Meta na mobilność? Też bądź mobilny! Sprawdź mobilne How2Win

Oficjalne zmiany patcha 9.20

Cześć. Szczęśliwej prawie 10. rocznicy!

W tym patchu wprowadzamy całkiem spore zmiany, które wpłyną na Garena, Shaco i Viktora. Te modyfikacje nie są na tyle duże, żeby można podciągnąć je pod przeróbki, ale chcemy dzięki nim wzbudzić ekscytację u grających tymi bohaterami, odświeżyć zestawy umiejętności owych postaci i załagodzić wszelkie powstałe bolączki. Chcemy również dopilnować, że spełnimy oczekiwania graczy co do Garena, Shaco i Viktora oraz że damy tym bohaterom lepsze i ciekawsze style gry, które, mamy nadzieję, spodobają się ich obecnym, byłym, a także przyszłym fanom.

Inne zmiany będą raczej niewielkie, ponieważ przenosimy uwagę z przygotowań do Mistrzostw na wykańczanie fundamentów pod przedsezon 2020.

Hanna „shio shoujo” Woo

Patch w skrócie


Ashe, Darius i Hecarim w Samo Południe będą dostępni 10 października 2019 r.

Bohaterowie

Blitzcrank

Zmniejszony podstawowy pancerz i przyrost pancerza.

Dodatkowy zasięg z patcha 9.19 spełnił swoją rolę i podoba nam się, ale Blitzcrank jest aktualnie trochę zbyt mocny.

Podstawowe statystyki

PANCERZ 44 pkt. 40 pkt.
PRZYROST PANCERZA 4 pkt. 3,5 pkt.

Garen

Solidniejsza regeneracja zdrowia z umiejętności biernej. W teraz zapewnia tarczę zamiast dodatkowego zmniejszenia obrażeń na pierwsze 0,75 sek. Obroty E teraz skalują się z prędkością ataku. R teraz zawsze zadaje obrażenia nieuchronne, usunięto efekt bierny Czarnego Charakteru.

Nasz główny dobry ziomek przechodzi niemałe zmiany, a mówiąc bardziej szczegółowo, usuwamy między innymi mechanikę Czarnego Charakteru z jego superumiejętności. Zarówno grający Garenem, jak i grający przeciwko niemu jej nie lubili, a schemat rozgrywki Garena był przez nią mało intuicyjny, ponieważ nie mógł on wybierać swoich celów, dlatego często był skazany na klęskę.

Robimy porządki również w jego umiejętności biernej i pozwalamy mu zyskiwać ładunki Zdobywcy, czyli runy, z której chętnie korzystają inne molochy. Teraz granie Garenem będzie po prostu przyjemniejsze i mniej liniowe, szczególnie, że będzie miał więcej opcji, jeśli chodzi o wybór przedmiotów.

Podstawowe statystyki

PRZYROST PRĘDKOŚCI ATAKU 2,9% 3,65%
ZDROWIE 616,28 pkt. 620 pkt.
PRZYROST ZDROWIA 84,25 pkt. 84 pkt.

Umiejętność bierna — Wytrwałość

REGENERACJA 2/8% (zależnie od poziomu) maksymalnego zdrowia co 5 sek. 1,5-10,1% (na poziomach 1-18) maksymalnego zdrowia co 5 sek.
usuniętoWZMOCNIONA REGENERACJA Garen już nie otrzymuje biernej, dwukrotnie większej regeneracji zdrowia, kiedy ma mniej niż 25/50% (zależnie od poziomu) maksymalnego zdrowia
zaktualizowanoPRZERWANIE REGENERACJI Na 9 sek., kiedy otrzyma obrażenia od jednostek niebędących stworami przed poziomem 11; na 4 sek., kiedy otrzyma obrażenia od potężnych potworów, wież lub bohaterów po poziomie 11 Na 7 sek. kiedy otrzyma obrażenia od potężnych potworów, wież lub bohaterów

Q — Rozstrzygające Uderzenie

nowośćCZAS RZUCENIA Teraz skaluje się z prędkością ataku Garena i zachowuje podobnie jak atak podstawowy.
NAPRAWIONY BŁĄD Naprawiono błąd sprawiający, że gdy Garen był spowolniony, czas blokady jego Q stawał się o wiele dłuższy.

W — Odwaga

ODPORNOŚĆ ZA KAŻDE ZABÓJSTWO 0,33 pkt. dodatkowego pancerza i odporności na magię (maksymalnie 50 pkt. przy zabiciu 150 jednostek) 0,25 pkt. dodatkowego pancerza i odporności na magię (maksymalnie 30 pkt. przy zabiciu 150 jednostek)
zaktualizowanoDAWAĆ TARCZĘ Zapewnia 30% dodatkowego zmniejszenia obrażeń i nieustępliwości na pierwsze 0,75 sek. Zapewnia tarczę o wytrzymałości 10% maksymalnego zdrowia Garena i 60% nieustępliwości na pierwsze 0,75 sek.

E — Osąd

LICZBA OBROTÓW 5-10 (na poziomach 1-16) 7 (+1 za każde 20% prędkości ataku z przedmiotów i poziomów)
OBRAŻENIA ZADAWANE PRZEZ KAŻDY OBRÓT 14/18/22/26/30 pkt. (+0,36-0,4 pkt. obrażeń od ataku) 8/12/16/20/24 pkt. (+0-8 pkt., zależnie od poziomu) (+0,32-0,4 pkt. obrażeń od ataku)
OBRAŻENIA DODATKOWE 33% zadawane pojedynczemu wrogowi 25% zadawane najbliższemu wrogowi
LICZBA OBROTÓW WYMAGANA DO OSŁABIENIA PANCERZA 4 6
nowośćALEKSANDER WIELKI Teraz każdy obrót zapewnia ładunki Zdobywcy.

R — Demaciańska Sprawiedliwość

usuniętoEFEKT BIERNY Wrogowie, którzy przez ostatnie 5 minut zdobyli najwięcej zabójstw, nie zostają Czarnymi Charakterami z oznaczenia Garena.
nowośćOPERACJA NA OCZY Umiejętność zapewnia wizję na celu na 1 sek., przez co nie będzie mogła zostać przerwana z powodu utraty wizji.
OBRAŻENIA Obrażenia magiczne równe 175/350/525 pkt. (+ obrażenia magiczne w wysokości 28,6/33,3/40% brakującego zdrowia celu) Obrażenia nieuchronne równe 150/300/450 pkt. (+ obrażenia nieuchronne w wysokości 20/25/30% brakującego zdrowia celu)

Ivern

Ivern jest teraz bohaterem walczącym z dystansu. W nie zwiększa już zasięgu ataku.

Sprawiamy, że Ivern będzie łatwiejszy do opanowania (i silniejszy!), nie zmuszając go już do zaznajamiania się z wieloma zasięgami ataku.

Podstawowe statystyki

ZASIĘG ATAKU PODSTAWOWEGO 125 jedn. 475 jedn. (Ivern jest teraz zaliczany do bohaterów walczących z dystansu na potrzeby wszelkich run, przedmiotów itd.)

W — Siewca Zarośli

usuniętoDŁUGIE RĘCE Nie zwiększa już zasięgu ataku Iverna.

Lissandra

Zwiększone skalowanie obrażeń umiejętności biernej i W.

Wciskamy Lissandrę głębiej w niszę maga od inicjacji, który zadaje obrażenia eksplozywne, ale staramy się przy tym nie wpływać na jej moc w rozgrywkach profesjonalnych.

Podstawowe statystyki

Zaokrąglamy na okrągło!

PANCERZ 20,216 pkt. 22 pkt.

Umiejętność bierna — Zrodzona z Lodu Niewola

SKALOWANIE OBRAŻEŃ 0,3 pkt. mocy umiejętności 0,5 pkt. mocy umiejętności

W — Pierścień Mrozu

SKALOWANIE OBRAŻEŃ 0,5 pkt. mocy umiejętności 0,7 pkt. mocy umiejętności

Pantheon

Zmniejszone obrażenia podstawowe Q na wyższych poziomach.

Pantheon wciąż jest topowym wyborem w grach na wyższych poziomach umiejętności. Zmniejszamy nieco jego obrażenia we wczesnej fazie gry, gdyż mają one większy wpływ w rękach bardziej uzdolnionych graczy. Naprawiliśmy też jeden błąd!

Ogólne

NAPRAWIONY BŁĄD Q — Kometarna Włócznia i W — Skok z Tarczą Pantheona teraz działają poprawnie po tym, jak użyje on W — Mrocznego Przejścia Thresha w ciągu 0,2 sek. lub wcześniej.

Q — Kometarna Włócznia

OBRAŻENIA PODSTAWOWE 75/115/155/195/235 pkt. 75/110/145/180/215 pkt.

Qiyana

Zmniejszone obrażenia podstawowe Q na niższych poziomach.

Uderzamy w obrażenia Qiyany w wymianach ciosów, szczególnie, gdy wbije 3. poziom, ponieważ są one zwodniczo wysokie i sprawiają, że Qiyana przytłacza przeciwników we wczesnej fazie gry.

Q — Ostrze Ixtal

OBRAŻENIA PODSTAWOWE 80/100/120/140/160 pkt. 60/85/110/135/160 pkt.

Shaco

Zabawki Niespodzianki (W) zadają teraz obrażenia obszarowe. Więcej obrażeń we wczesnej fazie gry, mniej w późnej.

Tożsamość i styl gry Shaco znacznie zmieniły się po przeróbce i nie przysporzyło mu to zbyt wielu zwolenników. Powinien chętnie atakować wrogów, szczególnie we wczesnej fazie gry, ale nie wychodzi mu to najlepiej. Te zmiany mają na celu wyrównanie ilości obrażeń, jakie zadaje przez całą grę, żeby nie były już w całości skoncentrowane na jego potencjale do zabijania bohaterów na strzał w późnej fazie gry.

Ponadto chcemy wesprzeć zarówno popularną konfigurację, w której Shaco wykorzystuje obrażenia od ataku, jak i bardziej niszową strategię z mocą umiejętności, żeby obie stały się różnymi, ale równymi stylami gry. Dlatego zmieniliśmy rodzaj obrażeń E i pozmienialiśmy nieco skalowanie, żeby Shaco w jednym stylu gry używał swoich umiejętności inaczej niż w drugim.

Podstawowe statystyki

OBRAŻENIA OD ATAKU 66 pkt. 63 pkt.
PRZYROST OBRAŻEŃ OD ATAKU 3,5 pkt. 3 pkt.

Umiejętność bierna — Cios w Plecy

nowośćOBRAŻENIA ATAKU PODSTAWOWEGO Atak podstawowy wymierzony we wroga od tyłu teraz zada dodatkowe 10-25 (na poziomach 1-18) (+0,15 pkt. dodatkowych obrażeń od ataku) pkt. obrażeń (te obrażenia mogą trafić krytycznie).
nowośćOBRAŻENIA ZATRUTYCH SZTYLETÓW Zatrute Sztylety zadają teraz dodatkowe 15-50 (na poziomach 1-18) (+0,1 pkt. mocy umiejętności) pkt. obrażeń od tyłu.

Q — Podstęp

CZAS DZIAŁANIA UKRYWANIA SIĘ 1,5/2,25/3/3,75/4,5 sek. 2,5/2,75/3/3,25/3,5 sek.
CZAS ODNOWIENIA 16/15,5/15/14,5/14 sek. 12/11,5/11/10,5/10 sek.
usuniętoCZAS UCIEKA Czas odnowienia Podstępu nie skraca się już po zakończeniu działania niewidzialności i użyciu wzmocnionego ataku podstawowego.
OBRAŻENIA 10/20/30/40/50 pkt. (+0,4 pkt. dodatkowych obrażeń od ataku)(+0,3 pkt. mocy umiejętności) 25/35/45/55/65 pkt. (+0,25 pkt. dodatkowych obrażeń od ataku) Kiedy atak wzmocniony Podstępem uderzy w przeciwnika od tyłu, będzie gwarantowanym trafieniem krytycznym i zada 130% obrażeń.

W — Zabawka Niespodzianka

zaktualizowanoWSZYSCY DOSTAJĄ NIESPODZIANKĄ Kiedy Zabawki zostaną aktywowane, mogą teraz atakować wielu wrogów na pewnym obszarze.
nowośćOBRAŻENIA OBSZAROWE 15/20/25/30/35 pkt. (+0,1 pkt. mocy umiejętności) (obrażenia zadawane pojedynczym celom bez zmian)
nowośćCZAS DZIAŁANIA PRZESTRASZENIA NA JEDNOSTKACH NIEBĘDĄCYCH BOHATERAMI 2 sek. w przypadku wszystkich jednostek niebędących bohaterami
PRĘDKOŚĆ RUCHU W TRAKCIE PRZESTRASZENIA 100 jedn. prędkości ruchu w przypadku wszystkich wrogów 60 jedn. prędkości ruchu w przypadku stworów i potworów, 100 jedn. prędkości ruchu w przypadku bohaterów

E — Zatrute Sztylety

RODZAJ OBRAŻEŃ Fizyczne Magiczne
OBRAŻENIA 55/80/105/130/155 pkt. (+0,6/0,75/0,9/1,05/1,2 pkt. dodatkowych obrażeń od ataku)(+0,75 pkt. mocy umiejętności) 70/95/120/145/170 pkt. (+0,8 pkt. dodatkowych obrażeń od ataku) (+0,6 pkt. mocy umiejętności)
OBRAŻENIA WYKAŃCZAJĄCE Obrażenia zwiększone o 0-50%, zależnie od brakującego zdrowia Obrażenia zwiększone o 50% w przypadku celów mających mniej niż 30% zdrowia

R — Halucynacje

CZAS, PO KTÓRYM ZABAWKI SIĘ AKTYWUJĄ Zabawki aktywują się po 2 sek. Zabawki aktywują się natychmiastowo
OBRAŻENIA 200/300/400 pkt. (+1,0 pkt. mocy umiejętności) 150/225/300 pkt. (+0,7 pkt. mocy umiejętności)
nowośćOBRAŻENIA OBSZAROWE ZABAWEK 10/20/30 pkt. (+0,1 pkt. mocy umiejętności) (obrażenia zadawane pojedynczym celom bez zmian)
CZAS DZIAŁANIA PRZESTRASZENIA 0,75/1/1,25 sek. 1 sek.

Sona

Wprowadzamy drobną poprawkę, żeby Sonie łatwiej było zorientować się, kiedy jej następny atak podstawowy zostanie wzmocniony.

DROBNA ZMIANA Dodano pasek zasobów, żeby Sonie łatwiej było śledzić swoją umiejętność bierną (tylko Sona go widzi)

Varus

Zwiększone podstawowe obrażenia od ataku, wyrównane inne statystyki.

Dajemy Varusowi trochę ogólnej, solidnej mocy.

Podstawowe statystyki

OBRAŻENIA OD ATAKU 59 pkt. 61 pkt.
REGENERACJA MANY 7,34 pkt. 8 pkt.
MANA 360,5 pkt. 360 pkt.
ZDROWIE 499 pkt. 500 pkt.

Viktor

Q nie skaluje się już z maną Viktora. Ulepszenie W teraz sprawia, że inne zaklęcia spowalniają. R teraz zadaje obrażenia w krótszych odstępach czasu i porusza się szybciej.

Obdarzamy Viktora ciepłem i miłością, oferując mu bardziej ekscytujące Ulepszenia W i R, czyli dwóch umiejętności, którym generalnie brakuje mocy, i zmniejszamy jego zależność od many.

Ogólne

NAPRAWIONY BŁĄD Statystyki Hex Rdzenia teraz aktualizują się w momencie zakupu, a nie w momencie awansu Viktora.
NAPRAWIONY BŁĄD Pociski ulepszonego Promienia Śmierci (Ulepszenie: Wstrząs) mają teraz taką samą szerokość jak pocisk nieulepszonego Promienia Śmierci.

Q — Wyssanie Mocy

WYTRZYMAŁOŚĆ TARCZY 8% jego maksymalnej many (+0,15 pkt. mocy umiejętności) 30-115 pkt. (na poziomach 1-18) (+0,15 pkt. mocy umiejętności)

W — Pole Grawitacyjne

zaktualizowanoULEPSZENIE: IMPLOZJA Wrogowie ogłuszeni przez Pole Grawitacyjne są wciągani do jego środka Bezpośrednie trafienia spowalniają wrogów o 20% na 1 sek. (nie aktywuje się przy obrażeniach rozłożonych w czasie R)

R — Burza Chaosu

nowośćA DOKĄD TO SIĘ WYBIERASZ? Burza Chaosu będzie gonić bohaterów nawet po śmierci Viktora.
nowośćKRACKO Burza Chaosu teraz może poruszać się nad elementami terenu.
CZĘSTOTLIWOŚĆ ZADAWANIA OBRAŻEŃ Co 2 sek. Co 1 sek.
LICZBA DRAŚNIĘĆ 3 6
OBRAŻENIA ZADAWANE CO SEKUNDĘ 130/210/290 pkt. (+0,85 pkt. mocy umiejętności) 65/105/145 pkt. (+0,45 pkt. mocy umiejętności)
PRĘDKOŚĆ RUCHU ULEPSZENIA: PRĘDKOŚĆ Burza Chaosu porusza się 20% szybciej 25% szybciej (minimalna prędkość ruchu wynosi teraz 200 jedn. 250 jedn.; maksymalna prędkość ruchu wynosi teraz 300 jedn. 375 jedn.)

Przedmioty

Naszyjnik Żelaznych Solari

Zwiększona wytrzymałość tarczy efektu użycia.

Chcemy rozszerzyć użyteczność Naszyjnika, szczególnie w mecie, gdzie nie ma zbyt wielu bohaterów zadających obszarowe obrażenia eksplozywne. Ta zmiana dotyczy również Diademu Żelaznych Solari!

WYTRZYMAŁOŚĆ TARCZY 30 pkt. (+15 pkt. za każdy poziom) 120 pkt. (+10 pkt. za każdy poziom)

Dodawanie znajomych przez media społecznościowe

Od tego patcha gracze nie będą już mogli wyszukiwać ani dodawać znajomych przez media społecznościowe. Po kliknięciu ikony „Dodaj znajomych” nie będzie już możliwości kliknięcia opcji „Przez portal społecznościowy”. Nie będzie też można połączyć konta League z kontem na Facebooku, żeby znaleźć znajomych.

Naprawione błędy

  • Naprawiono błąd sprawiający, że po śmierci sojusznika, do którego Yuumi jest przywiązana, gdy jest ona pod wpływem efektu Inercji (z Klepsydry Zhonyi lub Stopera), Magiczna Kotka nie może zostać obrana za cel przez wieże do końca gry.
  • Naprawiono błąd powodujący, że rzucenie R — Nawałnicy Piór z kursorem dokładnie pod Xayah usuwało blokadę uniemożliwiająca Xayah obracanie się podczas używania tej umiejętności.
  • E — Salwa Śnieżek Nunu nie może już spowolnić wrogów więcej niż raz na jedną serię śnieżek.
  • Kiedy Wukong używa R — Cyklonu, gdy trafia go i zabija Q — Niszczyciel Skarbca Vi, jego R — Cyklon już nie będzie się psuł.
  • Czas odnowienia R — Lunarnego Skoku Diany teraz odświeża się, nawet jeśli umiejętność ta trafi wroga będącego na skraju eksplozji Q — Ciosu Półksiężyca.
  • Nie można już zobaczyć efektu wizualnego eksplozji Q — Ciosu Półksiężyca Diany we mgle wojny.
  • Neeko Zimowego Zachwytu nie będzie już traciła znacznej ilości statystyk podstawowych i zdolności używania ataków podstawowych, gdy Lulu użyje na niej W — Fanaberii, podczas gdy Neeko używa R — Skocznego Rozkwitu, będąc zakamuflowaną.
  • Kiedy Lulu spolimorfuje Gnara za pomocą W — Fanaberii tuż przed tym, jak zmieni się on z powrotem z formy Mega-Gnara do zwykłej, Gnar nie będzie zyskiwał już dodatkowych wzmocnień. Nie będzie miał również animacji ani efektów cząsteczkowych ataków i trafień krytycznych Mega-Gnara.
  • Wskaźnik możliwości wykończenia R — Uczty Cho’Gatha teraz poprawnie pojawia się na paskach zdrowia klonów.
  • Umiejętność bierna — Iluminacja Lux jest teraz poprawnie zaliczana do umiejętności nieobszarowych.

Nadchodzące skórki i Barwy

Poniższe skórki pojawią się wraz z tym patchem. Portrety w pełnej rozdzielczości możecie zgarnąć, ściągając aplikację Kompozycje Pulpitu League!

Wraz z tym patchem pojawią się następujące Barwy:

Jeśli zauważyłeś literówkę/błąd we wpisie - prosimy o zgłoszenie tego poprzez specjalny formularz kontaktowy - dzięki automatycznemu systemowi powiadomień będziemy mogli błyskawicznie usunąć błąd.