Witajcie w patchu 8.2, w którym wprowadzamy całkiem sporą zmianę systemową. W ciągu całej historii LoL-a stwory rzucały się do obrony sojuszników przed bohaterami, którzy zaatakowali ich atakiem podstawowym, ale te same stwory biernie przyglądały się, jak Pantheon rzucał włóczniami i jak Cassiopeia zatapiała w was Podwójny Kieł za Podwójnym Kłem. Wraz z tym patchem nastąpi koniec takich zachowań. Stwory teraz już rozumieją, że namierzane zaklęcia są złe i będą na nie reagować tak samo jak na ataki podstawowe. Jest to dość duża zmiana, więc wstawiliśmy ją tutaj, ale więcej na ten temat możecie przeczytać poniżej.
Poza tym jest paru dżunglerów, którzy ostatnio terroryzowali Summoner’s Rift, więc korzystając z okazji, przenosimy ich o oczko niżej na skali przegięcia, tak żeby wszyscy bohaterowie w alejach (i dżungli) czuli się odrobinę bezpieczniej. To samo tyczy się strzelców, spośród których część jest zbyt potężna.
Dobrej zabawy i powodzenia!



Patch w skrócie
Bohaterowie

Ekko
Dodano premię do prędkości ataku na poziomie 1.
Ekko jest bliski efektywnego dżunglowania, a ta nieduża zmiana powinna mu pomóc w osiągnięciu tego celu bez sprawiania, że będzie przegięty w solowych alejach.
Podstawowe statystyki

Evelynn
Zmniejszone obrażenia E.
Obrażenia eksplozywne Evelynn są zdecydowanie zbyt wysokie.
E — Smagnięcie

Ezreal
Zmniejszone obrażenia Q na wczesnych poziomach.
Kleptomancja dramatycznie zmieniła krzywą mocy Ezreala, sprawiając, że dużo łatwiej jest mu wcześniej zdobyć Blask i Łzę Bogini — przedmioty, które są podstawą jego rozgrywki. W wyniku tego skoki mocy Ezreala (szczególnie przy Mocy Trójcy/Muramanie) pojawiają się wcześniej i dłużej wpływają na grę. Bezsensowny jest fakt, że posiada on bezpieczną fazę gry w alei (wręcz pomiata w niej niektórymi wrogami), a do tego jest najsilniejszym prowadzącym w środkowej fazie gry, więc zabieramy mu trochę siły we wczesnej fazie gry.
Q — Mistyczny Strzał

Jinx
Zmniejszone podstawowe obrażenia od ataku na wczesnych poziomach. Umiejętność bierna już się nie kumuluje, ale znosi limit prędkości ataku, kiedy Jinx jest podekscytowana. Prędkość ataku działka obrotowego już nie skaluje się z poziomem, ale ma lepsze skalowanie z rangą.
Chcemy podkreślić szalony charakter Jinx poprzez odebranie jej trochę bezpieczeństwa z wczesnej fazy gry, w zamian ulepszając jej możliwości zdobywania i powiększania przewagi. To znaczy, że poprawiamy jej zdolność niszczenia wież i wygrywania pojedynków, zakładając, że wcześniej zdobyła jakieś zabójstwa, oraz dajemy jej szansę wyjątkowej, kompletnej dominacji walk drużynowych, jeżeli się w nich rozkręci.
Podstawowe statystyki
Umiejętność bierna — Zabawmy Się!
Q — Zmienianko!

Kha’Zix
Zmniejszone skalowanie umiejętności biernej. Zwiększone skalowanie Q.
Kha’Zix powinien błyszczeć, kiedy może odizolować cel i użyć na nim wielu umiejętności jedna po drugiej. Aktualnie obrażenia jego umiejętności biernej są zbyt wysokie, co pozwala mu wygrywać nieodizolowane walki, z których nie powinien wychodzić zwycięsko. W związku z tym przenosimy trochę mocy z jego umiejętności biernej do Q.
Umiejętność bierna — Ukryte Zagrożenie
Q — Zakosztuj Ich Strachu

Malzahar
Zmniejszone skalowanie Q. Zwiększony czas odnowienia R.
Kombinacja eksplozywna Malzahara działa troszkę zbyt dobrze, więc zmniejszamy częstotliwość, z którą może jej używać, i jej ogólne obrażenia.
Q — Zew Pustki
R — Uścisk Piekieł

Nunu
Nunu zadaje teraz dodatkowe obrażenia magiczne przy podstawowych atakach. W zwiększa teraz również moc umiejętności obydwu celów.
Na chwilę obecną Nunu po prostu nie jest zbyt dobry.
Q — Pożarcie
W — Wrząca Krew

Ornn
Ornn nie jest już niepowstrzymany, kiedy używa W. Zwiększony czas odnowienia R.
Najczęściej, aby skontrować bohaterów, którzy stoją w miejscu (albo jak w przypadku Ornna poruszają się powoli) i zadają ciągłe obrażenia, należy ich przemieścić. Fakt, że Ornn jest niepowstrzymany podczas używania W — Ognistego Miecha nie pozostawia graczom wielu opcji przeciwko niemu. Czas odnowienia jego superumiejętności również bardzo utrudnia przeciwnym drużynom agresywniejszą grę, więc go wydłużamy.
W — Ognisty Miech
R — Zew Boga Kuźni

Pantheon
Zmieniamy sposób, w jaki namierzane umiejętności przyciągają agresję stworów, a to ma całkiem duży wpływ na funkcjonowanie umiejętności biernej Pantheona.
W — Egida Zeonii

Sona
Zmniejszony koszt many Q.
Osłabienia Sony, które przeprowadziliśmy z powodu zmian w systemie run, były zbyt dotkliwe, więc przywracamy jej trochę zdolności do nękania wrogów w alei.
Q — Hymn Odwagi

Vayne
Zmniejszona prędkość ataku na poziom. Zmniejszona premia do obrażeń od ataku R.
Obecnie Vayne jest po prostu zbyt silna. Zwinne Nogi zapewniają jej łatwiejszą drogę do osiągnięcia późnej fazy gry, a kiedy już tam dotrze, dosłownie pływa w statystykach. Zamiast uderzać w jej fazę gry w alei (i całą presję kłaść na przeciwnym dolnym), zmniejszamy jej moc w późnej fazie gry.
Podstawowe statystyki
R — Godzina Sądu
Przedmioty
Zaklęcie: Runiczne Echa
Zwiększono przywrócenie many za aktywację efektu zaklęcia.
Większość dżunglujących magów ma problemy z maną — głównym wyjątkiem są ci, którzy potrafią zmieniać swoją postać — więc chcemy dać tym słabszym dżunglującym magom więcej stabilności.
Przedmioty dla wspierających
Wspierający przeznaczają mnóstwo złota — i przestrzeni w ekwipunku — na dwa przedmioty, których używają głównie oni sami. Łączymy te dwa przedmioty w jeden, by dać wspierającym większą swobodę w wybieraniu przedmiotów.
Usunięte przedmioty
Usunięto Kamień Widzenia. Usunięto przedmioty 3. kręgu dla wspierających.
Lista usuniętych przedmiotów
- Kamień Widzenia
- Rubin Widzenia
- Roszczenie Królowej Lodu
- Talizman Wstąpienia
- Zbocze Góry
Zaktualizowane przedmioty i zadania
Zadania
Lodowy Kieł
Medalion Nomada
Bransoleta Targonu
Pozostałość po Obserwatorach
Pozostałość po Wyniesionych
Pozostałość po Aspektach
Wyważenie serii przedmiotów
Wydłużony czas trwania dezaktywacji efektu Ostrza Złodziejki Czarów (po zabiciu stwora/potwora). Zmniejszone leczenie Reliktowej Tarczy, kiedy jej efekt zostanie aktywowany przez bohatera walczącego z dystansu.
Przedmioty powiązane z Ostrzem Złodziejki Czarów
Przedmioty powiązane z Reliktową Tarczą
Twisted Treeline
Stare przedmioty dla wspierających (bez totemów) pozostaną na Twisted Treeline.
Runy
Runy — funkcje i naprawione błędy
Determinacja
Reperkusje
Zmniejszone obrażenia podstawowe. Zmniejszone skalowanie obrażeń ze zdrowiem, ale teraz skaluje się z dodatkowymi obrażeniami od ataku i mocą umiejętności. Zwiększony stały pancerz i odporność na magię, ale nie zwiększają się już one o wartość procentową.
Podstawowe obrażenia Reperkusji są trochę zbyt wysokie, co pozwala bohaterom takim jak Alistar czy Leona siać zamęt we wczesnych pojedynkach przeciwko strzelcom. Posiadanie jednej runy kluczowej, która zapewnia zarówno dobre obrażenia, jak i wytrzymałość, ma zły wpływ na interakcje pomiędzy obrońcami a bardziej delikatnymi bohaterami. Chcemy, żeby ta runa dawała więcej wytrzymałości, a mniej obrażeń. Przy okazji zmieniamy wartość otrzymywanego pancerza i odporności na magię z procentowej na stałą, żeby szturmowcy też mogli wziąć udział w tej zabawie.
Uścisk Nieumarłego
Zmniejszone kary dotyczące leczenia, obrażeń i otrzymywania pkt. zdrowia dla walczących na dystans.
Efektywne wykorzystywanie Uścisku Nieumarłego jest dużo łatwiejsze dla walczących na dystans, więc chcieliśmy się upewnić, że korzyści, które czerpią z niego bohaterowie walczący na dystans, będą mniejsze. Jednakże chyba trochę przesadziliśmy — nawet bohaterowie tacy jak Gnar czy Urgot nie radzą sobie dobrze, używając tej runy kluczowej.
Opiekun
Dłuższy czas odnowienia na niższych poziomach, a krótszy na wyższych. Zwiększona podstawowa wartość tarczy i jej skalowanie.
Opiekun jest najnowszą mechaniką o „ukrytej mocy”. Tak jak w wypadku dawnej aury Kamiennej Więzi i Egidy Legionu, gracze otrzymują sporo mocy, ale jej nie odczuwają. Chcemy trochę osłabić Opiekuna (jest zbyt dobry), ale również sprawić, że będzie lepiej widoczny (jest niedoceniany).
Inspiracja
Lodowcowe Ulepszenie
Zwiększony stopień spowolnienia.
Lodowcowe Ulepszenie jest w dość kiepskim stanie (jest tylko jeden bohater, który radzi sobie z nim wcale niekiepsko, a jest nim Aurelion Sol), więc je wzmacniamy.
Kleptomancja
Zmniejszona wartość złota zrabowanych przedmiotów.
Rozgrywka, w której otrzymujecie wiele małych przedmiotów z krótkotrwałym efektem użycia, jest fajna, ale zbyt często lepiej jest je wszystkie sprzedać, by przyspieszyć kupowanie innych, „normalnych” przedmiotów. Chcemy upewnić się, że można będzie dokonać rozsądnego wyboru pomiędzy używaniem a sprzedawaniem tych małych przedmiotów. Do tego Kleptomancja jest w zbyt dobrym stanie, więc obniżamy częstotliwość wypadania przedmiotów, szczególnie we wczesnej fazie gry i dla bohaterów walczących na dystans.
Precyzja
Triumf
Ostateczny Cios
Ostatni Bastion
Dominacja
Zombi Totem
Zmniejszony czas trwania na wczesnych poziomach.
Posiadanie Badawczej Soczewki we wczesnej fazie gry i tak ma już potencjał, aby dać łatwo rozkręcającym się dżunglerom zbyt duży wpływ na grę, a wczesna moc Zombi Totemu jeszcze pogarsza ten problem.
Duch Poro
Zwiększono zasięg wizji.
Duchy Poro są słodkie. Kto by nie chciał, żeby więcej ludzi używało tej runy?
Namierzane zaklęcia
Namierzane zaklęcia zadające obrażenia przyciągają uwagę stworów.
Bohaterowie, którzy mogą ciągle używać namierzanych zaklęć, tacy jak Pantheon czy Cassiopeia, stawiają przeciwników w alei w dziwnej pozycji: mogą walczyć i ściągnąć na siebie stwory lub po prostu przyjąć obrażenia. Zmiana tej mechaniki sprawi, że gra przeciw tym bohaterom będzie trochę bardziej intuicyjna i łatwiej będzie ich wyważyć.
Objęte umiejętności
- Akali Q — Znak Zabójcy i R — Taniec CieniaAlistar W — Z BykaAnivia E — OdmrożenieAnnie Q — DezintegracjaBrand E — Pożoga i R — PiroklazmCaitlyn R — Strzał w DziesiątkęCassiopeia E — Podwójny KiełCho’Gath R — UcztaDarius R — Noxiańska GilotynaDiana R — Lunarny SkokElise (Ludzka i Pajęcza Postać) Q — Neurotoksyny/Jadowite UgryzienieEvelynn E — SmagnięcieFiddlesticks W — Czerpanie i E — Mroczny WicherGaren R — Demaciańska SprawiedliwośćIrelia E — Zrównoważone UderzenieJanna W — ZefirJarvan IV R — KataklizmJax Q — Cios z WyskokuJayce (Forma Młota) Q — Ku Niebiosom! i E — Cios GromuJhin Q — Tańczący GranatKarma W — Skupiona WolaKassadin Q — Sfera NicościKatarina Q — Skaczące Ostrza i E — ShunpoKayle Q — RozliczenieKha’Zix Q — Zakosztuj Ich StrachuLeBlanc Q — Strzaskana SferaLee Sin R — Smoczy GniewLissandra R — Lodowy GrobowiecLulu (na wrogach) E — Na Pomoc, Pix!Malphite Q — Sejsmiczny OdłamekMalzahar E — Złowieszcze Wizje i R — Uścisk PiekiełMaokai W — Spaczone NatarcieMordekaiser R — Children of the GraveNami W — Pływy MorskieNocturne E — Niewymowna Groza i R — Paranoja (drugie rzucenie)Nunu E — Uderzenie LoduOlaf E — Szaleńczy ZamachPantheon Q — Rzut Włócznią i W — Egida ZeoniiPoppy E — Bohaterska SzarżaQuinn E — DoskokRek’Sai (Wynurzona) E — Ukąszenie FuriiRyze W — Runiczne Więzienie i E — Fluktuacja MagiiSejuani E — OdmrożenieShaco E — Zatrute SztyletySinged E — RzutSkarner R — NadzianieSwain E — UdrękaSyndra R — Wyzwolona MocTalon Q — Noxiańska DyplomacjaTeemo Q — Oślepiająca StrzałkaTristana R — Niszczący StrzałTrundle R — ZniewolenieVayne E — PotępienieVeigar R — Przedwieczny WybuchVi R — Atak i PobicieViktor Q — Wyssanie MocyVladimir Q — TransfuzjaVolibear W — SzałWukong E — Cios NimbuXin Zhao E — Zuchwała SzarżaYasuo E — Zamaszyste Cięcie i R — Ostatnie TchnienieEfekty użyć przedmiotówKordelas z Bilgewater, Ostrze Zniszczonego Króla i Miecz-Pistolet HextechCzary PrzywoływaczaPorażenie, Podpalenie
Aktualizacja pasków zdrowia
Chwila śmierci jest teraz wyeksponowana przez krótką animację w kolorze danej drużyny. Wyświetla się w wypadku graczy, epickich celów i budowli. Animacje pasków zdrowia graczy mogą być wyłączone w menu opcji.
Kreski są w równiejszych odstępach i są bardziej czytelne w wypadku bohaterów, którzy mają bardzo dużo pkt. zdrowia.
Tablica wyników
Grupy
Wybór bohaterów
Te zmiany zostaną włączone jakiś czas po premierze patcha 8.2.
Przedmioty stworów
Stwory posiadają teraz przedmioty, które wyjaśniają poprzednio ukryte mechanizmy. Nie zmieniono żadnego mechanizmu.
Kompozycje Pulpitu League
Poprawki błędów i aktualizacje Kompozycji Pulpitu League.
- Nazwy użytkownika komputera, które nie zawierają alfanumerycznych znaków, nie wywołują już Bugsplatu przy włączaniu Kompozycji Pulpitu League.
- Naprawiono błąd, który sprawiał, że tapety w Windowsie 7 zmieniały się zbyt szybko.
- Naprawiono problem, który sprawiał, że obrazki ładowały się jako jeden blok koloru, a nie grafika.
- Naprawiono problem, w którym ustawienia zasilania nie działały prawidłowo.
- Usunięto kolekcję „domyślnych wygaszaczy ekranu” z Kompozycji Pulpitu League. Teraz jeśli gracze nie wybiorą wygaszacza ekranu lub tapety, nic się nie zmieni.
- Dodano sporą liczbę grafik, w tym zaktualizowane portrety postaci takich jak Twitch czy Evelynn. Planujemy w dalszym ciągu aktualizować nasze grafiki.
- Żeby pozostać na bieżąco ze zmianami, zapoznajcie się z naszym FAQ tutaj. Jeśli macie jakieś pytania albo sugestie, dajcie nam znać!
Naprawione błędy
- R — Monsun Janny już nie odrzuca bohaterów, którzy są chronieni tarczami magii.
- Tarcza z W — Tarczy Duranda Galio zostaje teraz poprawnie przywrócona poza walką, po tym jak się skończy.
- E — Sokole Oko Ashe nie zdejmuje już tarcz magii, kiedy przelatuje przez bohaterów poza zasięgiem jej wizji.
- E — Cios Gromu Jayce’a nie wyłącza już Błysku i Hextechowego Błysku, kiedy zostanie użyty na bohaterze z Hextechowym Błyskalazkiem krótko po tym, jak ten bohater użyje Błysku.
- Naprawiono błąd, w którym jeżeli Reperkusje zostały już aktywowane, śmierć posiadacza tej runy sprawiałaby, że efekt zadający obrażenia zostałby aktywowany wcześniej.
- Naprawiono błąd, w którym jeżeli bohater z Reperkusjami unieruchomił bohatera po swojej śmierci, efekt Reperkusji zostałby aktywowany przez jego zwłoki.
- Efekty twardej kontroli tłumu nie przerywają już R — Burzy Lodu Anivii ani W — Astralnej Ekspansji Aureliona Sola, jeśli zaklęcie, które nałożyło efekt kontroli, zostanie zablokowane przez tarczę magii.
- Linie dialogowe przy Q — Zasadzce Twitcha z Oddziału Omega zostały przywrócone.
- Braum Mikołaj znów posiada linie dialogowe przy zakupie przedmiotów i przy prowokowaniu poszczególnych bohaterów.
- Kostur Czarodziejki Gwiazd Lux znów posiada swój blask.
- Q — Pif-Paf Ambitnego Elfa Jinx korzysta teraz z efektów dźwiękowych tej skórki, a nie skórki podstawowej.
- Efekty wizualne promienia podczas animacji B — Powrotu Czarodziejki Gwiazd Miss Fortune zostały przywrócone.
- Q — Rzut Toporem Olafa z Pentakill znów posiada efekt dźwiękowy talerzy perkusyjnych!
- Efekty dźwiękowe prawdziwego widzenia R — Zewu Łowów Rengara Łowcy Głów w Barwach już nie utrzymują się na wrogim celu.
- Efekty dźwiękowe W — Roju z Pustki i E — Złowieszczych Wizji Malzahara zostały stonowane i są teraz cichsze.
Nadchodzące skórki
Następujące skórki pojawią się wraz z patchem 8.2: