Meta na mobilność? Też bądź mobilny! Sprawdź mobilne How2Win

Oficjalne zmiany patcha 8.17

Witajcie w patchu 8.17, w którym nowe szaty nowego Nunu (znanego również jako Nuners) trafiają na Summoner’s Rift, a jego czteroręki przyjaciel Willump rozpakowuje walizy i do niego dołącza! Jeżeli już czujecie Zew Freljordu, możecie pożreć więcej informacji, korzystając z poniższych odnośników.

Ulepimy dziś największą śnieżkę na świecie!? Zanim to zrobimy, sprawdźcie salwę zmian wyważających poniżej. Wtedy będziecie mieć bezwzględnie zero wymówek na to, by nie wiedzieć, co się dzieje.

A teraz wybierzcie się na pole bitwy i ubierzcie się ciepło, bo będzie zimowo!

Mattias „Gentleman Gustaf” Lehman Paul „Aether” Perscheid

Patch w skrócie

Nexus Blitz

Wersja alfa Nexus Blitz rozwija się dalej w tym patchu. Jeżeli chcecie przeczytać przegląd zmian, które zostaną wprowadzone w tym patchu, sprawdźcie artykuł z aktualizacjami!

Bohaterowie

Nunu i Willump

Nunu i Willump, Chłopiec i Jego Yeti, rozpoczną swoją przygodę w patchu 8.17! Rozpocznijcie turlanie dzięki tym odnośnikom:

Portrety w pełnej rozdzielczości są dostępne w Kompozycjach Pulpitu League!

Annie

Zwiększony zasięg ataku.

Na chwilę obecną Annie nie posiada innego stylu rozgrywki poza rzuceniem wszystkich swoich umiejętności naraz. Przywrócenie większego zasięgu ataku pozwoli jej na wchodzenie w wymiany ciosów i nękanie za pomocą ataków podstawowych, co da jej alternatywną formę agresywnych zagrywek.

ZASIĘG ATAKU 575 jedn. 625 jedn.

Bard

Krótszy czas odnowienia R.

Faza gry w alei Barda jest dostatecznie silna, ale ogólnie przydałoby mu się trochę więcej mocy. Chcemy dać naszemu ukochanemu zbierającemu dzwonki wspierającemu trochę więcej okazji do kreowania zagrywek, żeby nie czuł się niepewnie, rzucając swoją superumiejętność, w obawie przed jej długim czasem odnowienia.

R — Zmiana Przeznaczenia

CZAS ODNOWIENIA 130/110/90 sek. 110/95/80 sek.

Fiora

Zwiększone obrażenia trafienia krytycznego E przy drugim ataku na niższych poziomach.

Późna faza gry Fiory jest dość dobra, ale żeby częściej była w stanie robić do niej wypady, przydałoby się jej trochę więcej mocy w pojedynkach we wczesnej fazie. No, bo wiecie, jej Q to w końcu Wypad.

E — Szermierka

OBRAŻENIA TRAFIENIA KRYTYCZNEGO PRZY 2. ATAKU 140/155/170/185/200% 160/170/180/190/200%

Garen

Zmniejszone obrażenia Q na wyższych poziomach.

Garen zakręcił się tak bardzo, że zaczął ostatnio dominować na górnej alei, a obrażenia jego Q we wczesnej fazie gry nie dają jego przeciwnikom zbyt wielu okazji do wchodzenia z nim w wymiany ciosów w odpowiedni sposób.

Q — Rozstrzygające Uderzenie

OBRAŻENIA PODSTAWOWE 30/65/100/135/170 pkt. 30/60/90/120/150 pkt.

Irelia

Zwiększone dodatkowe obrażenia Q przeciwko stworom.

Przywracamy Q Irelii trochę funkcjonalności w alei.

Q — Fala Ostrzy

ZWIĘKSZONE OBRAŻENIA ZADAWANE STWOROM 70% 100%

Kassadin

Krótszy czas odnowienia R na niższych poziomach.

Zmienianie późnej fazy gry Kassadina zawsze wiąże się z pewnym ryzykiem, ale możemy popracować nad jego siłą od wczesnej do środkowej fazy gry.

R — Krok przez Wymiary

CZAS ODNOWIENIA 6/4/2 sek. 5/3,5/2 sek.

Kayn

Dłuższy czas działania E na niższych poziomach. Zwiększona prędkość ruchu E w formie Cienistego Skrytobójcy.

Kayn nie radzi sobie najlepiej w porównaniu z innymi dżunglerami, a w szczególności, gdy przybierze formę Cienistego Skrytobójcy. To wzmocnienie powinno pomóc mu poruszać się po mapie (i podczas przechodzenia przez teren) oraz dać mu więcej okazji do zgarniania zabójstw.

E — Krok w Cieniu

CZAS DZIAŁANIA 5/6/7/8/9 sek. 7/7,5/8/8,5/9 sek.
DODATKOWA PRĘDKOŚĆ RUCHU W FORMIE CIENISTEGO SKRYTOBÓJCY 70% 80%

Master Yi

Krótszy czas odnowienia W, zwiększona redukcja obrażeń na niższych poziomach.

Medytacja może być silnym narzędziem defensywnym, ale jest często niedoceniana przez graczy, którzy korzystają z niej głównie po to, by się uleczyć. Dajemy jej drobne wzmocnienie, żeby zachęcić do używania jej podczas walki, a nie po niej.

W — Medytacja

CZAS ODNOWIENIA 35 sek. 28 sek.
REDUKCJA OBRAŻEŃ 50/55/60/65/70% 60/62,5/65/67,5/70%

Rengar

Krótszy czas odnowienia R na niższych poziomach.

Chcemy pomóc Rengarowi w byciu potężnym, ale z drugiej strony chcemy ogólnie obniżyć w League obrażenia zadawane przy pierwszym uderzeniu. Z tego powodu dajemy Rengarowi więcej szans do zaskoczenia wrogów zamiast zwiększać jego obrażenia podczas tych niespodzianek.

R — Zew Łowów

CZAS ODNOWIENIA 130/100/70 sek. 110/90/70 sek.

Varus

Zmniejszone podstawowe zdrowie, zwiększony przyrost zdrowia.

Varus jako strzelec, który potrafi nękać z dalekiego dystansu, powinien być łatwiejszy do zabicia, kiedy wrogowie podejdą do niego bliżej.

Podstawowe statystyki

ZDROWIE 549 pkt. 499 pkt.
PRZYROST ZDROWIA 86 pkt. 89 pkt.

Wukong

Teraz ma premię do prędkości ataku na poziomie 1.

Po ostatniej serii zmian Wukongowi jest daleko do bycia królem dżungli. Premia do jego prędkości ataku we wczesnej fazie gry powinna pomóc mu czyścić dżunglę i sprawić, że będzie solidniej wywierał presję na mapie.

Podstawowe statystyki

PREMIA DO PRĘDKOŚCI ATAKU NA POZIOMIE 1. 0% 8%

Yorick

Zmniejszone obrażenia Istot Mgły.

Górni odkopali Yoricka i okazał się on być dominującym bohaterem, po części dlatego, że jego Istoty Mgły stanowią niemałe zagrożenie. Gracze, którzy rozumieją sposób zachowania Istot Mgły i specjalnie grają z myślą o nich, unikają mnóstwa obrażeń, natomiast gracze, którzy tego nie robią, po prostu kopią sobie grób. Osłabiamy obrażenia Istot Mgły, żeby Pasterz Dusz już tak bardzo nie masakrował gier na niższym poziomie rozgrywek.

Istoty Mgły

PRZYROST OBRAŻEŃ OD ATAKU (na poziomach 2-7) 3 pkt. 1 pkt.
PRZYROST OBRAŻEŃ OD ATAKU (na poziomach 8-13) 5 pkt. 6 pkt.
PRZYROST OBRAŻEŃ OD ATAKU (na poziomie 14 i wyższych) 10 pkt. 11 pkt.

Taric

Obrażenia adaptacyjne będą teraz domyślnie fizyczne.

Umiejętność bierna Tarica sprawia, że czerpie on całkiem spore korzyści z ataków podstawowych.

OBRAŻENIA ADAPTACYJNE Teraz będą domyślnie fizyczne, jeżeli Taric nie ma dodatkowych obrażeń od ataku ani mocy umiejętności.

Przedmioty

Klinga Burzy

Zmniejszone gwarantowane obrażenia krytyczne przy szansie na trafienie krytyczne mniejszej niż 30%. Zwiększona prędkość ataku, zmniejszone obrażenia od ataku.

Wysoka ilość obrażeń przy pierwszym uderzeniu w grze jest czymś, co chcieliśmy osłabić już od pewnego czasu. W ostatnim patchu zmniejszyliśmy ilość obrażeń eksplozywnych zadawanych przy pomocy różnych run, a w tym patchu przyglądamy się przedmiotom.

MODYFIKATOR TRAFIENIA KRYTYCZNEGO 160-200% (przy szansie na trafienie krytyczne 0-30%) 140-200% (przy szansie na trafienie krytyczne 0-30%)
PRĘDKOŚĆ ATAKU 25% 35%
OBRAŻENIA OD ATAKU 65 pkt. 60 pkt.

Mroczne Ostrze

Zmniejszone obrażenia efektu. Zwiększona destrukcja.

Wysoka ilość obrażeń przy pierwszym uderzeniu w grze jest czymś, co chcieliśmy osłabić już od pewnego czasu. W ostatnim patchu zmniejszyliśmy ilość obrażeń eksplozywnych zadawanych przy pomocy różnych run, a w tym patchu przyglądamy się przedmiotom.

OBRAŻENIA EFEKTU 30-200 pkt. (na poziomach 1-18) 30-150 pkt. (na poziomach 1-18)
DESTRUKCJA 18 pkt. 21 pkt.

Czary przywoływacza

Zmieniliśmy funkcję związaną z konfiguracją czarów przywoływacza. Jeżeli nie graliście w jakiejś kolejce od paru miesięcy, przy waszym pierwszym meczu w niej wasze czary przywoływacza mogą zostać zamienione na Uzdrowienie i Ducha. Tylko was informujemy!

Naprawione błędy

  • Naprawiono błąd, w którym bierny efekt Widmowego Tancerza, Widmowy Walc, czasami się nie włączał.
  • Naprawiono błąd, w którym R — Skrytobójcze Wykończenie Akali zadawało obrażenia wszystkim przeciwnikom zależnie od zdrowia ostatniego trafionego wroga zamiast wyliczać obrażenia indywidualnie dla każdego celu.
  • Efekty dźwiękowe R — Uścisku Natury Maokaia teraz zgrywają się z czasem działania tej umiejętności.
  • Naprawiono błąd, w którym efekty wizualne ataków z dystansu i pocisków mierzonych pojawiały się w miejscu, w którym bohater był ostatnio widziany, jeżeli w danej chwili przeciwnicy go nie widzieli.
  • Głębinowa Nami już nie pozostawia swojego kręgosłupa, gdy porusza się podczas animacji powrotu.

Nadchodzące skórki i Barwy

Poniższe skórki pojawią się wraz z tym patchem. Portrety w pełnej rozdzielczości możecie zgarnąć, ściągając aplikację Kompozycje Pulpitu League!

Urgot w Samo Południe

Thresh w Samo Południe

Lucian w Samo Południe

Irelia Boskiego Miecza

Talon Zahartowanego Miecza

Następujące Barwy pojawią się wraz z tym patchem:

Lee Sin Smocza Pięść

Thresh w Samo Południe

Urgot w Samo Południe

Talon Zahartowanego Miecza

Irelia Boskiego Miecza

Jeśli zauważyłeś literówkę/błąd we wpisie - prosimy o zgłoszenie tego poprzez specjalny formularz kontaktowy - dzięki automatycznemu systemowi powiadomień będziemy mogli błyskawicznie usunąć błąd.