Ogromne zmiany przejdą Aatrox i Tahm Kench, czyli bohaterowie, którzy polegali na specyficznych częściach swoich zestawów umiejętności, by dominować na niektórych poziomach rozgrywki, ale które sprawiały, że cierpieli na innych. Pod lupę bierzemy również Sorakę i zmieniamy ją tak, żeby wróciła do bycia wspierającą pomagającą sojusznikom, którą zresztą miała być. Garść bohaterów otrzyma aktualizacje efektów wizualnych, dzięki czemu będą wydawali się nowocześniejsi i nie będą odstawać od nowszych bohaterów pod względem graficznym.
Wprowadzamy też poprawki do szeregu run, ponieważ chcemy, żeby były one równie użyteczne, jak inne runy. Naszym celem jest również zwiększenie różnorodności w zakresie ścieżek run.
Przygotujcie się na jeden z najdłuższych tekstów, jaki przeczytacie w tym tygodniu.


Patch w skrócie
Bohaterowie

Aatrox
Atak umiejętności biernej teraz również leczy Aatroxa, a Zmasakrowanie zostało usunięte. Zmodyfikowany czas odnowienia Q i zwiększone obrażenia. Wyrównane spowolnienie W i wydłużony czas odnowienia. Zmodyfikowana zasada aktywacji leczenia E. Wskrzeszenie nie jest już podstawowym efektem R. Udziały w zabójstwach teraz przedłużają R i umożliwiają wskrzeszenie. Zmodyfikowana prędkość ruchu, zwiększone leczenie. MNÓSTWO modyfikacji. Po prostu przeczytajcie całą listę zmian.
Nawet nie wiemy, od czego zacząć. Od kiedy przerobiliśmy Aatroxa, stał się on szturmującym, masakrującym wrogów bohaterem, który zawsze może skorzystać z koła ratunkowego w postaci gwarantowanego wskrzeszenia. Zamiast bawić się wartościami tak, aby osłabić jego wskrzeszenie, przeprowadzamy generalne zmiany w jego mechanikach, żeby wyrównać cenioną przez profesjonalistów niezawodność naszego Darkina i pasującą do jego tożsamości moc. Najważniejszą informacją dla was jest to, że Aatrox nie może już tak bardzo polegać na wskrzeszeniu, ale dzięki temu jesteśmy w stanie dać mu parę wzmocnień (stanowiących w tym przypadku większość zmian).
Ogólnie ten patch popchnie Aatroxa w stronę roli osiłka i niezmordowanego wojownika, a na liście jego mocnych stron znajdzie się więcej niż jedno pójście na całość, co podkreśli jego motyw wysysającej życie maszyny zagłady.
Podstawowe statystyki
Umiejętność bierna — Styl Siewcy Śmierci
Q — Ostrze Darkinów
W — Piekielne Łańcuchy
E — Doskok Umbry
R — Zagłada Świata

Blitzcrank
Zmodyfikowano tarczę umiejętności biernej. Zmieniono efekt bierny R tak, żeby oznaczał cele przy atakach podstawowych i zadawał więcej obrażeń po pewnym czasie. Zaktualizowano efekty wizualne podstawowej i niektórych innych skórek.
Blitzcrank może i słynie z łapania i szybkiego zabijania, ale tak naprawdę to jedyna sztuczka, jaką ma w swoim wyimaginowanym rękawie. Unowocześniamy jego interakcje z bohaterami i dajemy mu więcej rzeczy do robienia, gdy jego chwytak będzie się odnawiać.
Aktualizacje efektów wizualnych
Umiejętność bierna — Bariera Many
Q — Rakietowy Chwyt
W — Zwiększone Obroty
E — Pięść Mocy
R — Pole Statyczne

Rakan
Zwiększone podstawowe zdrowie, pancerz, odporność na magię i przyrost odporności na magię. Zmniejszone podstawowe obrażenia od ataku. Zwiększona prędkość doskoku W. Zmodyfikowano czas rzucenia superumiejętności, żeby uniemożliwić użycie W albo Błysku w jego trakcie.
Kombinacja R + W Rakana zabiera zbyt dużą część budżetu mocy przeznaczonego na jego cały zestaw umiejętności. Szalone latanie w tę i we w tę Uwodziciela sprawia, że jest wyjątkowy i że fajnie się nim gra, dlatego odrobinę ograniczamy Lotność, żebyśmy mogli trochę go wzmocnić.
Podstawowe statystyki
W — Wielkie Wejście
R — Lotność

Soraka
Zmodyfikowano czas odnowienia i przyspieszenie Q, zwiększono wzmocnione samoleczenie i leczenie sojusznika, zmniejszono obrażenia. Krótszy czas odnowienia E, koszt teraz się skaluje, zmniejszone obrażenia na wyższych poziomach.
Jeśli Soraka ma być tyranem w alei dla swoich wrogów, powinno to dziać się na zasadzie leczenia i wspierania sojusznika, żeby pozwolić mu przerobić wrogi duet na miazgę, a nie na zasadzie własnoręcznego nękania przeciwników za pomocą obrażeń, na które nie można nic poradzić. Choć podoba nam się, że Soraka oferuje trochę obrażeń w alei, nie jesteśmy szczególnie zadowoleni z faktu, że maksymalizowanie E jako pierwszego nie może zostać rozsądnie skontrowane przez wrogów.
Korzystamy z tej okazji, żeby uczynić jej kombinację Q + W bardziej odczuwalną dla jej prowadzącego, aby gracze rozważyli granie nią bardziej jako wspierającą, a nie tylko jako agresywną miotaczką bananów.
Q — Deszcz Gwiazd
W — Astralne Natchnienie
E — Równonoc
R — Życzenie

Tahm Kench
Wyrównano dodatkowe obrażenia umiejętności biernej. Zwiększone spowolnienie i zasięg Q. W spowalnia Tahma zarówno w przypadku wrogów, jak i sojuszników, i przywraca manę po pożarciu wrogów. Zwiększona wytrzymałość tarczy i leczenie E, usunięty koszt many. Zmiany w zasięgu R, czas odnowienia zwiększony.
Pożarcie Tahma Kencha jest zbyt dobre jak na umiejętność podstawową, dlatego wybieranie go jest priorytetem dla profesjonalistów, niezależnie od stanu reszty jego zestawu umiejętności. Podejmujemy całkiem spore kroki i przenosimy jego moc w inne miejsca, a mówiąc dokładniej, ograniczamy potencjał ukochanych przez prosów umiejętności takich jak Pożeranie sojuszników.
Podstawowe statystyki
Umiejętność bierna — Smakosz
Q — Smagnięcie Językiem
W — Pożarcie/Wyplucie
E — Gruba Skóra
R — Podmorska Podróż
Proste zmiany dotyczące bohaterów

Akali
Skrócone wydłużenie czasu trwania W przy wychodzeniu z ukrycia, dłuższy czas odnowienia na niższych poziomach.
Chcemy, żeby Akali była częściej wystawiona na ataki ze strony wrogów, szczególnie podczas fazy gry w alei, kiedy jej osłona z reguły zapewnia jej za wiele bezpieczeństwa.
W — Osłona Zmierzchu

Darius
Zwiększone leczenie i obrażenia Q.
Ulepszamy przepis na sukces Dariusa, kiedy znajdzie się w samym środku walki.
Q — Zdziesiątkowanie

Ekko
Zwiększone podstawowe obrażenia od ataku. Zmniejszony koszt E na wyższych poziomach.
Wzmacniamy Ekko, żeby mógł łatwiej dobijać stwory w alei, szybciej czyścić obozy w dżungli i lepiej współgrać z Blaskiem.
Podstawowe statystyki
E — Skok Fazowy

Hecarim
Zmniejszone dodatkowe obrażenia Q. Zmniejszone minimalne i maksymalne obrażenia na wyższych poziomach.
Choć podoba nam się, że siła Hecarima rośnie w miarę walki, to jego ostatnie wzmocnienia pozwoliły mu masakrować wrogów bez ostrzeżenia. Osłabiamy jego obrażenia całościowo, żeby jego cele miały chociaż cień szansy na przetrwanie w długiej walce i kiedy zostaną złapane w dżungli.
Q — Szał
E — Niszczycielska Szarża

Jarvan IV
Zmniejszone podstawowe zdrowie, mana i regeneracja many. Zmniejszona i wyrównana dodatkowa wytrzymałość tarczy W za każdego trafionego wrogiego bohatera na wszystkich poziomach. Dłuższy czas odnowienia E.
Robimy porządki w paru podstawowych statystykach i uderzamy w strategię Jarvana IV z maksymalizowaniem Q, a potem W, żeby była mniej skuteczna.
Podstawowe statystyki
W — Złota Egida
E — Demaciański Sztandar

Kennen
Usunięto dodatkową odporność E. Dodano dodatkową odporność do R.
Choć rozwijanie E jako pierwszego jest dość niszowym rozwiązaniem dla Kennena, to zbyt dobrze eliminuje ono jego czułe punkty. Przenosimy zatem jego dodatkową odporność, żeby nie mógł mieć wszystkiego i jeszcze frytek do tego, kiedy inwestuje tylko w jedną umiejętność.
E — Prędkość Błyskawicy
R — Tnąca Burza

Kindred
Znak umiejętności biernej pojawia się później w grze.
Dopasowujemy Znak Wiecznych Łowców do zmian Wędrującego Kraba, które znajdziecie poniżej. Sorka za spojlery.
Umiejętność bierna — Znak Wiecznych Łowców

Lissandra
Zwiększone obrażenia W na wyższych poziomach.
Osłabienie Lissandry z patcha 9.7 mocno ograniczyło jej zdolność do czyszczenia fal. Jednakże biorąc pod uwagę osłabienia Reperkusji z tego patcha, które odbiją się na bohaterach takich jak ona (patrzcie „Runy”), dajemy jej niewielkie wzmocnienie, żeby pomóc jej, gdy znajdzie się bardzo blisko wrogów.
W — Pierścień Mrozu

Maokai
Zwiększone obrażenia podstawowe Q.
Maokai nie radzi sobie najlepiej, więc podlewamy go trochę i rzucamy na niego ze dwa promyczki słońca, żeby mógł wyrosnąć na potężne drzewo w górnej alei oraz w dżungli.
Q — Cierniowe Uderzenie

Morgana
Dłuższy czas odnowienia E i zmniejszona wytrzymałość tarczy.
Morgana wciąż jest zbyt silna, nawet po zmianach z patcha 9.7. Tym razem na celownik bierzemy jej tarczę, żeby Upadła (wraz z partnerem z alei) była trochę bardziej podatna na ataki wroga, gdy owa tarcza będzie się odnawiać.
E — Mroczna Tarcza

Rek’Sai
Zmniejszone podstawowe obrażenia od ataku i przyrost obrażeń od ataku. Dłuższy czas odnowienia wzmocnionego Q. Zmniejszone minimalne i nieuchronne obrażenia E.
Rek’Sai jest kolejnym przykładem bohaterki, którą staramy się trochę przyhamować, ponieważ stała się obowiązkowym wyborem w swojej roli. Pieczemy dwie pieczenie na jednym ogniu, trochę piłując jej zęby i doprowadzając do ładu niektóre spośród jej statystyk podstawowych.
Podstawowe statystyki
Zanurzone Q — Drapieżnica
E — Ukąszenie Furii

Shaco
Badawcza Soczewka nie ujawnia i natychmiastowo nie aktywuje już ukrywających się Zabawek Niespodzianek.
Zmieniamy interakcję Badawczej Soczewki z pudełkami Shaco, żeby wrogowie nie mogli zupełnie unieszkodliwiać tych charakterystycznych zabawek z bezpiecznej odległości bez większych konsekwencji.
W — Zabawka Niespodzianka

Shen
Zwiększone podstawowe skalowanie prędkości ataku. Zwiększone skalowanie obrażeń E.
Wzmacniamy Shena, żeby pomóc mu w górnej alei.
Podstawowe statystyki
E — Bieg przez Cienie

Sylas
Zwiększone obrażenia podstawowe W.
Ukradliśmy Sylasowi znaczny kawał mocy w patchu 9.7, a teraz chcemy trochę jej zwrócić. Wciąż będzie miał słabe strony, które chcieliśmy stworzyć poprzednimi zmianami, ale też większe szanse na oddanie ciosów.
W — Królobójca

Volibear
Zwiększona dodatkowa prędkość ataku W.
Zwiększamy szybkość czyszczenia dżungli Volibeara, żeby pomóc mu rywalizować z innymi dżunglerami.
W — Szał
Przedmioty

Mikstura Łowcy
Mikstura Łowcy jest zbyt słabym przedmiotem, po którego gracze sięgają niezwykle rzadko. Usuwamy ją z gry, ponieważ nie wydaje nam się, żeby aktualnie była potrzebna w dżungli.

Manamune
Zwiększone obrażenia podstawowe.
Co się mówi, wielbiciele Ezreala?
Podstawowe statystyki
Aktualizacje efektów wizualnych i dźwiękowych

Ashe
Aktualizujemy wszystkie efekty wizualne, żeby usunąć niepotrzebny szum wizualny, poprawić czytelność rozgrywki i zrównać Ashe z nowszymi bohaterami z Freljordu.

Caitlyn
Rozsądnie podkreślamy motyw Piltover/hextechu w efektach wizualnych Caitlyn, ale zachowujemy jej wyjątkowy styl. Efekty powinny wydawać się dosadniejsze, nowocześniejsze i czytelniejsze.

Jax
Efekty wizualne są teraz wyraźniejsze, dosadniejsze i czytelniejsze.

Renekton
Poprawiamy dźwięki Renektona, żeby jego umiejętności brzmiały lepiej i pasowały do wcześniejszej aktualizacji efektów wizualnych.
Runy

Reperkusje
Pancerz i odporność na magię nie skalują się już z poziomem, a z dodatkowym pancerzem lub odpornością na magię do pewnego limitu zależnego od poziomu. Obrażenia nie skalują się już z obrażeniami od ataku ani z mocą umiejętności.
Na Reperkusje decyduje się dość różnorodna grupa bohaterów, a w szczególności ci bohaterowie, którzy posiadają efekty twardej kontroli tłumu i wykorzystują tę runę, by tymczasowo zwiększyć swoją wytrzymałość. Na chwilę obecną Reperkusje zdają się najlepsze dla magów — niezwykle wysoka wytrzymałość w połączeniu z dużą ilością obrażeń eksplozywnych, jakie magowie zyskują dzięki skalowaniu Reperkusji z mocą umiejętności, nie pozostawia wrogom wiele miejsca na przeciwstawienie się. W celu zaradzenia takim przypadkom bierzemy na celownik skalowanie Reperkusji, żeby ta runa zapewniała tyle samo mocy wszystkim, którzy z niej korzystają.
Poprawki mniejszych run
Ogólnie odebraliśmy runom zbyt wiele mocy, więc chcemy ją zwrócić, ale w taki sposób, żeby nie faworyzować zbytnio żadnej z klas/ról. Zajmujemy się runami, które po modyfikacjach będą mogły doścignąć mniejsze runy ze ścieżki Inspiracji, a unikamy run związanych z utrzymywaniem się, ponieważ w porównaniu wypadają aż za dobrze.

Chyżość
Nie chcemy, aby Chyżość pozostała przesadnie niszową opcją. Chcemy natomiast, aby więcej graczy jej używało i aby miała więcej zastosowań, i choć te zmiany niekoniecznie przysłużą się bohaterom, którzy korzystają z niej najczęściej, powinny uczynić ją silniejszą na tle innych run.

Magiczne Obuwie
Na chwilę obecną Magiczne Obuwie jest po prostu o wiele lepsze od wszystkich innych opcji. Osłabiamy je tylko odrobinę, bo chcemy, żeby wielu bohaterów wciąż po nie sięgało, ale chcemy również dopilnować, żeby nie było mocniejsze od innych run do tego stopnia, że bierze się je bez zastanowienia.
Wędrujący Krab
Krab pojawia się w grze po raz pierwszy później.
Aktualnie dżunglerzy i grający w alejach są sfrustrowani, ponieważ istnieje przeświadczenie, że ci drudzy powinni pomóc tym pierwszym zaklepać Wędrującego Kraba, gdy ten pojawi się po raz pierwszy. Ta presja w drugiej minucie tworzy wymuszony i niezręczny konflikt pomiędzy graczami, którzy ledwo wbili drugi poziom, co z kolei wymusza na wszystkich wybieranie dżunglerów silnych na drugim poziomie i bohaterów w alejach silnych na poziomie pierwszym.
Opóźniamy pojawienie się Kraba, żeby gracze mieli więcej czasu na planowanie i ocenę sytuacji w grze, zanim zdecydują się na zabicie go. Wybieranie specyficznych bohaterów, którzy są nieźli w zaklepywaniu Kraba we wczesnej fazie gry, również stanie się mniej obowiązkowe.
Tak na marginesie, celem tej zmiany nie jest znaczne osłabienie ilości doświadczenia zdobywanego w dżungli we wczesnej fazie gry. Jako że poziom Kraba bazuje na średnim poziomie bohaterów, w większości przypadków będzie on wyższy niż był, kiedy Krab pojawiał się w 2 minucie, a to znaczy, że zyskacie więcej złota i doświadczenia, gdy go zabijecie.
Naprawione błędy
- Naprawiono błąd sprawiający, że ruchome ostrza Irelii Mroźnego Ostrza ze Złotą Barwą nie wydawały dźwięków podczas animacji odrodzenia.
- Naprawiono błąd powodujący, że mikrofony graczy, którzy pierwszy raz dołączali do czatu głosowego League z włączoną opcją „Naciśnij, aby mówić”, zbierały dźwięk, nawet jeżeli przypisany klawisz nie został wciśnięty.
- LeBlanc z Prastarej Kniei i Krucza LeBlanc nie korzystają już z R — Naśladowcy podstawowej skórki LeBlanc.
- Gdy LeBlanc rzuca Q — Znak Złośliwości lub R — Naśladowcę: Znak Złośliwości i W — Zniekształcenie szybko po sobie, jej znak już zawsze będzie się aktywował.
- Animacja włączenia R — Ściany Tkaczki Taliyah nie zostaje już na stałe na ikonie umiejętności.
- Model Kayna nie pojawia się już przed końcem R — Wtargnięcia Umbry, kiedy ta umiejętność zostanie szybko użyta ponownie.
- Ikona Smoka nie pojawia się już na interfejsie podczas obserwowania gry, zanim Smok zostanie zabity.
- Dodano funkcję, dzięki której gracze otrzymują wiadomość, jeśli uda im się z powodzeniem przejść przez ekran wyboru bohaterów. Jeśli jednak im się to nie uda, nie zobaczą żadnej wiadomości.
- Ponownie włączono utratę PL w rankingu.
- Naprawiono błąd związany z wyświetlaniem profilu rankingowego w regionach, w których gra rankingowa na Twisted Treeline została wyłączona.
- Naprawiono błąd powodujący, że Kayle czasami przestawała się ruszać podczas rzucania R — Boskiego Osądu, po czym teleportowała się w nowe miejsce.
Nadchodzące skórki i Barwy
Poniższe skórki pojawią się wraz z tym patchem. Portrety w pełnej rozdzielczości możecie zgarnąć, ściągając aplikację Kompozycje Pulpitu League!
Następujące Barwy pojawią się wraz z tym patchem: