Witajcie w patchu 8.6 — kolejnym dużym z cyklu małych i dużych patchów. Tym razem przyglądamy się Mrocznemu Ostrzu i sposobowi, w jaki wpływa na bohaterów, dla których jest przedmiotem podstawowym. Wydaje nam się, że Ostrze zapewnia zbyt dużo mocy, ale chcieliśmy mieć pewność, że każdy bohater dotknięty jego osłabieniem otrzyma odpowiednią rekompensatę.
Wprowadzamy również dwie nowe runy — jedną dla bohaterów, którzy chcą pozostawać w walce przez dłuższy czas, a drugą dla wrażliwych bohaterów, którzy chcą zwiększyć wytrzymałość we wczesnej fazie gry.
Na koniec, choć jesteśmy całkiem zadowoleni z przedmiotów dla magów po ich aktualizacji, to wciąż poprawiamy niektóre z nich.
Mała uwaga, w tym patchu kontynuujemy aktualizację danych gry, dlatego czeka was nieco więcej pobierania niż zazwyczaj. Więcej o tym tutaj!
Dobrej zabawy i powodzenia!


Patch w skrócie
Bohaterowie korzystający z Mrocznego Ostrza

Mroczne Ostrze Draktharru
Zmniejszone i ujednolicone obrażenia Nocnego Łowcy dla bohaterów walczących wręcz i z dystansu. Podstawowe ataki w zwarciu natychmiast zabijają totemy wyłączone przez Mroczne Ostrze. Zaciemnienie nie włączy się wskutek użycia czerwonych Talizmanów.
Nocny Łowca odpowiada za zbyt dużo obrażeń zadawanych przez bohaterów, dla których Mroczne Ostrze jest przedmiotem podstawowym. Sprawia to, że są zbyt silni, kiedy mogą kupić je wcześnie, lub zbyt słabi, kiedy opóźniają zakup lub wcale nie kupują tego przedmiotu. Obniżamy jego potencjał likwidowania bohaterów i przenosimy trochę tej mocy w zapewnianą przez niego kontrolę nad wizją. Część utraconych w wyniku tej zmiany obrażeń zostanie zrekompensowana — przeniesiemy ją bezpośrednio do zestawów umiejętności bohaterów, którzy nie mogą się obyć bez Mrocznego Ostrza Draktharru.

Graves
Zwiększony przyrost obrażeń od ataku i przyrost odporności na magię. W jest rzucane szybciej i szybciej nakłada efekt skrócenia pola widzenia.
Podstawowe statystyki
W — Zasłona Dymna

Kayn
Zwiększone skalowanie R i W z obrażeniami od ataku.
W — Dotyk Ostrza
R — Wtargnięcie Umbry

Kha’Zix
Na chwilę obecną dodatkowe obrażenia Kolca Pustki przeciwko potworom przykuwają Kha’Zixa do dżungli. Chcielibyśmy dać mu szansę na rozpostarcie jego skrzydeł gdzieś indziej, więc zamieniamy te obrażenia na większe wzmocnienie Q, niż otrzymałby jedynie w związku ze zmianami Mrocznego Ostrza.
Q — Zakosztuj Ich Strachu
W — Kolec Pustki
Ta zmiana akurat nie jest związana z Mrocznym Ostrzem. Obecnie siła W Kha’Zixa zmusza go do gry w dżungli, a ściągnięcie z niego tego brzemienia być może pomoże mu nieco poprawić skuteczność w innych rolach (nawet jeśli będzie to wymagało wzmocnień w przyszłości).

Miss Fortune
Zwiększony przyrost obrażeń od ataku.
Podstawowe statystyki

Nocturne
Zwiększone podstawowe obrażenia R na wyższych poziomach. Zwiększone skalowanie R z obrażeniami od ataku.
R — Paranoja

Rengar
Zwiększone skalowanie Q z obrażeniami od ataku. Zwiększone skalowanie E z obrażeniami od ataku. Zwiększone skalowanie R z obrażeniami od ataku. Naprawione liczne błędy związane z Q i E.
Choć Rengar dość często kupuje Mroczne Ostrze, to te zmiany również są częścią porządków, jakie przeprowadzamy w umiejętnościach Łowcy.
Umiejętność bierna — Niewidoczny Drapieżnik
Q — Dzikość
E — Rzut Bolą
R — Zew Łowów

Shaco
Q teraz sprawia, że następny podstawowy atak Shaco zada dodatkowe obrażenia fizyczne.
Q — Podstęp

Talon
Obrażenia umiejętności biernej teraz zwiększają się również po poziomie 11. aż do poziomu 18. Zwiększone skalowanie R.
Umiejętność bierna — Koniec Ostrza
R — Napaść z Cienia

Wukong
Zwiększony przyrost obrażeń od ataku. Zwiększone skalowanie Q na wyższych poziomach.
Podstawowe statystyki
Q — Miażdżący Cios

Zed
Zmniejszone obrażenia Q zadawane kolejnym celom trafionym po pierwszym. Trafienie kilkoma shurikenami w ten sam cel już nie zadaje zmniejszonych obrażeń. Zwiększone wzmocnienie obrażeń R na wyższych poziomach.
Q — Ostrze Shuriken
R — Znak Śmierci
Bohaterowie

Kai’Sa
Zwiększony zasięg ataku. Zwiększone skalowanie umiejętności biernej i Q z mocą umiejętności. Zwiększony zasięg Q. Zmniejszone skalowanie W z mocą umiejętności. Krótszy czas rzucania E. Zwiększona prędkość ruchu E. Zwiększony obszar działania R.
Kai’Sa jest nową bohaterką, co znaczy, że gracze wciąż uczą się, jak działa i pod wieloma względami my też jeszcze się tego uczymy. Rzeczą, która najbardziej rzuca się w oczy, jest fakt, że Kai’Sa radzi sobie całkiem nieźle w grach, w których ma przewagę, ale obecnie dość trudno jest jej przewagę tę zdobyć.
Główną przyczyną tego jest faza gry w alei, podczas której jej krótki zasięg utrudnia dokonywanie korzystnych wymian. Zaczynamy więc od drobnego zwiększenia jej zasięgu. Wzmacniamy również mobilność, jaką zapewnia jej E. Robimy to zarówno poprzez zwiększenie prędkości ruchu i skrócenie czasu rzucenia, co powinno pozwolić jej na większą swobodę w decydowaniu gdzie i kiedy wziąć udział w potyczkach.
Skalowanie Córy Pustki z mocą umiejętności jest zbyt niskie, by jej marzenia o kupowaniu różnorodnych przedmiotów mogły zostać spełnione, ale zmiany, których dokonaliśmy w Ostrzu Gniewu Guinsoo, pozwoliły nam na spore zwiększenie jej współczynników.
Podstawowe statystyki
Umiejętność bierna — Druga Skóra
Q — Icathiański Deszcz
W — Szperacz Pustki
E — Superdoładowanie
R — Instynkt Zabójcy

Lee Sin
Zwiększony zwrot energii z umiejętności biernej na wyższych poziomach. Zwiększony zasięg Q. Zwiększone podstawowe obrażenia R.
Skuteczność, z jaką Lee Sin mógł kreować zagrywki, trochę ucierpiała z powodu usunięcia Noża Tropiciela. Chcemy ją w pewnym stopniu przywrócić do zestawu Ślepego Mnicha.
Umiejętność bierna — Grad Ciosów
Q — Uderzenie Rezonansu
R — Smoczy Gniew

Lucian
Zwiększone obrażenia podstawowe W. Zwiększone skalowanie R z obrażeniami od ataku.
Wzmocnienia Do Ataku z pewnością pomogły Lucianowi, ale i tak przydałoby mu się trochę więcej obrażeń.
W — Płomienny Wybuch
R — Rzeź

Quinn
Zmniejszone podstawowe obrażenia od ataku. Zwiększony przyrost obrażeń od ataku. Naprawiono wiele błędów i wprowadzono usprawnienia.
Z Quinn związane jest wiele błędów i niefajnych momentów. Wygładzamy wiele spośród tych frustrujących nierówności, co powinno sprawić, że granie Quinn będzie przyjemniejsze (a ona sama stanie się przy tym silniejsza).
Podstawowe statystyki
Umiejętność bierna — Gonitwa
R — Za Linią Wroga

Rakan
Zwiększone skalowanie Q i W z mocą umiejętności.
Rakan aktualnie nie radzi sobie najlepiej, jeśli na dolnej alei zostanie połączony z większością strzelców. Oczywistym wyjątkiem jest Xayah — zakochane gołąbki razem nieźle dają w kość. Chcemy, żeby Rakan mógł wywierać większy wpływ na grę, nie zwiększając przy tym swojej siły, kiedy jest u boku partnerki.
Q — Lśniące Pióro
W — Wielkie Wejście
E — Taniec Bojowy

Xayah
Podstawowe ataki Xayah i Rakana już nie aktywują efektu Zabójczego Upierzenia swojego partnera.
Tak jak wspomnieliśmy wyżej, zmniejszamy siłę, jaką mają Xayah i Rakan, kiedy są razem.
W — Zabójcze Upierzenie
Przedmioty

Marzenie Shurelyi
Kiedy jesteś wspierającym, ale razem ze swoją drużyną chcecie wjechać we wrogów.
Wraz z usunięciem Talizmanu Wstąpienia pośród przedmiotów dla wspierających zabrakło przedmiotu „cała naprzód”. Skoro i tak byliśmy w trakcie jego przerabiania, przyjrzeliśmy się wszystkim, którzy być może chcieliby go kupić. Koniec końców, chcieliśmy się upewnić, że nie jest on szczególnie atrakcyjny dla obrońców (oni mają Słuszną Chwałę), ale spodoba się większości innych wspierających.

Maska Otchłani
Zmniejszony obszar działania aury, ale zwiększona moc.
Kiedy przenieśliśmy moc umiejętności z Maski Otchłani do Całunu Banshee, mieliśmy nadzieję przypieczętować Maskę jako przedmiot mniej dla magów, a bardziej dla obrońców, którzy chcą wzmocnić sojuszniczych czarodziejów. Jednakże duży zasięg jej aury spowodował, że magowie uważają ją za dobrą opcję do zadawania obrażeń, która jednocześnie zapewnia statystyki defensywne przeznaczone dla obrońców. Dlatego też obserwujemy jak wielu magów wykorzystuje ją jako przedmiot, który mówi „chcę przebrnąć przez fazę gry w alei bez jakiejkolwiek interakcji”, a ich obrażenia w późnej fazie gry wcale na tym nie cierpią. Skurczenie obszaru działania aury sprawi, że Maskę będą kupować bohaterowie, którzy uwielbiają znajdować się bardzo blisko celów.

Uścisk Serafina
Zmniejszone skalowanie tarczy z maną. Skrócony czas działania tarczy.
Tarcza Uścisku Serafina zapewnia zbyt dużo bezpieczeństwa wszystkim, którzy kupują ten przedmiot.

Pancerz Umrzyka
Spowolnieniu towarzyszą teraz obrażenia magiczne, a nie fizyczne. Poprawiono generowanie Tempa.
Pancerz Umrzyka aktualnie jest w dość kiepskim stanie, więc pozwoliliśmy sobie trochę się nim zająć. Chcemy żeby był on przedmiotem dla wojowników, którzy naprawdę błyszczą, gdy w walce mogą wykonywać dużo manewrów, jednocześnie zadając obrażenia.
Dlatego też zaglądamy pod maskę Pancerza i usprawniamy sposób, w jaki generuje on Tempo. Jeżeli jesteście w stanie unieruchomić cel (siemka Maokai i Nautilus) oraz powstrzymać go przed utrzymywaniem was na dystans, nie będziecie zadawali aż tylu obrażeń i do tego mało prawdopodobne jest, żebyście mogli spowolnić go wiele razy. Z drugiej strony, jeżeli dużo przemieszczacie się w trakcie walki (Irelia, Renekton), poczujecie cały potencjał biernego efektu Pancerza.
Mamy nadzieję, że kiedy wojownicy zobaczą ten przedmiot, pomyślą sobie „tak, to ten jedyny”. Natomiast kiedy obrońcy zobaczą ten przedmiot, pomyślą sobie „nie, podziękuję”.

Ostrze Gniewu Guinsoo
Zmniejszony koszt. Zmniejszone obrażenia od ataku i moc umiejętności. Zmniejszone podstawowe magiczne obrażenia przy trafieniu, dodane skalowanie. Dodano obrażenia fizyczne przy trafieniu. Premie pochodzące z ładunków teraz skalują się ze statystykami z innych źródeł.
Ostrze Gniewu Guinsoo aktualnie ma dwa problemy — jest dobre tylko na garstce poszczególnych bohaterów i do tego zapewnia im ogromny przypływ mocy jak na pierwszy przedmiot przez nich kupowany. Zajmujemy się obydwoma sprawami. Chcemy sprawić, by statystyki zapewniane przez ten przedmiot i jego efekty przy trafieniu skalowały się bezpośrednio z innymi statystykami. W skrócie: Ostrze Gniewu nie będzie już aż tak potężne natychmiast po kupieniu go w ramach pierwszego przedmiotu, ale będzie pasować do paru innych konfiguracji.

Hextech GLP-800
Zmniejszony koszt.
Ten przedmiot wciąż jest trochę zbyt słaby.

Kosa Statikka
Zmniejszone obrażenia naładowanych ataków na wyższych poziomach. Błyskawica już nie zadaje dodatkowych obrażeń przeciwko stworom.
Połączenie obrażeń naładowanych ataków i czyszczenia fal pozwala dowolnemu strzelcowi na bycie jedynym w jego drużynie bohaterem szybko zabijającym stwory, co sprawia, że Kosa Statikka za bardzo wyróżnia się na tle innych przedmiotów związanych z Zapałem.

Ognista Armata
Zwiększone obrażenia naładowanych ataków.
Chcemy skorzystać z tej okazji i zrównać obrażenia Ognistej Armaty z obrażeniami Kosy Statikka, by wybór między tymi przedmiotami był wyborem pomiędzy większym zasięgiem a lepszym czyszczeniem fal.
Czary przywoływacza

Podpalenie
Zwiększone obrażenia.
Od dłuższego czasu Uzdrowienie i Teleportacja na łeb i szyję biły Podpalenie na środkowej alei, a szczególnie w rozgrywkach profesjonalnych. Aby zwiększyć różnorodność czarów przywoływacza, dodajemy Podpaleniu trochę mocy.

Uzdrowienie
Dłuższy czas odnowienia.
Ogólnie czary obronne powinny mieć dłuższy czas odnowienia niż te agresywne. To jest, jeżeli dwóch przeciwnych sobie graczy użyje Uzdrowienia i Podpalenia w tej samej walce, to gracz, który użył Podpalenia, powinien mieć okienko, kiedy ma przewagę w czarach przywoływacza i może ponownie spróbować zabić wroga. Aktualnie czas odnowienia Uzdrowienia jest prawdopodobnie zbyt krótki, by pozwolić graczom na wykorzystywanie tej różnicy, więc go wydłużamy.
Runy
Zdobywca
Nowa runa kluczowa Precyzji.
Chcieliśmy wprowadzić runę kluczową dla bohaterów, którzy najlepiej sobie radzą w długich, przeciągających się walkach, a w szczególności dla tych walczących w zwarciu.
Kościana Zbroja
Skrócony czas działania Kościanej Zbroi.
Kościana Zbroja miała być runą skuteczną przeciwko obrażeniom eksplozywnym, ale przez jej długi czas działania jest używana jako typowa runa skuteczna przeciwko wszelakim obrażeniom. Skrócenie czasu działania powinno obniżyć jej ogólną siłę, nie naruszając przy tym jej skuteczności przeciwko obrażeniom eksplozywnym.
Poczwarka
Nowa runa Determinacji w rzędzie Odporności.
Wielu bohaterów, szczególnie tych z rodzaju prowadzących, być może chce posiadać statystyki obronne, pozwalające przebrnąć przez fazę gry w alei, ale koniec końców w późnej fazie gry chcą mieć statystyki, które pozwolą im na zadawanie większej ilości obrażeń. To runa właśnie dla nich.
Usunięte runy
Żelazna Skóra i Lustrzana Skorupa w rzędzie Odporności ścieżki Determinacji zostały usunięte.
Żelazna Skóra i Lustrzana Skorupa nie wnosiły wiele do run. Zapewniały głównie stałe statystyki, co nie było interesującą opcją dla większości bohaterów. Teraz, skoro dodaliśmy Poczwarkę (i Kościaną Zbroję dwa patche temu), możemy je usunąć.
Usprawnienia w wybieraniu run
Twisted Treeline
Usunięto bierny efekt Bandyty. Dodano prędkość ruchu do przedmiotów powiązanych z Wysłużoną Starożytną Monetą. Wiele innych zmian.
To te same zmiany, które weszły w życie na Summoner’s Rift w przeciągu dwóch ostatnich patchów.
Wszystkie przedmioty dla wspierających
Wysłużone Ostrze Złodziejki Czarów, Wysłużony Lodowy Kieł i Wysłużone Roszczenie Królowej Lodu
Wysłużona Starożytna Moneta
Wysłużony Medalion Nomada i Wysłużony Talizman Wstąpienia
Wysłużona Reliktowa Tarcza
Wysłużona Bransoleta Targonu
Wysłużone Zbocze Góry
Jeden za Wszystkich
Powrócił!
Wygłupiajcie się w tym sezonie, grając tym samym bohaterem, co wasi współgracze w tej zakręconej i przyspieszonej wariacji Summoner’s Rift. Jeden za Wszystkich znów będzie dostępny od 17:00 CEST 30.03.18 do 8:59 CEST 17.04.18.
W SKRÓCIE
- Bitwa 5 na 5 na Summoner’s Rift.
- Gracie tymi samymi bohaterami, co wasi współgracze.
- Podczas wyboru bohaterów wszyscy głosują na tego, którym chcą grać. Bohaterowie z co najmniej czterema głosami zostają zatwierdzeni.
Aktualizacje
- Każdy zawodnik może teraz zbanować bohatera.
- Nowi lub zaktualizowani bohaterowie, którzy nie byli dostępni w poprzednich edycjach Jednego za Wszystkich:
- Camille
- Rakan
- Xayah
- Kayn
- Ornn
- Zoe
- Kai’Sa
- Wielu przerobionych bohaterów (Swain, Urgot, Galio itp.)
Szybcy i wściekli
- Zaczynacie na poziomie 3.
- Zyskujecie złoto i doświadczenie o 30% szybciej.
- Smok i Baron pojawiają się wcześniej i częściej.
- Dodatkowa prędkość ruchu poza walką.
KUMULOWANIE KUMULOWANIA:
- Tarcze się teraz kumulują!
- Większość wzmocnień i osłabień się kumuluje! Na przykład:
- Orianny mogą mieć do 4 Kul na sobie, dzięki wykorzystaniu E — Rozkazu: Chroń.
- Każdy Nunu w grze może dać maksymalnie 120% dodatkowej mocy umiejętności jednemu Nunu dzięki W — Wrzącej Krwi, co razem potencjalnie daje 600% dodatkowej mocy umiejętności.
- Każda Nami może w tym samym czasie wzmocnić sojusznika E — Błogosławieństwem Władczyni Przypływów, czego rezultatem będą trzy SUPERDOŁADOWANE podstawowe ataki Nami!
- Sivir zgarnęła tytuł „Szybkiej”, ponieważ jej najwyższa zarejestrowana prędkość wyniosła około 2000 jedn., kiedy wszystkie Sivir użyły R — Wielkich Łowów.
- Spowolnienia się nie kumulują! Spowolnienia wciąż będą dotykały celów, ale tylko najsilniejsze z nich będzie działało.
To tyle! Ruszajcie naprzód i bijcie przeciwników Skokiem Wiary razy 5 albo 5-krotnym Wtargnięciem Umbry.
Honor
Udoskonalenia dla grup
Czat głosowy
Później w tym patchu: grupa, do której należycie, nie będzie was ignorować, gdy będziecie wzywać pomocy, ponieważ współgracze usłyszą to na czacie głosowym.
Czat głosowy działa w każdej grupie składającej się z dwóch lub więcej graczy. W momencie gdy dołączycie do grupy znajomego, automatycznie połączycie się z czatem głosowym i pozostaniecie połączeni we wszystkich grach, które będziecie rozgrywać razem.
Naprawione błędy
- Naprawiono błąd, w którym atak Vi wzmocniony E — Nadużyciem Siły był blokowany przez tarcze magii.
- Do Ataku teraz poprawnie odtwarza dźwięk zatwierdzenia, kiedy zostanie wybrane.
- Zasygnalizowanie przedmiotu zwiększającego przychód złota teraz wyświetla poprawną ilość złota potrzebną do ukończenia jego zadania.
- Prędkość ruchu poza walką Bezwzględnego Łowcy teraz poprawnie przestaje działać, kiedy użytkownik tej runy otrzymuje obrażenia.
- Rzeczy stworzone przez bohaterów (macki Illaoi, zabawki Shaco, grzyby Teemo itd.) już nie liczą się jako totemy na potrzeby rozmieszczania i niszczenia ich.
- Naprawiono błąd, w którym podstawowy atak Gangplanka wzmocniony Q — Hymnem Odwagi Sony detonował jego E — Beczkę Prochu.
- Kai’Sa teraz poprawnie wymienia Reperkusje na Uścisk Nieumarłego, jeżeli zostanie wyposażona w stronę na runy z Reperkusjami.
- W — Siła Woli Syndry teraz poprawnie sprawia, że W — Pusklę Malzahara nie może zostać obrane za cel, podczas gdy jest przez nią trzymane.
- Xin Zhao już nie przestaje atakować po rzuceniu W — Z Wiatru Gromu.
- Przywrócono przetwarzanie głosu Jarvana IV Mrocznej Gwiazdy.
- Swain Tyran już nie odtwarza linii dialogowych klasycznego Swaina po zabiciu celu.
- Muzyka PROJEKTU: Jhin znowu gra na początku gry przy zrobieniu pierwszego ruchu.
- Efekty wizualne Q — Oślepiającej Strzałki zostały całkowicie przywrócone Astronaucie, Króliczkowi i Super-Teemo.
- Efekty wizualne Paczki Fnatic Corkiego już nie są w złym miejscu, kiedy ta zostanie podniesiona.
- Przywrócono specjalne linie dialogowe Piekielnego Nasusa dotyczące licznika ładunków Q — Wysysającego Uderzenia.
- Unormowano zachowanie suwaka głośności dźwięków w grze.
- Głośność różnych głośnych efektów dźwiękowych takich jak: baner wyświetlany na koniec gry, powrót, awans i zbieranie złota została przywrócona do właściwego poziomu.
Nadchodzące skórki, Barwy i emotki
Następujące skórki pojawią się wraz z patchem 8.6:
Następujące Barwy pojawią się wraz z patchem 8.6:

Renekton Zabawka (Kocie oko)
Renekton Zabawka (Obsydian)
Renekton Zabawka (Różowy kwarc)
Renekton Zabawka (Tanzanit)
Renekton Zabawka (Akwamaryn)
Renekton Zabawka (Ametyst)
Renekton Zabawka (Perła)

Mops’Maw (Różowy kwarc)
Mops’Maw (Piaskowiec)
Mops’Maw (Meteoryt)
Mops’Maw (Cytryn)
Mops’Maw (Cętkowany)
Mops’Maw (Perła)
Mops’Maw (Obsydian)
Mops’Maw (Granit)
Następujące emotki pojawią się wraz z patchem 8.6: