Meta na mobilność? Też bądź mobilny! Sprawdź mobilne How2Win

Nowa meta – omówienie patcha 4.10

Link do części drugiej
Witajcie drodzy czytelnicy – postanowiliśmy po raz kolejny przybliżyć Wam zmiany w League of Legends, jaki zaszły pod wpływem ostatniego patcha. Dajcie nam znać czy nowa forma dyskusji pomiędzy członkami redakcji jest dla Was lepsza od poprzedniej.
Link do listy zmian patcha 4.10

Nidalee

nidalee Gord0n

Nida AD wraca i będzie mordować na sporą skalę. Zmiany są ciekawe, chociaż moim zdaniem nieco zbyt wzmocniono W w postaci pumy, szczególnie z nałożoną pasywką. Chociaż nigdy nie wiadomo, przekonam się o tym gdy nią zagram.

RaFeL

Bądźmy szczerzy – Nidalee przed tymi zmianami była postacią, która mogła w pojedynkę wygrać mecz, dwie, trzy dzidy trafione z rzędu potrafiły skutecznie ostudzić zapędy przeciwnika i zapewnić zniszczenie wieży lub zabezpieczenie smoka. Teraz nieco potencjału przeniesiono z ludzkiej postaci do formy pumy. Gra łowczynią stanie się przez to nieco mniej bezpieczna, wreszcie trzeba będzie podjąć jakieś ryzyko, by w pełni wykorzystać jej potencjał, ale może się okazać, że Nidalee wróci po tych zmianach jeszcze mocniejsza. Bardzo podobają mi się też zmiany w mechanice postaci kota, którego wreszcie będzie się dało poskromić. Także możliwość zamiany w pumę od pierwszego poziomu jest sporym wzmocnieniem (większość przeciwników na linii starało się przepuszować Nidalee, bo ta miała przed 6 poziomiem utrudnione farmienie).

Saref

Interesujące zmiany u Nidalee. Pomimo iż w late game jej dzida wciąż będzie zadawała sporą ilość damage’u to jednak będzie ciężej nią trafić z powodu zmniejszenia jej szerokości  i poprawienia widoczności. Forma pumy od pierwszego lvlu znacznie pomoże jej na topie, gdzie przed 6 lvlem była bardzo łatwa do zgankowania oraz również znacznie zwiększy jej kill potential na pierwszych levelach na obu liniach. Mechanika Hunta jest dobrze przemyślana i w końcu Nidalee będzie championem, jakim miała być w założeniu. Martwi mnie trochę jej W, bo zarówno w ludzkiej jak i ‘kociej’ formie jest strasznie mocne. AP Nidalee w late game jednym trapem będzie zabierała ok. 25-30% hp co może być niesamowicie irytujące a sam zasięg Pounce’a jest w moim mniemaniu trochę za duży. Jednak by dokładniej to zbadać muszę zobaczyć jak to wygląda w praniu. Podsumowując, Nidalee wciąż będzie grywalna, ale jej popularność w na LCSach raczej spadnie. Jej nowy gameplay wymaga wskakiwania wprost na przeciwnika a grając przeciwko dobrze zorganizowanej drużynie jest to bardzo ryzykowne.

Skarner

skarner Gord0n

Riot dał trochę nadziei dla stawonoga, jednak nie sądzę by pozwoliło mu to wrócić do łask graczy. Z drugiej strony jednak te skrócone cooldowny fajnie się prezentują.

RaFeL

Liczby prezentują się dosyć dziwnie dla starożytnego mieszkańca Runeterry. Z jednej strony bardzo podoba mi się potężna, nowa pasywka i zmniejszone cooldowny, ale z drugiej bardzo osłabiono obrażenia z q i usunięto starą pasywkę, która doskonale pasowała do tej postaci. Wydaje się, że być może zmiany poszły w złym kierunku, ale z drugiej strony nie mogę się doczekać, żeby zobaczyć odnowionego robala.

Saref

Krótko mówiąc – mniejszy damage i większe utlity. Skarner dostaje nową bardzo mocną pasywkę tracąc przy tym sporo damage’u. Myślę, że pomoże mu to w gankach na trzecim lvlu i sprawi, że skorpion będzie częściej budowany pod tanka. W przeciwieństwie do RaFela myślę, że zmiany wyjdą mu na plus i po tragicznym reworku Skarner wraca na właściwą drogę.

RaFeL

Ja nie jestem przeciwko tym zmianom w Skarnerze, po prostu ciężko mi się jednoznacznie do nich ustosunkować. Obawiam się jedynie, że przez te zabiegi stawonóg może stracić swoją tożsamość. Jednak równie dobrze zmiany mogą mu wyjść na dobre (w sumie ciężko by było jeszcze bardziej zgnoić tą postać…). Przekonamy się wkrótce!

Galio

galio RaFeL

Małe zmiany, które znaczą dużo dla gargulca. Dostanie on dodatkową odporność magiczną i, przy okazji (biorąc pod uwagę pasywkę) kilka darmowych punktów mocy umiejętności. Może to wzmocnić pozycję Galia jako anty-maga, jednak jego mechanika nadal jest przestarzała…

Saref

Drobny buff, który patrząc na nerf Athene’s może mieć troszkę większe znaczenie, ale nadal nie pomoże to gargulcowi zaistnieć w mecie.

Gord0n

Lubię Galio, ale bądźmy szczerzy – bez konkretnego buffa albo reworku (osobiście obstaję za drugą opcją) raczej nie zaistnieje zarówno na soloQ jak i na scenie profesjonalnej.

Gragas

gragas RaFeL

Bardzo niewielki buff dla grubasa, który jednak może pomóc mu w powrocie na scenę w postaci toplanera lub supporta.

 

LeBlanc

leblanc Lupusisko

Wreszcie został usunięty ten jakże irytujący silence, który tylko zwiększał snowball LeBlenk. Pomimo, że na SoloQ LeBlanc nie ma aż tak wysokich statystyk to granie przeciwko tak dobrze snowballującej postaci bywa niemiłym doświadczeniem. Obecność na LCSach tylko pokazywała, że jest to mocny champion o sporych możliwościach. Nerf LeBlanc to krok w dobrym kierunku.

RaFeL

Nareszcie! Jest to krok w dobrym kierunku, osobiście nie lubię LeBlanc, ale zachowanie jej nieznośnych obrażeń było konieczne – to właśnie charakteryzuje tę postać. Teraz będzie jednak szansa, by zareagować na poczynania oszustki i ograć ją, zarówno na linii, jak i w późniejszej fazie gry. Wydaje mi się, że jest to doskonała decyzja Riotu.

Saref

Bardzo duży nerf dla LeBlanc. Ta zmiana znacznie zmniejszy jej możliwość zburstowania przeciwnika jako, że ten będzie mógł w końcu na jej atak odpowiedzieć.Jednak było zmiana wymagana, bo jak dotąd na spell kit LB było bardzo mało odpowiedzi. Wciąż nadzieją dla niej jest fakt, że damage pozostaje bez zmian, ale zabranie silence’a może drastycznie wpłynąć na jej użyteczność.



Lucian

lucian Lupusisko

Meeeeh – znowu nerf jakiegoś AD Carry? Który raz to już widzimy?

RaFeL

Myślę, że ten nerf nie jest zbyt znaczący, nieznacznie osłabi potencjału burstu Lucka w środkowej i późnej fazie gry oraz uniemożliwi mu dobijanie przeciwników z większej odległości, a nie zabierze mu jego tożsamości. Myślę, że Lucian zachowa swoją pozycję doskonałego ADC pasującego do każdego zestawienia.

Saref

Praktycznie nic nie wnoszący nerf. Myślę, że jeśli już zabierać się za Luciana to lepiej przyjrzeć się jego Q.

Gord0n

Troszkę przypomina mi się nerf dla W Eza, moim zdaniem nie tędy droga. Myślę, że wystarczyłoby nieco obliżyć bazowy dmg z Q i W i byłoby ok, przeliczników nie ruszać.

Pantheon

pantheon RaFeL

Naprawienie błędu trzeba sklasyfikować jako mały nerf dla piekarza. Nie zmienia to jednak wiele w postrzeganiu tej postaci.

Saref

Według mnie Riot nie powinien blokować Pantheonowi możliwości przeprowadzenia takiego zagrania. Zawsze to wprowadza jakieś urozmaicenie w jego dosyć nudnawym gameplay’u.

Sivir

sivir Lupusisko

Drobny buff regeneracji many na Sivirce to coś co tygryski lubią najbardziej. Podoba mi się sam sposób buffnięcia Sivir – w istocie nie potrzebowała dodatkowych możliwości ofensywnych/defensywnych, ale nieco utility. Gra Sivir stanie się przyjemniejsza szczególnie dla graczy na niższych poziomach rozgrywek, gdzie często spamuje się skillami. Broń boże nie mówię, że buffu nie odczują zwykli gracze, jednakże oni lepiej zarządzają maną i rzadziej wypruwają się z niej podczas fazy linii.

Gord0n

Buff raczej drobny, ale moim zdaniem wystarczy. Sivir mimo wszystko dalej jest silną postacią, a teraz jej early zyska nieco na mocy. Podoba mi się.

Tristana

tristana Gord0n

Kolejny buff dla Tryśki, która już teraz wydaje mi się być ukrytym opekiem. Nie zrozumcie mnie źle, może jej buffy nie są potwornie mocne, ale nastała era champów opartych na atack speedzie, więc i Tristana, która dodatkowo skorzysta z buffu obrażeń do autoataku botrka (co prawda inne nerfy mogłyby boleć, ale przy jej zasięgu i escape mało ją to obchodzi). Czekam aż ten wybuchowy kurdupel pojawi się na LCS i urozmaici nieco champion pool dla AD carry.

Lupusisko

Widzisz Gord0nie – Tristana jest zbalansowana wokół swojego tristanaq Q. Co za tym idzie musi mieć stosunkowo niski bazowy attack speed, aby nie była maksymalnie przesadzona w late game. Uważam, że inni AD Carry są w stanie bardziej zyskać na buffach AS (np. Kog’Maw czy Vayne). Dobrze, że Tristana jest buffowana i idealnie, że jej umiejętności są coraz bardziej konsystentne (pamiętacie jej dawne “skoki”?).

Gord0n

Niezbyt pamiętam stare skoki, chociaż zaczynałem w 1 sezonie. Pamięć już nie ta, niestety. A co do samej Tryśki to oczywista rzecz, poza tym otrzymała pewien czas temu buff dla Q, które teraz jest darmowe i myślę, że już niedługo wkroczy na profesjonalną scenę. Doublelift by się ucieszył.

Twitch

twitch Lupusisko

Nie podoba mi się nerf Twitcha. Owszem – wykorzystywano go namiętnie ostatnimi czasy, ale nie podoba mi się kierunek nerfienia każdego AD Carry, który tylko nieco wystaje ponad pozostałych. Dużo lepiej byłoby doprowadzić do sytuacji, w której możliwy jest wybór wielu równorzędnych AD Carry. Gry stałyby się dużo ciekawsze gdybyśmy do dyspozycji dostali większość AD Carry, a każda z rozgrywek byłaby innym match-upem. Obecnie oglądając LCSy mam szczerze dość zarówno Twitcha, jak i Luciana.

Gord0n

Popieram, czekam na pojawienie się znowu Tristany, która mogłaby zaistnieć dzięki buffom i zmianow itemach, tak samo liczę na powrót Cait, która jest nieco niedoceniana, a wciąż ma kopa i oczywiście Gravesa, którym wciąż grają rzadko, ale mam nadzieję że w końcu się przebije i nie będzie grany w 1-2 meczach na tydzień.

RaFeL

Bardzo podobają mi się te zmiany. Pasywka była po prostu zbyt mocna, a możliwość natychmiastowego zniknięcia w każdej sytuacji – niebywale irytująca dla przeciwników. Dzięki tym drobnym zmianom Twitch nadal jest mocny, ale trzeba będzie nim grać nieco ostrożniej.

Saref

Myślę, że Riot chciał zbalansować early game szczura. Twitch obecnie wcale nie ma najgorszego early  a jeśli dodamy do tego niesamowity late game to sprawia, że jest on niesamowicie mocnym pickiem. Nerf pasywki osłabi jego możliwość trade’u na wczesnych levelach a zmiany w Q nie pozwolą już mu tak bezczelnie unikać ganków jak wcześniej.

Lupusisko

Ale, ale – Panowie – po co nerfić early Twitcha, który nie jest jakimś wybitnym championem pod tym względem (biorąc pod uwagę całą pulę postaci, a nie picki na bota)? Pasywka nie jest aż taka mocna, a jeśli tak dalej pójdzie Twitch wkrótce pójdzie w kierunku Dravena -zniknie jego znak rozpoznawalny.

Gord0n

Twitch śmierdzi teraz również w przenośni (a przynajmniej jego early i Q).

Jeśli zauważyłeś literówkę/błąd we wpisie - prosimy o zgłoszenie tego poprzez specjalny formularz kontaktowy - dzięki automatycznemu systemowi powiadomień będziemy mogli błyskawicznie usunąć błąd.