W tym patchu mamy też dla was szóstą (a może już siódmą?) „przeróbkę” Ryze’a, więcej zmian dla naszej zbyt potężnej kotki i ogólne osłabienia dla Sylasa. Robimy też użytek z systemu wyważania, który opublikowaliśmy, i będziemy odnosić się do niego przy wyjaśnianiu niektórych zmian, więc koniecznie go sprawdźcie, jeśli jeszcze tego nie zrobiliście! (Odnośnik do niego znajdziecie w sekcji poniżej).
Na koniec przygotowaliśmy kolejną porcję zmian wyważających w trybie ARAM dla entuzjastów Howling Abyss oraz parę pięknych aktualizacji efektów wizualnych Lulu, Amumu, Tryndamere’a i Ziggsa.
Czytajcie dalej, żeby ogarnąć, co i jak!
Patch w skrócie
System wyważania
Bohaterowie
Mordekaiser
Żelazny Upiór
Niepowstrzymany moloch powrócił z zaświatów i jest gotowy podbić krainę żywych w patchu 9.12!
Portrety Mordekaisera w wysokiej rozdzielczości są dostępne w Kompozycjach Pulpitu League!
Ryze
Zmniejszona liczba poziomów Q, usunięta tarcza, dodatkowe obrażenia zależą teraz od R. W teraz spowalnia, a premia z Fluktuacji Magii zmienia spowolnienie w unieruchomienie.
Kiedy Ryze trafi w odpowiednie ręce, niezwykle dobrze ukrywa swoje słabe strony. Do tego jeśli znajdzie się w skoordynowanej drużynie, zyskuje naprawdę dużo. Profesjonaliści uwielbiają takich bohaterów i dlatego Ryze ostatnimi czasy był tak silnym wyborem w rozgrywkach profesjonalnych. Lekko ograniczamy jego mocne strony, żeby zmniejszyć jego obecność na najwyższych szczeblach rywalizacji, ale jednocześnie pomagamy graczom, którzy chcieliby nim pograć, choć wykonywanie kombinacji nie wychodzi im zbyt dobrze.
Usuwamy jego tarczę, więc będzie miał mniej sposobów na przeżycie w trudnych dla niego zestawieniach. Zmieniamy również jego efekt kontroli tłumu na spowolnienie, więc przeciwnicy, którzy padną ofiarą ganku, będą mogli łatwiej wymknąć się z sytuacji 2 na 1 (mówimy głównie o wypadkach, kiedy Ryze używa Błysku, po czym rzuca Runiczne Więzienie). W ramach ogólnych modyfikacji sprawiamy, że będzie atrakcyjniejszy dla mniej doświadczonych graczy, ale dodajemy mu też trochę głębi, ponieważ odtąd Fluktuacja Magii zawsze będzie przeskakiwać z głównego celu na inne cele, a Zagięcie Czasoprzestrzeni zyskało efekt bierny z odrobiną skalowania. Jest też wiele zmian liczbowych, które mają zrównoważyć to wszystko. Normalnie nie nazwalibyśmy tego przeróbką, ale skoro w grę wchodzi Ryze, to nagniemy zasady. Czekamy na siódmą (ósmą?) przeróbkę!
Podstawowe statystyki
Q — Przeciążenie
W — Runiczne Więzienie
E — Fluktuacja Magii
R — Zagięcie Czasoprzestrzeni
Sylas
Umiejętność bierna przechowuje teraz do 2 ładunków, zwiększone obrażenia podstawowe, obrażenia obszarowe są mniej skuteczne przeciwko stworom. Zmniejszone obrażenia wybuchu Q i obszar działania w przypadku stworów. Zwiększone leczenie W. Zmodyfikowana tarcza E, dłuższy czas odnowienia na wyższych poziomach.
Sylas wciąż jest dobrym bohaterem w wyższych kręgach mimo tego, że nie radzi sobie najlepiej w rękach większości innych graczy. Uderzamy w te części jego zestawu umiejętności, które są potężniejsze w rozgrywkach profesjonalnych, takie jak to, że może osłonić się tarczą, kiedy chce, a także jego obszarowe czyszczenie fal.
Umiejętność bierna — Petrucytowa Eksplozja
Q — Smagnięcie Łańcuchem
W — Królobójca
E — Ucieczka/Uprowadzenie
Yuumi
Zwiększone podstawowe zdrowie. Zmniejszony zwrot many z umiejętności biernej na niższych poziomach, zmniejszona wytrzymałość tarczy. Zmodyfikowana współdzielona siła adaptacyjna W, doskok można teraz przerwać każdym efektem kontroli tłumu.
Granie przeciwko zdolnym Yuumi jest strasznie frustrujące i rzadko nadarza się okazja, żeby je zaatakować — a coraz więcej graczy zaczyna rozumieć, jak grać Yuumi. Mając to na uwadze, cofamy niektóre wzmocnienia z aktualizacji zeszłego patcha, które daliśmy jej przy premierze, i zmniejszamy jej wytrzymałość, żeby miała jakieś słabe strony. Naprawiliśmy też kilka błędów i wprowadziliśmy usprawnienia!
Podstawowe statystyki
Umiejętność bierna — Pac i Blok
Q — Grasujący Pocisk
W — Ty i Ja!
Usprawnienia
Proste zmiany dotyczące bohaterów
Aatrox
Czas odnowienia umiejętności biernej skaluje się teraz z poziomem. Premia do leczenia R obejmuje teraz tylko samoleczenie.
Kontynuujemy pracę nad Aatroxem po zmianach z patcha 9.9, ponieważ na chwilę obecną zbyt często leczy się on w alei (dzięki umiejętności biernej), a w późnej fazie gry inni leczą go o zbyt duże wartości (patrz: koty na książkach i miotaczki bananów).
Umiejętność bierna — Styl Siewcy Śmierci
R — Zagłada Świata
Ashe
Krótszy czas odnowienia W.
Ashe przydałoby się trochę mocy, więc wzmacniamy umiejętność, której najczęściej używa do trzymania wrogów na dystans.
W — Salwa
Caitlyn
Zwiększone podstawowe obrażenia od ataku.
To wzmocnienie zdecydowanie jest niewielkie, ale z Caitlyn staramy się obchodzić ostrożnie, bo wiemy, że jest w stanie zupełnie zdominować metę.
Podstawowe statystyki
Irelia
Dłuższy czas odnowienia E, zmniejszony zasięg.
Jako że Irelia dominuje w rozgrywkach profesjonalnych, sprawiamy, że będzie musiała płacić wyższą cenę, gdy nie uda jej się ogłuszyć wrogów Obłędnym Duetem. Za sprawą zmniejszonego zasięgu tej umiejętności będzie musiała też więcej ryzykować, idąc na całość.
E — Obłędny Duet
Karma
Zwiększone spowolnienie Q. Zmniejszony koszt E, czas trwania premii do prędkości ruchu wydłużony tak, by odpowiadał czasowi działania tarczy.
Dajemy Karmie więcej narzędzi, które pomogą jej przeżyć, w szczególności, kiedy jest sama.
Q — Wewnętrzny Płomień
E — Inspiracja
Lulu
Zaktualizowane efekty wizualne wszystkich umiejętności. Zwiększona wytrzymałość tarczy E, zmniejszony koszt na wyższych poziomach.
Te wzmocnienia pomogą Lulu w roli wspierającej i dzięki nim znowu będzie bohaterką wartą wzięcia pod uwagę. Zaktualizowaliśmy też jej efekty wizualne, żeby używana przez nią magia była bardziej wyjątkowa, a rozgrywka bardziej czytelna.
Aktualizacje efektów wizualnych
E — Na pomoc, Pix!
Umiejętność bierna — Pix, Duszek Towarzysz
Q — Lśniąca Lanca
W — Fanaberia
R — Szalony Rozrost
Master Yi
Naprawiono błąd związany z umiejętnością bierną Mastera Yi.
Umiejętność bierna — Podwójne Uderzenie
Nautilus
Zmniejszone obrażenia podstawowe Q na niższych poziomach.
Zmniejszamy obrażenia pójścia na całość Nautilusa na początku gry, ponieważ aktualnie jest zbyt silny na wyższych poziomach rozgrywek.
Q — Zakotwiczenie
Zac
Zwiększone obrażenia podstawowe W. Zmodyfikowano odległość odrzucenia i pojawianie się jego kapek.
Zac po zmianach z patcha 9.11 jest znacznie słabszy. Chcemy, żeby jego superumiejętność była bliższa pierwotnej wersji i sprawiamy, że będzie szybciej czyścił dżunglę na początku gry, bo idzie mu to dość wolno.
W — Niestabilna Materia
R — Hop, do Góry!
Przedmioty
Mikstura Skażenia
Wyrównane dodatkowe obrażenia magiczne.
Mikstura Skażenia jest zbyt dobrą i zbyt popularną opcją w rozgrywkach na najwyższych poziomach umiejętności. Osłabiamy jej moc o oczko, żeby inne przedmioty też miały okazję zabłysnąć.
Zmiany wyważające w trybie ARAM
Osłabienia
Wzmocnienia
Aktualizacje efektów wizualnych
Amumu
Ta aktualizacja ma na celu podkreślić związek Amumu z Shurimą i poprawić przejrzystość jego rozgrywki. Staraliśmy się, żeby jego efekty były jak najbardziej zbliżone do efektów z jego teledysku!
Tryndamere
Poprawiliśmy jego umiejętności głównie po to, żeby zredukować szum wizualny, ale dodaliśmy mu też trochę freljordzkiego smaczku.
Ziggs
Całkowicie odnowiliśmy efekty wizualne Ziggsa, skupiając się na pokazaniu rzeczywistej wielkości obszarów trafienia jego umiejętności i sprawieniu, żeby nasz Hextechowy Saper spełniał współczesne standardy.
Naprawione błędy
- Opis Q — Kłów Bestii Warwicka zawiera teraz właściwe skalowanie z mocą umiejętności.
- Nagrody za split wyświetlają się teraz na pancerzu rankingowym podczas ekranu wczytywania.
- Migotanie informujące o tym, że głosowanie w sprawie poddania się dobiega końca, nie pojawia się już ponownie, gdy czas minie w przypadku graczy, którzy już zagłosowali.
- Okienko służące do oddawania głosów w sprawie poddania się może być teraz przesuwane.
- Zmodyfikowano oszczepy z Q — Rzutu Oszczepem Nidalee Łowczyni Głów tak, żeby daltoniści mogli lepiej je widzieć.
- Q — Tańczący Granat Jhina teraz poprawnie przeskakuje na inne cele, nawet jeśli jego obrażenia zostaną zablokowane przez E — Tarczę Magii Sivir.
Nadchodzące skórki i Barwy
Poniższe skórki pojawią się wraz z tym patchem. Portrety w pełnej rozdzielczości możecie zgarnąć, ściągając aplikację Kompozycje Pulpitu League!
Następujące Barwy pojawią się wraz z tym patchem: