Meta na mobilność? Też bądź mobilny! Sprawdź mobilne How2Win

Oficjalne zmiany patcha 8.3

Witajcie, przywoływacze.

Witajcie w patchu 8.3, w którym Swain dostanie lśniący, zaktualizowany zestaw umiejętności. Paru bohaterów ostatnio wyróżnia się niekoniecznie dlatego, że są najsilniejszymi bohaterami, ale dlatego, że dobrze sobie radzą pod każdym względem, więc uwypuklamy ich słabości, by dać przeciwnikom więcej pola na dobrze przemyślaną kontrę.

Należy też wspomnieć o kultowych postaciach, posługujących się głównie atakami podstawowymi. Master Yi i Tryndamere mają za sobą ciężki rok, więc dajemy im trochę więcej obrażeń, by poprawić ich stan. Tym razem naszym zamiarem nie jest naprawienie wszystkich ich problemów — chcemy tylko sprawić, żeby nie byli tak słabi.

Na koniec wgryzamy się w problemy najbardziej odstających środkowych i prowadzących. Znajdziecie tutaj paru świetnych bohaterów, bijących innych na łeb, ale też kilku starych ulubieńców, którzy czasy świetności mają za sobą.

Złapcie zatem za noxiańską rękę demona, zobaczcie kruka cień i wybierzcie się na Summoner’s Rift, by miażdżyć przeciwników.

Dobrej zabawy i powodzenia!

Paul „Aether” Perscheid Mattias „Gentleman Gustaf” Lehman Lucas „Luqizilla” Moutinho

Patch w skrócie

Bohaterowie

Swain

Aktualizacja bohatera Swaina wejdzie w życie z patchem 8.3! Więcej informacji o Wielkim Generale Noxusu znajdziecie tutaj:

Udajcie się do działu „Dodatki” w powyższym artykule z ujawnienieniem bohatera, aby zobaczyć nowy portret Swaina!

Azir

Dłuższy czas odnowienia Q na wczesnych poziomach.

Siła Azira we wczesnej fazie gry w alei powstrzymuje innych środkowych przed wpływaniem na ten okres gry, szczególnie na wyższych poziomach gry.

Q — Piaskowy Szturm

CZAS ODNOWIENIA 11/9,5/8/6,5/5 sek. 15/12,5/10/7,5/5 sek.

W — Powstańcie!

zaktualizowanoŚCIĘCIE GŁOWY Ataki żołnierzy Azira ściągają teraz agresję stworów na Azira.

Jarvan IV

Zmniejszony podstawowy pancerz.

Chcemy, żeby Jarvan miał lepiej określone słabości, które jego przeciwnicy mogliby wykorzystać. Obniżenie jego podstawowej wytrzymałości (szczególnie przeciwko potworom w dżungli) powinno dać bohaterom, którzy lubią pojedynki we wczesnej fazie gry, większą szansę na wygranie z nim walki.

Podstawowe statystyki

PODSTAWOWY PANCERZ 38 pkt. 34 pkt.

Jhin

Zwiększone podstawowe obrażenia R na wyższych poziomach.

Osłabienia Czarnoksięstwa i Destrukcji sprawiły, że Jhin znalazł się w gorszej sytuacji, niż chcieliśmy, więc trochę wzmacniamy jego obrażenia podstawowe.

R — Kurtyna!

OBRAŻENIA PODSTAWOWE 50/115/180 pkt. 50/125/200 pkt.

Katarina

Zmniejszone obrażenia umiejętności biernej.

Katarina, choćby została unieszkodliwiona w alei, wciąż będzie miała całkiem spory wpływ na grę dzięki swoim wysokim obrażeniom podstawowym.

Umiejętność bierna — Chciwość

Obrażenia 75/80/87/94/102/111/120/131/143/ 155/168/183/198/214/231/248/267/287 pkt. 68/72/77/82/89/96/103/112/121/131/142/ 154/166/180/194/208/224/240 pkt.

Kog’Maw

Zmniejszone obrażenia od maksymalnego zdrowia W na wyższych poziomach.

Obrażenia Koga są za duże, nawet jeśli posiada tylko jeden przedmiot. Mniejsze obrażenia ataków podstawowych pochodzących z jego zabójczej paszczy powinny sprawić, że będzie bardziej polegał na przedmiotach.

W — Broń Biomagiczna

OBRAŻENIA OD MAKSYMALNEGO ZDROWIA 3/4/5/6/7% maksymalnego zdrowia celu 3/3,5/4/4,5/5% maksymalnego zdrowia celu

Lucian

Zwiększone obrażenia umiejętności biernej na wczesnych poziomach. Zwiększone obrażenia krytyczne umiejętności biernej.

Lucianowi przydałoby się trochę miłości, ale chcemy się upewnić, że będzie ona odczuwalna głównie w bardziej tradycyjnych zestawach przedmiotów nastawionych na prowadzenie gry z dolnej alei.

Umiejętność bierna — Miotacz Światła

OBRAŻENIA OD DRUGIEGO STRZAŁU 40/50/60% obrażeń od ataku 50/55/60% obrażeń od ataku
OBRAŻENIA KRYTYCZNE OD DRUGIEGO STRZAŁU 50% 75%

Master Yi

Zmniejszony koszt many Q. Zwiększone podstawowe obrażenia aktywacji E na wczesnych poziomach i skalowanie tej umiejętności z dodatkowymi obrażeniami od ataku.

Choć wydaje nam się, że Master Yi potrzebuje sporo poprawek w rozgrywce, to dopóki ich nie przeprowadzimy, wcale nie musi być taki słaby. Dajemy mu odrobinę więcej obrażeń, żeby mógł poczuć się jak prawdziwy mistrz.

Q — Cios Alfa

KOSZT 70/80/90/100/110 pkt. many 70/75/80/85/90 pkt. many

E — Styl Wuju

OBRAŻENIA PODSTAWOWE 14/23/32/41/50 pkt. 18/26/34/42/50 pkt.
SKALOWANIE 25% dodatkowych obrażeń od ataku 35% dodatkowych obrażeń od ataku

Ryze

Użycie Stopera lub Zhonyi anuluje teraz superumiejętność Ryze’a w ten sam sposób co efekty kontroli tłumu.

Decyzja o pozwoleniu Ryze’owi na używanie Klepsydry Zhonyi w celu zagwarantowania sobie ucieczki za pomocą superumiejętności nie była jednogłośna, ale uznaliśmy, że można to zaakceptować, ponieważ cena, jaką musi zapłacić za użycie tego połączenia, jest wystarczająco duża. Klepsydra Zhonyi albo opóźniała i tak już drogie podstawowe przedmioty Ryze’a, albo była przez niego kupowana dopiero w późnej fazie gry. Teraz, gdy ścieżka Inspiracji sprawiła, że dużo łatwiej jest uzyskać efekt Zhonyi, nie czulibyśmy się komfortowo, pozostawiając tę mało interaktywną kombinację bez zmian.

zaktualizowanoNAJLEPSZA KONTROLA TŁUMU Użycie Stopera lub Zhonyi anuluje teraz superumiejętność Ryze’a w ten sam sposób co efekty kontroli tłumu.

Sejuani

Dłuższy czas odnowienia Q na wczesnych poziomach.

Tak jak Jarvan, Sejuani jest całkiem niezła we wszystkim — jest obrończynią z dobrą późną fazą gry i świetną kontrolą tłumu. Nie potrzebuje aż tak wysokiej mobilności we wczesnej fazie gry, więc trochę ją obniżamy.

Q — Arktyczne Natarcie

CZAS ODNOWIENIA 13/12,5/12/11,5/11 sek. 17/15,5/14/12,5/11 sek.

Tryndamere



Zwiększone podstawowe obrażenia od ataku na wyższych poziomach. Zwiększone skalowanie E z dodatkowymi obrażeniami od ataku.

Podobnie jak Master Yi, Tryndamere też potrzebuje trochę więcej obrażeń.

Podstawowe statystyki

PRZYROST OBRAŻEŃ OD ATAKU 3,2 pkt. 3,7 pkt.

E — Wirujące Cięcie

SKALOWANIE 120% dodatkowych obrażeń od ataku 130% dodatkowych obrażeń od ataku

Viktor

Tarcza Q jest teraz zwiększana przez Ulepszenie: Turbodoładowanie. Krótszy czas odnowienia R na wyższych poziomach.

W przeszłości siła Viktora była częściowo wyznaczana przez jego umiejętność zabijania przeciwników jednym strzałem dzięki kombinacji Q — Wyssania Mocy i Zmory Licza. Z czasem zmieniliśmy jego zestaw umiejętności, by nagradzać go za trzymanie się blisko wrogów przez dłuższy czas, ale brakuje mu narzędzi, które pozwalałyby mu robić to bezpiecznie. Chcemy dać lubującym się w ryzyku graczom Viktora większą szansę na przeżycie obrażeń, jakie przyjmą, będąc blisko wrogów.

Q — Wyssanie Mocy

nowośćTURBODOŁADOWANA TARCZA Ulepszenie: Turbodoładowanie teraz zwiększa również wartość tarczy Wyssania Mocy o 60%.

R — Burza Chaosu

CZAS ODNOWIENIA 120/110/100 sek. 120/100/80 sek.

Zoe

Dłuższy czas odnowienia Q.

Aktualny czas odnowienia Gwiezdnej Piłeczki nie daje przeciwnikom wystarczająco długich okien, które mogliby wykorzystać do kontrataku.

Q — Gwiezdna Piłeczka

CZAS ODNOWIENIA 7,5/7/6,75/6,5/6,25 sek. 8,5/8/7,5/7/6,5 sek.

Regeneracja zdrowia

Poprawiliśmy statystykę podstawowej regeneracji zdrowia bohaterów, by zawierała ona tylko połówki liczb lub całe liczby.

Aktualizacja efektów wizualnych Cho’Gatha

Uwierzcie nam na słowo, będą naprawdę wyśmienite.

Cho’Gath jest jednym z najstarszych bohaterów w League, co szczególnie widać w efektach cząsteczkowych jego umiejętności. Odnowiliśmy każdą umiejętność, żeby najbardziej morderczy potwór z Pustki był na Summoner’s Rift tak majestatyczny, jak na to zasługuje.

Runy

Inspiracja

Ścieżka Inspiracji, a w szczególności połączenie Magicznego Obuwia i Idealnego Wyczucia Czasu, dawała zbyt dużą przewagę w złocie, a przecież runy powinno się wybierać na podstawie tego, na który styl gry się decydujecie.

Runa kluczowa

Zmniejszone skrócenie czasu odnowienia czarów przywoływacza.

Rozpieczętowana Księga Czarów miała być runą kluczową dla graczy, którzy chcą zmieniać czary przywoływacza i swój potencjał w środku gry. Wychodzi na to, że skrócenie czasu odnowienia czarów przywoływacza jest niezłe, nawet jeśli nigdy się ich nie zmieni, więc osłabiamy tę kluczową runę.

Rozpieczętowana Księga Czarów

SKRÓCENIE CZASU ODNOWIENIA CZARÓW PRZYWOŁYWACZA 25% 15%
Urządzenia

Magiczne Obuwie dodane do gniazda, Dostawa Ciastek usunięta z gniazda. Zmniejszony wkład złota butów z Magicznego Obuwia i Stopera z Idealnego Wyczucia Czasu w ich ulepszenia. Zmniejszona wartość sprzedaży Stopera z Idealnego Wyczucia Czasu.

W ramach zmniejszenia przewagi w złocie, którą daje ta ścieżka, przesuniemy Idealne Wyczucie Czasu i Magiczne Obuwie, by zmusić graczy do dokonania wyboru między jedną a drugą runą. Zmniejszymy również ogólną przewagę w złocie, jaką daje każda z nich z osobna.

Hextechowy Błyskalazek

NIEZMIENIONE Chcemy tylko pokazać, które runy są teraz w jakim kręgu.

Magiczne Obuwie

usuniętoPIĘCIOPALCOWA ZNIŻKA Cena ulepszonych butów nie jest już zmniejszona o 50 szt. złota.

zaktualizowano Teraz jest runą pierwszego kręgu.

Idealne Wyczucie Czasu

Wkład złota w ulepszone przedmioty 300 szt. 250 szt.
WARTOŚĆ SPRZEDAŻY 120 szt. złota 20 szt. złota
Jutro

Dostawa Ciastek dodana do gniazda; Magiczne Obuwie usunięte z gniazda.

Dostawa Ciastek

zaktualizowano Teraz jest runą drugiego kręgu.

Rynek Przyszłości

NIEZMIENIONE Chcemy tylko pokazać, które runy są teraz w jakim kręgu.

Dematerializator Stworów

NIEZMIENIONE Chcemy tylko pokazać, które runy są teraz w jakim kręgu.

Tablica wyników

  • Punkty za wizję wyświetlają się teraz waszej drużynie. Znajdziecie je w miejscu na talizman.
  • Nieduże zmiany, sprawiające, że porównywanie statystyk jest bardziej intuicyjne.
  • Układ tablicy wyników w lustrzanym odbiciu został zmieniony, by ułatwić porównywanie farmy i stosunku Z/Z/A.

Funkcje run

  • Ukrywanie gotowych stron działa podczas wyboru bohaterów.
  • Runy kluczowe wybrane przez graczy są teraz wyświetlane na ekranie podsumowania rozgrywki.
  • Jeśli zmienicie główną ścieżkę podczas edytowania run, wasza drugorzędna ścieżka pozostanie bez zmian.
  • Dodaliśmy nowe animacje na ekranie edytowania run. Zobaczycie je, jeśli nie korzystacie z trybu niskich wymagań.

Rotacyjny Tryb Gry

Łowy Krwawego Księżyca trafiają do rotacji od 17:00 CET 08.02.2018 do 9:00 CET 20.02.2018. Składajcie w ofierze Duchy, Demonicznych Heroldów i wrogich bohaterów, aby zyskać punkty i wzmocnienie Demonicznego Znaku, które sprawi, że staniecie się niewidzialni.

Tylko 20 najbardziej bezwzględnych bohaterów będzie dostępnych podczas Łowów (z których 10 pojawi się w rotacji darmowych bohaterów).
Bohaterowie w darmowej rotacji:

  • Ahri
  • Akali
  • Elise
  • Evelynn
  • Katarina
  • Kennen
  • LeBlanc
  • Rengar
  • Shaco
  • Talon

Dostępni dla graczy, którzy posiadają tych bohaterów:

  • Camille
  • Diana
  • Ekko
  • Fizz
  • Kassadin
  • Kha’Zix
  • Lee Sin
  • Pantheon
  • Yasuo
  • Zed

Udanych łowów.

Naprawione błędy

  • Bohater korzystający z Zombi Totemu już nie tworzy Zombi Totemów przy usuwaniu pułapek stworzonych przez graczy.
  • Przedmioty zwiększające przychód złota teraz pokazują, ile złota zebraliście za ich pomocą nawet po ukończeniu zadań.
  • Naprawiono błąd, w którym Umiejętność bierna — Wojenna Gracja Kalisty nie aktywowała się przy wysokich wartościach prędkości ataku.
  • Naprawiono błąd, w którym W — Siła Woli Syndry nie sprawiała, że schwytane cele były niewrażliwe na ataki stworów.
  • Naprawiono błąd, w którym W — Pożarcie Tahm Kencha nie sprawiało, że pożarte cele były niewrażliwe na ataki stworów.
  • Naprawiono błąd, w którym stwory trafione E — Rykiem Zabójcy Siona nie były niewrażliwe na ataki stworów.
  • Ikony wież na mapie są teraz niszczone wtedy, kiedy wieża zostaje zniszczona, a nie kiedy skończy się animacja paska zdrowia.
  • Q — Dziesiątkujące Uderzenie Siona teraz sprawia, że czas odnowienia tej umiejętności zostaje skrócony do 2 sekund, jeżeli Sion zostanie trafiony efektem kontroli tłumu podczas jej rzucania.
  • Naprawiono błąd, w którym ponowne rzucenie Q — Zaklinacza Korzeni Iverna liczyło się jak rzucenie jego superumiejętności na potrzeby kumulacji runy Nadzwyczajnego Kapelusza.
  • Naprawiono błąd, w którym zwiększenie poziomu W — Kuźni Dusz Siona, gdy ten był pod wpływem swojej Umiejętności biernej — Chwalebnej Śmierci, sprawiało problemy z ilością maksymalnego zdrowia, jakie Sion otrzymuje przez zabijanie wrogich jednostek.
  • Rakan Kosmicznego Brzasku przestał łysieć. Efekty wizualne już nie odkrywają tyłu jego głowy.
  • Poświata klejnotu na rękawicy Księżycowego Strażnika Warwicka jest teraz we właściwym miejscu.
  • Model Kochanej Xayah już nie znika, kiedy ta ląduje po użyciu R — Nawałnicy Piór.
  • Pióra z R — Nawałnicy Piór Kochanej Xayah znajdują się teraz we właściwym miejscu pod jej modelem, kiedy do niej wracają.
  • Muzyka Czarodziejek Gwiazd i muzyka niektórych map (Twisted Treeline, Howling Abyss i Crystal Scar) już się na siebie nie nakładają.
  • Linie dialogowe przy odradzaniu się bohaterów, którzy je posiadają, są teraz słyszalne, nawet jeśli kamera nie obejmuje fontanny w momencie ich odrodzenia.

Nadchodzące skórki i barwy

Następujące Barwy pojawią się wraz z patchem 8.3:

Księżycowa Cesarzowa Lux (Rubin)

Księżycowa Cesarzowa Lux (Perydot)

Księżycowa Cesarzowa Lux (Różowy kwarc)

Księżycowa Cesarzowa Lux (Ametyst)

Księżycowa Cesarzowa Lux (Turkus)

Księżycowy Strażnik Nasus (Rubin)

Księżycowy Strażnik Nasus (Meteoryt)

Księżycowy Strażnik Nasus (Perła)

Księżycowy Strażnik Nasus (Turkus)

Księżycowy Strażnik Warwick (Rubin)

Księżycowy Strażnik Warwick (Meteoryt)

Księżycowy Strażnik Warwick (Perła)

Księżycowy Strażnik Warwick (Turkus)

Sona z Guqin (Złota)

Garen z Walczących Królestw (Złoty)

Księżycowa Zjawa Caitlyn (Złota)

Katarina z Walczących Królestw (Złota)

Corki ze Smoczymi Skrzydłami (Złoty)

Riven Smocze Ostrze (Złota)


Jeśli zauważyłeś literówkę/błąd we wpisie - prosimy o zgłoszenie tego poprzez specjalny formularz kontaktowy - dzięki automatycznemu systemowi powiadomień będziemy mogli błyskawicznie usunąć błąd.