Cześć wszystkim,
Witajcie w aktualizacji 4.16! Przygotowaliśmy pokaźną aktualizację rozgrywki dla waszej ulubionej wężowej damy Cassiopei. Inne zmiany w równowadze są raczej symboliczne. Podobnie jak w aktualizacji 4.15, większość poniższych zmian skupia się na zwiększeniu płynności interakcji pomiędzy bohaterami lub prozaicznym usuwaniu błędów (poniżej możecie sprawdzić zmiany dotyczące uderzeń o ścianę!)
Pomijając zmiany w równowadze rozgrywki, mamy dla was sporo innych fajnych rzeczy. Oprócz wspomnianych już zmian w rozgrywce Cassiopeia otrzyma – podobnie jak Renekton – aktualizację wyglądu! Zmieniliśmy także wygląd podstawowych portretów dla naszego pustelniczego duetu oraz Akali i Orianny. Ta aktualizacja z pewnością zachwyci ich wielbicieli.
Jak wspomnieliśmy przy ostatniej aktualizacji, zaczęliśmy także uwzględniać w nich części Summoner’s Rift w celu zmniejszenia rozmiaru (i czasu pobierania) aktualizacji premierowej Summoner’s Rift. Części te nie są jeszcze dostępne, nie mamy też dla nich oficjalnej daty premiery – na razie będą sobie grzecznie czekać na waszych dyskach twardych.
To tyle ode mnie! Poniżej znajdziecie pełną rozpiskę zmian. No i uważajcie na siebie na Rift – ostatnio mieliśmy zatrzęsienie burz piaskowych…
Patrick “Scarizard” Scarborough
Zmiany ogólne
Bohaterowie
Cassiopeia
Cass została poddana aktualizacji rozgrywki! Postać Węża – nowa umiejętność bierna – skupia rozgrywkę na kumulacji trucizn na użytek końcówki meczu, a nie na dominacji w alejach. Zmianom uległy zużycie many, odnowienia, obrażenia podstawowe i skalowanie – szczegóły poniżej!
Wysokie obrażenia na sekundę zawsze były znakiem szczególnym wężowatej damy. Często jednak prowadziły do nękającego stylu gry, który nie tylko trudno pokonać, ale nawet zrozumieć (DZIĘKI, OBRAŻENIA CZASOWE). Aby zachować unikalne aspekty Cass, postanowiliśmy zmodyfikować interakcje pomiędzy nimi.
Ta aktualizacja kładzie nacisk na jej nową umiejętność bierną, Postać Węża. Cass kumuluje siłę przez cały mecz, zatruwając przy tym wrogich bohaterów i odblokowując dodatkowe statystyki dla (teraz potężniejszego) Podwójnego Kła. Ten nowy aspekt wzmacniania przez cały mecz pozwala nam wepchnąć ją do strefy “potencjalnie absolutnie absurdalnych obrażeń”, wokół której kręciła się od dłuższego czasu. Co prawda jest słabsza we wczesnej fazie gry, ale uważajcie – rozwinięta Cassiopeia może stać się jednym z najsilniejszych bohaterów w League.
Zmiany ogólne
Nowa umiejętność bierna – Postać Węża
Cassiopeia trwale kumuluje Postać Węża w każdej sekundzie, w której zatruwa wrogiego bohatera, za każdą zatrutą jednostkę, którą zabije, i za każdym razem, gdy trafi wrogiego bohatera Podwójnym Kłem. Maksymalna liczba ładunków to 400.
Q – Trujący Wybuch
W – Miazmat
E – Podwójny Kieł
R – Spojrzenie Meduzy
Renekton
Zmiany ogólne
Corki
W – Walkiria
Gnar
Superumiejętność i podobne umiejętności Gnara działają z terenem stworzonym przez graczy (więc Jarvan do czegoś się przyda). Część pierwsza z trzech.
W dalszym ciągu dopracowujemy GNAR! w kontekście uderzeń o ścianę. Podobnie jak w przypadku zmian u Poppy i Vayne, będziemy się przyglądać, jak zmiany wpłyną na rozgrywkę i wprowadzać konieczne poprawki.
R – GNAR!
Irelia
Q – Fala Ostrzy
Poppy
Tu miał być jakiś dowcip, ale Poppy nie zna się na żartach. Część druga z trzech.
E – Bohaterska Szarża
Shen
Gwoli szczerości – nie mamy stu procentowej pewności, jak bardzo te zmiany wpłyną na grę. Trudno przewidzieć, ile losowej energii dawało to Shenowi w walkach drużynowych. Jeśli trzeba będzie wzmocnić Shena, z chęcią to zrobimy, ale nie wypada polegać na błędach w grze.
E – Bieg przez Cienie
Varus
W aktualizacji 4.13 wprowadziliśmy celownik liniowy (podobny do tego, którego używa Xerath) w nadziei, że zwiększy on precyzję i przyjemność z gry – tak się jednak nie stało (UPS) więc przywracamy wcześniejszą wersję. Dzięki za uwagi!
Q – Przebijająca Strzała
Vayne
Jakby grającym Vayne jeszcze czegoś brakowało do szczęścia. Część trzecia z trzech.
E – Potępienie
Vladimir
Przypływy Krwi wykonują teraz wszystko to, co wszyscy myśleli, że robiły już wcześniej.
Zdecydowaliśmy się to naprawić nie tyle z uwagi na siłę postaci, co żeby spełnić oczekiwania graczy odnośnie do efektów tej umiejętności. Zobaczymy, czy nie okaże się to przesadą, ale póki co Vlad nie będzie cierpiał głodu.
E – Przypływy Krwi
Zilean
Strażnik Czasu znów w świetle jupiterów, więc postanowiliśmy pokazać graczom, że warto z nim trzymać.
R – Chronoskok
Aktualizacje biografii
Amumu
Cassiopeia
Ezreal
Nasus
Rammus
Renekton
Sivir
Skarner
Xerath
Zmiany wyglądu portretów
Jak już wspomnieliśmy, ekipa od portretów pracuje w pocie czoła nad poprawieniem starych efektów. W tej aktualizacji przygotowaliśmy parę nowych. Tak, w tym samym kontekście co w 4.15.
Akali
Renekton
Cassiopeia
Orianna
Czary przywoływacza
Błysk
Tryby gry
Wyniesienie
Wyniesienie, kolejny tryb gry, zostanie udostępniony wkrótce po wydaniu aktualizacji 4.16! Cierpliwości, szczegóły już wkrótce!
Historia meczów
- Diagramy pod tabelą wyników zostały ujednolicone jako zakładka Podsumowanie meczu.
- Dodaliśmy zakładkę na Indywidualne schematy rozwoju. Zakładka ta działać będzie wstecz, obejmując wszystkie mecze rozegrane od wydania aktualizacji 4.14. Będzie podawać następujące dane:
- Kolejność zakupów przedmiotów (a także ich sprzedaż)
- Kolejność umiejętności (włącznie z ewolucjami Kha’Zixa)
- Runy
- Specjalizacje
- Sekcja danych meczu została przeniesiona do nowej zakładki o nazwie Statystyki.
- Wykres przewagi w zakładce podsumowania meczu w trybie Dominacji (i nadchodzącym trybie Wyniesienia) pokazuje teraz przewagę punktową, zamiast przewagi w złocie. Zmiana ta obejmie mecze rozgrywane od aktualizacji 4.16.
Usunięte błędy
- Usunięto rozmaite błędy patchera i ekranu początkowego
- W oparciu o wasze uwagi wprowadziliśmy sporo zmian w odnowionym systemie czatu:
- Okna prywatnego czatu znowu pokazują obecność online
- Czaty drużynowe także pokazują obecność
- Zwiększyliśmy rozmiar okien czatu grupowego
- Okna czatu grupowego i prywatnego można zminimalizować, klikając górny pasek okna
- Ułatwiliśmy przesuwanie paska listy znajomych
- Od teraz ikona ponownego połączenia powinna wyświetlać się dla każdego gracza odłączonego na skutek awarii oprogramowania
- Naprawiliśmy błąd, przez który smok zadawał nadmierne obrażenia
- Naprawiliśmy błąd, przez który przedmioty kupione przez wrogów czasem nie aktualizowały się w tabeli wyników
- Naprawiliśmy błąd, przez który niektóre modele pułapek stawały się niewidoczne dla graczy, którzy ponownie łączyli się z grą
Nadchodzące skórki
Poniższe skórki zostaną udostępnione w trakcie aktualizacji 4.16:
Hey y’all,
Welcome to patch 4.16! We’ve got a sizeable Gameplay Update to everyone’s favorite snake lady Cassiopeia, but aside from that we’re going pretty light on the balance side. Similar to 4.15, a lot of the changes you’ll see below are focused on smoothing out some champion interactions, or just plain ol’ bugfixin’ goodness (Check out the context below for what’s happening with Wall-Slams!)
For all things non-balance though, we’ve got a little more meat for you. First up, in addition to her Gameplay Update we mentioned earlier, Cassiopeia is joined by Renekton for updates to their visuals! Follow that up with new base splash arts for the desert-dwelling duo and Akali and Orianna, and this patch is set to delight all the art fans out there.
As we mentioned last patch, we’ve started patching some finished pieces of Summoner’s Rift to the live environment in order to minimize the size (and download times) of the eventual Summoner’s Rift launch patch. These pieces aren’t usable and we don’t have an official release date – for now these pieces will just be preemptively sitting on your hard drives.
That’s it for me! Check out the full breakdown in the notes below, and be careful out on the Rift – there’s been a lot of sandstorms recently…
Patrick “Scarizard” Scarborough
General
Champions
Cassiopeia
Cassi’s received a gameplay update! Focusing on her new passive Aspect of the Serpent, she’s now more about stacking up poisons for massive end-game scaling than being a dominant laning force. Mana costs, cooldowns, base damage and ratios have all been mixed up to compensate – read below for the numbers!
Cassiopeia’s high DPS has always sat alongside her poison as defining characteristics of the serpent lady. Historically however, these traits have led to oppressive gameplay that’s as challenging for the opponent to deal with as it is to understand (THANKS DAMAGE OVER TIME). To preserve both sides of what makes Cassi unique, we realized we had to modify the relationship between the two.
In this update, the key to Cassiopeia’s heavy-hitting damage potential lies within her new passive, Aspect of the Serpent. Cassi builds power throughout the game as she poisons enemy champions, unlocking stat bonuses to fuel her (now more powerful) Twin Fang. This new aspect (heh) of growing her end-game scaling allows us to solidly push her into the ‘completely-absurd-damage-potential’ space she’s currently hanging around. This comes at the cost of some early game power, but make no mistake – you can expect to see a late-game Cassiopeia as one of the most potent damage threats in the League.
General
newPassive – Aspect of the Serpent
Cassiopeia permanently gains a stack of Aspect of the Serpent for each second that she has poisoned an enemy champion, for each poisoned unit that she kills, and every time she hits an enemy champion with Twin Fang. Caps at 400 stacks.
Q – Noxious Blast
W – Miasma
E – Twin Fang
R – Petrifying Gaze
Renekton
General
Corki
W – Valkyrie
Gnar
Gnar’s ultimate and similar skills work with player-made terrain (this time, Jarvan’s actually helping). Part one of three.
Continuing to clean up GNAR! with some consistency work across all wall-slams. As with the changes to Poppy and Vayne you’ll see below, we’ll be watching to see the effects of these changes play out and ready to adjust accordingly.
R – GNAR!
Irelia
Q – Bladesurge
Poppy
Tried to make a joke, but Poppy doesn’t know any. Part two of three.
E – Heroic Charge
Shen
Full disclosure – we’re not 100% on what the impact of changing this will be as it’s hard to know how much random Energy this was giving Shen in teamfights. If Shen needs love as a result we’re happy to give it, but he shouldn’t have to rely on a bug for power.
E – Shadow Dash
Varus
In 4.13 we introduced a line indicator (similar to Xerath) over his previous circular one, hoping it would increase accuracy and satisfaction for Varus players – as it turns out, neither of those things happened (OOPS) so we’re taking it back to the original. Thanks for the feedback, y’all!
Q – Piercing Arrow
Vayne
As if Vayne players needed any more highlight reel material. Part three of three.
E – Condemn
Vladimir
Tides of Blood is now doing what everyone thought it was doing already.
The decision to fix this wasn’t for power reasons, but rather to fulfill player expectations on how Tides of Blood should work. We’ll be monitoring to make sure he doesn’t go crazy, but for now Vlad players are a little less thirsty.
E – Tides of Blood
Zilean
With the Chronokeeper back in the spotlight, we figured it’s as good a time as any to help players realize when he’s got their back.
R – Chronoshift
Updated Bios
Amumu
Cassiopeia
Ezreal
Nasus
Rammus
Renekton
Sivir
Skarner
Xerath
Updated Splashes
As we’ve mentioned previously, the splash art team is engaged in a long-term effort to update our oldest base splashes. We’ve got a few more fresh updates for this patch. Yes, this is the same context we used in 4.15.
Akali
Renekton
Cassiopeia
Orianna
Summoner Spells
Flash
Featured Game Modes
Ascension
Ascension, our next Featured Game Mode, is coming shortly after the release of patch 4.16! More information soon – keep an eye out for all the details!
Match History
- The graphs below the scoreboard have been collectively labelled as the Match Overview tab.
- We’ve added a tab for Player Builds. This tab will retroactively populate for all matches played since the release of patch 4.14, displaying:
- Item Purchase Order (including item selling)
- Ability Order (including Kha’Zix evolutions)
- Runes
- Masteries
- The Match Data section has been moved into its own tab, labeled Statistics.
- The advantage graph in the Match Overview tab now shows point advantage instead of gold advantage for Dominion (as well as the upcoming Ascension featured game mode). This change will apply to matches played from 4.16 onward.
Bugfixes
- Fixed various bugs with the patcher and landing page update
- We’ve made a number of adjustments and fixes to the reskinned chat system based on your feedback:
- Private chat windows once again display online presence
- Group chat rosters now indicate online presence as well
- Increased the size of group chat windows
- Both private and group chat windows can be minimized by clicking the chat window header bar
- The friend list scroll bar is now easier to click and drag
- The Reconnect button should now always display for players who crash out of a game
- Fixed a bug where dragon was dealing more damage than intended
- Fixed an issue that caused enemy item purchases to sporadically never update on the scoreboard
- Fixed a bug where, for a given trap ability, the in-game model of some (not all) placed traps permanently disappeared for players who reconnected to a match
Upcoming Skins
The following skins will be released at various times during Patch 4.16: