Witajcie, przywoływacze!
Przedmioty. Nowy teren.
Niecałkowicie, ale mamy taki w tym patchu. Można powiedzieć to samo o aktualizacjach bohaterów, bo mamy aktualizację Ryze’a, więc może zaczniemy od niej.
Przedmioty i Ryze. Nowe tereny.
Och, i szereg zmian na Howling Abyss. To zdecydowanie za dużo nowych terenów.
Żarty na bok. Patch 5.8 wygląda na dość zróżnicowany z nowym Czarnym Tasakiem, aktualizacją Ryze’a oraz nowymi rzeczami na Howling Abyss (teraz wszyscy mogą być jak Lee Sin). Wszystkie trzy są dość łatwe do omówienia w swoich indywidualnych fragmentach, więc nie będziemy się rozpisywać we wstępie. Zamiast tego chcemy powiedzieć, że ponownie cieszymy się z większej różnorodności bohaterów na wszystkich poziomach rozgrywki i podoba nam się, że tak wielu graczy chce eksperymentować. Czasami naprawdę trzeba opuścić swoją strefę komfortu, aby odkryć coś fajnego. Dla tych, którzy chcą odnaleźć kolejnego wspierającego Nautilusa – zbierzcie grupę znajomych i zacznijcie eksperymentować. Sterowiec różnorodności (tak, teraz wzbijamy się w powietrze) nigdzie się nie wybiera.
Chris „Pwyff” Tom i Patrick „Scarizard” Scarborough
ŚWIETNE ZMIANY RZUCANIA ZAKLĘĆ
Dorzucamy także kilka nowych funkcji z tą zmianą, wliczając możliwość indywidualnego przypisania umiejętności do szybkiego rzucania ze wskaźnikiem, możliwość celowania/używania umiejętności przez interfejs oraz ogólne usprawnienie celowania przez minimapę (więc jeżeli grający jako Riven wskoczą ponownie w stronę wrogiej drużyny, to będzie to ich wina).
Bohaterowie
Ryze
Ryze został zaktualizowany! Przeczytajcie artykuł o całej historii lub zapoznajcie się z poniższym streszczeniem.
Ogólne
NOWOŚĆBierna – Mistrzostwo Magii
Użycie umiejętności daje ładunek Mistrzostwa Magii na 12 sekund. Przy 5 ładunkach Ryze zostaje superdoładowany na 3/4/5/6 sek. (zwiększa się wraz z rangami Niszczycielskich Sił), zyskując tarczę, która pochłania (20 + 5 co poziom) (+8% maksymalnej many) pkt. obrażeń, i sprawiając, że rzucanie zaklęć skraca czas odnowienia innych umiejętności o czas odnowienia Przeciążenia, do minimalnej wartości 0,25 sek.
Q – Przeciążenie
W – Runiczne Więzienie
NOWOŚĆE – Fluktuacja Magii
Ciska kulą, która zadaje obrażenia i zmniejsza odporność na magię trafionych celów o określony procent, co kumuluje się do 3 razy.
Przy trafieniu Fluktuacja Magii odbija się od pobliskich wrogów i Ryze’a (maksymalnie od 6 innych celów), a następnie powraca do pierwotnego celu.
R – Niszczycielskie Siły
Ahri
Nie ufaj dziewięciu ogonom i uśmiechowi.
E – UROK
Bard
Dzwonki pojawiają się w bezpieczniejszych miejscach we wczesnej fazie gry i dają więcej punktów doświadczenia wraz z upływem czasu.
W patchu 5.7 zmiany Barda zaczęły zmierzać w dobrym kierunku, więc dodajemy jeszcze kilka poprawek dla jego umiejętności biernej, zanim uznamy, że można pozwolić graczom wyruszyć w magiczną podróż, by opanować tego bohatera, zamiast wzmacniać go za bardzo.
Bierna – Zew Wędrowca
Blitzcrank
Zwiększone Obroty mają minimalną prędkość, która wolniej maleje.
Mimo że podobał nam się kierunek ostatnich zmian Blitza, wartości liczbowe, jakie ustaliliśmy, wyglądały bardziej jak Zmniejszone Obroty, więc zwiększamy premię, co powoduje, że prędkość nie będzie spadać tak szybko.
W – Zwiększone Obroty
Caitlyn
Pułapki Caitlyn są bardziej widoczne w zaroślach.
Mimo że umieszczanie pułapek w zaroślach nadal jest dobrym pomysłem, przeciwników powinno się w nie łapać, wykorzystując ich nawyki, a nie to, że nie widzą.
W – Pułapka na Yordle
Dr Mundo
Q przywraca swój koszt przy zabiciu. Opisy umiejętności biernej i R są bardziej przejrzyste.
Dr Mundo, który od zawsze był jednym z najpopularniejszych obrońców w górnej alei, jest bezpiecznym wyborem dla tych, którzy chcą łazić, gdzie chcą, podczas walk drużynowych. Pomagamy mu trochę, aby zmniejszyć ból związany z kosztami zdrowia, gdy zostanie w tyle, bez przesadzania z jego zdolnościami dżunglowania.
Bierna – Zastrzyk Adrenaliny
Q – Zatruty Tasak
R – Sadyzm
Graves
Gruby Śrut zadaje mniej obrażeń na maksymalnym dystansie i trochę więcej na krótkim dystansie.
Twardy jak stal i silny jak Ponurnik, Malcolm Graves jest osobą, którą wzywasz, gdy chcesz demolki w alei. Chcemy zachować charakterystyczną dla niego wybuchowość (oraz ten cały urok z Bilgewater), ale w odległości, w której woli: bliskiej. Mówiąc najprościej, atakując z dystansu, będziecie zadawać mniejsze obrażenia, ale jeżeli się zbliżycie, będzie to koniec waszych przeciwników.
Q – Gruby Śrut
Jinx
Znacznie zmniejszono obrażenia od SuperMegaRakiety Śmierci z bliskiej odległości.
Osłabienie Jinx? TERAZ MOŻNA PANIKOWAĆ! Jinx to bohaterka, która jest szybka i nierozważna, manipuluje zasięgiem i korzysta z różnorodnych (i kolorowych) eksplozji, aby kontrolować pole walki. Jedynym sposobem na powstrzymanie tej wariatki było zbliżenie się, ale wtedy SuperMega wykończyłaby cię z bliskiej odległości i radośnie odskoczyła na bok. Warto zwrócić uwagę, że SuperMegaRakiet Śmierciwciąż może służyć do wykończenia, co oznacza, że Jinx może nadal zabijać ze średniej i dalekiej odległości, ale będzie musiała zaplanować to lepiej, zamiast strzelić w najbliższego przeciwnika.
R – SuperMegaRakieta Śmierci!
Kha’Zix
W przywraca więcej zdrowia na niższych poziomach.
Dzięki skutecznym gankom i możliwości stania się bardzo potężnym, Kha’Zix ryzykuje dużo, idąc do dżungli, a może nie odnieść z tego wielkich korzyści. Zwiększenie leczenia we wczesnej fazie gry może pomóc podczas czyszczenia dżungli.
W – Kolec Pustki
Mordekaiser
W nie przerywa ruchu przy użyciu i automatycznie celuje w najbliższego sojusznika przy użyciu na sobie.
Ostatni raz, gdy odwiedziliśmy Władcę Metalu, zmieniliśmy Creeping Death, aby bardziej łączyło ludzi (dzięki czemu łatwiej zmiażdżyć przeciwników i przejąć kontrolę nad ich duszami). Dodajemy kilka poprawek, które ułatwią Mordekaiserowi i jego kumplom od masakry spędzanie czasu na ich ulubionej aktywności.
W – Creeping Death
Nunu
Zysk zdrowia co poziom zmniejszony. Wrząca Krew automatycznie celuje w najbliższego sojusznika przy użyciu na sobie.
Jak na bohatera, który ma dwa niezależne od siebie sposoby na pomnożenie swojego zdrowia (dzięki Pożarciu i Żarowi), nie miało zbyt wiele sensu, aby Nunu miał jeden z większych poziomów zdrowia w grze bez przedmiotów, więc obniżamy go trochę, aby wyrównać późniejszy zysk.
Ogólne
W – Wrząca Krew
Pantheon
ZARAZ SKOCZY
Podobnie jak Rek’Sai i Twisted Fate, bojowy piekarz League ma teraz lepsze maniery i daje swojej drużynie znać, gdzie zamierza wylądować.
R – Wielki Skok
Shen
Shen jest lepszym ochroniarzem (ale wciąż nie jest rewelacyjnym ninja).
Już teraz był dobrym strażnikiem, ale usprawnił swój teleport tak, aby automatycznie zajmować najlepszą pozycję do ochrony sojuszników.
R – Wsparcie
Sion
Skalowanie od zdrowia W jest niższe na niższych poziomach. Więcej czasu do ponownego użycia.
Nieumarły olbrzym częściej ginie teraz częściej przez potwory w dżungli niż bohaterów, głównie z powodu wytrzymałości Kuźni Dusz. Podoba nam się, że może otrzymywać łomot i dalej działać, ale ofensywne możliwości Kuźni Dusz sprawiają, że wygrywa on w alei, gdy zwiększy swój poziom zdrowia. Dla przeciwników powoduje to sytuację, w której zwiększanie poziomu zdrowia wzmacnia obrażenia od Kuźni (skaluje się z maksymalnym zdrowiem przeciwników), a zwiększanie obrażeń w celu zniszczenia tarczy naraża na zmiażdżenie Dziesiątkującym Uderzeniem. Ograniczenie użyteczności ofensywnej tarczy, przy jednoczesnym zachowaniu wytrzymałość, dzięki której będzie w stanie utrzymać się w walce drużynowej, bez bycia wszechstronnym wyborem.
W – Kuźnia Dusz
Twitch
Naprawiono szczególnie częsty błąd, który sprawiał, że przebiegli gracze nie mogli w pełni wykorzystać zdolności do zaatakowania niczego niespodziewających się budowli. Podziękowania dla członków społeczności, którzy pomogli wykryć ten błąd!
R – Rat-Ta-Tat-Tat
Warwick
Zrobiliśmy trochę porządków w kodzie Zapachu Krwi, dzięki czemu łatwiej mu będzie wykańczać przeciwników.
E – Zapach Krwi
Xerath
Próbowaliśmy to naprawić wcześniej, ale się nie udało. Teraz powinno być lepiej.
R – Tajemny Rytuał
Yasuo
Tarcza z płynności Yasua wzmacnia się z każdym poziomem, ale wymaga większego wysiłku do napełnienia we wczesnej fazie gry.
Mimo że jesteśmy bardzo podekscytowani wzmocnieniem ioniańskiego ronina, skłamalibyśmy, mówiąc, że było to łatwe. Ten wietrzny wojownik jest jednym z najbardziej skomplikowanych i stylowych bohaterów, a najmniejsza nawet zmiana może spowodować, że stanie się niezwykle potężny. Zwiększamy wartość tarczy na wszystkich poziomach, aby złagodzić trudności we wczesnej fazie gry, ale kosztem generowania płynności. Chcemy, żeby grający Yasuem mogli być skuteczni, ale żeby musieli na to zapracować.
Bierna – Droga Wędrowca
Masowa zmiana tekstur (część 10)
Ten zestaw bohaterów kończy naszą masową zmianę tekstur. Nie oznacza to, że nigdy już nie będziemy ich aktualizować – będziemy to robić, jeżeli nadarzy się okazja – ale to koniec wymieniania ich jako ważny punkt patcha. Dziękujemy wszystkim za ciągłe wyrażanie opinii!
Dla zainteresowanych liczbami – podczas tych 10 serii, zmieniliśmy około 311 skórek dla 62 bohaterów w ciągu 7 miesięcy (zaczęliśmy w patchu 4.17)!
Lux
- Podstawowa, Komandoska, Imperialna, Czarodzejka, Złodziejka Czarów, ze Stalowego Legionu
Nocturne
- Pustoszyciel (aktualizacja do poprzedniej zmiany)
Poppy
- Podstawowa, w Stroju Bojowym, Kowal, Lizakowa, z Noxus, Laleczka, Szkarłatnego Młota
Shaco
- Podstawowy, Szalony, Błazen do Orzechów, Szalony Kapelusznik, Królewski, z Warsztatu
- Podstawowe Zabawki Niespodzianki także zostały zaktualizowane dla wszystkich skórek, które ich używają.
Shyvana
- Podstawowa, Kościstego Szpona, Mrocznych Płomieni, Stalowa
Teemo
- Podstawowy, Astronauta, Borsuk, Króliczek, Świąteczny Elf, Panda, Zwiadowca, Super-Teemo
- Podstawowe grzyby (dla wszystkich skórek, które ich używają) oraz specjalne grzyby dla Astronauty, Pandy i Super-Teema także zostały zaktualizowane.
Przedmioty
Czarny Tasak
Nowy przepis, znacznie więcej zdrowia i kumulacji niszczenia pancerza, ale brak stałego przebicia pancerza. Bardziej tasakowaty, jeżeli ma to sens.
Będziemy mówić szczerze – gdy Czarny Tasak jest dobry, to jest dobry w wielu rzeczach: załatwianie łatwych do zabicia celów dzięki stałemu przebiciu pancerza i obrońców dzięki kumulującemu się niszczeniu pancerza. Z tego powodu musieliśmy zmienić przedmiot, czyniąc go dość przeciętnym w obu wyżej wspomnianych czynnościach.
Ale z tym już koniec!
Tak jakby. Jednym z celów podczas zmiany Czarnego Tasaka było wybranie jednej z tych ścieżek i trzymanie się jej aż do końca. Istnieje już wiele narzędzi do załatwiania łatwych do zabicia celów, więc rozwalanie obrońców jest celem nowego Czarnego Tasaka. Decyzja powinna być jasna dla wszystkich, którzy chcą mieć możliwość załatwiania obrońców, więc nie będziemy się rozpisywać. Wypróbujcie go!
Wygięty Łuk
Teraz składa się ze sztyletów, kosztuje trochę więcej i zadaje 10 pkt. obrażeń przy trafieniu.
Czy możemy mówić o usprawnieniu przepisu? Tak.
Ostrze Zniszczonego Króla
Można teraz wykradać życie od dodatkowych obrażeń od zdrowia!
Kupowanie przedmiotów przeciw obrońcom może być trudne dla bohaterów skupiających się na obrażeniach od ataku, więc chcemy trochę wzmocnić Ostrze Zniszczonego Króla – przedmiot do załatwiania obrońców z dużą ilością zdrowia. Dodanie kradzieży życia do efektu biernego przy trafieniu sprawia, że im więcej zdrowia ma przeciwnik, tym więcej będziecie w stanie odzyskać go podczas atakowania z odległości. Teraz wszyscy mogą utrzymywać się przy życiu!
Huragan Runaana
Gdy spojrzycie na przepis w sklepie, zobaczycie, że wygląda naprawdę fajnie. Serio, spójrzcie tylko na tę symetrię.
Koniec Rozumu
Lepszy przepis.
Wzmocnienie – Pożeracz
Lepszy przepis.
Słuszna Chwała
Trooochę przegięliśmy ostatnim razem, więc wprowadzamy drobną poprawkę.
Summoner’s Rift
Smocza Potęga (Wzmocnienie Smoka #1):
To trochę skomplikowane, ale w skrócie, Smocza Potęga w dziwny sposób wyliczała swoje +6% obrażeń od ataku. Po pierwsze, nie mnożyła się z dodatkowymi obrażeniami od ataku (co było złe), a po drugie, przyjmowała skalowanie 1,0 pkt. obrażeń od ataku do wszystkiego, co miało skalowanie obrażeń od ataku (nawet jeżeli było ono znacznie niższe). Nie oznacza to, że umiejętności skalujące się z obrażeń od ataku skalowały się przy wartości 1,0 pkt., tylko że +6% obrażeń od ataku ze Smoczej Potęgi skalowało się w ten sposób. To pewnie trochę wyjaśnia, jak matematyka działa w naszej grze i jest to skomplikowane. Skrót znajduje się poniżej:
Howling Abyss
Aktualizacja graficzna
Aktualizacja Summoner’s Rift dała nam szansę na kilka szybkich zwycięstw na Howling Abyss, które wykorzystywało sporo elementów oryginalnego Summoner’s Rift.
Czas poddania
Ponieważ mecze w trybie ARAM z reguły są krótsze niż starcia na Summoner’s Rift, skracamy czas poddania się do odpowiedniego poziomu.
Ogólne aktualizacje rozgrywki
Zmieniamy stwory, aby pasowały do niedawnych zmian na Summoner’s Rift.
Atakowanie pod wieżą jest niezwykle skuteczne na Howling Abyss, a z ponownym wprowadzeniem Plemiennej Zbroi (spoiler!!!), zwiększamy obrażenia od wież, aby nadal stanowiły one zagrożenie.
Naznaczenie / Doskok
Jednym z wniosków, które wyciągnęliśmy z Legendy o Królu Poro, było to, że wielu bohaterów dobrze sprawdzałoby się na Howling Abyss, gdyby lepiej mogli włączyć się do walki. Wprowadzamy Naznaczenie / Doskok jako czar przywoływacza, aby to umożliwić.
Krwiopijec
Oto jest!
Po zeszłosezonowej zmianie, która usunęła mechanikę kumulacji Krwiopijcy, mniej się martwimy, że zbyt urośnie w siłę. Ponownie dodajemy go na Howling Abyss w ramach zmian na mapie w tym patchu.
Krwawe Ostrze
Znika!
Krwawe Ostrze oferowało znaczne zwiększenie mocy strzelców we wczesnej fazie gry za sensowną cenę, ale jego skuteczność malała wraz z postępami meczów (ale nigdy nie było złe). Krwiopijec jest większym i potężniejszym bratem Krwawego Ostrza – zdobycie go zajmuje więcej czasu, ale wynagradza to olbrzymią mocą w późnej fazie gry. Nie ma sensu, aby oba były dostępne na tej samej mapie, więc żegnamy się z Krwawym Ostrzem.
Plemienna Zbroja
Oto jest!
Podobnie jak w przypadku Naznacznia / Doskoku, chcemy pomóc trochę obrońcom, aby mogli przetrwać nękanie na tyle długo, aby rozpocząć walkę w odpowiedniej chwili. To powiedziawszy, Zbroja daje olbrzymie ilości PZ, więc będziemy jej się uważnie przyglądać, aby obrońcy nie stali się zbyt potężni.
Dopalacze Skórek
Tymczasowe losowe skórki dla losowych bohaterów, którymi grają twoi (czasami) losowi sojusznicy. Oraz trochę PZ.
Howling Abyss, Twisted Treeline i Crystal Scar
Bliźniacze Cienie
Kilka przedmiotów czekało na aktualizację i wreszcie się tym zajmujemy. Wybaczcie, że tyle to trwało.
Twisted Treeline i Crystal Scar
Księżycowe Czaroostrze
Przywracamy ponownie Płaszcz Negacji.
Kilka przedmiotów czekało na aktualizację i wreszcie się tym zajmujemy. Wybaczcie, że tyle to trwało.
Grabieżca Lorda Van Damma
Crystal Scar
Całun Odyna
Przywracamy ponownie Płaszcz Negacji.
Kilka przedmiotów czekało na aktualizację i wreszcie się tym zajmujemy. Wybaczcie, że tyle to trwało.
Lista znajomych
Naprawione błędy
- Przywrócono efekty dźwiękowe specyficzne dla R – Kajdan Duszy Upiornej Panny Młodej Morgany i E – Ładunku Wybuchowego Tristany Strażaka.
- Przywrócono głos Gnara podczas tańca.
Nadchodzące skórki
Następujące skórki pojawią się w różnych odstępach czasu po premierze patcha 5.8: