Meta na mobilność? Też bądź mobilny! Sprawdź mobilne How2Win

Opis patcha 4.18 / Patch 4.18 notes


Hej, przywoływacze!

Witajcie w patchu 4.18. Mimo że nie mamy wielu zmian dotyczących równowagi w tym patchu; 4.18 jest premierą jednej z największych aktualizacji bohatera do tej pory: Sion Nieumarły Niszczyciel. Sprawdźcie jego stronę prezentacji lub po prostu wypróbujcie go w grze, gdy się ukaże! Jednakże prosimy, w celu zachowania zdrowia psychicznego waszego i waszych sojuszników, zagrajcie nim kilka zwykłych meczów, zanim zaczniecie grę rankingową. Mam wrażenie, że wielu z was mnie nie posłucha, ale przynajmniej próbowałem.

W patchu 4.18 naprawiamy też sporo błędów związanych z Azirem (przepraszamy!) – WZMOCNIENIE DLA GANGPLANKA!?, usunięcie Pando Media Boostera, suwak głośności dla inteligentnego pingu (spójrzcie na tę nową technologię dźwiękową, którą możemy zaimplementować!) oraz 2. faza masowej zmiany tekstur bohaterów! Możecie myśleć o tym patchu, jak o niewielkiej aktualizacji technicznej, gdy my przyglądamy się mistrzostwom świata w Korei oraz przyszłości profesjonalnych rozgrywek League of Legends. W przyszłości możecie spodziewać się wielkich rzeczy, więc czekajcie cierpliwie!

PS Podobnie jak w przypadku ostatnich aktualizacji, ten patch będzie trochę większy. Dorzucamy fragmenty zaktualizowanego Summoner’s Rift, gdy kończymy nad nimi prace, ale przypominamy ponownie, że fragmenty te nie będą grywalne!

Chris „Pwyff” Tom

Bohaterowie

Sion


Wraz z wydaniem patcha 4.18 pojawi się Sion Nieumarły Niszczyciel. Sprawdźcie jego prezentację, aby uzyskać informacje o rozgrywce, i artykuł informacyjny, aby dowiedzieć się, jak nad nim pracowaliśmy. Znajdziecie tam również zapowiedź, która pomoże poznać jego historię.

Akali

Akali nie zyskuje silniejszej odporności, gdy znajduje się w Osłonie, ale za każdym razem, gdy się ukryje, jej prędkość ruchu się zwiększa.


Akali jest jedną z postaci, która w przypadku zyskania przewagi, całkowicie obchodzi swoje słabości, zyskując silniejszą odporność z Osłony Zmierzchu. Akali z przewagą zamienia się w wytrzymałą zabójczynię, która wskakuje w sam środek walki, wytrzymuje wszystkie obrażenia dzięki Osłonie Zmierzchu i morduje łatwych do zabicia przeciwników. Zamiast całkowicie usuwać jej mechanizm obronny, chcieliśmy, żeby Akali zachowywała się bardziej jak ninja, stąd właśnie skupienie się na niewidzialności i zwinności. Umożliwia to także wzmocnienie odpowiedniego sposobu kontrowania Akali (ujawnienie jej po ukryciu i pokonanie), danie jej bardziej tematycznej mechaniki, jednocześnie zachowując skupianie się na okazjach do zabicia celów. Mówiąc prosto: ma to być osłabienie, ale mamy nadzieję, że grający Akali skupią się bardziej na ciekawych zagraniach, które mogą zrobić dzięki tej nowej mechanice.


W – Osłona Zmierzchu

nowośćTERAZ BARDZIEJ JAK NINJA Osłona Zmierzchu daje +20/40/60/80/100% prędkości ruchu za każdym razem, gdy Akali się ukryje. Premia szybko maleje w ciągu sekundy.
usuniętoKOMU POTRZEBNA ODPORNOŚĆ Akali nie zyskuje silniejszej odporności na magię oraz pancerza, gdy znajduje się w Osłonie Zmierzchu.

Anivia

Ptak potrzebuje pomocy.


Chcemy pomóc nowym graczom, którzy sięgają po Anivię, aby łatwiej im było zrozumieć, jak prawidłowo używać tej postaci.


Q – Błyskawiczny Mróz

nowośćOGŁUSZAJĄCY WSKAŹNIK Błyskawiczny Mróz posiada teraz wskaźnik, który pokazuje zasięg ogłuszenia.
nowośćOGŁUSZAJĄCA PRZEJRZYSTOŚĆ Błyskawiczny Mróz posiada teraz lodową chmurę przy efekcie cząsteczkowym, która pokazuje zasięg ogłuszenia (tylko grający Anivią to widzi).

Azir

Tak wiele napraw błędów. Dodatkowo wzmocniliśmy trochę jego podstawowe obrażenia od ataku oraz prędkość ataku.


Ocenianie siły nowego bohatera przy premierze z reguły sprawia problemy, zwłaszcza, że musimy mieć na uwadze to, jak gracze opanowują nową postać, ogólną rozgrywkę oraz, w przypadku Azira, jak kodowanie umiejętności sprawdza się w milionie różnych meczów (oraz interakcji). Wszystkie powyższe rzeczy wpisują się także w kolejne kroki, które musimy podjąć, aby pomóc (albo osłabić) temu bohaterowi. W przypadku Azira zauważyliśmy drobne rzeczy, które mogłyby mu pomóc podczas fazy walki w alejach, ale nie będziemy brać się za nic poważniejszego, dopóki te poprawki nie zostaną uwzględnione.


Ogólne

PODSTAWOWE OBRAŻENIA OD ATAKU 43 pkt. 47 pkt.
PODSTAWOWA PRĘDKOŚĆ ATAKU 0,556 0,600 pkt.

Bierna – Dziedzictwo Shurimy

DWÓCH AZIRÓW?! Naprawiono błąd, który sprawiał, że dwóch Azirów mogło przywołać Słoneczny Dysk w tym samym miejscu.
BRAK SŁOŃCA DLA CIEBIE Naprawiono błąd, który sprawiał, że inni gracze mogli wycelować w aktywator Słonecznego Dysku umiejętnościami (np. Osłoną Lee Sina) lub powiedziano im, że mogą tam kliknąć, ale w rzeczywistości nie mogli, przez co robili się smutni.
TAKTYCZNE KLIKANIE Zmniejszono klikalny rozmiar Słonecznego Dysku o 20%.

Q – Piaskowy Szturm

LENIWY PRACOWNIK Naprawiono błąd, który sprawiał, że przemieszczenie nieaktywnych żołnierzy w zasięg walki za pomocą Piaskowego Szturmu nie aktywowało ich ataku poprawnie, co zaowocowało obrażeniami równymi 0.
SZTURMUJCIE DALEJ Naprawiono błąd, który sprawiał, że piaskowi żołnierze Azira nie mogli przekroczyć muru, gdy zabrakło im odrobiny dystansu.

W – Powstańcie!

NIEZŁA POPRAWKA WZMOCNIENIA Naprawiono błąd, który sprawiał, że gdy wielu żołnierzy atakowało wiele celów często zadawali zmniejszone obrażenia. Musimy to podkreślić: jest to duża zmiana wzmocnienia.
WSZYSCY RAZEM TAŃCZYLI Naprawiono błąd, który sprawiał, że tańczenie psuło podstawowe ataki żołnierzy Azira.

E – Ruchome Piaski

newZABIERZ MNIE ZE SOBĄ Jeśli Azir użyje Ruchomych Piasków na żołnierzu, który aktualnie porusza się po Piaskowym Szturmie, dołączy do żołnierza w jego wyprawie.
NIE MOGĘ ICH ODRÓŻNIĆ Naprawiono błąd, który sprawiał, że Azir nie przemieszczał odpowiedniego żołnierza w niektórych sytuacjach.
GOTÓW DO DROGI Naprawiono błąd, który sprawiał, że naciśnięcie E zaraz po W czasami nie zadziałało. Teraz możecie spokojnie używać W+E (a nawet W+Q+E, co da jeszcze lepszą kombinację)!

R – Zdobycz Imperatora

TO SKOMPLIKOWANE Naprawiono wiele błędów ze Zdobyczą Imperatora. Umiejętność nie powinna już:

  • Wielokrotnie zadawać obrażeń.
  • Wielokrotnie odbijać celów.
  • Przypierać celów do ścian.
  • Nie przemieszczać celów przez ścianę.
  • Nie przerywać ładowania umiejętności.
  • Niszczyć tarcze magii i nadal odrzucać przeciwników.
  • I wiele więcej!

Świadomość błędu

WKRÓTCE Jesteśmy świadomi, że Słoneczny Dysk Azira aktualnie nie zwiększa obrażeń. Poprawimy to w patchu 4.19.

Ezreal

Niewielkie wzmocnienia Ezreala.


Patrz wyżej. Chcemy trochę wzmocnić Eza, aby dawał sobie radę we współczesnym League of Legends.


Bierna – Wzmacniająca Siła Czarów

CZAS DZIAŁANIA WZMOCNIENIA 5 sekund 6 sekund

Q – Mistyczny Strzał


UWAGA: Ta zmiana została już wprowadzona, jednak opis umiejętności w grze nie został jeszcze zmieniony. Poprawimy to jak najszybciej. Dzięki!

CAŁKOWITE SKALOWANIE OBRAŻEŃ OD ATAKU 1,0 1,1 pkt.

Gangplank

Kanonada zadaje teraz pełne obrażenia falami wszystkim celom, które znajdują się na obszarze działania, zamiast losowo zrzucać kule armatnie na głowy.


Wyjaśniamy: ta zmiana nie wzmacnia Gangplanka w poważny sposób, ale wprowadzenie konsystencji do Kanonady było czymś, co mogliśmy zrobić bez poważniejszych zmian w jego stylu gry.


R – Kanonada

CIĘŻKO WYCELOWAĆ Z ARMATY Kule armatnie spadają teraz falami, które zadają obrażenia na całym obszarze co sekundę. Pojedyncze kule armatnie nie mają już własnych obszarów obrażeń.
CZAS ODNOWIENIA 120/115/110 sek. 125/110/95 sek.

Kha’Zix

Obrażenia zadawane przez W zostały zmniejszone, zwłaszcza na wyższych poziomach. Czasami także lubimy po prostu pomówić o Kha’Ziksie.


Mimo że Kha’Zix zawsze był trudnym robalem do zrównoważenia, chcieliśmy opowiedzieć, w jaki sposób do niego podchodzimy. Jeżeli nie interesuje was długi kontekst dla pojedynczej zmiany Kha’Zixa, przejdźcie dalej. UWAGA: ta dyskusja zrobi się trochę skomplikowana!

A więc. Kha’Zix ponownie stał się popularnym zabójcą, ale nie oznacza to automatycznie, że osłabimy go. Według nas, gdy ktoś staje się popularny w rozgrywkach na wysokim poziomie / profesjonalnych, zauważamy, że zaczynają uwypuklać się pewne cechy, które cenią profesjonalni gracze: siła, skuteczność oraz niezawodność. W związku z tym uważnie przyglądamy się popularnym bohaterom w profesjonalnych rozgrywkach, ale naszym celem jest zrozumienie, czy są po prostu dobrym wyborem w aktualnej mecie czy może są po prostu lepsi (lub bardziej niezawodni) niż ich konkurenci.

W przypadku Kha’Zixa, Q zostało zaprojektowane jako główne narzędzie do zabijania celów i niezwykle ważne jest, aby zachować to zastosowanie ze względu na dobro rozgrywki / osobowość bohatera. Jednakże, aktualnie Kha rozwija W jako pierwszą ewolucję (i maksymalizuje poziomy), ale wciąż oczekuje, że będzie w stanie zachowywać się jak zabójca (bez rozwijania i skupiania się na swoim głównym narzędziu do zabijania). Nie mamy nic przeciwko temu, że gracze rozwijają W jako pierwsze, ale oznacza to, że będą musieli coś poświęcić, jak chociażby stracić trochę mocy ofensywnej w zamian za użyteczność / możliwość nękania. Niestety, nie sprawdziło się to, ponieważ Kha’Zix jest wciąż bardzo skutecznym zabójcą, jednocześnie zyskując wszystkie zalety wyewoluowanego W.

To wszystko mówi nam jedną z dwóch rzeczy: a) użyteczność i siła rozwiniętego W są zbyt niezawodne w połączeniu z innymi umiejętnościami Kha’Zixa, więc może zyskać wszystko, co najlepsze, maksymalizując swoją użyteczność, i jednocześnie być niezwykle groźnym zabójcą. Lub b) wyewoluowane Q Kha’Zixa jest zbyt słabe, aby używać go jako głównej umiejętności, więc jest zmuszony do maksymalizowania/ewoluowania W, aby pozostać skutecznym w grze, ale nie chce tego robić. Podejrzewamy, że pierwszy przypadek jest bardziej prawdopodobny (i odzwierciedla to nasza zmiana).

Ciężko uwierzyć, że bohater jest „zbyt słaby”, jeżeli jest stale wybierany w meczach, gdzie siła i niezawodność są najważniejszymi cechami. Na koniec zapewniamy: uważamy, że rozgrywka Kha’Zixa jest w porządku, więc nie planujemy wprowadzać żadnych drastycznych zmian, po prostu chcieliśmy wyjaśnić, jak podejmujemy decyzje podczas pracy.


W – Kolec Pustki

OBRAŻENIA 75/115/155/195/235 pkt. 80/110/140/170/200 pkt.

Lucian

Czasami ustępuje pościgu. To już trzeci raz, kiedy żartujemy z Bezwzględnego Pościgu i nie planujemy żadnych przeprosin.


Gdy zmienialiśmy Luciana w patchu 4.12, martwiliśmy się, że będzie zbyt słaby podczas fazy walki w alejach (ha!), więc trochę go wzmocniliśmy, aby nie został w tyle. Jednakże od tego momentu Lucian stał się jednym z najlepszych nękających w alejach, a do tego może być bardzo potężny w późnej fazie gry. Dzięki tym zmianom Lucian będzie musiał poważnie się zastanowić, zanim zacznie być agresywny w alei.


E – Bezwzględny Pościg

KOSZT 0 pkt. many 40/30/20/10/0 pkt. many

Nunu

BEZWZGLĘDNA PRZEJRZYSTOŚĆ!


BEZWZGLĘDNA PRZEJRZYSTOŚĆ!


R – Zero Bezwzględne

BEZWZGLĘDNA PRZEJRZYSTOŚĆ Opis Zera Bezwzględnego pokazuje minimalne zadane obrażenia.

Talon


Wciąż nie zmieniamy nazwy. Może w następnym patchu. Dźgnięcie w stopę?


E – Po Gardle

UPS Po Gardle prawidłowo przyznaje teraz asysty.

Tristana

Szybki Ostrzał daje mniejsze, ale potężniejsze wzmocnienie w późnej fazie gry. Tristana zyskuje mniej prędkości ataku co poziom.


Przepraszamy, jeżeli powtarzamy to samo, co przy patchu 4.17, ale szukamy sposobów na zwiększenie liczby momentów słabości Tristany. Powtarzamy ponownie: mimo że te zmiany niekoniecznie odniosą skutek, mamy nadzieję, że zmuszenie Trist do częstszego korzystania z Szybkiego Ostrzału w celu zadawania obrażeń, co sprawi, że łatwiej będzie oszacować, kiedy ją atakować, a kiedy się wycofać.


Ogólne

PRĘDKOŚĆ ATAKU CO POZIOM +4% co poziom +2,5% co poziom

Q – Szybki Ostrzał

CZAS DZIAŁANIA 7 sekund 5 sekund
DODATKOWA PRĘDKOŚĆ ATAKU Teraz daje 30/45/60/75/90% prędkości ataku 50/70/90/110% prędkości ataku

Viktor


WIELKIE NAPRAWY BŁĘDÓW


Q – Wyssanie Mocy

SORKI, VIKTORZE OOA Dodatkowe obrażenia magiczne Wyładowania nie mogą trafić krytycznie.
NAPRAWA BŁĘDU Tarcza Viktora zostanie teraz prawidłowo zniszczona, gdy otrzyma on niewielkie obrażenia.

Wukong


E – Cios Nimbu

STYL WUJU? Cios Nimbu nie wybierze drugiego celu, w który można wymierzyć, ale jest niewidzialny ze względu na mgłę wojny.

Yasuo

Podstawowe zdrowie i prędkość ruchu yasuo zostały zmniejszone. Pamiętacie, jak wspominaliśmy o sytuacji, gdy przeczytanie podsumowania zajmuje więcej czasu, niż samych zmian?


Potężny prowadzący, jak Yasuo, powinien być słabszy we wczesnej fazie gry, aby przeciwnicy mogli wykorzystać okazję, zanim osiągnie on swój pełny potencjał. Aktualnie sytuacja tak nie wygląda, ponieważ Yasuo jest dość silny we wczesnej fazie gry, nawet jeżeli jego przeciwnik ma przewagę, a do tego doskonale się skaluje. Te zmiany mają na celu podkreślenie słabości yasuo we wczesnej fazie gry, łącznie z byciem łatwiejszym do zabicia, gdy jego umiejętność bierna nie jest aktywna, oraz, co ważniejsze, bycie bardziej podatnym na ganki, gdy za bardzo naciera i nie ma stworów, które może wykorzystać do doskoku w bezpieczne miejsce. Będziemy uważnie przyglądać się efektom tych zmian, ponieważ osłabienie wczesnej fazy gry prawie na pewno będzie miało wpływ na przebieg późniejszej.


Ogólne

PODSTAWOWE ZDROWIE 512 pkt. 462 pkt.
PODSTAWOWA PRĘDKOŚĆ RUCHU 350 pkt. 340 pkt.

Masowa zmiana tekstur (część 2)


Kontynuujemy aktualizowanie starszych tekstur postaci w grze. Naszym celem jest utrzymanie ich na równi z nowszymi postaciami oraz upewnienie się, że wszystko będzie wyglądać dobrze na Rift, gdy jego styl i kolory będą się zmieniać.

TEKSTURY Następujące tekstury zostały zaktualizowane:

Blitzcrank

  • Podstawowy, Bokser, Na Pewno Nie Blitzcrank, Bramkarz, Piltover, Zardzewiały

Brand

  • Podstawowy, Apokaliptyczny, Mroźny, Wandal

Evelynn

  • Podstawowa, Zamaskowana, Mroczna, Tango

Graves

  • Najemnik

Nocturne

  • Podstawowy, Mrożący Krew w Żyłach, Straszny, Pustoszyciel, Z Pustki

Olaf

  • Podstawowy, Brolaf, Zapomniany, Zamrożony

Aktualizacje portretów


Jak wspominaliśmy wcześniej, zespół odpowiedzialny za portrety pracuje nad aktualizacją najstarszych portretów. Kilka z nich pojawi się w tym patchu!

PORTRET Następujący bohaterowie otrzymali zaktualizowane portrety (kliknijcie, aby zobaczyć całe obrazki!):

Cho’Gath

Kog’Maw

Lee Sin

Przedmioty

Omen Randuina


OSTRZEŻENIE: Ze względu na błąd, ta zmiana obecnie nie działa (opis jest błędny, to wciąż 10%). Naprawimy to, gdy będzie to możliwe, i zaktualizujemy opis patcha. Przepraszamy!



Ponieważ potężni strzelcy szaleją w środkowej i późnej fazie gry, przywracamy trochę mocy Omenowi Randuina, aby obrońcy mieli więcej przedmiotów do wyboru, gdy będą chcieli ich skontrować.

ZMNIEJSZENIE PRĘDKOŚCI ATAKU 10% 15%


Nasz nowy polecany tryb gry, Hexakill: Twisted Treeline pojawi się później w tym patchu.

Bannery ogłoszeń w grze


Ogłoszenia w grze otrzymały aktualizację graficzną w patchu 4.16. Przeczytaliśmy wasze opinie i wprowadzamy szereg zmian i poprawek, które będą miały na celu poprawienie czytelności ogłoszeń. Ze względu na przejrzystość.

PRZEJRZYSTOŚĆ Ogłoszenia zostały zmniejszone i umieszczone wyżej na ekranie.
WIĘCEJ PRZEJRZYSTOŚCI Zwiększono przezroczystość tła ogłoszeń.
JESZCZE WIĘCEJ PRZEJRZYSTOŚCI Z ogłoszeń usunięto imiona przywoływaczy ze względu na zwięzłość. W przypadku serii zabójstw zachowano je ze względu na możliwość przechwałek.

Menu opcji w grze

Wskaźniki głośności


Dzięki naszemu nowemu silnikowi audio, zyskaliśmy możliwość stworzenia nowych suwaków głośności dla wielu istniejących efektów. Wprowadzamy suwak dla dźwięków otoczenia oraz suwak głośności pingów, o który często prosiliście. Te nowe opcje mają dać graczom więcej kontroli nad dźwiękiem w League of Legends.

  • Dodano nowy suwak głośności dla pingów.
  • Dodano nowy suwak głośności dla dźwięków otoczenia (np. ognisko przy czerwonym wzmocnieniu oraz wiatr na Howling Abyss).

Usunięcie Pando Media Booster


Jak zapowiadaliśmy kilka tygodni temu, usuwamy Pando Media Booster z instalatora oraz patchera w tym patchu. Nie wiecie, o czym mowa? Pando to niefunkcjonująca usługa firm trzecich, której używaliśmy w celu przyspieszenia pobierania przez graczy.

Jeżeli Pando Media Booster znajduje się na waszym komputerze, po uruchomieniu League of Legends otrzymacie możliwość usunięcia go jednym kliknięciem. Nie korzystamy już z tej usługi, więc zalecamy jej usunięcie.

  • Pando Media Booster został usunięty z instalatora i patchera.
  • Gracze, posiadający go na swoich komputerach, otrzymają możliwość usunięcia go jednym kliknięciem.

Sugerowani gracze

UŁATWIENIE GRUPOWANIA Lista sugerowanych graczy w poczekalniach poleca teraz znajomych znajomych, którzy obecnie są zalogowani i mogą grać.

Naprawione błędy

  • (Naprawiono w 4.17) Naprawiono poważne źródło błędów, które powodowało awarie gry, głównie dotykające grających na Macach. Nie rozwiąże to wszystkich awarii, ale pracujemy nad naprawą jak największej liczby tych problemów przy każdym patchu.
  • Dużo poprawek Azira. Udajcie się do jego sekcji, aby poznać pełną listę!
  • R – Demaciańska Sprawiedliwość Garena nie będzie anulować się jeśli cel wejdzie we mgłę wojny gdy Garen ją rzuca.
  • Cofnięcie zakupu Rubinu Widzenia nie wpływa na zdolność Kamienia Widzenia do umieszczania totemów.
  • Umiejętności blokowane przez tarcze magii nie aktywują już kradzieży życia ani wampiryzmu zaklęć.
  • Poprawiono SI Bota Soraki, aby lepiej uwzględnić jej aktualizację rozgrywki.
  • Soraka ponownie ma zalecane przedmioty w trybie ARAM.

Nadchodzące skórki

Następujące skórki pojawią się w różnych odstępach czasu po premierze patcha 4.18:




Hi Summoners,

Welcome to patch 4.18. While we don’t have a lot of balance changes this patch, 4.18 is the launch date of one of our largest champion updates to date: Sion, the Undead Juggernaut. Be sure to check out his champion reveal page here, or just try him out in-game when he launches! But please, for the sake of you and your teammates’ sanity, maybe play a few normal games with him before you queue up for ranked. I get the feeling many of you won’t listen, but at least I’ve had my say.

Also of note within 4.18 is a whole pile of bugfixes for Azir (sorry!), a GANGPLANK BUFF!?, the removal of Pando Media Booster, a Smart Ping volume slider (look at this new audio technology we can implement!), and phase 2 of our mass champion texture rebalance! You can think of this patch as more of a small maintenance update as we look forward to the World Championships in Korea and the future of competitive League of Legends. Definitely some bigger things to come in the future, so stay tuned!

P.S. Same deal this patch about there being larger than usual downloads. We’re shipping pieces of the updated Summoner’s Rift as we finish them but, once again, they won’t be available to play!

Chris “Pwyff” Tom

Champions

Sion


Sion, the Undead Juggernaut, will be released with the launch of 4.18. Check out his reveal for gameplay info, his insights article for a look at his development, or his teaser for a glimpse into his story.

Akali

No more bonus resistances when Akali is in her shroud, but now whenever she stealths she gets a significant movement speed boost.


Akali’s one of those champions who, when she gets ahead, completely circumvents her meaningful weaknesses by having extra resistances from Twilight Shroud. A fed Akali ultimately turns into a bruiser-assassin Akali who hops into a fight, tanks out damage in Twilight Shroud, and then continues to obliterate the squishies. Rather than removing her defensive mechanics completely, we wanted to focus Akali’s skills on more ninja-y things, hence the heavier focus on sneaking and agility. This also allows us to reinforce the proper counterplay to Akali (reveal her in stealth and beat her up), give her better themed mechanics, all while reiterating her focus on opportunistic assassinations. Up front: this is meant to be an overall nerf, but we hope Akali players will be more focused on the cool plays they can make with this new mechanic.


W – Twilight Shroud

newNOW WITH MORE NINJA Twilight Shroud now gives +20/40/60/80/100% movement speed each time Akali stealths, rapidly decaying over the course of 1 second
removedRESISTANCE IS FUTILE Akali no longer gains bonus armor and magic resistance while in Twilight Shroud

Anivia

Bird is the word.


We’re hoping to give some extra love for new players picking up Anivia, as they’ll have a clearer understanding of how to use this cool chick.


Q – Flash Frost

newSTUNNING INDICATORS Flash Frost now has a cast indicator to show stun range
newSTUNNING CLARITY Flash Frost now has an icy cloud around its particle to show stun range (only the Anivia player can see this)

Azir

So many bug fixes. Also some small buffs to Azir’s base attack damage and attack speed.


Gauging a new champion’s release strength has traditionally been a difficult task, given we have to account for player learning curves, the landscape of the game and, in Azir’s case, how that champion’s ability coding holds up in millions of unique games (and game interactions). All of the above also plays into the next steps we need to take in helping (or toning down) that champion. With Azir, we saw some small changes we could take to help out his laning phase, but we’re going to take it easier on anything larger until these fixes go through.


General

BASE ATTACK DAMAGE 43 47
BASE ATTACK SPEED 0.556 0.600

Passive – Shurima’s Legacy

TWO AZIRS!? Fixed a bug where two Azirs were able to summon a Sun Disc from the same interactive clicker
NO SUN FOR YOU Fixed a bug where other players were able to target the Sun Disc interactive clicker with abilities (e.g. Lee Sin’s Safeguard) or were told they could click on it and then couldn’t and then became sad.
TACTICAL CLICKING Reduced the clickable size of the Sun Disc interactive clickers by 20%

Q – Conquering Sands

SLACKING ON THE JOB Fixed a bug where moving inactive soldiers into active combat range with Conquering Sands would fail to activate their attacks properly, leading to 0 damage attacks
CONQUER FURTHER Fixed a bug where Azir’s sand soldiers would fail to cross a wall if they were just a little short of it

W – Arise!

PRETTY SIGNIFICANT BUFF FIX Fixed a bug where multiple soldiers attacking multiple targets would often lead to soldiers incorrectly applying reduced damage. Reiterating here: this is a pretty big ‘buff’ fix.
THEY’RE BREAKDANCE FIGHTING Fixed a bug where dancing would break Azir’s soldier’s basic attacks

E – Shifting Sands

newTAKE ME WITH YOU If Azir uses Shifting Sands on a soldier currently moving via Conquering Sands, he’ll now join the soldier on a combined magical journey
I CAN’T TELL THEM APART Fixed a bug where Azir wouldn’t shift to the correct soldier in certain situations
READY TO GO Fixed a bug where pressing E immediately after pressing W would occasionally not work. Feel free to W+E away now (or try W+Q+E for an even cooler combo)!

R – Emperor’s Divide

IT’S COMPLICATED Fixed many bugs with Emperor’s Divide. This ability should no longer:

  • Deal damage multiple times
  • Multi-bounce targets
  • Pin targets to walls
  • Fail to bounce targets to the far side of the wall
  • Not break channels
  • Break spell shields and still knock enemies back
  • And more!

Bug Awareness

SOON We’re aware of a bug where Azir’s Sun Disc currently does not ramp up in damage. We’ll be fixing this in patch 4.19.

Ezreal

Small Ezreal buffs.


See above. We’re trying to give Ez some extra love so he can keep up in a modern game of League of Legends.


Passive – Rising Spell Force

BUFF DURATION 5 seconds 6 seconds

Q – Mystic Shot


NOTE: This change has already taken effect, but the tooltip hasn’t been updated. We’ll get to that as soon as possible. Thanks!

TOTAL ATTACK DAMAGE RATIO 1.0 1.1

Gangplank

Cannon Barrage now deals full damage in waves to everyone within the zone, rather than randomly dropping cannonballs on heads.


Real talk: this change doesn’t do everything for Gangplank in the long-term, but a consistency pass on Cannon Barrage was one we saw we could do in a self-contained change without fundamentally altering GP’s playstyle.


R – Cannon Barrage

IT’S HARD TO AIM A CANNON Cannonballs now fall in waves that damage the whole zone once per second. Individual cannonballs no longer have individual damage zones.
COOLDOWN 120/115/110 seconds 125/110/95 seconds

Kha’Zix

W’s damage has gone down, particularly at higher ranks. Also, sometimes we just want to talk about Kha’Zix.


While it’s true that Kha’Zix has been a tough bug to balance, we wanted to talk about our approach with him. If you’re not interested in a long Kha’Zix context for a single change, feel free to move on. WARNING: this discussion’s going to get a little complicated!

So. Kha’Zix has once again found a way to prosper as a high-priority assassin, but the popularity of a champion doesn’t automatically translate to them needing a nerf. To us, when someone becomes popular in high level / competitive play, we see them as exhibiting symptoms of certain attributes that competitive players value: strength, overall effectiveness, and reliability. As such, we do keep an eye out for popular competitive champions, but our first goal is to understand if they’re just powerful strategic picks in the current meta or if they’re actually objectively better (or more reliable) than their peers.

In the case of Kha’Zix, Q was designed to be his main tool when assassinating targets, and it’s important to maintain that relationship for game health / champion identity reasons. Right now, however, Kha’s actually prioritizing W as a first evolution (and max rank), but he’s still expecting to do all of his assassin-y things (note: without evolving or focusing on what should be his primary killing tool). We’re fine with players opting for a W-first Kha’Zix, but this means he’s gotta make some meaningful tradeoffs, like losing some offensive threat while gaining utility / poke. Unfortunately, this hasn’t really been the case as we’re still seeing Kha’Zix being very effective as an assassin while also getting all of the extra utility of evolved W.

What all of this tells us is one of two things: a.) The utility and strength of evolved W is too reliable in combination with Kha’Zix’s base kit, so he can get the best of all worlds by maximizing his utility while also being a high-threat assassin. Or b.) Kha’Zix’s evolved Q is too weak to properly use as a primary play pattern, so he’s forced to max / evolve W to stay relevant in the game but doesn’t really want to. We strongly suspect the first case is more true (and this is reflected in our change).

It’s tough to justify a champion being ‘too weak’ if they continue to be a high-priority pick in games where strength and reliability are the most important traits. Final reassurance though: we do think Kha’Zix’s play patterns are fairly healthy overall, so we’re not planning to make any major changes in either direction, we just wanted to explain some of our thought processes as we work.


W – Void Spike

DAMAGE 75/115/155/195/235 80/110/140/170/200

Lucian

Occasionally relenting pursuit. This will have been the third time we’ve made a joke regarding Relentless Pursuit and no apologies will be made at this point in time.


When we originally re-balanced Lucian back in patch 4.12, we were actually concerned with him being too weak in the laning phase (hah), and so gave him compensatory buffs to keep up. Since then, however, Lucian’s gone on to be a premiere lane bully with access to a pretty solid late game as well. These changes should make Lucian think a little more about that aggressiveness in lane.


E – Relentless Pursuit

COST 0 mana 40/30/20/10/0 mana

Nunu

ABSOLUTE CLARITY!


ABSOLUTE CLARITY!


R – Absolute Zero

ABSOLUTE CLARITY Absolute Zero’s tooltip now shows the minimum damage it will deal

Talon


Still not renaming it. Maybe in a future patch. Foot stab?


E – Cutthroat

WHOOPS Cutthroat now properly grants assists

Tristana

Rapid Fire gives a smaller but more powerful buff in the late game. Tristana gets less attack speed per level.


Apologies if we’re repeating the same thing from 4.17 but we’re looking for ways to give Tristana more moments of weakness. As another repeat: while these changes may not completely address that goal, we’re hoping that by making Trist more dependent on Rapid Fire to deal damage, there will be clearer windows to engage or disengage against her.


General

ATTACK SPEED PER LEVEL +4% per level +2.5% per level

Q – Rapid Fire

DURATION 7 seconds 5 seconds
BONUS ATTACK SPEED Now gives 30/45/60/75/90% attack speed 30/50/70/90/110% attack speed

Viktor


GLORIOUS BUGFIXES!


Q – Siphon Power

SORRY AD VIKTOR The bonus Discharge magic damage can no longer critically strike
BUGFIX Viktor’s shield will now properly break when Viktor takes small amounts of damage

Wukong


E – Nimbus Strike

WUJU STYLE? Nimbus Strike will no longer pick a secondary target if they’re targetable but invisible due to Fog of War

Yasuo

Yasuo’s base health and movement have been reduced. Remember that time we talked about taking more time to read the summary than the actual changelist?


As hypercarry swordsman, Yasuo should make early game tradeoffs for opponents to capitalize on before he grows to his late potential. Right now, that isn’t quite the case as Yasuo’s quite strong in the early game, even in unfavorable matchups, in addition to scaling extremely well. These changes are to more specifically highlight Yasuo’s early weaknesses, including being squishier if his passive isn’t up and, more importantly, being more vulnerable to ganks if he’s pushed up and doesn’t have minions to dash through for his retreat. We’ll be keeping a close eye on Yasuo with these changes, however, as having an early game weakness will almost certainly have an impact on his late game reliability.


General

BASE HEALTH 512 462
BASE MOVEMENT SPEED 350 340

Mass Texture Rebalance (Part 2)


We’re continuing our comprehensive pass at the game’s older character textures. Our goal is to improve parity with newer releases and make sure everybody looks at home on the Rift as its style and color palette continue to evolve.

TEXTURES The following textures have been updated:

Blitzcrank

  • Base, Boom Boom, Definitely Not Blitzcrank, Goalkeeper, Piltover, Rusty

Brand

  • Base, Apocalyptic, Cryocore, Vandal

Evelynn

  • Base, Masquerade, Shadow, Tango

Graves

  • Hired Gun

Nocturne

  • Base, Frozen, Haunting, Ravager, Void

Olaf

  • Base, Brolaf, Forsaken, Glacial

Splash Updates


As we’ve mentioned previously, the splash art team is engaged in a long-term effort to update our oldest base splashes. A few more are ready to go this patch!

SPLASH The following champions have received updated base splashes (click the portraits for the full image!):

Cho’Gath

Kog’Maw

Lee Sin

Items

Randuin’s Omen


WARNING: Due to a bug, this change is currently not in effect (the tooltip is simply wrong, it’s still 10%). We’ll be looking to hotfix this when we can and will update the patch notes accordingly. Sorry!



With hypercarry marksmen running rampant in the mid to late game, we’re returning a little more power to Randuin’s Omen to give tanky dudes better itemization choices when fighting back.

ATTACK SPEED REDUCTION 10% 15%


Our next featured game mode, Hexakill: Twisted Treeline, will be released later this patch!

In-Game Announcement Banners


In-game announcements received a visual update back in 4.16. We’ve read through your feedback and are making a number of tweaks and improvements aimed at making announcements cleaner and less intrusive. For clarity.

CLARITY Announcements have been scaled down a bit and moved higher up on the screen
MORE CLARITY Increased the transparency of announcement background effects
EVEN MORE CLARITY Summoner names have been removed from some announcements for brevity. Killing spree callouts retain them for bragging purposes.

In-Game Options Menu

Volume Sliders


With our new audio engine up and running, we gained the ability to tie a lot of existing audio effects to new volume sliders. We’re implementing a slider for ambient sounds, as well as the often-requested ping slider. These new options are meant to give players more control over their audio experience in League of Legends.”

  • Added a new volume slider for pings
  • Added a new volume slider for ambience (ex. red buff’s campfire and the wind on Howling Abyss)

Removing Pando Media Booster


As we discussed a few weeks back, we’re removing Pando Media Booster from the installer and patcher this patch. Don’t know what we’re talking about? Pando is a defunct 3rd party peer-to-peer service we previously used to help players download new files faster.

If Pando Media Booster is on your computer, you’ll see a popup once you launch League of Legends that’ll prompt you to remove Pando from your computer with a single click. We no longer use Pando’s services in our releases, so we recommend removing it.

  • Pando Media Booster has been removed from the installer and patcher
  • Players with Pando Media Booster on their computers will be prompted to remove it with a single click

Suggested Players

PREMADE FACILITATION The Suggested Players invite list in premade lobbies now recommends friends of friends who are currently online and available for a game

Bugfixes

  • (Fixed during 4.17) Resolved a significant source of crashes introduced last patch which predominantly affected Mac players. This won’t solve every crash, but we remain committed to fixing as many issues as possible in every patch.
  • A lot of Azir fixes. Head back up to his section for the full list!
  • Garen’s R – Demacian Justice will no longer cancel itself if the target enters the fog of war while Garen is mid-cast
  • Undoing a Ruby Sightstone purchase no longer interferes with Sightstone’s ability to place wards
  • Abilities blocked by spell shields no longer proc life steal or spell vamp
  • Improved Soraka Bot’s AI to better accommodate for her gameplay update
  • Soraka once again has recommended items on ARAM

Upcoming Skins

The following skins will be released at various times during Patch 4.18:

Jeśli zauważyłeś literówkę/błąd we wpisie - prosimy o zgłoszenie tego poprzez specjalny formularz kontaktowy - dzięki automatycznemu systemowi powiadomień będziemy mogli błyskawicznie usunąć błąd.