot Portal
- Ilość armoru została zwiększona z 50 do 60
- Ilość MR została zwiększona z 50 do 60
- Pasyw działa od teraz również w pobliżu zniszczonych wiez
Crimson Raptor
- Ilość AD została zmniejszona z 55 do 45
Greater Murk Wolf
- Ilość złota otrzymywanego za zabicie tego potwora została zwiększona z 42 do 53
Gromp
- Ilość AD została zmniejszona z 90 do 83
- Ilość obrażeń zadawanych przez Gift of the Toadstool’s od teraz skaluje się z naszym bonusowym HP (wartość przelicznika to około 10%)
Murk Wolf
- Ilość złota otrzymywanego za zabicie tego potwora została zwiększona z 12 do 16
Raptor
- Ilość AD została zmniejszona z 20 do 16
- Inner Turret na środkowej alei nie posiada już dłużej tarczy
- Ilość HP Inner Turretów została zwiększona o 300
- Wartość tarczy posiadanej przez Inner Turrety została zmniejszona z 200 do 30
- Ilość złota zyskiwanego za zniszczenie wieży znajdującej się przy inhibitorze została zmniejszona z 175 do 50
- Zniszczenie wieży znajdującej się przy inhibitorze nie daje już dłużej doświadczenia
- Ilość złota zyskiwanego za zniszczenie wieży znajdującej się przy Nexusie została zmniejszona z 150 do 50
- Zniszczenie wieży znajdującej się przy Nexusie nie daje już dłużej doświadczenia
Kassadin
Visual Uptade- Podstawowa Skórka:
- Pre-Void Kassadin:
- Harbinger Kassadin:
Akali
Nowe Skiny- Headhunter Akali – 1350 RP
Xin Zhao
Nowe Skiny- Secret Agent Xin Zhao – 975 RP
Aktualizacje Tekstur
Taric
Warwick
Cho’Gath
Tryb Spectatora
- Do trybu spectatora dodany został licznik smoków zdobytych przez daną drużynę, który prezentuje się w następujący sposób:
Summoner's Rift
- Kolorystyka nowego Summoner’s Rift została lekko poprawiona (w obrazku ze zwykłym Braumem widzimy wersję z serwerów live, a w grafice z Dragonslater Braumem wersję z PBE):
- W jamie smoka dodano specjalny symbol znajdujący się na ziemi
- W plikach PBE pojawiło się kilka plików związanych ze sztandarami, które mają zawisnąć w różnych częściach Summoner’s Rift. Dwa sztandary przedstawiające sowę zdążyły już nawet pojawić się na tej mapie, a mianowicie znajdują się one w górnej części czerwonej bazy. Flagi te prezentują się w następujący sposób:Sztandary przedstawiające Sowę i Jelenia:Sztandary nazwane “SWAG” i “YOLO”
Nowe Ikony Przywoływaczy
- Pojawiły się 3 nowe ikony. Jak na razie nic jeszcze o nich nie wiadomo. Ikonka Urfa może jednak mieć związek ze zbliżającym się powoli 1 kwietnia.
Wardy
- Podstawowe wardy otrzymały nową animację pojawiania się i zniszczenia:
Inne
- W plikach pojawił model, tekstury oraz animacje małej kaczuszki.
- W plikach gry pojawiła się tajemnicza grafika przedstawiająca Urfa Manata i choć na razie nie wiadomo z czym ona jest związana to najprawdopodobniej Riot szykuje już na tegoroczne Prima Aprilis, czyli na święto z którym Urf jest bezpośrednio powiązany. Wspomniana grafika prezentuje się w następujący sposób (po za samym modelem postaci, w plikach znajduje się też kilka związanych z nim animacji):
- Pojawiły się nowe animacje pojawiania się znaków z końca gry związanych z tym czy zwyciężyliśmy w danej rozgrywce czy też nie, zostały