Na serwer testowy PBE wprowadzona została bardzo duża aktualizacja rozpoczynająca przygotowania do wprowadzenia na serwery live patcha 6.22, wraz z którym zacznie się tegoroczny przed-sezon. Przegląd nowości z tej aktualizacji rozpocznijmy od kilku nowych skórek prezentujących się w następujący sposób:
Victorious Maokai – Nagroda za rozgrywki rankingowe w sezonie 2016
Karthus Lightbane -975 RP
Jayce Brighthammer -750 RP
[Skórka ta nie została jeszcze udostępniona do testowania w związku z czym we wpisie nie można obecnie znaleźć ani dodatkowych obrazków z nią związanych ani materiału wideo]Bard Bard -750 RP
Sejuani Dawnchaser – 750 RP
Worldbreaker Hecarim -750 RP
Worldbreaker Nasus -750 RP
Worldbreaker Nautilus -750 RP
Worldbreaker Trundle -750 RP
Wraz z nowym patchem na serwer testowy wprowadzono również nowe warianty chrome’a do takich skórek jak Battle Regalia Poppy czy Dragon Slayer Braum. Warianty te prezentują się w następujący sposób:
Battle Regalia Poppy – 290 RP za każdy wariant
[Można je kupić taniej w zestawie]
Dragon Slayer Braum- 290 RP za każdy wariant
[Można je kupić taniej w zestawie]
[Warianty te nie zostały jeszcze udostępnione do testowania]Ogólne Zmiany
- Flat armor pen zostało zmienione w Lethality, które działa na podobnej zasadzie, jednak skaluje się wraz z poziomem przeciwnika. Obecnie płaska penetracja wyliczana jest według następującego wzoru 0.4*X + [(0.6*X*Y)/18)] gdzie X to liczba Lethality a Y to poziom celu. – Każdy quint przyznający dotychczas Flat Armor Pena zostanie zmieniony na quinta przyznającego 3.66 Lethality
- Stealth został rozdzielony na Kamuflaż i Niewidzialność
- Vision Ward został usunięty z gry i zastąpiony Control Wardem
- Stary pasyw został usunięty
- Od teraz umiejętność ta przyznaje bonusowe efekty na dwa następne auto-ataki, a następnie odnawia się przez krótki czas:
- Pierwsze uderzenie przywraca 10-170 (+0.7 bonusowego AD) HP
- Drugie uderzenie (wyprowadzone w przeciągu następnych 4 sekund) zadaje dodatkowe 14-70 (+0.45 AP) magicznych obrażeń
- Czas odnowienia wynosi 8-5 sekund w zależności od poziomu postaci
- Od teraz umiejętność ta teleportuje Akali do wybranej lokacji (znajdującej się w zasięgu 250 jednostek) zostawiając chmurę w miejscu startowym
- Czas castowania został zwiększony z 0.25 do 0.35 sekundy
- Czas pozostawania chmury na polu bitwy został zmniejszony z 8 do 4/5/6/7/8 sekund
- Czas odnowienia został zwiększony z 5/4/3/2/1 do 5/4.5/4/3.5/3 sekund
- Ilość zadawanych obrażeń została zmieniona z 30/55/80/105/130 (+0.4 AP, +0.6 całkowitego AD) na 70/100/130/160/190 (+0.5 AP, +0.7 bonusowego AD)
- Ilość zadawanych obrażeń została zmniejszona z 100/175/200 (+0.5 AP) do 50/100/150 (+0.25 AP)
- Czas odnowienia został zwiększony z 2/1.5/1 do 2 sekund
- Czas odnowienia tej umiejętności od teraz nie jest redukowany przez CDR
Alistar
Ogólne Zmiany- Wartość przyrostu magic resist na poziom została zwiększona z 0 do 1.25
- Alistar otrzymuje stack Triumph za każdym razem kiedy nałoży on twarde CC na wrogiego championa lub gdy pobliska wroga jednostka umiera. Po uzbieraniu 7 stacków Alistar przywraca sobie pewną ilość HP i podwójną ilość HP najbliższemu pobliskiemu sojusznikowi (czas odnowienia 3 sekundy – w tym czasie nie można zbierać kolejnych stacków)
- Alistar otrzymuje pełną ilość stacków w momencie, w którym pobliską wrogą jednostką, która umarła jest wrogi champion lub epicki potwór
- Umiejętność ta nie stunuje już dłużej celu po wylądowaniu na 0.5 sekundy
- Alistar tratuje przez następne 5 sekund zadając wokół siebie magiczne obrażenia. Za każdym razem kiedy fala uderzeniowa trafi przynajmniej jednego wrogiego championa Alistar otrzymuje stacka Trample. Po uzbieraniu 5 stacków kolejny auto-atak Alistara przeciwko wrogiemu championowi zada dodatkowe magiczne obrażenia i zestunuje go
- Umiejętność ta nie daje już dłużej 60/75/90 AD w trakcie jej działania
Anivia
Ogólne Zmiany- Naprawiono bug powodujący, że ściana Blackfrost Anivii wydawała się mniejsza od ścian w innych skórkach
Ekko
Z-Drive Resonance (Pasyw)- Umiejętność ta nie nakłada już dłużej spowolnienia
- Ilość zadawanych obrażeń została zmieniona z 20-190 na 30-140
- Wartość przelicznika z AP została zwiększona z 0.2 do 0.3
- Wartość uleczenia została zmieniona z 100/150/200 [+ 20% (+6.6% za każde 100 AP) obrażeń otrzymanych w przeciągu ostatnich 4 sekund] na 100/150/200 (+X AP) (Wartość ta jest zwiększana o 3% za każdy 1% HP straconego w przeciągu ostatnich 4 sekund)
- Użycie Chronobreaking (R) w Parallel Convergence (W) od teraz aktywuje stuna i tarczę – lista zmian w tej postaci zostanie jeszcze bardziej szczegółowo rozpisana
Evelynn
Shadow Walk (Pasyw)- Opis umiejętności został zaktualizowany w taki sposób aby zamiast Stealtha wspominał on o Kamuflażu
Fizz
Ogólne Zmiany- Postać ta otrzymała nowe ikony umiejętności:
- Koszt many został zmniejszony z 50/55/60/65/70 do 50
- Opis umiejętności od teraz wspomina, że W nakładane jest na wszystkie cele, przez które Fizz przeszedł dashując
- Koszt many został zmieniony z 40 na 30/40/50/60/70
- Czas odnowienia został zmniejszony z 10 do 10/9/8/7/6 sekund
- Stary Pasyw został usunięty
- Dodano nowy Pasyw: “Auto-ataki Fizza powodują, że przeciwnicy krwawią otrzymując x +(x) magicznych obrażeń w czasie 4 sekund”
- Stary Aktyw został usunięty
- Dodano nowy Aktyw: “Auto-ataki zadają dodatkowe x (+x) magicznych obrażeń. Jeśli cel krwawił przez przynajmniej X sekund wartość tego bonusu jest zwiększana do x (+x)”
- Dodano nowy efekt: “Seastone Trident zwraca X many i ustawia swój czas odnowienia na 1 sekundę jeśli zabije ono swój cel”
- Opis umiejętności został przeredagowany
- Rozmiar przywoływanego rekina przez tą umiejętność od teraz zależy od dystansu jaki przeleciała przynęta
- Ilość obrażeń zadawanych przez rekina, a także nakładane przez niego spowolnienie zależne jest od dystansu jaki przeleciała przynęta:
- Obrażenia zostały zmienione z 200/325/450 (+1.0 AP) na 120/270/420 (+0.5 AP) – 360/510/660 (+1.0 AP)
- Wartość nakładanego spowolnienia została zmieniona z 50/60/70% na 40-80%
- Usunięto efekt zwiększający obrażenia Fizza na trafionym celu o 20% przez następne 6 sekund
Katarina
Ogólne Zmiany- Postać ta otrzymała nowe ikony kilku umiejętności:
- Bazowa prędkość poruszania się została zmniejszona z 345 do 340
- Bazowa ilość HP została zwiększona z 510 do 590
- Wartość przyrostu HP na poziom została zmniejszona z 83 do 82
- Bazowa ilość armora została zwiększona z 26.88 do 27.88
- Bazowa ilość regenerowanego HP została zwiększona z 0.9 do 1.5
- Wartość przyrostu regeneracji HP na poziom została zwiększona z 0.11 do 0.14
- Bazowa ilość armora została zwiększona z 32.1 do 34.1
- Brak kosztu
- 11/10/9/8/7 sekund czasu odnowienia
- Katarina rzuca sztylet zadając 75/105/135/165/195 (+0.3 AP) magicznych obrażeń celowi i dwóm pobliskim wrogom. Po odbiciu się sztylet upada na ziemię. – sztylet zawsze upada po przeciwnej stronie od miejsca uderzenia pierwszego celu i upadnięcie na ziemię zawsze zabiera mu tyle samo czasu bez względu na to ile celów trafił
- Jeśli Katarina podniesie sztylet używa go ona do cięcia wszystkich pobliskich wrogów zadając im 75 – 311 (+1.25 bonusowego AD, + 0.7 AP) magicznych obrażeń – bazowa wartość zależy od poziomu Katariny i wynosi 75/80/86/93/101/110/121/132/145/159/174/190/207/226/245/266/288/311
- Brak kosztu
- X sekund czasu odnowienia
- Katarina rzuca sztylet w wybrane miejsce na ziemi zyskując 50/60/70/80/90% bonus do prędkości poruszania się, który maleje w czasie 1.25 sekundy
- Jeśli Katarina podniesie sztylet używa go ona do cięcia wszystkich pobliskich wrogów zadając im 75-311 (+1.25 bonusowego AD, + 0.7 AP) magicznych obrażeń
- Brak kosztu
- 15/14/13/12/11 sekund czasu odnowienia
- Katarina przemieszcza się w mgnieniu oka do wybranego sojusznika, wroga lub sztyletu. Jeśli celem był wróg Katarina uderza go zadając 25/40/55/70/85 (+0.75 całkowitego AD, +0.25 AP) magicznych obrażeń – w innym przypadku uderza ona najbliższego wroga znajdującego się w zasięgu – Katarina może przemieścić się do dowolnego miejsca w pobliżu celu
- Podniesienie sztyletu zmniejsza czas odnowienia Shunpo o 78%/84%/90%/96% (Wartość ta zmienia się na 1/6/11/16 poziomie) – umiejętność ta od teraz nakłada red buffa, ale nie można jej użyć na wardzie
- Brak kosztu
- 90/60/45 sekund czasu odnowienia
- Katarina zaczyna ciągle rzucać sztyletami w trzech najbliżej położonych wrogów zadając im25/37.5/45 (+0.225 bonusowego AD, +0.25 AP) magicznych obrażeń za sztylet maksymalnie zadając (15*obrażenie za sztylet) magicznych obrażeń w czasie 2.5 sekund
- Wszyscy trafieni wrogowie otrzymują Grievous Wounds obniżające ich możliwości leczenia się o 40%
- Sztylet Katariny wyrzucany przy pomocy Q po zakończeniu odbijania się zostaje od teraz na ziemi
- Sinister Steel (W) zostało zastąpione umiejętnością pozwalającą zostawić jej sztylet w miejscu, w którym stoi, do którego po krótkim opóźnieniu będzie mogła ona doskoczyć
- Katarina może używać Shunpo (E) do swoich sztyletów. Przejście po sztylecie lub użycie na nim Shunpo spowoduje pełną refundację czasu odnowienia Shunpo, a także spowoduje zadanie potężnych obrażeń AoE (coś w stylu bardzo mocno wzmocnionego Sinister Steela sprzed reworku zadającego praktycznie śmiertelne ilości obrażeń)
- Od teraz Katarina może używać Shunpo by pojawić się w dowolnym miejscu wokół wybranej jednostki (dotychczas pojawiała się ona tylko i wyłącznie za plecami jednostki) – miejsce doskoku wyznaczane jest na podstawie pozycji myszki w stosunku do celu co najprawdopodobniej będzie wymagało sporej ilości praktyki
- Sztylet z Q Katariny od teraz zawsze upada po przebyciu 350 jednostek od podstawowego celu i zawsze zajmuje tyle samo czasu na odbicia i na upadnięcie dzięki czemu nie jesteśmy karani za trafienie nim kilku celów – lista zmian w tej postaci zostanie jeszcze bardziej szczegółowo rozpisana
Kha'Zix
Ogólne Zmiany- Bazowa ilość AD została zwiększona z 55.208 do 55.21
- Mechanika izolacji została przesunięta do tej umiejętności
- Ilość zadawanych obrażeń z Innate została zmieniona z 15-190 (+0.5 AP) na 2(+8 za każdy poziom,+0.4 bonusowego AD)
- Czas odnowienia został zwiększony z 3 do 4 sekund
- Ilość bonusowych obrażeń zadawanych wyizolowanym celom została zwiększona z 30% do 50%
- Wartość przelicznika z bonusowego AD została zwiększona z 1.2 do 1.4
- Usunięto stary bonus za ewolucję
- Dodano nowy bonus za ewolucję: “Zasięg Q i auto-ataków zwiększany jest o 50, a po użyciu Q na wyizolowanym celu zwracane jest 60% czasu odnowienia tej umiejętności”
- Usunięto spowolnienie z podstawowej wersji umiejętności
- Wartość spowolnienia nakładanego przez ulepszoną wersję umiejętności została zwiększona z 40% do 50%
- Wartość spowolnienia nakładanego przez ulepszoną wersję umiejętności wyizolowanym celom została zwiększona z 50% do 80%
- Bazowy czas trwania stealtha został zwiększony z 1 do 1.5 sekundy
- Usunięto stary bonus za ewolucję
- Dodano nowy bonus za ewolucję: “W momencie nie bycia w starciu Kha’Zix dodatkowo pasywnie zyskuje efekt Void Assault na 3 sekundy podczas przebywania w krzakach. Efekt ten utrzymuje się do 1.5 sekundy po opuszczeniu krzaków. Czas odnowienia to 10 sekund na krzak”
Kled
Ogólne Zmiany- Czas potrzebny na ponowne dosiądnięcie Skaar został zmniejszony z 1 do 0.5 sekundy
- Bazowa wartość przelicznika z maksymalnego HP celu przy 4 uderzeniu została zmniejszona z 4/5/6/7/8% do 3/3.5/4/4.5/5%
LeBlanc
Ogólne Zmiany- Postać ta otrzymała nowe ikony umiejętności:
- Wartość przyrostu HP na poziom została zwiększona z 75 do 80
- Umiejętności LeBlanc nakładają na cel Sigil of Malice na 4 sekundy. Po X sekundach, następny spell LB, który trafi w ten cel zniszczy Sigila zadając dodatkowe 40 (+15 za każdy poziom, +0.8 AP) magicznych obrażeń
- Sigil of Malice nie może zostać nałożony ponownie na tą samą jednostkę przez 5 sekund
- Koszt many: 40/45/50/55/60
- Czas odnowienia: 6 sekund
- LeBlanc zadaje celowi 55/80/105/130/155(+0.5 AP) magicznych obrażeń). Jeśli umiejętność ta zostanie wzmocniona przy pomocy Sigil of Malice to zaklęcie do odbije się do najbliższego dostępnego celu z nałożonym Sigilem (odbicie zadaje 70% obrażeń minionom)
- Koszt many: 70/80/90/100/110
- Czas odnowienia: 18/16/14/12/10 sekund
- LeBlanc dashuje do wybranej lokacji zadając 70/100/130/160/190 (+0.4 AP) obrażeń wrogom znajdującym się w wyznaczonym obszarze
- Przez następne 4 sekundy LB może użyć tej umiejętności ponownie by powrócić do startowej lokacji
- Koszt many: 40
- Czas odnowienia: 14/12.5/11/9.5/8 sekund
- LeBlanc wystrzeliwuje łańcuch osadzający się na pierwszym trafionym wrogu zadając 40/65/90/115/140 (+0.5 AP) magicznych obrażeń
- Jeśli łańcuch pozostanie na celu przez 1.5 sekundy, cel jest rootowany na następne 1.5 sekundy i otrzymuje on 40/65/90/115/140 (+0.5 AP) magicznych obrażeń
- Togglowalna umiejętność
- Czas odnowienia: 54/42/30 sekund
- LeBlanc kopiuje jedną ze swoich umiejętności przywołując klona, który wycastuje ją wraz z nią. Klon pozostaje obecny na polu bitwy przez 1 sekundę:
- Shatter Orb zadaje 150/275/400 (+0.6 AP) magicznych obrażeń
- Distortion zadaje 125/225/325 (+0.5 AP) magicznych obrażeń
- Ethereal Chains zadaje 100/160/220 (+0.4 AP) magicznych obrażeń za każdym razem (zarówno przy nałożeniu łańcucha jak i przy unieruchomieniu celu)
- Ponowne użycie R po aktywacji Mimic przywoła Shadow of the Rose.
- Shadow of the Rose: LeBlanc przywołuje klona w wybranej lokacji, który podąża w kierunku najbliższego widocznego wrogiego championa, a następnie castuje fałszywą wersję ostatniej podstawowej umiejętności użytej przez LeBlanc. Umiejętność ta posiada osobny czas odnowienia równy 150 sekund, a klon wytworzony w ten sposób pozostaje na polu bitwy znacznie dłużej jednak nie może on być kontrolowany.
- Sigil of Malice (Dotychczasowe Q) jest od teraz pasywem LeBlanc. Znacznik jest nakładany przez wszystkie jej zaklęcia i pozostaje na celu przez 1.5 sekundy i może zostać zużyty przez każdy spell by zadać ogromne ilości obrażeń. Jeśli Q LeBlanc trafi cel z nałożonym znacznikiem to uderzy ono dodatkowo w inny pobliski cel z nałożonym znacznikiem.
- Mirror Image (Dotychczasowy Pasyw) jest od teraz częścią ulta LeBlanc – przy użyciu skopiowanej umiejętności LeBlanc dzieli się na dwie i zarówno ona jak i jej klon używają wspomnianego spella
- Mimic (R) od teraz może skopiować dowolny spell, a nie tylko ten ostatnio użyty. LeBlanc potajemnie naciska R, a następnie naciska przycisk odpowiedzialny za umiejętność by użyć jej skopiowanej wersji.
- Dwukrotne użycie R (R->R) jest osobną nową umiejętnością: LeBlanc tworzy klona w dowolnym punkcie mapy. Klon ten biegnie w stronę najbliższego wrogiego championa i castuje fałszywą wersję ostatniej użytej przez LeBlanc umiejętności przed dwukrotnym wciśnięciem R. Spell ten ma czas odnowienia osobny do reszty ulta
- W i RW posiada od teraz krótkie opóźnienie (0.3 sekundy), po upłynięciu którego LeBlanc może dopiero użyć tych spelli jeszcze raz by wrócić w początkową lokację
- Wygląd wszystkich umiejętności LeBlanc został odświeżony
- E LeBlanc wyświetla od teraz zasięg działania umiejętności zarówno LB jak i jej ofierze
- RR posiada kryształ w rogu ikonki R sygnalizujący w jakim stanie znajduje się obecnie czas odnowienia tego spella – lista zmian w tej postaci zostanie jeszcze bardziej szczegółowo rozpisana
Rengar
Ogólne Zmiany- Wartość przyrostu Armora na poziom została zmniejszona z 3.5 do 3
- Maksymalna ilość Ferocity została zmniejszona z 4 do 5
- Podczas przebywania w krzakach, auto-atak Rengara pozwala mu na doskoczenie do wroga. Skok, przy pomocy którego Rengar wkracza w starcie generuje 1 stack Ferocity.
- Po uzbieraniu 4 stacków Ferocity kolejna umiejętność użyta przez Rengara jest wzmocniona. Castowanie wzmocnionej wersji umiejętności zwiększa prędkość poruszania się Rengara o X na X sekund
- Zabijanie wrogich celów przyznaje Rengarowi trofea do jego Bonetooth Necklace’a
- Wszystkie stacki Ferocity tracone są po wyjściu ze starcia (czas pozostały do utracenia stacków reprezentowany jest przez czas odnowienia tej umiejętności)
- Generuje 1 stack Ferocity
- X sekund czasu odnowienia
- Rengar tnie wszystkich przeciwników znajdujących się po łuku następnie przebijając wrogów znajdujących się w linii zadając 45/65/85/105/125 (+x bonusowego AD) fizycznych obrażeń za uderzenie – wycastowanie tej umiejętności poza jej maksymalnym zasięgiem spowoduje, że Rengar lekko doskoczy w wybranym kierunku
- Bonus Ferocity: Każde uderzenie zadaje x (+x bonusowego AD) obrażeń
- Generuje 1 stack Ferocity
- X sekund czasu odnowienia
- Rengar zadaje 50/80/110/140/170(+0.8 AP) magicznych obrażeń wszystkim pobliskim wrogom lecząc się tym samym o 50% obrażeń otrzymanych w przeciągu ostatnich 1.5 sekundy (ilość przywracanego HP za obrażenia otrzymane od potworów wynosi 100%)
- Bonus Ferocity: Umiejętność ta dodatkowo zadaje X (+0.8 AP) magicznych obrażeń, usuwa efekty CC i zapobiega nakładaniu nowych przez następne 1.5 sekundy
- Generuje 1 stack Ferocity
- X sekund czasu odnowienia
- Rengar rzuca bolę zadającą 50/100/150/200/250 (+X bonusowego AD) fizycznych obrażeń pierwszemu trafionemu celowi spowalniając go przy tym o 30/40/50/60/70% na 1.75 sekundy
- Bonus Ferocity: Umiejętność ta zadaje X(+X Bonusowego AD) fizycznych obrażeń rootując przeciwnika na 1.75 sekundy
- Brak kosztu
- 130/100/70 sekund czasu odnowienia
- Rengar wykorzystuje swój instynkt predatora by wejść w kamuflaż na 14/22/30 sekund
- W trakcie trwania tej umiejętności Rengar zyskuje 40% bonus do prędkości poruszania się i wizję na najbliższego przeciwnika (znajdującego się w zasięgu 2000/3000/4000 jednostek), na którego może naskoczyć uderzając krytycznie. Zaatakowanie celu lub wycastowanie spella przerwie tę umiejętność
- Stealth – Camouflaged: Postać ta pozostaje ukryta jednak może zostać ona wykryta przez wrogie turrety lub pobliskie wrogie championy
Lista zmian opublikowana przez Riot
Unseen Predator (Pasyw):
- Maksymalna ilość stacków Ferocity została zmniejszona z 5 do 4
- Dodano nowy efekt: “Użycie ulepszonej wersji umiejętności przyznaje Rengarowi 30/40/50% (wartości te zmieniają się na 1/7/13 poziomie) bonus do prędkości poruszania się na 1.5 sekundy”
- Od teraz Rengar nie musi już zadać obrażeń wrogowi by otrzymać stack Ferocity za użycie spella
- Po opuszczeniu starcia wszystkie stacki Ferocity są od teraz natychmiast tracone (po okresie 4 sekund od zadania/otrzymania obrażeń)
- Zasięg skoku został zwiększony z 600 do 725
- Używanie skoku by wejść do starcia generuje od teraz 1 stack Ferocity
- Rengar od teraz skacze odrobinę obok celu w kierunku z którego przybył, a nie centralnie w środek modelu ofiary
- Bonetooth Necklace od teraz generuje stacki tylko za unikalne zabicia postaci (Rengar musi zadać im obrażenie w okresie 1 sekundy przed ich śmiercią)
- Maksymalna ilość stacków Bonetooth Necklace została ustawiona na 5
- Stare bonusy przyznawane przez Bonetooth Necklace zostały usunięte
- Bonetooth Necklace od teraz przyznaje 1/3/6/10/15 AD
- Bonetooth Necklace od teraz przyznaje 2/6/12/20/30% bonusowego AD
- Rengar nie dostaje już gorszej nagrody w queście związanym z Kha’Zixem
- Postęp w zbieraniu stacków Bonetooth Necklace może być śledzony przy użyciu specjalnego interfejsu podobnego do tego obecnego w przypadku Kindred
Savagery (Q)- umiejętność ta została zaprojektowana od nowa:
- Rengar tnie wszystkich wrogów po łuku przed przebiciem ofiar znajdujących się w linii – umiejętność ta od teraz jest skillshotem, ale nadal resetuje auto-atak Rengara
- Użycie tej umiejętności poza maksymalnym zasięgiem spowoduje, że Rengar tnąc skoczy odrobinę w tym kierunku
- Umiejętność ta zadaje 90/130/170/210/250 (+1.0 bonusowego AD) fizycznych obrażeń
- Wzmocnienie Ferocity: Umiejętność ta zadaje dodatkowe 80 (+20 za każdy poziom, +2.4 bonusowego AD) fizycznych obrażeń
Battle Roar (W)- umiejętność ta została zaprojektowana od nowa:
- Rengar zadaje magiczne obrażenia pobliskim wrogom lecząc się o 50% obrażeń otrzymanych w przeciągu ostatnich 1.5 sekundy
- Wzmocnienie Ferocity: Umiejętność ta dodatkowo usuwa efekty CC i zapobiega otrzymaniu kolejnych przez następne 1.5 sekundy
- Ilość HP jakie Rengar przywróci jest reprezentowana przez szare HP na jego pasku
- Ilość przywracanego HP za obrażenia od potworów jest podwajana
Bola Strike (E)
- Zmienionych zostało kilka wartości liczbowych
Thrill of the Hunt (R):
- Od teraz nakłada na Rengar kamuflaż co oznacza, że może zostać on zauważony przez wrogów znajdujących się w odpowiedniej odległości
- Czas trwania tej umiejętności został zwiększony do 14/22/30 sekund
- Usunięty został czas wytracania się bonusów z tej umiejętności
- Wartość bonusu do prędkości poruszania się została zwiększona do 40%
- Od teraz umiejętność ta odkrywa tylko championa znajdującego się najbliżej Rengara
- Rengar od teraz może doskoczyć tylko do najbliżej znajdującego się wrogiego championa (chyba że akurat Rengar przebywa w krzaku)
- Skok na przeciwnika zapewnia na nim uderzenie krytyczne – lista zmian w tej postaci zostanie jeszcze bardziej szczegółowo rozpisana. Postać ta jest póki co niedostępna do testowania na PBE
Shaco
Backstab (Pasyw)- Ilość zadawanych obrażeń została zmieniona z 20% na mini uderzenia krytyczne zadające 120-145% obrażeń
- Bonus do obrażeń nie działa już dłużej z E Shaco
- Umiejętność ta od teraz zadaje 200% obrażeń potworom
- Od teraz umiejętność ta nie może zostać na jednym celu częściej niż raz na 3 sekundy (wartość ta jest modyfikowana przez redukcję czasu odnowienia)
- Koszt many został zmieniony z 90/80/70/60/50 na 60
- Stealth został przemianowany na niewidzialność
- Czas trwania niewidzialności został zmieniony z 3.5 na 1.5/2.25/3/3.75/4.5 sekund
- Czas odnowienia został zmniejszony z 14 do 11 sekund
- Ilość zadawanych obrażeń została zmieniona z uderzenia krytycznego zadającego 140/160/180/200/220% obrażeń na bonusowe 20/35/50/65/80 (+1.0 całkowitego AD +0.5 AP) fizycznych obrażeń
- Zaatakowanie w trakcie trwania niewidzialności lub wkrótce po zmniejszy czas odnowienia tej umiejętności do 2.5 sekund
- Od teraz HP pudełek skaluje się z poziomem Shaco
- Czas przebywania pacynek na polu bitwy został zwiększony z 60 do 60 (+1 sekunda za każde 20 AP) sekund
- Umiejętność ta może zostać użyta w niewidzialności, jednak odkrywa ona wtedy na chwilę Shaco
- Pacynki nie mogą być od teraz stackowane na sobie
- Usunięto nakładane spowolnienie na miniony i potwory
- Wartość nakładanego spowolnienia została zwiększona z 10/15/20/25/30% do 20/22.5/25/27.5/30%
- Ilość zadawanych obrażeń została zmieniona z 50-210 (+1.0 AP,+1.0 Bonusowego AD) na 5/35/65/95/125 (+0.9 AP, +0.85 całkowitego AD, 3-8% brakującego HP celu)
- Dodano nowy efekt: “Klon po śmierci zostawia 3 mini Jack in the Boxes zadające 25/50/75 (0.15 AP) obrażeń i sprawiające, że przeciwnicy uciekają przez 0.75/1/1.25 sekund”
- Poprawiono sztuczną inteligencję klona
- Zredukowano moc we wczesnej fazie gry przyznając za to więcej opcji w teamfightach i do wykonywania ciekawych zagrań w późniejszych fazach gry
- Backstab (Pasyw) ma od teraz czas odnowienia ale zapewnia lepszy efekt
- Czas trwania Deceive (Q) zaczyna się od małych wartości i rośnie wraz z poziomem umiejętności
- Shaco może położyć Jack in the Boxes (W) będąc niewidzialny na chwilę się ujawniając – lista zmian w tej postaci zostanie jeszcze bardziej szczegółowo rozpisana
Talon
Ogólne Zmiany- Postać ta otrzymała nowe ikony umiejętności – Postać ta jest póki co niedostępna do testowania na PBE
- Bazowa prędkość poruszania się została zmniejszona z 350 do 335
- Bazowa ilość AD została zmniejszona z 55.208 do 55
- Spelle Talona nakładają na wrogich championów i epickie stwory stacki Wound pozostające na celu przez X sekund i stackujące się do 3 razy
- Kiedy Talon wyprowadzi auto-atak przeciwko celowi z 3 stackami Wound on sprawi, że będzie on krwawić otrzymując X(+X) fizycznych obrażeń przez następne 2 sekundy
- Koszt many: X
- X sekund czasu odnowienia
- Talon doskakuje do celu zadając mu 80/100/120/140/160(+X bonusowego AD) fizycznych obrażeń. Jeśli umiejętność ta zostanie wycastowana z zasięgu meele Talon nie doskoczy do swojej ofiary, a zamiast tego uderzy krytycznie zadając X% obrażeń.
- Jeśli Noxian Diplomacy zabije jednostkę Talon odzyskuje X HP i X% czasu odnowienia tej umiejętności
- Koszt many: 55/60/65/70/75
- 9 sekund czasu odnowienia
- Talon wyrzuca salwę ostrzy zadającą 50/65/80/95/110 (+X bonusowego AD) fizycznych obrażeń trafionym celom i powracające do niego po krótkim opóźnieniu
- W drodze powrotnej ostrza zadają 60/85/110/135/160 (+X) dodatkowych obrażeń i spowalnia przeciwników o 40/45/50/55/60% na 1 sekundę
- Brak kosztu
- X sekund czasu odnowienia
- Talon przeskakuje przez najbliższą strukturę lub element terenu w wybranym kierunku. Prędkość skoku jest zależna od prędkości poruszania się Talona
- Talon nie może przeskakiwać przez tą samą sekcję terenu częściej niż co 150/125/100/75/25 sekund
- Koszt many: 100
- 100/80/60 sekund czasu odnowienia
- Talon znika wyrzucając okrąg z ostrzy zadający 90/135/180(+X bonusowego AD) fizycznych obrażeń wszystkim trafionym wrogom, zyskując tym samym 40/55/70% prędkości poruszania się i stając się niewidzialnym na okres do 2.5 sekundy. Kiedy niewidzialność się zakończy ostrza powrócą do Talona zadając taką samą ilość obrażeń trafionym wrogom
- Jeśli Talon przerwie niewidzialność auto-atakiem lub umiejętnością to ostrza powrócą do lokacji jego celu
- Stealth – Invisible: Talon może być odkryty tylko przez pobliskie turrety
Teemo
Guerilla Warfare (Pasyw)- Opis umiejętności został zaktualizowany w taki sposób aby zamiast Stealtha wspominał on o Niewidzialności
- Nazwa umiejętności została zmieniona z Camouflage do Guerrilla Warfare
Twitch
Ambush (Q)- Od teraz zapewnia Twitchowi kamuflaż na 10/11/12/13/14 sekund zamiast 4/5/6/7/8 sekund
- Wartość przyznawanego bonusu do prędkości poruszania się została zmniejszona z 20% do 10%
- Dodano nowy efekt: “Wartość bonusu do prędkości poruszania się potraja się w momencie gdy Twitch znajduje się w pobliżu wrogiego championa, który go nie widzi”
- Od teraz pozostaje na polu bitwy przez 3 sekundy tworząc strefę kontroli, która
- Dodaje stack Deadly Venom (Pasyw) przy uderzeniu
- Dodaje dodatkowy stackDeadly Venom (Pasyw) za każdą sekundę spędzoną w chmurze
- Wartość nakładanego spowolnienia została zwiększona z 25/30/35/40/45% do 40/45/50/55/60%
- Nazwa tej umiejętności została zmieniona z “Rat-Ta-Tat-Tat” na “Spray and Pray”
Vayne
Final Hour (R)- Opis umiejętności został zaktualizowany w taki sposób aby zamiast Stealtha wspominał on o Niewidzialności
Wukong
Decoy (W)- Opis umiejętności został zaktualizowany w taki sposób aby zamiast Stealtha wspominał on o Niewidzialności
Yasuo
Ogólne Zmiany- Poprawiono animację auto-ataku tej postaci w taki sposób aby wydawała się ona płynniejsza, a sam Yasuo uderzał wroga we właściwej klatce tej animacji
Zed
Razor Shuriken (Q)- Wartość przelicznika z bonusowego AD na obrażenia zadawane przez pierwszy shuriken została zmniejszona z 0.9 do 0.85
- Usunięto pasyw zwiększający ilość AD
- Ilość przywracanej energii z pasywa została zwiększona z 20/25/30/35/40 do 30/35/40/45/50
- Czas przez jaki cień pozostaje na polu bitwy został zwiększony z 4 do 4.5 sekundy
- Czas odnowienia został zmieniony z 4 na 5/4.5/4/3.5/3 sekund
- Bazowa ilość obrażeń została zmniejszona z 60/90/120/150/180 do 70/90/110/130/150
- Dodano nowy efekt Strongest: “Zed pochłania ilość AD najpotężniejszej w tej kwestii ofiary zabitej przez Death Mark (lub przy której zabiciu Death Mark asystował) zyskując bonus do AD równy 5/10/15% jej AD. Zed może zyskiwać bonus do AD tylko z jednego przeciwnika na raz i jeśli ofiara kupi więcej AD Zed będzie musiał ją ponownie zabić aby zwiększyć posiadany przez siebie bonus”
Nowe Przedmioty
Redemption
- Całkowity koszt: 2100 G
- Receptura: [Forbidden Idol + Crystalline Bracer + 650 G]
- Statystyki:
- +400 HP
- +75% Bazowej regeneracji HP
- +75% Bazowej regeneracji Many
- +10% Redukcji czasu odnowienia
- UNIQUE Passive: Zwiększa wartość uleczeń i tarcz o 10
- UNIQUE Active: Wybierz cel znajdujący się w zasięgu 5500 jednostek. Po 2.5 sekundach przywołaj promień światła, który uleczy sojuszników o 130 (+20 za każdy poziom celu) i zada wrogim championom nieuchronne obrażenia równe 10% ich maksymalnego HP, a także uderzy wrogie miniony zadając im 250 nieuchronnych obrażeń (130 sekund czasu odnowienia) – aktyw ten może być używany gdy jesteśmy martwi. Efekt ten działa tylko w 50% jeśli cel był już pod wpływem innego Redemption w ostatnim czasie
Knight’s Vow
- Całkowity koszt: 2400 G
- Recepturza: [Crystalline Bracer + Cloth Armor + Crystalline Bracer + 800 G]
- Statystyki:
- +400 HP
- +100% Bazowej regeneracji HP
- +20 Armora
- UNIQUE Active: Wybierz sojuszniczego championa jako swojego partnera (90 sekund czasu odnowienia)
- UNIQUE Passive: Jeśli twój partner jest w pobliżu zyskujesz 40 dodatkowego armora i 15% prędkości poruszania się w trakcie przemieszczania się w jego stronę
- UNIQUE Passive: Jeśli twój partner jest w pobliżu leczysz się o 12% obrażeń, które zadał on wrogim championom i przekierowujesz 12% otrzymanych przez niego obrażeń na siebie (zadawane są one w formie nieuchronnych obrażeń). Leczenie i redukcja obrażenia działa tylko w 50% jeśli jesteś postacią zasięgową – Jedna postać może być połączona z jednym Knight’s Vow na raz
Edge of the Night
- Całkowity Koszt: 3100 G
- Receptura: [Pickaxe + Serrated Dirk + Null-Magic Mantle + 675 G]
- Statystyki:
- +60 AD
- +35 Magic Resist
- UNIQUE Passive: +20 Lethality
- UNIQUE Passive: +20 prędkości poruszania się poza zwarciem
- UNIQUE Active – Night’s Veil: Channelujesz przez 1.5 sekundy by zyskać tarczę zaklęć blokującą następną wrogą umiejętność wycelowaną w ciebię. Tarcza pozostaje aktywna przez 10 sekund (30 sekund czsu odnowienia). W czasie channelowania możesz się poruszać
- Całkowity koszt: 50 G
- W swoim ekwipunku możesz nieść tylko 3 Control Wardy na raz
- Click to Consume: Kładziesz warda odkrywającego otaczający go obszar. To urządzenie wyłączy i odkryje wszystkie pobliskie wardy i ukryte pułapki. Jednostki z kamuflażem również zostaną wykryte
- Na mapie jeden gracz może mieć w danym momencie tylko 1 Control Warda
Poacher’s Dirk
- Całkowity koszt: 750 G
- Receptura: [Long Sword + 400 G]
- Statystyki:
- +15 AD
- UNIQUE Passive: +20 Prędkości poruszania się poza starciem
- UNIQUE Passive: Po zabiciu 3 dużych potworów z jungli przeciwnika (60 sekund czasu odnowienia item ten przemienia się w Serrated Dirk.
Przedmioty dla asasynów
- Statystyki:
- Ilość przyznawanego AD została zmniejszona z 75 do 65
- Usunięto 5% bonus do prędkości poruszania się
- [NOWOŚĆ] UNIQUE Passive: +20 Lethality
- [NOWOŚĆ] UNIQUE Passive: +20 Prędkości poruszania się poza starciem
- [NOWOŚĆ] UNIQUE Passive – Nightstalker: Po pozostaniu niezauważonym przez przynajmniej 1 sekundę twój następny auto-atak zada 50 (+2.0 Lethality) nieuchronnych obrażeń on-hit
- [USUNIĘtO] Unique Passive – Nightfall.
- [NOWOŚĆ] UNIQUE Passive – Blackout: Zyskaj możliwość wykrywania niewidzialnych jednostek na 8 sekund po zostaniu zauważonym przez wrogiego warda (90 sekund czasu odnowienia)
- Całkowity koszt: 3250 G
- Receptura: [Hexdrinker + Caulfield’s Warhammer + 850 G]
- Statystyki:
- Ilość przyznawanego AD została zmniejszona z 55 do 50
- Ilość przyznawanego MR została zwiększona z 40 do 45
- [DODANO] +10% Redukcji Czasu odnowienia
- [USUNIĘTO] +10 Armor Pen
- UNIQUE Passive:
- [DODANO] Lifegrip od teraz zapewnia dodatkowe 20 AD
Serrated Dirk
- Ilość przyznawanego AD została zwiększona z 20 do 25
- [NOWOŚĆ] UNIQUE Passive: +15 Lethality
- [USUNIĘTO] +10 Armor penetration
- [NOWOŚĆ] UNIQUE Passive: +20 Prędkości poruszania się poza starciem
- [USUNIĘTO] UNIQUE Passive: Po zabiciu jednostki twój następny auto-atak lub spell w pojedyńczy cel zada dodatkowe 15 obrażeń
- Całkowity koszt został zmniejszony z 3200 do 3000
- Receptura: [Caulfield’s Warhammer + Serrated Dirk + 800 G]
- [NOWOŚĆ] UNIQUE Passive: +20 Lethality
- (Wcześniej było to 20 Armor Pen)
- [NOWOŚĆ] UNIQUE Passive: +20 Prędkości poruszania się poza starciem
- UNIQUE Active:
- [USUNIĘTO] Aktyw przyznaje również 40% Attack Speedu
Przedmioty dla supportów
Abyssal Scepter
- [USUNIĘTO] Liczba Magic Resist przeciwników jest redukowana o 10-25
- [DODANO] Aura od teraz zwiększa ilość magicznych obrażeń otrzymywanych przez przeciwników 0 10%
Aegis of the Legion
- Całkowity koszt został zmniejszony z 1500 do 1100
- Receptura: [Cloth Armor + Null Magic Mantle + 350 G]
- Statystyki:
- [DODANO] +30 Armora
- Ilość przyznawanego MR została zwiększona z 20 do 30
- [USUNIĘTO]+200 HP
- [USUNIĘTO]+100% Bazowej regeneracji HP
- [USUNIĘTO] Aurę przyznającą MR
- Całkowity koszt został zmniejszony z 2400 do 2300
- Receptura: [Forbidden Idol + Aether Wisp + 600 G]
- UNIQUE Passive:
- Ilość przyznawanego Attack Speedu została zmniejszona z 25% do 20%
- Ilość przyznawanych dodatkowych magicznych obrażeń została zmniejszona z 25 do 20
- [NOWOŚĆ] Magiczne obrażenia od teraz mają efekt wyssania powodujący, że atakujący leczy się o 20 HP za każdym razem kiedy zada on dodatkowe 20 magicznych obrażeń
Athene’s Unholy Grail
- Całkowity koszt został zmniejszony z 2250 do 2100
- Recceptura: [Fiendish Codex + Chalice of Harmony + 300 G]
Banner of Command
- Całkowity koszt został zmniejszony z 2900 do 2200
- Receptura: [Aegis of the Legion + Glacial Shroud + 100 G]
- Statyski:
- [DODANO] +400 Many
- [DODANO] +60 Armora
- +10% Cooldown Reduction
- Ilość przyznawanych magic resist została zwiększona z 20 do 30
- [USUNIĘTO] +200 HP
- [USUNIĘTO] +100% Bazowej regeneracji HP
- [USUNIĘTO] +60 AP
Chalice of Harmony
- Całkowity koszt został zmniejszony z 900 do 800
- Receptura: [Faerie Charm + Null-Magic Mantle + Faerie Charm + 100 G]
- [NOWOŚĆ] UNIQUE Passive:Zwiększa do twojej % statystyki bazowej regeneracji many i w dodatku zwiększa % bazowej regeneracji HP o tę samą ilość I
Eye of the Oasis
- Całkowity koszt został zmniejszony z 2250 do 1900
- Receptura: [Sightstone + Nomad’s Medallion + 250 G]
Face of the Mountain
- UNIQUE Active:
- Od teraz nakłada tarczę na ciebie i sojusznika po wycastowaniu co podwaja spowalniające eksplozję
- Użycie tego przedmiotu na sobie od teraz automatycznie wybierze na drugi cel najbliższego i najbardziej rannego sojusznika tak jak Heal
Forbidden Idol
- Całkowity koszt został zmniejszony z 850 do 800
- Receptura: [Faerie Charm + Faerie Charm + 550 G]
- Wartość bonusu do mocy Uleczeń i Tarcz z pasywa została zmniejszona z 10% do 8%
Frozen Heart
- Całkowity koszt został zmniejszony z 2800 do 2700
- Receptura: [Warden’s Mail + Glacial Shroud + 700 G]
Locket of the Iron Solari
- Całkowity koszt został zmniejszony z 2500 do 2200
- Receptura: [Aegis of the Legion + Null-Magic Mantle + 450 G]
- Statystyki:
- [DODANO] +30 Armora
- Ilość przyznawanych Magic Resist została zwiększona z 20 do 60
- [USUNIĘTO] +400 HP
- [USUNIĘTO] +100% Bazowej Regeneracji HP
- [USUNIĘTO] +10% Redukcji Czasu Odnowienia
- UNIQUE Active:
- Wartość tarczy została zmieniona z 90 – 345 na 70 – 665
- Czas trwania tarczy został zwiększony z 2 do 2.5 sekundy
- Od teraz wartość tarczy maleje z czasem
Mikael’s Crucible
- Całkowity koszt został zmniejszony z 2400 do 2100
- Receptura: [Chalice of Harmony + Forbidden Idol + 500 G]
- Wartość bonusu do Uleczeń i Tarcz z pasywa została zwiększona z 15% do 20%
- [NOWOŚĆ] UNIQUE Passive – Harmony: Zwiększa do twojej % statystyki bazowej regeneracji many i w dodatku zwiększa % bazowej regeneracji HP o tę samą ilość I
- UNIQUE Active:
- Czas odnowienia został zmniejszony z 180 do 120 sekund
- Od teraz przyznaje 2 sekundową odporność na spowolnienie poza zdejmowaniem wszystkich nałożonych już slowów
- Udane oczyszczenie efektu dodatkowo przyznaje celowi 40% prędkości poruszania się na 2 sekundy
- Aktyw ten nie ma już dłużej czasu podróży
Talisman of Ascension
- Całkowity koszt został zmniejszony z 2500 do 2400
- Receptura: [Nomad’s Medallion + Raptor Cloak + 350 G]
Zeke’s Harbinger
- Całkowity koszt został zmniejszony z 2350 do 2250
- Receptura: [Amp Tome + Glacial Shroud + Amp Tome + 380 G]
Jungle
Dodano rośliny rosnące w jungli – Blast Cone, Scryer’s Bloom, HoneyfruitRed i Blue buff nie mają od teraz w campach małych potworówCamp Raptorów od teraz składa się z 1 dużego raptora i 5 małychGromp od teraz nie zatruwa ale za to denerwuje się na początku walkiKrugi od teraz dzielą się na dwa średnie krugi po śmierci, które po swojej śmierci rozdzielają się na dwa małe krugi – zmiany te nie są jeszcze kompletne w tej aktualizacji– Zmiany w jungli i specjalizacjach nie zostały jeszcze zaimplementowane w tej aktualizacji
źródło: http://www.surrenderat20.net/2016/10/1018-pbe-update.html