Po pierwsze, od zeszłego patcha istnieją dwie nowe sekcje: proste wzmocnienia i proste osłabienia. Generalnie są to zmiany, które nie wymagają tłumaczenia i mają na celu sprawienie, że dany bohater będzie silniejszy albo słabszy, jednocześnie nie wpływając znacznie na jego styl gry.
Kontynuujemy prace nad przeróbką Aatroxa i chcemy zmniejszyć jego przytłaczającą obecność w alei i dać mu więcej możliwości w walkach drużynowych w późnej fazie gry. Na koniec zanurzamy się w świat dwóch naszych zabójców korzystających z mocy umiejętności (Fizza i Ahri), by sprawić, żeby granie nimi było bardziej intuicyjne i satysfakcjonujące.
Dobrej zabawy i powodzenia!


Patch w skrócie
Bohaterowie

Aatrox
Zmniejszone podstawowe zdrowie. Zmniejszone obrażenia podstawowe Q. Dłuższy czas ładowania E na niższych poziomach, krótszy na wyższych. Zwiększona premia do obrażeń od ataku R. Licznik ładunków Q jest zatrzymywany, gdy Aatrox się odradza.
Teraz, kiedy gracze Aatroxa mają już parę gier na swoich kontach i opanowali jego dość unikalne umiejętności, okazało się, że jest on całkiem silny, szczególnie w alei. Zabieramy mu trochę mocy we wczesnej fazie gry, w zamian sprawiając, że będzie solidniejszy w późnej fazie.
Ogólne
Podstawowe statystyki
Q — Ostrze Darkinów
E — Doskok Umbry
R — Zagłada Świata
Aktualizacja patcha 8.13
Te wszystkie zmiany weszły w życie w trakcie patcha 8.13.

Fizz
W nie zadaje już dodatkowych obrażeń przeciwko gotowym celom. Zwiększone obrażenia podstawowe W. W daje teraz obrażenia przy trafieniu, jeżeli wzmocniony atak nie zabije celu.
Mechanika przygotowywania znaków W Fizza była rozczarowująca, ponieważ zmuszała graczy do zatrzymywania jednego z ich narzędzi do zadawania obrażeń na później. Rola Fizza, który przecież jest zabójcą, to szybkie zadanie obrażeń i ucieczka, przez co czekanie, aż znak będzie gotowy, było dość dziwne. Usuwamy mechanikę przygotowywania i przywracamy wzmocnienie przy trafieniu do efektu użycia, jednocześnie zachowując zresetowanie czasu odnowienia przy zabójstwie. Nowe W wciąż zadaje obrażenia rozłożone w czasie, ale więcej tych obrażeń ma miejsce na początku, żeby gracze Fizza mogli szybciej udziabać wrogów Trójzębem.
zaktualizowanoW — Trójząb
Następny podstawowy atak Fizza zada dodatkowe obrażenia. Jeżeli ten atak zabije jednostkę, czas odnowienia W resetuje się, a koszt many jest częściowo zwracany. Natomiast jeżeli ów atak nie zabije jednostki, następne podstawowe ataki Fizza będą wzmocnione przez 5 sek.

Jinx
Zwiększone podstawowe zdrowie. Zmniejszony przyrost zdrowia.
Częściowym powodem, dla którego strzelcy (głównie ci z rodzaju niemobilnych, skalujących się do późnej fazy gry) ostatnio sobie nie radzą, jest ich nikła wytrzymałość w alei przeciwko nowym, agresywnym bohaterom, z którymi przyszło im się mierzyć.
Podstawowe statystyki

Karma
Zwiększona podstawowa regeneracja many, zmniejszony przyrost regeneracji many. Zwiększony podstawowy pancerz i obszar działania Q. Zmniejszono obrażenia wzmocnionego wybuchu na niższych poziomach.
Karma na wsparciu ma duże problemy na większości poziomów rozgrywki, ale zwykłe wzmocnienie może sprawić, że stanie się zbyt dobra w rękach profesjonalistów. Zwiększamy jej możliwość do rzucania czarów oraz wytrzymałość, jednocześnie trochę osłabiając jej zdolność do czyszczenia fal, by nie stała się zbyt przytłaczająca na najwyższych poziomach gry.
Podstawowe statystyki
Q — Wewnętrzny Płomień

Sion
Zwiększone obrażenia podstawowe i skalowanie obrażeń Q na wyższych poziomach.
Ostatnie osłabienia Siona były niezbędne, gdy Sztandar Dowódcy był topowym przedmiotem dla górnych. Teraz, skoro tego przedmiotu nie ma już w grze, Nieumarły Niszczyciel miewa problemy.
Q — Dziesiątkujące Uderzenie

Twitch
Zwiększone podstawowe zdrowie. Zmniejszony przyrost zdrowia.
Częściowym powodem, dla którego strzelcy (głównie ci z rodzaju niemobilnych, skalujących się do późnej fazy gry) ostatnio sobie nie radzą, jest ich nikła wytrzymałość w alei przeciwko nowym, agresywnym bohaterom, z którymi przyszło im się mierzyć.
Podstawowe statystyki
Aktualizacja patcha 8.13
Ponieważ ostatni patch trwał trzy tygodnie (zwykle są to dwa tygodnie), w międzyczasie przeprowadziliśmy większą niż zwykle aktualizację wyważającą. W tym patchu ponownie wstawiamy te zmiany, by upewnić się, że je widzieliście.
Aatrox
Caitlyn
Tristana
Varus
Nocturne
Taliyah
Aktualizacje efektów dźwiękowych
Zaktualizowano efekty dźwiękowe kilku bohaterów.
Proste wzmocnienia

Ahri
Zmniejszony koszt many E. Dłuższy czas działania uroku E na niższych poziomach.
Wyłapywanie wrogów dzięki mobilności i Urokowi jest podstawowym schematem rozgrywki Ahri, więc chcemy się upewnić, że Urok sprawia wrażenie odpowiednio istotnego, nawet we wczesnej fazie gry.
E — Urok

Cassiopeia
Zwiększone obrażenia podstawowe Q na wyższych poziomach. Zwiększone skalowanie obrażeń Q.
Q — Trujący Wybuch

Corki
Zwiększone podstawowe obrażenia E i redukcja pancerza oraz odporności na magię za każdy ładunek E.
E — Karabin Maszynowy

Nasus
Zwiększona kradzież życia umiejętności biernej na niższych poziomach.
Umiejętność bierna — Duszożerca

Pantheon
Dodano premię do prędkości ataku na poziomie 1. Zwiększone obrażenia podstawowe W.
Prędkość ataku powinna pomóc Pantheonowi dżunglować, nie wzmacniając przy tym zbytnio jego potencjału w górnej alei.
Podstawowe statystyki
W — Egida Zeonii

Rek’Sai
Zwiększone skalowanie obrażeń Q i W.
Q — Gniew Królowej
Q — Drapieżnica
R — Pośpiech Pustki

Vel’Koz
Zwiększone skalowanie obrażeń Q.
Q — Rozszczepienie Plazmowe

Vayne
Zwiększone obrażenia W na wyższych poziomach.
W — Srebrne Bełty

Vi
Zwiększona podstawowa prędkość ataku. Krótszy czas odnowienia R.
Podstawowe statystyki
R — Atak i Pobicie
Proste osłabienia

Dr Mundo
Zmniejszony zwrot zdrowia Q.
Q — Zatruty Tasak

Rakan
Dłuższy czas odnowienia Q na wyższych poziomach. Dłuższy czas odnowienia R.
Q — Lśniące Pióro
R — Lotność

Sejuani
Krótszy czas działania ogłuszenia R.
R — Lodowcowe Więzienie

Shen
Zmniejszone spowolnienie Q na niższych poziomach.
Q — Natarcie Zmierzchu

Swain
Zmniejszone skalowanie obrażeń wybuchu R.
R — Demoniczny Rozbłysk

Talon
Zmniejszone obrażenia powracającego W na wyższych poziomach.
W — Rozpruwanie

Wukong
Zmniejszone obrażenia podstawowe E na wyższych poziomach.
E — Cios Nimbu

Zoe
Zmniejszone obrażenia podstawowe W na wyższych poziomach. Zmniejszone skalowanie obrażeń W.
W — Złodziejka Czarów
Przedmioty
Przedmioty do dżungli
Jeżeli posiadacie łącznie najwięcej złota w swojej drużynie, zabicie stwora będzie dawało wam mniej złota.
Przekazywanie złota zwykle bywa bardzo bierną i niezajmującą strategią, której podstawą jest głównie unikanie konfliktów. Ma to negatywny wpływ na wiele standardowych schematów gry w alei, więc chcemy znacznie osłabić tę taktykę. Poszukamy elegantszego, systemowego rozwiązania tego problemu w przedsezonie, ale na chwilę obecną po prostu próbujemy zmniejszyć skuteczność przekazywania złota.
Maczeta Łowcy/Talizman Łowcy
Aktualizacja patcha 8.13
Ponieważ ostatni patch trwał trzy tygodnie (zwykle są to dwa tygodnie), w międzyczasie przeprowadziliśmy większy niż zwykle mikropatch. W tym patchu ponownie wstawiamy te zmiany, by upewnić się, że je widzieliście.
Klinga Burzy
Rękawice Awanturnika
Zapał
Czary przywoływacza

Teleportacja
Dłuższy czas odnowienia.
Teleportacja stała się dominującym czarem przywoływacza w większości alej. Jest to szczególnie problematyczne w dolnej alei, gdzie często biorą ją bohaterowie, którzy po prostu chcą uniknąć konfliktów w fazie gry w alei i skalować się do późnej fazy gry. Na razie zwiększamy jej czas odnowienia, by gracze wybierający bojowe czary przywoływacza mieli więcej czasu na ukaranie użytkowników Teleportacji.
Runy

Zdobywca
Zmniejszona premia do obrażeń od ataku.
Zdobywca wypierał zarówno inne runy kluczowe dla wojowników, jak i niewojowników, którzy chcieliby wybrać się na górną aleję. Zmniejszenie jego siły w alei powinno wyrównać szanse innych run kluczowych (i bohaterów) w walce z nim.

Duch Poro
Duch Poro teraz wymaga umieszczenia go za pomocą efektu użycia.

Zombi Totem
Zombi Totemy nie pojawiają się już w miejsce sojuszniczych totemów, które wygasną. Zadanie obrażeń wrogiemu bohaterowi po zniszczeniu totemu sprawi, że otrzyma on dodatkowe obrażenia.
Aktualizacja kursora

(Od lewej do prawej: domyślny kursor, najechanie na sojusznika, najechanie na wroga — dla daltonistów)
(Od lewej do prawej, dolny rząd: namierzenie, umieszczenie totemu w zaroślach + namierzenie sojusznika, ruch ataku + namierzenie wroga)
Po dziewięciu i pół roku wreszcie aktualizujemy kursor w grze! Ma wszystkie te funkcje co brązowa rękawica, którą nosiliśmy od lat, ale wprowadziliśmy też parę usprawnień.
Wybór bohaterów
Niezbanowanie bohatera nie wyrzuca was już z wyboru bohaterów. Ta zmiana weszła w życie w patchu 8.13.
Dość niefajnie jest rozwiązywać wybór bohaterów z powodu braku bana, więc zamiast tego niezbanowanie bohatera domyślnie zakończy się selekcją opcji „bez bana”, a wybór bohaterów będzie trwał dalej. Niewybranie bohatera wciąż poskutkuje opuszczeniem kolejki.
Naprawione błędy
- Wygięty Łuk nie zadaje już obrażeń przy trafieniu wieżom, jeżeli posiadający go bohater ma wystarczająco dużo mocy umiejętności, by zadawać im obrażenia magiczne.
- Uroki teraz poprawnie sprawiają, że Wędrujący Krab otrzymuje więcej obrażeń.
- W — Przynęta Wukonga teraz poprawnie otrzymuje nieuchronne obrażenia od bohaterów, którzy używają Zdobywcy.
- Naprawiono błąd, w którym czas odnowienia Kościanej Zbroi był niepoprawnie resetowany przy aktywacji efektów odrodzenia.
- Naprawiono błąd, w którym Kościana Zbroja sprawiała, że Zac odradzał się, jeżeli wszystkie kapki z jego Umiejętności biernej — Podziału Komórkowego zabito w tym samym czasie.
- Tarcze na Czarodzieju Gwiazd Ezrealu nie pojawiają się już w niewłaściwym miejscu podczas jego animacji tańca.
- Efekty wizualne E — Ostrza Zenitu PROJEKTU: Leona nie przechodzą już przez W — Ścianę Wichru Yasuo.
- Efekty dźwiękowe śmiechu Miaukaia nie kumulują się już przy spamowaniu emotek.
- Przywrócono efekty dźwiękowe specyficzne dla Dravena Mikołaja.
- R — Lunarny Skok Diany z Mrocznych Wód nie sprawia już, że gra staje się mniej płynna, kiedy zostanie użyty na wrogu z mgły wojny.
- Niektóre efekty cząsteczkowe tarcz z przedmiotów i umiejętności bohaterów nie przenikają już przez teren podczas animacji R — Noxiańskiej Gilotyny Boskiego Króla Dariusa.
- Zaktualizowano Cybernetycznego Twisted Fate’a, by zwiększyć przejrzystość rozgrywki.
- Hextechowa / Czarodziejka Gwiazd Poppy nie korzysta już z efektów wizualnych klasycznej skórki, gdy wróg zniszczy puklerz z Umiejętności biernej — Żelaznej Ambasador.
- Ataki wzmocnione przez E — As z Rękawa Twisted Fate’a teraz poprawnie zadają dodatkowe obrażenia, nawet jeżeli Twisted Fate umrze, gdy są w locie.
- Licznik E — Asa z Rękawa Twisted Fate’a teraz działa poprawnie nawet po tym, jak Twisted Fate odrodzi się (dotyczy to Anioła Stróża i R — Chronoskoku Zileana).
Nadchodzące skórki i Barwy
Następujące skórki pojawią się wraz z tym patchem. Żeby zgarnąć te portrety w pełnej rozdzielczości, ściągnijcie aplikację Kompozycje Pulpitu League!
Następujące emotki pojawią się wraz z tym patchem: