Meta na mobilność? Też bądź mobilny! Sprawdź mobilne How2Win

Otwarta beta aktualizacji klienta nr 1

Poczynając od patcha 6.23, oficjalnie uruchomiliśmy otwartą betę zaktualizowanego klienta League of Legends. To była wielka radość.

Ale to jeszcze nie koniec! Od tamtego czasu wykorzystywaliśmy ankiety, raporty błędów i publiczne AMA, aby słuchać waszych uwag i życzeń związanych z przyszłym rozwojem aktualizacji klienta. Dziś chcemy podać kilka nowych informacji o tym, co robimy w odpowiedzi na wasze komentarze.

((WYJAŚNIENIE DLA NOOBKÓW: DLACZEGO AKTUALIZUJEMY KLIENTA LEAGUE OF LEGENDS))

1. Rozwiązanie problemów z wydajnością jest naszym najwyższym priorytetem.

Gracze skarżyli się na działające z opóźnieniem elementy interfejsu użytkownika i obciążenie procesora/pamięci RAM, które miało wpływ na płynność działania gry. Niektórzy mieli problemy nawet z uruchomieniem klienta. Powinniście odczuć znaczącą poprawę wydajności dzięki pewnej liczbie poprawek, które wprowadziliśmy w patchu 6.24.

  • Usprawniliśmy efekty dźwiękowe i elementy interfejsu, aby cały klient działał szybciej.
  • Występowały ogromne problemy podczas wyboru bohaterów, więc trochę popracowaliśmy nad skutecznością przepływu danych (po ludzku: sprawiliśmy, że to cholerstwo działa lepiej). Rozwiązaliśmy także kilka problemów wpływających na interfejs siatki bohaterów.
  • Usprawniliśmy responsywność i stabilność ważnych przejść, jak na przykład przejście od wciśnięcia przycisku Graj do poczekalni, sprawdzenie gotowości i wczytywanie do wyboru bohaterów.
  • Pewne problemy występowały przy uruchamianiu, ponieważ ikona na pulpicie nie prowadziła do odpowiedniego miejsca. Teraz zostało to naprawione.

Poczynając od patcha 6.24, dodaliśmy także „tryb niskich wymagań”. Jest to przełącznik w ustawieniach, który umożliwia wyłączenie co bardziej efektownych fajerwerków wizualnych zaktualizowanego klienta w przypadku występowania problemów z wydajnością. Aktualnie dotyczy to głównie drobnych aspektów związanych z wyborem bohaterów, ale rozbudujemy tryb niskich wymagań w nadchodzących patchach, aby obejmował więcej elementów.

Naszym celem jest dalsze wprowadzanie poprawek wydajności, aby wszyscy mogli uruchamiać nasze wypaśne animacje i efekty oraz korzystać w pełni z klienta. Jednak w międzyczasie te poprawki powinny pomóc niektórym graczom.

2. Wciąż jeszcze pojawia się kilka dziwacznych błędów w becie klienta (ale je niszczymy).

Oto tylko kilka z najczęściej zgłaszanych problemów:

Problem: głosy bohaterów na ekranie wyboru są o wiele za głośne.
Rozwiązanie: w patchu 6.23 wprowadziliśmy znacznie poszerzone opcje kontroli dźwięku. Teraz możecie ustawiać głośność osobno dla efektów dźwiękowych i muzyki, są nawet oddzielne przełączniki dla odzywek wybieranych i banowanych bohaterów, muzyki wyboru bohatera i muzyki na ekranie wczytywania.

Problem: gracze nie mogą zmienić skórki na ekranie wyboru bohaterów, zanim wszyscy nie dokonają swoich wyborów.
Rozwiązanie: początkowo wynikało to z celowej decyzji projektanckiej, by utrzymać skupienie na tworzeniu kompozycji drużyny, ale postanowiliśmy to zmienić po wysłuchaniu opinii graczy. Poprawka pojawi się w jednym z kolejnych patchów.

Problem: wybór specjalizacji na ekranie wyboru bohaterów jest wolny jak diabli.
Rozwiązanie: na ten problem złożyły się dwa elementy: projekt i powolny interfejs. Gracze musieli kliknąć pięć razy (albo kliknąć z wciśniętym klawiszem Shift), aby przyznać pięć punktów każdej specjalizacji. Działało to niesamowicie wolno i nie pasowało do projektu klasycznego klienta, dlatego w patchu 6.23 wycofaliśmy tę zmianę — teraz możecie kliknąć raz, by przyznać wszystkie pięć punktów albo klikać z wciśniętym klawiszem Shift, by przyznawać pojedyncze punkty. Możecie także precyzyjnie przyznawać punkty, używając kółka myszy po przesunięciu kursora nad specjalizację. Ulepszenia wydajności wprowadzane w patchu 6.24 powinny znacząco zmniejszyć problemy z opóźnieniami interfejsu, ale dalej będziemy mieli na to oko.

Problem: zmiany sygnałów dźwiękowych i graficznych powodują, że niektórzy gracze przegapiają momenty krytycznych decyzji, takie jak wybór/banowanie bohatera, co skutkuje niezamierzonymi wyjściami z ekranu wyboru bohaterów.
Rozwiązanie: poprawiliśmy sygnały dźwiękowe w momentach „twojego wyboru” i „twojego banu”, razem z licznikami czasu, które są teraz znacznie łatwiej zauważalne. Rozwiązaliśmy także pewną liczbę problemów, na skutek których klient nie zwracał należycie uwagi użytkownika w momentach krytycznych decyzji.

Jest znacznie więcej błędów i podczas otwartej bety potrzebujemy pomocy graczy w odławianiu tych paskudnych błędziorów. Jeśli macie problemy techniczne z klientem bety, koniecznie zgłaszajcie je za pomocą ślicznego, małego przycisku raportowania błędów, widocznego w prawym dolnym rogu ekranu klienta. Jeżeli nękają was błędy uniemożliwiające komfortową rozgrywkę, pamiętajcie, że wciąż macie dostęp do klasycznego klienta. Wystarczy, że klikniecie „Uruchom klasycznego klienta” na ekranie logowania.

3. Gracze mają masę świetnych pomysłów na nowe funkcje klienta… ale jeszcze nie możemy ich zrealizować.

Jedną z wielkich zalet aktualizacji klienta jest to, że daje pracownikom Riot więcej swobody w efektywnym rozwijaniu i tworzeniu nowych, fajnych funkcji. Ale zanim do tego dojdziemy, musimy ukończyć otwartą betę, odtwarzając wszystkie już istniejące funkcje klasycznego klienta i upewnić się, że działają dobrze u wszystkich. Oznacza to, że jeszcze nie możemy zająć się tworzeniem żadnych świetnych pomysłów dla klienta, które podsuwają nam gracze.

To nie oznacza jednak, że nie przyglądamy się tym pomysłom, a tylko tyle, że najpierw musimy zakończyć bieżące prace. Dotyczy to całej listy powszechnie oczekiwanych funkcji, takich jak: wskaźnik pingu w kliencie, możliwość wyboru bohatera, który pojawia się na stronie profilu, umieszczenie ocen bohatera w historii meczu, zakładka skórek w Kolekcji i tak dalej.

4. Niektóre funkcje klasycznego klienta jeszcze nie zostały dodane, ale się pojawią.

Musimy odtworzyć wszystkie istniejące funkcje klienta w aktualizacji, zatem wielkim wyzwaniem jest dla nas podjęcie decyzji, w jakiej kolejności mamy je wprowadzać. Oto pełna lista brakujących funkcji klasycznego klienta wraz z aktualnymi przewidywaniami, kiedy trafią do bety klienta. Pamiętajcie, że jest spora szansa na przesunięcie tych funkcji do późniejszego patcha niż podany (tak właśnie wygląda tworzenie gier!).

AKTUALIZACJA DOT. KOLEJKI ROTACYJNEGO TRYBU GRY — pojawi się w patchu 6.24
TRYB OBSERWACJI ZNAJOMYCH — pojawi się w patchu 6.24
DAWANIE PREZENTÓW — pojawi się w patchu 6.24
TRANSFERY KONTA — pojawi się w patchu 6.24
BOTY W GRACH NIESTANDARDOWYCH — planowane na patch 7.1
DOPALACZE WALKI W ARAM — pojawią się przed końcem otwartej bety
STATYSTYKI GIER RANKINGOWYCH NA STRONIE PROFILU — zapewne nie zdążą trafić do otwartej bety
PUBLICZNE POKOJE CZATU — zapewne nie zdążą trafić do otwartej bety
NARZĘDZIE KREATORA ZESTAWU PRZEDMIOTÓW — zapewne nie zdąży trafić do otwartej bety

Widzieliśmy mnóstwo pytań o trzy ostatnie funkcje na tej liście (statystyki gier rankingowych na stronie profilu, publiczne pokoje czatu i narzędzie kreatora zestawu przedmiotów) i zgadzamy się, że wszystkie te funkcje są ważne i cenne. Dla pełnej jasności — jeszcze nie skierowaliśmy zespołu projektantów do pracy nad nimi, ponieważ wszyscy są zajęci konstruowaniem pozostałych elementów klienta i upewnianiem się, że będą działały dobrze. Dlatego jest prawdopodobne, że te funkcje nie zdążą trafić do otwartej bety, zanim je odtworzymy. Podamy dalsze informacje, kiedy będziemy mogli z większą pewnością informować o tych funkcjach — w międzyczasie wiedzcie, że usłyszeliśmy prośby graczy o ich wprowadzenie i będziemy nad tym pracować.

W ciągu otwartej bety będziemy publikować dalsze tego rodzaju aktualizacje. Koniecznie czytajcie opisy patchów, które zawierają dodatkowe informacje na temat najnowszych zmian klienta. Jak zawsze, prosimy o dzielenie się uwagami na forach dyskusyjnych klienta.

Jeśli zauważyłeś literówkę/błąd we wpisie - prosimy o zgłoszenie tego poprzez specjalny formularz kontaktowy - dzięki automatycznemu systemowi powiadomień będziemy mogli błyskawicznie usunąć błąd.