Meta na mobilność? Też bądź mobilny! Sprawdź mobilne How2Win

Ogromne zmiany w League of Legends

Wczorajsza aktualizacja na serwerze testowym PBE była bardzo duża, więc post opisujący zmiany w wyglądzie Singeda i Udyra nie był wystarczający by opisać wszystkie nowości. Nie przedłużając więc przejdźmy do zawartości ostatniego patcha.

W plikach clienta pojawiły się pliki przedstawiające nagrody za sezon 2014, a chodzi mianowicie o Ikony Przywoływacza i obramówki (skin także będący nagrodą za ten sezon pojawił się w poprzedniej aktualizacji).

Ikony przyznawane za soloq:

Brąz,                   Srebro,                 Złoto,                Platyna,              Diament,
Master,               Challenger          Top 50              Top 10

Ikony przyznawane za rankedy teamowe 3v3:

Brąz,                   Srebro,                 Złoto,                Platyna,              Diament,
Master,               Challenger          Top 50              Top 10

Ikony przyznawane za rankedy teamowe 5v5:

Brąz,                   Srebro,                 Złoto,                Platyna,              Diament,
Master,               Challenger          Top 50              Top 10
Obramówki  pojawiające się w czasie ładowania gier:
Oczywiście obramówki pojawią się także w profilu przywoływacza i będą prezentować się one następująco:
Challenger

Master Tier

Diament
 Platyna
Złoto
Srebro
Nowy patch to jednak przede wszystkim zapowiadane od jakiegoś czasu ogromne zmiany, które mają pojawić się na serwerach live podczas presezonu 2015. A więc przyjrzyjmy się teraz co w najbliższym czasie zmieni się w League of Legends.

Regeneracja w Fontannie

  • Fontanna będzie przywracała cztery razy mniej HP, a w zamian za to częstotliwość uleczenia została zwiększona czterokrotnie. – Zmiana ta ma na celu drobne usprawnienie sposobu w jaki Fontanna leczy championów.

Przyrost Statystyk na poziom

  • Postacie będą zaczynać grę ze zwiększonymi statystykami o dodatkowe 68% wartości przyrostu tychże statystyk.
  • Na każdym poziomie postacie będą zyskiwać od 72 do 128% wartości przyrostu statystyk (statystyki w końcowej fazie gry raczej się nie zmienią). – Te zmiany mają za zadanie przewagę jaką daje nam przewaga levelu we wczesnej fazie gry.

Zmiany w nagrodach

  • Ilość złota otrzymywana za zabójstwo nie będzie już zmniejszana przez pierwsze 4 minuty gry.
  • Przez pierwsze 210 sekund gry ilość złota za assystę będzie skalowana 25% – 50%. – Z powodu zmian w przyroście statystyk na poziom przewaga we wczesnej fazie gry stała się mało znacząca. By zmienić tę sytuacje Riot zdecydował się wprowadzić takie, a nie inne zmiany w nagrodach.

Death Timery

  • Death Timery będą się wydłużać o 2% za każde 30 sekund zaczynając od 35 minuty, zamiast o 2% za każde 60 sekund zaczynając od 25 minuty. – Death Timery zostały zmienione w taki sposób, aby przez dłuższy czas skalowały się one z levelem.

Wieże

  • Wieże nie będą już zyskiwać Armoru i Magic Resist wraz z upływem czasu (nadal będą one otrzymywać AD).
  • Wartość Armoru i Magic Resist wież zostanie ustawiona na 100.
  • Poszczególne wieże będą miały następującą ilość HP:
    • Outer: 2000 HP
    • Inner: 2000 HP
    • Inhibitor: 2500 HP
    • Nexus: 2000 HP
  • Inner Turrety będą miały specjalną umiejętność nazwaną “Shielding”, która sprawiać będzie że po 60 sekundach bez otrzymania obrażeń wieże te będą tworzyć tarcze (dopóki tarcza nie zostanie zniszczona, również pobliskie championy również będą chronione przez trochę słabszą tarcze).

  • Inhibitor Turrety otrzymają specjalną umiejętność noszącą nazwę  “Beam”, która działać będzie w taki sposób, że te wieże atakować będą swój cel przez cały czas zadając obrażenia do 4 razy na sekundę. Wartość zadawanych obrażeń będzie powoli rosła przez 6.5 sekundy ze 100% do 260%, dodatkowo w tym czasie wieże te będą ignorować coraz to większą ilość armoru (od 40% do 100%). Wejście na schody będzie najprawdopodobniej powodowało, że turret ten zmieni swój cel.
  • Ilość regenerowanego HP na 5 sekund przez zwykłe wieże zostanie zmniejszona z 15 do 5.

Miniony

  • Miniony nie będą już zyskiwać dodatkowego armora i magic resistów.
  • Miniony będą za to zwiększać ilość swojego maksymalnego HP w taki sposób aby ich wytrzymałość nie powinna zostać zmieniona. – Riot nie chce aby budowanie penetracji usprawniało nasze czyszczenie wave’ów.

Przewaga Bazy

  • Postacie przebywające w swojej własnej bazie będą zyskiwać bonus do resistów i prędkości poruszania się. – Dzięki temu broniąca się drużyna będzie zyskiwała drobną przewagę.

Inhibitory

  • Czas respawnu inhibitorów zostanie wydłużony z 240 do 300 sekund.

Blue Buff

  • Czas trwania blue buffa został zmniejszony z 150 do 120 sekund. – Dotychczasowy czas trwania tego buffa sprawiał problemy w momencie, w którym jedna drużyna posiadała oba blue buffy, gdyż wtedy mogła ona nieprzerwanie siege’ować. Riot nie chciał przy tym zmniejszać siły tegoż buffa stąd pomysł na skrócenie jego czasu trwania.

Red Buff

  • Czas trwania red buffa został zmniejszony z 150 do 120 sekund.
  • Buff ten będzie przywracał 1% maksymalnego HP co 5 sekund.
  • Wartość spowolnienia zostanie zmniejszona z  8-15% dla zasięgowych postaci i 8-24% dla meele, do 5-10% dla zasięgowych i 5-15% dla meele.
  • Ilość obrażeń zadawanych przez podpalenie została zmieniona z 10-44 na 5-56.
  • Podpalenie będzie zadawać także obrażenia wieżom. – Riot chce by red buff był cennym narzędziem do siege’owania, nagradzającym odpowiednią kontrolę mapy.

Still Waters - nowy powerup

  • Powerup ten będzie spawnował się co 3 minuty przy wejściu do rzeki z bota i topa, poczynając od 20 minuty.
  • Sam buff będzie dawał: +50 do prędkości poruszania się poza walką, a dodatkowo zamarcie w bezruchu na przynajmniej 0.5 sekundy zwiększy naszą wizję o 25% i nada nam możliwość patrzenia przez ściany. – Ten powerup powinien zmotywować drużyny do odwiedzania tych części map także w późniejszych fazach gry. Dodatkowo może być on cenną pomocą podczas split pushowania.

Tyle widzimy posiadając tego buffa,

a tyle bez niego.

Eliksiry

  • Oba dotychczasowe eliksiry zostaną usunięte.
  • Wprowadzone zostanie ograniczenie pozwalające nam na używanie tylko jednego eliksiru na raz.
  • Eliksiry będzie można kupować dopiero po osiągnięciu 9 poziomu.
  • Cena eliksirów zostanie zwiększona do 400.
  • Dodane zostaną nowe eliksiry:
    • Elixir of Ruin: Zażycie go zwiększy nam tymczasowo ilość HP, procentowo ilość zadawanych obrażeń wieżom, a dodatkowo pobliskie miniony otrzymają procentowy bonus do obrażeń zadawanych wieżom i + 90% Movement Speedu (maksymalnie będą mogły osiągnąć prędkość równą 500).
    • Elixir of Iron: Ten eliksir zwiększa twój rozmiar i daje tenacity i odporność na slow resistance. Dodatkowo w twoja postać będzie zostawiała za sobą ślad przyspieszający sojuszników o 10%.
    • Elixir of Sorcery: Dzięki temu eliksirowi zyskamy tymczasowo AP, regenerację many na 5 sekund, a podczas ranienia przeciwników/wież zadamy dodatkowy true damage.
    • Elixir of Wrath: Grants Ten eliksir zwiększa ilość naszego AD  i daje nam 10% physical vampu, a każde zabójstwo/asysta wydłużą czas jego trwania o 30 sekund. – Nowe eliksiry powinny mieć w sobie znacznie więcej mocy, zwłaszcza w późnej fazie gry.

Buff Barona Nashora

  • Bonusowe HP i Regeneracja zostaną usunięte.
  • Buff ten ulepszy naszego recalla zmniejszając czas jego trwania do 4 sekund, dodatkowo uleczając nas i dając 8-sekundowy bonus do prędkości poruszania się już po powrocie do bazy.
  • Baron Buff będzie wzmacniał pobliskie miniony dając im +90% Movement Speedu i dodatkowo nakładając specjalne bonusy na  każdy typ miniona:
    • Melee Miniony: Otrzymują 80% redukcji obrażeń prawie każdego typu.
    • Ranged Miniony: Ich obrażenia zostają zwiększone, a ich zasięg lekko się wydłuża.
    • Siege Miniony: Ich zasięg jest znacznie zwiększany (z tym buffem posiadają one większy zasięg od wież), atakują one dwa razy wolniej, ale za to ich ataki stają się AoE i zadają czterokrotnie większe obrażenia wieżom.
    • Super MinionyW pobliżu przeciwnika otrzymują +75% MS i + 25% AS.
 

Dragon

  • Każdorazowe zabicia smoka będzie teraz dawało stacki “Dragonslayera”, który będzie dawał na stałe tym lepsze bonusy całej twojej drużynie im więcej stacków zebraliście:
    • 1 Stack: Regeneracja zostaje zwiększona
    • 2 Stacki: Ilość AP/AD zostaje zwiększona
    • 3 Stacki: Otrzymujemy bonus do prędkości poruszania się
    • 4 Stacki: Maksymalna wartość naszego HP zostaje zwiększona
    • 5 Stacków: Wszystkie poprzednie bonusy są potrajane
  • W zamian za to zabicie smoka będzie dawało o połowę mniej doświadczenia i w ogóle nie będzie dawało złota.
  • Smok będzie przyjmował o 7% mniej obrażeń i będzie zadawał jednostkom 20% więcej obrażeń za każdego smoka, którego zabiła dana drużyna.
Skoro przedstawiliśmy już ogólne zmiany jakie zajdą w League of Legends, to zabierzmy się teraz za zmiany jakie zostały zapowiedziane w przedmiotach:

Enchantment: Captain's

  • Ulepszenie to nie będzie już zwiększało prędkości poruszania się minionów – I tak prawie nikt nie używał tego ulepszenia dla tej konkretnej cechy.

Armor i Magic Resist

  • Wszystkie przedmioty dające Armor/Magic Resist będą składane z Cloth Armora/Null Magic Mantle
  • Wszelkie przepisy, ceny, statystyki zostaną dostosowane do tej zmiany. – Dzięki temu nie będziemy już musieli wybierać pomiędzy itemami składanymi z Chain Vesta/Negatron Cloaka, a przedmiotami budowanymi z Cloth Armora/Null Magic Mantle

Regeneracja HP i Many

  • Wszystkie przedmioty zapewniające regenerację Many/HP będą także dawać procentową regenerację bazowej Many/HP.

Warmog's Armor

  • Ilość HP zostanie zmniejszona z 1000 do 800.
  • Ilość regenerowanego HP po za walką będzie potrajana.
  • Koszt zostanie nieznacznie zredukowany

Ohmwrecker

  • Przedmiot ten będzie budowany z Raptor Cloaka + Kindlegema.
  • Aktyw będzie zwiększał ilość zadawanych obrażeń przez sojuszniczą wieżę o 100% lub wyłączał ataki przeciwnej wieży.
  • Statystyki zostaną dopasowane do nowej receptury.


Atma's Impaler

  • Przedmiot ten zostanie usunięty z gry.

Mejai's Soulstealer/Sword of the Occult

  • Przedmioty te będą otrzymywać 5 stacków po pierwszym zakupie.
  • Ginąć tracić będziemy połowę stacków zamiast jednej trzeciej.

Warmog's Armor

Crystalline Bracer - Nowy Przedmiot

  • Będzie się go budować z Rejuvenation Beada i Ruby Crystala.
  • Przedmiot ten będzie dawał nam HP i regenerację życia.

Righteous Glory - Nowy Przedmiot

  • Będzie się go budować z Catalysta i Crystalline Bracera.
  • Będzie nam on dawał HP, Manę i Regnereację
  • Przedmiot ten będzie posiadał aktywa, który da nam i pobliskim sojusznikom 60% bonus do MS na 2 sekundy, jeśli będziemy poruszać się w stronę przeciwnika. Kiedy boost przestanie działać wyemitowana zostanie fala uderzeniowa spowalniająca wrogów o 80% na sekundę.

Raptor's Cloak - Nowy Przedmiot

  • Będzie się go budować z 2 x Rejuvenation Bead i Cloth Armora
  • Przedmiot ten będzie zwiększał naszą prędkość poruszania się gdy będziemy blisko wież lub Zzrot Gates – To drugie określenie odnosi się do innego nowego itemu, który nie został jeszcze wprowadzony na PBE. Będzie on pozwalał na przywołanie przez portal potworów, które będą atakować miniony/wieże znajdujących się na danej linii.
W nowym patchu bardzo dużo zmieniło się także w jungli więc teraz przejdźmy do zmian z tym właśnie związanych.
  • Poziom trudności jungli został zwiększony.
  • Wartość nagród za junglowanie również została zwiększona.
  • Blue Buff i Red Buff będą spawnować się w 2:30 minucie.

Scuttle crab - nowy camp

  • Potwór ten będzie spawnował się w górnej i dolnej rzece, a jego zadaniem będzie patrolowanie jej.
  • Nie będzie on wrogo nastawiony – będzie starał się uciec od championów.
  • Będzie on po śmierci zostawiał świetlisty krąg , który zwiększy prędkość poruszania się sojusznikom, które go przekroczą nie będąc w combacie, a także poprawi on ich wizję.

Smite

  • Bazowy cooldown został zwiększony do 60 sekund.
  • Dodano wskaźnik na ikonie pokazujący ilość zadawanych obrażeń.
  • Użycie Smite’a na poszczególnych campach będzie zapewniać pewne bonusy:                                                                                                                                                           Brambleback (Elder Lizard) – Użycie Smite’a przywróci nam sporą ilość HP.
    Blue Guardian (Ancient Golem) – Użycie Smite’a przywróci nam sporą ilość Many.
    Krugs (Ancient Golem) – Użycie Smite’a doda do naszych ataków efekt “Execute Damage”.
    Gromp (Large Wraith) – Użycie Smite’a zapewni nam specjalną zbroję, która będzie zatruwać każdego kto ans zaatakuje.
    Raptors (Wraith Camp) – Użycie Smite’a zapewni nam buffa, który na krótki czas da nam true sighta gdy następny raz zostaniemy wykryci przez wrogiego warda.
    Murkwolf (Wolf Camp) – Użycie Smite’a przywoła widmowego wilka, który będzie patrolował okolicę i powiadomi nas kiedy przeciwnik zapuści się w te rejony.

Przedmioty przeznaczone na junglę

  • Wszystkie dotychczasowe przedmioty zostaną usunięte.
  • Dodane zostaną nowe przedmioty:

Hunter's Machete

  • Przedmiot ten będzie zapewniał bonusowe 30 magicznych obrażeń przy każdym uderzeniu, które będą zadawane przez 2 sekundy. Dodatkowo podczas walki z potworami ten item będzie nam regenerował 8 HP i 2 Many na sekundę.
  • Będziemy mogli kupić Hunter’s Machete tylko jeśli będziemy posiadać Smite’a

Hunter’s Machete będziemy mogli ulepszyć na 4 różne sposoby, a każdy z nich w inny sposób wzmocni Smite’a:

Stalker's Blade

  • Po zabiciu trzech potworów będziemy mogli użyć Smite’a na przeciwnym championie zadając mu małą ilość true damage’a i spowalniając go o 50% na 2 sekundy

Poacher's Knife

  • Przedmiot ten zredukuje nam cooldown Smite’a, który dodatkowo będzie redukowany przy zabijaniu dużych potworów z jungli, a dodatkowo użycie Smite’a na potworach z jungli przeciwnika zapewni nam dodatkowe złoto.

Skirmisher's Saber

  • Ten przedmiot pozwoli nam na użycie Smite’a na przeciwnym championie, co nie zada mu wprawdzie obrażeń, ale odkryje go na długi czas i sprawi że nasze ataki w ten cel będą zadawały bonusowy true damage.

Ranger's Trailblazer

  • Po zakupie tego itemu Smite’a będzie zadawał dodatkowoe 50% splash damage’u pobliskim stworom stunując je przy okazji na 1.5 sekundy.

Mimo tego iż te przedmioty są już ulepszeniami to będziemy mogli jeszcze wybrać sobie jeden enchant:

Enchantment: Warrior

  • Daje AD i Life Steal.

Enchantment: Magus

  • Daje AP i CDR.

Enchantment: Juggernaut

  • Daje HP, CDR i Movement Speed.

Enchantment: Slayer

  • Daje AS, CDR i stackujący się buff do Attack Speedu.

W nowej aktualizacji kilka postaci otrzymało także pewne zmiany w balansie, a więc o to i one:

Janna

Zephyr (W) jannaw
  • Czas odnowienia został zwiększony z 12/11/10/9/8 do 12 sekund.

Singed

Mega Adhesive (W) singedw
  • Jeśli Singed przerzuci wroga po za strefę, to stworzona zostanie druga strefa w miejscu w którym wyląduje przeciwnik.
  • Jeśli Singed przerzucając wrzuci wroga w strefę, to ten zostanie zesnarowany na 1 sekundę.

Zilean

Heightened Learning (Pasyw) zileanp
  • Umiejętność ta nie będzie już zwiększać ilości zdobywanego doświadczenia u sojuszników Zileana.
  • Zilean będzie zdobywać dodatkowe 10% expa (zamiast 8%).
  • Po osiągnięcu 6/11/16 poziomu umiejętność ta będzie także zwiększać ilość AP Zileana.
Jeśli zauważyłeś literówkę/błąd we wpisie - prosimy o zgłoszenie tego poprzez specjalny formularz kontaktowy - dzięki automatycznemu systemowi powiadomień będziemy mogli błyskawicznie usunąć błąd.