Na serwerze testowym PBE pojawiła się nowa aktualizacja przynosząca ze sobą między innymi zapowiadanego od dawna nowego championa noszącego nazwę Ekko, a także kilka kompletnie nowych skórek. Przegląd zmian zacznijmy od wspomnianej nowej postaci i dokładniejszego opisu jej umiejętności:
Bazowe Statystyki:
- Movement Speed: 345
- Zasięg auto-ataków: 125
- Wartość przyrostu Attack Speedu na poziom : 3.5
- Bazowa ilość AD: 59
- Wartość przyrostu AD na poziom : 3.5
- Bazowa ilość Armora: 27
- Wartość przyrostu Armoru na poziom : 3
- Bazowa ilość HP: 580
- Wartość przyrostu HP na poziom: 80
- Bazowa ilość Many: 280
- Wartość przyrostu Many na poziom: 40
- Bazowa ilość Magic Resist: 32
- Wartość przyrostu Magic Resist na poziom: 1.25
- Bazowa ilość regenerowanego HP na sekundę: 1.8
- Wartość przyrostu regnerowanego HP na sekundę na poziom: 0.18
- Bazowa ilość regenerowanego Many na sekundę: 1.2
- Wartość przyrostu regnerowanego Manyna sekundę na poziom: 0.16
Z-Drive Resonance (Pasyw):
- Ataki oraz zadające obrażenia umiejętności Ekko kumulują ładunki Rezonansu na przeciwnikach. Co trzeci atak na tym samym celu aktywuje umiejętność bierną Ekko, zadając 15 (+ 12 za poziom bohatera +0.7 AP) dodatkowych obrażeń i spowalniając przeciwnika o 40/50/60/70/80% (wartość ta zmienia się na 1/6/11/16/18 poziomie) na 2/2.5/3 sekund (wartość ta zmienia się na 1/6/11 poziomie) . Jeżeli umiejętność bierna aktywuje się na wrogim bohaterze, Ekko będzie mógł zdecydowanie szybciej się poruszać.
Timewinder (Q):
- Ekko rzuca urządzenie w wybranym kierunku, które zadaje 60/75/90/105/120(+0.2 AP) magicznych obrażeń wszystkim trafionym przeciwnikom. Po doleceniu na maksymalną odległość lub trafieniu pierwszego wrogiego championa owe urządzenie rozszerza się w pole spowalniające wszystkich w swoim obszarze o 32/39/46/53/60%. Po chwili urządzenie powraca do Ekko zadając 60/85/110/135/160(+0.6 AP) magicznych obrażeń wszystkim trafionym przeciwnikom.
- Koszt Many: 60/70/80/90/100
- Czas odnowienia: 11/10/9/8/7 sekund
Parallel Convergence (W):
- Pasyw: Auto-ataki Ekko zadają bonusowe magiczne obrażenie przeciwnikom posiadającym mniej niż 30% HP równe 4% (+1% za każde 35 AP) ich brakującego HP (maksymalna ilość obrażeń zadawanych minionom i potworom wynosi 400)
- Aktyw: Po 3-sekundowym opóźnieniu Ekko tworzy wyrwę w czasie, która spowalnia przeciwników którzy w nią wejdą o 40%. Ekko wchodząc do tej wyrwy automatycznie ją detonuje zyskując tarczę absorbującą 150/195/240/285/330(+0.8 AP) obrażeń na 2 sekundy i stunując przeciwników znajdujących się w niej na 2.25 sekundy
- Koszt Many: 30/40/50/60/70
- Czas odnowienia: 22/20/18/16/14 sekund
Phase Dive (E):
- Ekko dashuje na krótki dystans do wskazanej lokacji. Jego następny auto-atak zada dodatkowe 50/80/110/140/170(+0.2 AP) magicznych obrażeń i przeteleportuje go do zaatakwoanego celu
- Koszt Many: 40/50/60/70/80
- Czas odnowienia: 15/13/11/9/7 sekund
Chronobreak (R):
- Ekko staje się niezniszczalny i nienamierzalny teleportując się jednocześnie do lokacji, w której znajdował się 4 sekundy temu. Ekko leczy się o 100/150/200 + 20/25/30% (+0.6% AP) ilości obrażeń otrzymanej przez ostatnie 4 sekundy i po przybyciu zadaje wszystkim pobliskim wrogom magiczne obrażenia równe 200/350/500(+1.3 AP)
- Koszt Many: Brak
- Czas odnowienia: 90/80/70 sekund
Głos:
Sandstorm Ekko – 975 RP
Teraz przejdźmy do wspomnianych na samym początków nowych skórek, które tym razem powędrowały do takich postaci jak Irelia, Lee Sin, czy Tryndamere. Wspomniane skiny prezentują się następująco:
Wraz z nowym patchem zaktualizowane wyglądy loading screenów na Twisted Treeline i Crystal Scar i nowe grafiki prezentują się w sposób następujący:
Twisted Treeline
Crystal Scar
Zaktualizowany został również loading screen zaawansowanego tutorialu i nowa wersja tej grafiki prezentuje walkę Vi i Ahri z Niebieskim Strażnikiem. Wspomniany Loading Screen prezentuje się następująco:
Po nowej aktualizacji na Summoner’s Rift w lewej górnej części jungli pojawiła się teraz złota łopatka, trzymana zazwyczaj przez Urfa Manata.
Na tą samą mapę dodany został również Poro, który spawnuje się w bazie każdej drużyny, która posiada w swoim składzie chociaż jedną postać pochodzącą z Freljordu:
Zgodnie z oczekiwaniami wraz z nową aktualizacją na serwer testowy powrócił eksperymentalny Mandrake Ward, jednak nadal istnieje duże prawdopodobieństwo, że przed wydaniem na serwery live patcha 5.10 przedmiot ten ponownie zniknie z PBE.
Do omówienia pozostały jeszcze kolejne zmiany w balansie:
Karma
Gathering Fire (Pasyw)- Ilość skracanego czasu odnawiania Mantry (R) przy trafieniu spellem została zwiększona z 2 do 2/2.5/3/3.5 sekund (wartości te zmieniają się na 1/6/11/16 poziomie)
- Ilość skracanego czasu odnawiania Manrty (R) przy trafieniu auto atakiem nadal wynosi 50% wartości skracania przy trafianiu spellem
- Od teraz na cel umiejętności można wybrać również potwory, a nie tylko postacie
- Ta część W została zreworkowana i zarówno heal jak i dodatkowe obrażenia zostały usunięte
- Od teraz wzmocniona wersja umiejętności nakłada debuffa na przeciwnika na czas wiązania i zrootowania. Wspomniany debuff prezentuje się następująco: Wszystkie obrażenia zadawane danemu celowi są zwiększane o 10% (w tym także true damage), wszystkie obrażenia zadawane danemu celowi leczą karmę o 20% zadanych obrażeń (jeśli źródłem obrażeń jest champion z teamu Karmy nie będący nią to on również jest leczony o 20% zadawanych obrażeń)
- Czas odnowienia został zmniejszony z 10 do 10/9/8/7/6 sekund
- Koszt many został zmniejszony z 60/70/80/90/100 do 60/65/70/75/80
- Wartość tarczy została zmniejszona z 80/120/160/200/240 do 80/110/140/170/200
- Spell ten nie zadaje już dłużej obrażeń
- Od teraz wartość tarczy jest zwiększana o bonusowe 30/90/150/210 (+0.3 AP)
- Wartość tarczy przyznawanej sojusznikom wokół została zmieniona z 30/70/110/150 na 50% głównej tarczy
Ryze
Overload (Q)- Bazowa ilość obrażeń została zwiększona z 65/90/115/140/165 do 65/95/125/155/185
- Czas trwania został zwiększony z 4/5/6 do 6 sekund
Abyssal Scepter (Przedmiot ten został zreworkowany)
- Receptura: Amplifying Tome + Ruby Crystal + Negatron Cloak + 815 złota
- Całkowity Koszt budowy przedmiotu: 2500 złota
- +30 AP
- +250 HP
- +60 Magic Resist
- UNIQUE Passive: Co 4 sekundy przedmiot emituje puls zadający 80 (+5 za każdy poziom bohatera) magicznych obrażeń pobliskim przeciwnikom i zmniejszający ilość ich Magic Resistów o 15% na 10 sekund (efekt ten stackuje się do trzech razy)
Vilemaw (Twisted Treeline)
- Ilość HP została zwiększona z 3500 do 5500
źródło: http://www.surrenderat20.net/2015/05/513-pbe-update.html