Meta na mobilność? Też bądź mobilny! Sprawdź mobilne How2Win

Oficjalne zmiany patcha 9.9

Cześć wszystkim. Witajcie w największym patchu tego roku (jak dotąd).

Ogromne zmiany przejdą Aatrox i Tahm Kench, czyli bohaterowie, którzy polegali na specyficznych częściach swoich zestawów umiejętności, by dominować na niektórych poziomach rozgrywki, ale które sprawiały, że cierpieli na innych. Pod lupę bierzemy również Sorakę i zmieniamy ją tak, żeby wróciła do bycia wspierającą pomagającą sojusznikom, którą zresztą miała być. Garść bohaterów otrzyma aktualizacje efektów wizualnych, dzięki czemu będą wydawali się nowocześniejsi i nie będą odstawać od nowszych bohaterów pod względem graficznym.

Wprowadzamy też poprawki do szeregu run, ponieważ chcemy, żeby były one równie użyteczne, jak inne runy. Naszym celem jest również zwiększenie różnorodności w zakresie ścieżek run.

Przygotujcie się na jeden z najdłuższych tekstów, jaki przeczytacie w tym tygodniu.

Paul „Aether” Perscheid Hanna „shio shoujo” Woo

Patch w skrócie


Bohaterowie

Aatrox

Atak umiejętności biernej teraz również leczy Aatroxa, a Zmasakrowanie zostało usunięte. Zmodyfikowany czas odnowienia Q i zwiększone obrażenia. Wyrównane spowolnienie W i wydłużony czas odnowienia. Zmodyfikowana zasada aktywacji leczenia E. Wskrzeszenie nie jest już podstawowym efektem R. Udziały w zabójstwach teraz przedłużają R i umożliwiają wskrzeszenie. Zmodyfikowana prędkość ruchu, zwiększone leczenie. MNÓSTWO modyfikacji. Po prostu przeczytajcie całą listę zmian.

Nawet nie wiemy, od czego zacząć. Od kiedy przerobiliśmy Aatroxa, stał się on szturmującym, masakrującym wrogów bohaterem, który zawsze może skorzystać z koła ratunkowego w postaci gwarantowanego wskrzeszenia. Zamiast bawić się wartościami tak, aby osłabić jego wskrzeszenie, przeprowadzamy generalne zmiany w jego mechanikach, żeby wyrównać cenioną przez profesjonalistów niezawodność naszego Darkina i pasującą do jego tożsamości moc. Najważniejszą informacją dla was jest to, że Aatrox nie może już tak bardzo polegać na wskrzeszeniu, ale dzięki temu jesteśmy w stanie dać mu parę wzmocnień (stanowiących w tym przypadku większość zmian).

Ogólnie ten patch popchnie Aatroxa w stronę roli osiłka i niezmordowanego wojownika, a na liście jego mocnych stron znajdzie się więcej niż jedno pójście na całość, co podkreśli jego motyw wysysającej życie maszyny zagłady.

Podstawowe statystyki

REGNERACJA ZDROWIA 8 pkt. 3 pkt.

Umiejętność bierna — Styl Siewcy Śmierci

usuniętoZMASAKROWANIE Aatrox nie zmniejsza już leczenia ani tarcz bohaterów.
nowośćDAWAĆ LECZENIE Aatrox leczy się o wartość zadanych dodatkowych obrażeń fizycznych.
DODATKOWE OBRAŻENIA 8-16% (na poziomach 1-18) maksymalnego zdrowia celu 5-10% (na poziomach 1-18) maksymalnego zdrowia celu
CZAS ODNOWIENIA 25 sek. 15 sek.
SKRACANIE CZASU ODNOWIENIA 2 sek. za każdą rzuconą umiejętność i za każdego bohatera trafionego krawędzią Ostrza Darkinów 2 sek. za każde trafienie wrogiego bohatera i dużego potwora atakiem lub umiejętnością oraz za każdego bohatera trafionego krawędzią Ostrza Darkinów
MAKSYMALNE OBRAŻENIA ZADAWANE POTWOROM 400 pkt. 100 pkt.
IDEOLO Zmieniono animację ataku, żeby lepiej pasowała do podstawowych ataków Aatroxa.

Q — Ostrze Darkinów

ROZPOCZĘCIE ODLICZANIA CZASU ODNOWIENIA Po pierwszym użyciu Po rzuceniu trzeciego Q albo po upłynięciu czasu na rzucenie Q
CZAS ODNOWIENIA 16/15/14/13/12 sek. 14/12/10/8/6 sek.
OBRAŻENIA 10/25/40/55/70 pkt. 10/30/50/70/90 pkt.

W — Piekielne Łańcuchy

SPOWOLNIENIE 15/20/25/30/35% 25% na wszystkich poziomach
CZAS ODNOWIENIA 18/17/16/15/14 sek. 26/23/20/17/14 sek.

E — Doskok Umbry

usuniętoOBRAŻENIA OD ATAKU Nie daje już 15/25/35/45/55 pkt. obrażeń od ataku na 1,5 sek.
AKTYWACJA LECZENIA Leczenie aktywują obrażenia fizyczne zadawane bohaterom Leczenie aktywują dowolne, nierozłożone w czasie obrażenia zadawane bohaterom (procent leczenia bez zmian)

R — Zagłada Świata

usuniętoWSKRZESZENIE ZA FRIKO Gdy Aatrox otrzyma śmiertelne obrażenia podczas Zagłady Świata, nie będzie już wskrzeszał się przez 3,25 sek., chyba że…
nowośćJEST RESECIK Udziały w zabójstwach przedłużają Zagładę Świata o 5 sek., odświeżają premię do prędkości ruchu i pozwalają Aatroxowi wskrzesić się, jeśli otrzyma śmiertelne obrażenia podczas Zagłady Świata.
usuniętoAMNEZJA Wskrzeszenie nie usuwa już tymczasowych wzmocnień Aatroxa (np. ładunków Zdobywcy)
PRĘDKOŚĆ RUCHU 120/180/240 jedn. prędkości ruchu na 1 sek. po rzuceniu Zagłady Świata i poza walką podczas Zagłady Świata 60/80/100% prędkości ruchu zanikającej w czasie trwania Zagłady Świata
nowośćSTRACH SIĘ BAĆ Aatrox nie przestrasza już pobliskich sojusznicznych stworów po rzuceniu Zagłady Świata.
nowośćNIEŚMIERTELNY Leczenie Aatroxa zwiększa się o 40/55/70% podczas Zagłady Świata.
ROZPOCZĘCIE ODLICZANIA CZASU ODNOWIENIA Po zakończeniu Zagłady Świata Po rzuceniu Zagłady Świata
CZAS ODNOWIENIA 160/140/120 sek. 140/120/100 sek.
CZAS RZUCENIA 0,5 sek. 0,25 sek.
SPOWOLNIENIE PODCZAS WSKRZESZANIA 25% 99%
ULECZENIE PODCZAS WSKRZESZANIA 10-50% maksymalnego zdrowia Aatroxa (zależnie od Studni Krwi) 30% maksymalnego zdrowia Aatroxa

Blitzcrank

Zmodyfikowano tarczę umiejętności biernej. Zmieniono efekt bierny R tak, żeby oznaczał cele przy atakach podstawowych i zadawał więcej obrażeń po pewnym czasie. Zaktualizowano efekty wizualne podstawowej i niektórych innych skórek.

Blitzcrank może i słynie z łapania i szybkiego zabijania, ale tak naprawdę to jedyna sztuczka, jaką ma w swoim wyimaginowanym rękawie. Unowocześniamy jego interakcje z bohaterami i dajemy mu więcej rzeczy do robienia, gdy jego chwytak będzie się odnawiać.

Aktualizacje efektów wizualnych

ATAK PODSTAWOWY Nowe efekty trafienia.
ZARDZEWIAŁY BLITZCRANK Bardziej zardzewiały.
BLITZCRANK Z PILTOVER CUSTOMS Poprawiono efekty W i zmieniono ich kolor.
IBLITZCRANK Poprawiono Q i dodano plecaki odrzutowe do biegu podczas używania W.
BOJOWY BOSS BLITZCRANK Dodano nutę czerwieni do R.
NIEGODZIWY LANSJER BLITZCRANK Zmniejszono szum wizualny R.
SZLACHETNY LANSJER BLITZCRANK Zmniejszono szum wizualny R.

Umiejętność bierna — Bariera Many

TARCZA 50% aktualnej many Blitzcranka 30% maksymalnej many Blitzcranka
EFEKTY WIZUALNE Poprawiono efekt tarczy

Q — Rakietowy Chwyt

EFEKTY WIZUALNE Zaktualizowano Q, żeby pokazać rzeczywistą szerokość i faktyczny zasięg haka, które będą teraz spójniejsze z obszarem trafienia, dodano też mały efekt rzucenia.

W — Zwiększone Obroty

EFEKTY WIZUALNE Więcej wyładowań.

E — Pięść Mocy

EFEKTY WIZUALNE Bardziej kopie prądem, dodano też efekt podbródkowego przy trafieniu.

R — Pole Statyczne

usuniętoBIERNY EFEKT Blitzcrank nie strzela już losowo błyskawicami za 100/200/300 (+0,2 pkt. mocy umiejętności) pkt. obrażeń.
nowośćBIERNY EFEKT Gdy superumiejętność Blitzcranka się odnawia, oznacza on cele trafione jego atakami podstawowymi. Oznaczeni wrogowie otrzymują 50/100/150 (+0,3 pkt. mocy umiejętności) pkt. obrażeń po 1 sek.
EFEKTY WIZUALNE Zaktualizowano efekty wizualne, żeby pokazywały rzeczywisty zasięg R i poprawiono prąd na ciele Blitzcranka.

Rakan

Zwiększone podstawowe zdrowie, pancerz, odporność na magię i przyrost odporności na magię. Zmniejszone podstawowe obrażenia od ataku. Zwiększona prędkość doskoku W. Zmodyfikowano czas rzucenia superumiejętności, żeby uniemożliwić użycie W albo Błysku w jego trakcie.

Kombinacja R + W Rakana zabiera zbyt dużą część budżetu mocy przeznaczonego na jego cały zestaw umiejętności. Szalone latanie w tę i we w tę Uwodziciela sprawia, że jest wyjątkowy i że fajnie się nim gra, dlatego odrobinę ograniczamy Lotność, żebyśmy mogli trochę go wzmocnić.

Podstawowe statystyki

ZDROWIE 480 pkt. 540 pkt.
PANCERZ 29 pkt. 32 pkt.
OBRAŻENIA OD ATAKU 70 pkt. 62 pkt.
ODPORNOŚĆ NA MAGIĘ 30 pkt. 32,1 pkt.
PRZYROST ODPORNOŚCI NA MAGIĘ 0,5 pkt. 1,25 pkt.

W — Wielkie Wejście

SZYBKOŚĆ DOSKOKU 1500 jedn. 1700 jedn.

R — Lotność

NAJPIERW MUSZĘ SIĘ ROZCIĄGNĄĆ Rakan nie może już użyć Wielkiego Wejścia ani Błysku przez pierwsze 0,5 sek. Lotności.

Soraka

Zmodyfikowano czas odnowienia i przyspieszenie Q, zwiększono wzmocnione samoleczenie i leczenie sojusznika, zmniejszono obrażenia. Krótszy czas odnowienia E, koszt teraz się skaluje, zmniejszone obrażenia na wyższych poziomach.

Jeśli Soraka ma być tyranem w alei dla swoich wrogów, powinno to dziać się na zasadzie leczenia i wspierania sojusznika, żeby pozwolić mu przerobić wrogi duet na miazgę, a nie na zasadzie własnoręcznego nękania przeciwników za pomocą obrażeń, na które nie można nic poradzić. Choć podoba nam się, że Soraka oferuje trochę obrażeń w alei, nie jesteśmy szczególnie zadowoleni z faktu, że maksymalizowanie E jako pierwszego nie może zostać rozsądnie skontrowane przez wrogów.

Korzystamy z tej okazji, żeby uczynić jej kombinację Q + W bardziej odczuwalną dla jej prowadzącego, aby gracze rozważyli granie nią bardziej jako wspierającą, a nie tylko jako agresywną miotaczką bananów.

Q — Deszcz Gwiazd

CZAS ODNOWIENIA 5 sek. na wszystkich poziomach 8/7/6/5/4 sek.
SAMOLECZENIE ODMŁODZENIEM 56/64/72/80/88 (+0,4 pkt. mocy umiejętności) pkt. przez 4 sek. 60/80/100/120/140 (+0,5 pkt. mocy umiejętności) przez 5 sek.
LECZENIE SOJUSZNIKA ODMŁODZENIEM 42/56/72/90/110 (+0,3/0,35/0,4/0,45/0,5 pkt. mocy umiejętności) 60/80/100/120/140 (+0,5 pkt. mocy umiejętności) przez 5 sek.
LECZENIE W CZASIE Takie same wartości leczenia przez cały czas działania Wartości leczenia na początku są mniejsze od wartości leczenia pod koniec czasu działania
OBRAŻENIA 70/110/150/190/230 pkt. (+0,35 pkt. mocy umiejętności) 60/95/130/165/200 pkt. (+0,35 pkt. mocy umiejętności)
PRĘDKOŚĆ RUCHU ODMŁODZENIA 10% przy oddalaniu się od wrogich bohaterów 14/18/22/26/30% zanikającej w czasie prędkości ruchu

W — Astralne Natchnienie

OPIS UMIEJĘTNOŚCI Teraz pokazuje faktyczny, minimalny próg zdrowia potrzebnego do rzucenia tej umiejętności.

E — Równonoc

CZAS ODNOWIENIA 24/22/20/18/16 sek. 20/19/18/17/16 sek.
KOSZT 70 pkt. many 70/75/80/85/90 pkt. many
OBRAŻENIA 70/110/150/190/230 pkt. (+0,40 pkt. mocy umiejętności) 70/95/120/145/170 pkt. (+0,40 pkt. mocy umiejętności)

R — Życzenie

OPIS UMIEJĘTNOŚCI Teraz pokazuje wartość leczenia dla sojuszników o niskim poziomie zdrowia.

Tahm Kench

Wyrównano dodatkowe obrażenia umiejętności biernej. Zwiększone spowolnienie i zasięg Q. W spowalnia Tahma zarówno w przypadku wrogów, jak i sojuszników, i przywraca manę po pożarciu wrogów. Zwiększona wytrzymałość tarczy i leczenie E, usunięty koszt many. Zmiany w zasięgu R, czas odnowienia zwiększony.

Pożarcie Tahma Kencha jest zbyt dobre jak na umiejętność podstawową, dlatego wybieranie go jest priorytetem dla profesjonalistów, niezależnie od stanu reszty jego zestawu umiejętności. Podejmujemy całkiem spore kroki i przenosimy jego moc w inne miejsca, a mówiąc dokładniej, ograniczamy potencjał ukochanych przez prosów umiejętności takich jak Pożeranie sojuszników.

Podstawowe statystyki

ZDROWIE 540 pkt. 600 pkt.
PRZYROST ZDROWIA 102 pkt. 100 pkt.
PRĘDKOŚĆ RUCHU 335 jedn. 345 jedn.

Umiejętność bierna — Smakosz

DODATKOWE OBRAŻENIA 1,25/1,5/1,75% (zależnie od poziomu) maksymalnego zdrowia Tahma Kencha 1,5% maksymalnego zdrowia Tahma Kencha na wszystkich poziomach

Q — Smagnięcie Językiem

CZAS DZIAŁANIA SPOWOLNIENIA 1,5 sek. 2 sek.
CZAS ODNOWIENIA 5 sek. na wszystkich poziomach 8/7/6/5/4 sek.
ZASIĘG JĘZYKA 800 jedn. 900 jedn.
SPOWOLNIENIE 30/40/50/60/70% 50/55/60/65/70%

W — Pożarcie/Wyplucie

nowośćPOŻARCIE SOJUSZNIKA Teraz spowalnia Tahma Kencha o 95% (tyle samo, co w przypadku pożarcia wrogich bohaterów)
nowośćZWROT MANY 50% kosztu, jeśli Tahm Kench pożre wrogiego bohatera
KOSZT 60 pkt. many 100 pkt. many
CZAS ODNOWIENIA 28/25/22/19/16 sek. 20 sek. na wszystkich poziomach
PODSTAWOWE OBRAŻENIA WYPLUCIA ZADAWANE STWOROM 100/150/200/250/300 pkt. 100/135/170/205/240 pkt.
OBRAŻENIA ZADAWANE WROGIM BOHATEROM 20/24/28/32/36% (+0,02% za każde 100 pkt. mocy umiejętności) maksymalnego zdrowia celu 100/135/170/205/240 pkt. (5/7/9/11/13% maksymalnego zdrowia celu) (+0,02% za każde 100 pkt. mocy umiejętności)

E — Gruba Skóra

LECZENIE 15/20/25/30/35% szarego zdrowia 20/25/30/35/40% szarego zdrowia
WYTRZYMAŁOŚĆ TARCZY 70/75/80/85/90% szarego zdrowia 80/85/90/95/100% szarego zdrowia
usuniętoKOSZT Nie kosztuje już 50 pkt. many. Jest darmowe.

R — Podmorska Podróż

ZASIĘG 4500/5500/6500 jedn. 2500/5500/8500 jedn.
CZAS ODNOWIENIA 120/110/100 sek. 140/130/120 sek.

Proste zmiany dotyczące bohaterów

Akali

Skrócone wydłużenie czasu trwania W przy wychodzeniu z ukrycia, dłuższy czas odnowienia na niższych poziomach.

Chcemy, żeby Akali była częściej wystawiona na ataki ze strony wrogów, szczególnie podczas fazy gry w alei, kiedy jej osłona z reguły zapewnia jej za wiele bezpieczeństwa.

W — Osłona Zmierzchu

WYDŁUŻENIE CZASU TRWANIA PRZY WYJŚCIU Z UKRYCIA 3 sek. 2 sek.
CZAS ODNOWIENIA 21/19/17/15/13 sek. 25/22/19/16/13 sek.

Darius

Zwiększone leczenie i obrażenia Q.

Ulepszamy przepis na sukces Dariusa, kiedy znajdzie się w samym środku walki.

Q — Zdziesiątkowanie

LECZENIE 12/24/36% brakującego zdrowia Dariusa przy trafieniu ostrzem 1/2/3+ wrogich bohaterów 15/30/45% brakującego zdrowia Dariusa przy trafieniu ostrzem 1/2/3+ wrogich bohaterów
OBRAŻENIA 40/70/100/130/160 pkt. (+1,0/1,1/1,2/1,3/1,4 pkt. całkowitych obrażeń od ataku) 50/80/110/140/170 pkt. (+1,0/1,1/1,2/1,3/1,4 pkt. całkowitych obrażeń od ataku)

Ekko

Zwiększone podstawowe obrażenia od ataku. Zmniejszony koszt E na wyższych poziomach.

Wzmacniamy Ekko, żeby mógł łatwiej dobijać stwory w alei, szybciej czyścić obozy w dżungli i lepiej współgrać z Blaskiem.

Podstawowe statystyki

OBRAŻENIA OD ATAKU 55 pkt. 58 pkt.

E — Skok Fazowy

KOSZT 40/50/60/70/80 pkt. many 40/45/50/55/60 pkt. many

Hecarim

Zmniejszone dodatkowe obrażenia Q. Zmniejszone minimalne i maksymalne obrażenia na wyższych poziomach.

Choć podoba nam się, że siła Hecarima rośnie w miarę walki, to jego ostatnie wzmocnienia pozwoliły mu masakrować wrogów bez ostrzeżenia. Osłabiamy jego obrażenia całościowo, żeby jego cele miały chociaż cień szansy na przetrwanie w długiej walce i kiedy zostaną złapane w dżungli.

Q — Szał

DODATKOWE OBRAŻENIA 10% za każdy ładunek 5% za każdy ładunek

E — Niszczycielska Szarża

MINIMALNE OBRAŻENIA 45/80/115/150/185 pkt. 45/75/105/135/165 pkt.
MAKSYMALNE OBRAŻENIA 90/160/230/300/370 pkt. 90/150/210/270/330 pkt.

Jarvan IV

Zmniejszone podstawowe zdrowie, mana i regeneracja many. Zmniejszona i wyrównana dodatkowa wytrzymałość tarczy W za każdego trafionego wrogiego bohatera na wszystkich poziomach. Dłuższy czas odnowienia E.

Robimy porządki w paru podstawowych statystykach i uderzamy w strategię Jarvana IV z maksymalizowaniem Q, a potem W, żeby była mniej skuteczna.

Podstawowe statystyki

ZDROWIE 571,2 pkt. 570 pkt.
MANA 302,3 pkt. 300 pkt.
REGENERACJA MANY 6,756 pkt. 6,5 pkt.

W — Złota Egida

DODATKOWA WYTRZYMAŁOŚĆ TARCZY 2,0/2,25/2,5/2,75/3,0% maksymalnego zdrowia Jarvana IV za każdego trafionego wrogiego bohatera 1,5% maksymalnego zdrowia Jarvana IV za każdego trafionego wrogiego bohatera

E — Demaciański Sztandar

CZAS ODNOWIENIA 11 sek. 12 sek.

Kennen

Usunięto dodatkową odporność E. Dodano dodatkową odporność do R.

Choć rozwijanie E jako pierwszego jest dość niszowym rozwiązaniem dla Kennena, to zbyt dobrze eliminuje ono jego czułe punkty. Przenosimy zatem jego dodatkową odporność, żeby nie mógł mieć wszystkiego i jeszcze frytek do tego, kiedy inwestuje tylko w jedną umiejętność.

E — Prędkość Błyskawicy

usuniętoODPORNOŚĆ Nie daje już Kennenowi 10/20/30/40/50 pkt. dodatkowego pancerza i odporności na magię na czas trwania umiejętności

R — Tnąca Burza

nowośćODPORNOŚĆ 20/40/60 pkt. dodatkowego pancerza i odporności na magię na czas trwania umiejętności

Kindred

Znak umiejętności biernej pojawia się później w grze.

Dopasowujemy Znak Wiecznych Łowców do zmian Wędrującego Kraba, które znajdziecie poniżej. Sorka za spojlery.

Umiejętność bierna — Znak Wiecznych Łowców

POJAWIENIE SIĘ PIERWSZEGO ZNAKU 2:05 3:15

Lissandra

Zwiększone obrażenia W na wyższych poziomach.

Osłabienie Lissandry z patcha 9.7 mocno ograniczyło jej zdolność do czyszczenia fal. Jednakże biorąc pod uwagę osłabienia Reperkusji z tego patcha, które odbiją się na bohaterach takich jak ona (patrzcie „Runy”), dajemy jej niewielkie wzmocnienie, żeby pomóc jej, gdy znajdzie się bardzo blisko wrogów.

W — Pierścień Mrozu

OBRAŻENIA 70/100/130/160/190 pkt. (+0,3 pkt. mocy umiejętności) 70/105/140/175/210 pkt. (+0,5 pkt. mocy umiejętności)

Maokai

Zwiększone obrażenia podstawowe Q.

Maokai nie radzi sobie najlepiej, więc podlewamy go trochę i rzucamy na niego ze dwa promyczki słońca, żeby mógł wyrosnąć na potężne drzewo w górnej alei oraz w dżungli.

Q — Cierniowe Uderzenie

OBRAŻENIA 65/105/145/185/225 pkt. (+0,4 pkt. mocy umiejętności) 70/115/160/205/250 pkt. (+0,4 pkt. mocy umiejętności)

Morgana

Dłuższy czas odnowienia E i zmniejszona wytrzymałość tarczy.

Morgana wciąż jest zbyt silna, nawet po zmianach z patcha 9.7. Tym razem na celownik bierzemy jej tarczę, żeby Upadła (wraz z partnerem z alei) była trochę bardziej podatna na ataki wroga, gdy owa tarcza będzie się odnawiać.

E — Mroczna Tarcza

CZAS ODNOWIENIA 23/21/19/17/15 sek. 26/24/22/20/18 sek.
WYTRZYMAŁOŚĆ TARCZY 70/140/210/280/350 pkt. 60/120/180/240/300 pkt.

Rek’Sai

Zmniejszone podstawowe obrażenia od ataku i przyrost obrażeń od ataku. Dłuższy czas odnowienia wzmocnionego Q. Zmniejszone minimalne i nieuchronne obrażenia E.

Rek’Sai jest kolejnym przykładem bohaterki, którą staramy się trochę przyhamować, ponieważ stała się obowiązkowym wyborem w swojej roli. Pieczemy dwie pieczenie na jednym ogniu, trochę piłując jej zęby i doprowadzając do ładu niektóre spośród jej statystyk podstawowych.

Podstawowe statystyki

OBRAŻENIA OD ATAKU 65,5 pkt. 64 pkt.
PRZYROST OBRAŻEŃ OD ATAKU 3,35 pkt. 3 pkt.

Zanurzone Q — Drapieżnica

CZAS ODNOWIENIA 11/10/9/8/7 sek. 12/11,5/11/10,5/10 sek.

E — Ukąszenie Furii

MINIMALNE OBRAŻENIA 55/65/75/85/95 pkt. 50/60/70/80/90 pkt.
WZMOCNIONE NIEUCHRONNE OBRAŻENIA 110/130/150/170/190 pkt. 100/120/140/160/180 pkt.

Shaco

Badawcza Soczewka nie ujawnia i natychmiastowo nie aktywuje już ukrywających się Zabawek Niespodzianek.

Zmieniamy interakcję Badawczej Soczewki z pudełkami Shaco, żeby wrogowie nie mogli zupełnie unieszkodliwiać tych charakterystycznych zabawek z bezpiecznej odległości bez większych konsekwencji.

W — Zabawka Niespodzianka

NIESPODZIANKA? Badawcza Soczewka ujawnia i natychmiastowo aktywuje Zabawki Niespodzianki tylko ujawnia Zabawki Niespodzianki
nowośćNIE TAK PRĘDKO Zabawki Niespodzianki mają teraz mały wskaźnik zasięgu aktywacji.

Shen

Zwiększone podstawowe skalowanie prędkości ataku. Zwiększone skalowanie obrażeń E.

Wzmacniamy Shena, żeby pomóc mu w górnej alei.

Podstawowe statystyki

SKALOWANIE PRĘDKOŚCI ATAKU 2% 3%

E — Bieg przez Cienie

OBRAŻENIA 50/75/100/125/150 pkt. (+0,12 pkt. dodatkowego zdrowia) 50/75/100/125/150 pkt. (+0,15 pkt. dodatkowego zdrowia)

Sylas

Zwiększone obrażenia podstawowe W.

Ukradliśmy Sylasowi znaczny kawał mocy w patchu 9.7, a teraz chcemy trochę jej zwrócić. Wciąż będzie miał słabe strony, które chcieliśmy stworzyć poprzednimi zmianami, ale też większe szanse na oddanie ciosów.

W — Królobójca

OBRAŻENIA PODSTAWOWE 50/75/100/125/150 pkt. 60/90/120/150/180 pkt.

Volibear

Zwiększona dodatkowa prędkość ataku W.

Zwiększamy szybkość czyszczenia dżungli Volibeara, żeby pomóc mu rywalizować z innymi dżunglerami.

W — Szał

DODATKOWA PRĘDKOŚĆ ATAKU 4/8/12/16/20 jedn. za każdy ładunek, do maksymalnie 3 ładunków 9/13/17/21/25 jedn. za każdy ładunek, do maksymalnie 3 ładunków

Przedmioty

usunięto

Mikstura Łowcy

Mikstura Łowcy jest zbyt słabym przedmiotem, po którego gracze sięgają niezwykle rzadko. Usuwamy ją z gry, ponieważ nie wydaje nam się, żeby aktualnie była potrzebna w dżungli.

Manamune

Zwiększone obrażenia podstawowe.

Co się mówi, wielbiciele Ezreala?

Podstawowe statystyki

OBRAŻENIA 25 pkt. 35 pkt.
MURAMANA Dotyczy również Muramany.

Aktualizacje efektów wizualnych i dźwiękowych

Ashe

Aktualizujemy wszystkie efekty wizualne, żeby usunąć niepotrzebny szum wizualny, poprawić czytelność rozgrywki i zrównać Ashe z nowszymi bohaterami z Freljordu.

ATAK PODSTAWOWY Bardziej lodowy atak i zaktualizowany model strzały.
UMIEJĘTNOŚĆ BIERNA — LODOWY STRZAŁ Bardziej lodowa i mroźna.
Q — SKUPIENIE TROPICIELKI Bardziej lodowe i świecące.
W — SALWA Zmniejszono niepotrzebny szum wizualny i stworzono wyraźniejszy pocisk.
E — SOKOLE OKO Zaktualizowano model sokoła — teraz wygląda jak potomstwo Anivii.
R — ZACZAROWANA KRYSZTAŁOWA STRZAŁA Zupełnie nowy model strzały, który lepiej pokazuje obszar trafienia.

Caitlyn

Rozsądnie podkreślamy motyw Piltover/hextechu w efektach wizualnych Caitlyn, ale zachowujemy jej wyjątkowy styl. Efekty powinny wydawać się dosadniejsze, nowocześniejsze i czytelniejsze.

ATAK PODSTAWOWY Zmniejszono szum wizualny i dodano nowe efekty przy trafieniu.
UMIEJĘTNOŚĆ BIERNA — W GŁOWĘ Zupełnie nowy pocisk i efekty w celu zwiększenia czytelności rozgrywki.
Q — Rozjemca z Piltover Zmniejszono szum wizualny, dodano wskaźnik szerokości i zaktualizowano efekty przy trafieniu.
W — Pułapka na Yordla Zmniejszono szum wizualny aktywacji i poprawiono efekt unieruchomienia. Zaktualizowano również sojusznicze pułapki, żeby świeciły się na niebiesko.
E — WYSTRZEL SIEĆ Poprawiono efekty wizualne, które teraz lepiej pokazują szerokość pocisku.
R — STRZAŁ W DZIESIĄTKĘ Zmniejszono szum wizualny efektu „bycia celem”, poprawiono sekwencję i dodano nowe efekty przy rzuceniu i przy trafieniu oraz efekty pocisku.
CAITLYN ŁOWCZYNI GŁÓW Poprawiono pociski i dodano wskaźnik szerokości do Q.
KSIĘŻYCOWA ZJAWA CAITLYN Poprawiono pociski i dostosowano szerokość Q, żeby odpowiadała szerokości nowego Q podstawowej skórki. Poprawiono również ładowanie R i efekty przy trafieniu.

Jax

Efekty wizualne są teraz wyraźniejsze, dosadniejsze i czytelniejsze.

ATAK PODSTAWOWY Poprawiono atak i dodano mu trochę energii.
Q — CIOS Z WYSKOKU Poprawiono efekty wizualne, żeby były czytelniejsze.
W — WZMOCNIENIE Zmieniono aktywację, żeby była wyraźniejsza, i dodano ogień do latarni.
E — KONTRATAK Poprawiono efekty wizualne i dodano wskaźnik zasięgu ogłuszenia.
R — POTĘGA MISTRZA Poprawiono efekty wizualne, dodano efekt cząsteczkowy piasku i sprawiono, żeby trzecie uderzenie było wyraźniejsze i sprawiało większą satysfakcję.
JAX NEMEZIS Nowe efekty cząsteczkowe w całym zestawie umiejętności.
JAX Z BOSKIM KOSTUREM Dodano wskaźnik zasięgu ogłuszenia E jak w podstawowej skórce.

Renekton

Poprawiamy dźwięki Renektona, żeby jego umiejętności brzmiały lepiej i pasowały do wcześniejszej aktualizacji efektów wizualnych.

UMIEJĘTNOŚĆ BIERNA — RZĄDY GNIEWU Sprawiono, że ryk jest wyraźniejszy, a rzucanie wzmocnionych umiejętności brzmi soczyściej.
Q — RZEŹ NIEWINIĄTEK Podkreślono dźwięk ostrza, gdy to trafia w cel.
W — BEZWZGLĘDNY DRAPIEŻNIK Poprawiono dźwięki i ich miarowość.
E — RĄB I SIECZ Sprawiono, że efekty dźwiękowe są soczystsze.
R — DOMINUS Dodano więcej „piaskowych” dźwięków i zmniejszono liczbę niepotrzebnych dźwięków.

Runy

Reperkusje

Pancerz i odporność na magię nie skalują się już z poziomem, a z dodatkowym pancerzem lub odpornością na magię do pewnego limitu zależnego od poziomu. Obrażenia nie skalują się już z obrażeniami od ataku ani z mocą umiejętności.

Na Reperkusje decyduje się dość różnorodna grupa bohaterów, a w szczególności ci bohaterowie, którzy posiadają efekty twardej kontroli tłumu i wykorzystują tę runę, by tymczasowo zwiększyć swoją wytrzymałość. Na chwilę obecną Reperkusje zdają się najlepsze dla magów — niezwykle wysoka wytrzymałość w połączeniu z dużą ilością obrażeń eksplozywnych, jakie magowie zyskują dzięki skalowaniu Reperkusji z mocą umiejętności, nie pozostawia wrogom wiele miejsca na przeciwstawienie się. W celu zaradzenia takim przypadkom bierzemy na celownik skalowanie Reperkusji, żeby ta runa zapewniała tyle samo mocy wszystkim, którzy z niej korzystają.

DODATKOWY PANCERZ 70-120 pkt., zależnie od poziomu, kiedy unieruchomi się wrogiego bohatera 70 pkt. (+0,5 pkt. dodatkowego pancerza do maks. 80-150 pkt., zależnie od poziomu), kiedy unieruchomi się wrogiego bohatera
DODATKOWA ODPORNOŚĆ NA MAGIĘ 70-120 pkt., zależnie od poziomu, kiedy unieruchomi się wrogiego bohatera 70 pkt. (+0,5 pkt. dodatkowej odporności na magię do maks. 80-150 pkt., zależnie od poziomu), kiedy unieruchomi się wrogiego bohatera
OBRAŻENIA 10-120 pkt., zależnie od poziomu (+0,03 pkt. maksymalnego zdrowia)(+0,15 pkt. dodatkowych obrażeń od ataku)(+0,1 pkt. mocy umiejętności) 10-120 pkt., zależnie od poziomu (+0,04 pkt. maksymalnego zdrowia)

Poprawki mniejszych run

Ogólnie odebraliśmy runom zbyt wiele mocy, więc chcemy ją zwrócić, ale w taki sposób, żeby nie faworyzować zbytnio żadnej z klas/ról. Zajmujemy się runami, które po modyfikacjach będą mogły doścignąć mniejsze runy ze ścieżki Inspiracji, a unikamy run związanych z utrzymywaniem się, ponieważ w porównaniu wypadają aż za dobrze.

Kościana Zbroja

BLOKOWANE OBRAŻENIA 25-50 pkt., zależnie od poziomu 30-60 pkt., zależnie od poziomu

Chyżość

Nie chcemy, aby Chyżość pozostała przesadnie niszową opcją. Chcemy natomiast, aby więcej graczy jej używało i aby miała więcej zastosowań, i choć te zmiany niekoniecznie przysłużą się bohaterom, którzy korzystają z niej najczęściej, powinny uczynić ją silniejszą na tle innych run.

EFEKT BIERNY Wszystkie premie do prędkości ruchu są skuteczniejsze o 10% 1% prędkości ruchu + wszystkie premie do prędkości ruchu są skuteczniejsze o 7%

Cios Poniżej Pasa

OBRAŻENIA 8-40 pkt., zależnie od poziomu 10-45 pkt., zależnie od poziomu

Szkolenie Sprawnościowe

ODPORNOŚĆ W 10 MINUCIE 8 pkt. dodatkowego pancerza i dodatkowej odporności na magię 9 pkt. dodatkowego pancerza i dodatkowej odporności na magię

Demolka

OPIS Teraz pokazuje, ile obrażeń zada następny atak podstawowy wzmocniony przez Demolkę.

Duch Poro

nowośćWIDZĘ CIĘ Dodatkowo przyznaje 2 pkt. siły adaptacyjnej, gdy Duch Poro zauważy wroga (maksymalne statystyki bez zmian).

Magiczne Obuwie

Na chwilę obecną Magiczne Obuwie jest po prostu o wiele lepsze od wszystkich innych opcji. Osłabiamy je tylko odrobinę, bo chcemy, żeby wielu bohaterów wciąż po nie sięgało, ale chcemy również dopilnować, żeby nie było mocniejsze od innych run do tego stopnia, że bierze się je bez zastanowienia.

POJAWIENIE SIĘ 10 minuta (-30 sek. za każdy udział w zabójstwie) 12 minut (-45 sek. za każdy udział w zabójstwie)

Bezwzględny Łowca

PRĘDKOŚĆ RUCHU POZA WALKĄ 8 jedn. (+8 jedn. za każdy ładunek) 10 jedn. (+9 jedn. za każdy ładunek)

Poparzenie

OBRAŻENIA 10-30 pkt., zależnie od poziomu 15-35 pkt., zależnie od poziomu

Superłowca

SKRÓCENIE CZASU ODNOWIENIA SUPERUMIEJĘTNOŚCI 5% (+3% za każdy ładunek), do 20% przy maksymalnej liczbie ładunków 5% (+4% za każdy ładunek), do 25% przy maksymalnej liczbie ładunków

Wędrujący Krab

Krab pojawia się w grze po raz pierwszy później.

Aktualnie dżunglerzy i grający w alejach są sfrustrowani, ponieważ istnieje przeświadczenie, że ci drudzy powinni pomóc tym pierwszym zaklepać Wędrującego Kraba, gdy ten pojawi się po raz pierwszy. Ta presja w drugiej minucie tworzy wymuszony i niezręczny konflikt pomiędzy graczami, którzy ledwo wbili drugi poziom, co z kolei wymusza na wszystkich wybieranie dżunglerów silnych na drugim poziomie i bohaterów w alejach silnych na poziomie pierwszym.

Opóźniamy pojawienie się Kraba, żeby gracze mieli więcej czasu na planowanie i ocenę sytuacji w grze, zanim zdecydują się na zabicie go. Wybieranie specyficznych bohaterów, którzy są nieźli w zaklepywaniu Kraba we wczesnej fazie gry, również stanie się mniej obowiązkowe.

Tak na marginesie, celem tej zmiany nie jest znaczne osłabienie ilości doświadczenia zdobywanego w dżungli we wczesnej fazie gry. Jako że poziom Kraba bazuje na średnim poziomie bohaterów, w większości przypadków będzie on wyższy niż był, kiedy Krab pojawiał się w 2 minucie, a to znaczy, że zyskacie więcej złota i doświadczenia, gdy go zabijecie.

PIERWSZE POJAWIENIE SIĘ 2:00 3:15

Naprawione błędy

  • Naprawiono błąd sprawiający, że ruchome ostrza Irelii Mroźnego Ostrza ze Złotą Barwą nie wydawały dźwięków podczas animacji odrodzenia.
  • Naprawiono błąd powodujący, że mikrofony graczy, którzy pierwszy raz dołączali do czatu głosowego League z włączoną opcją „Naciśnij, aby mówić”, zbierały dźwięk, nawet jeżeli przypisany klawisz nie został wciśnięty.
  • LeBlanc z Prastarej Kniei i Krucza LeBlanc nie korzystają już z R — Naśladowcy podstawowej skórki LeBlanc.
  • Gdy LeBlanc rzuca Q — Znak Złośliwości lub R — Naśladowcę: Znak Złośliwości i W — Zniekształcenie szybko po sobie, jej znak już zawsze będzie się aktywował.
  • Animacja włączenia R — Ściany Tkaczki Taliyah nie zostaje już na stałe na ikonie umiejętności.
  • Model Kayna nie pojawia się już przed końcem R — Wtargnięcia Umbry, kiedy ta umiejętność zostanie szybko użyta ponownie.
  • Ikona Smoka nie pojawia się już na interfejsie podczas obserwowania gry, zanim Smok zostanie zabity.
  • Dodano funkcję, dzięki której gracze otrzymują wiadomość, jeśli uda im się z powodzeniem przejść przez ekran wyboru bohaterów. Jeśli jednak im się to nie uda, nie zobaczą żadnej wiadomości.
  • Ponownie włączono utratę PL w rankingu.
  • Naprawiono błąd związany z wyświetlaniem profilu rankingowego w regionach, w których gra rankingowa na Twisted Treeline została wyłączona.
  • Naprawiono błąd powodujący, że Kayle czasami przestawała się ruszać podczas rzucania R — Boskiego Osądu, po czym teleportowała się w nowe miejsce.

Nadchodzące skórki i Barwy

Poniższe skórki pojawią się wraz z tym patchem. Portrety w pełnej rozdzielczości możecie zgarnąć, ściągając aplikację Kompozycje Pulpitu League!

Jeśli zauważyłeś literówkę/błąd we wpisie - prosimy o zgłoszenie tego poprzez specjalny formularz kontaktowy - dzięki automatycznemu systemowi powiadomień będziemy mogli błyskawicznie usunąć błąd.