Patch 8.11 przyniesie wiele zmian w przedmiotach i runach dla strzelców oraz w podstawowych statystykach wszystkich prowadzących. Dajemy możliwość zaistnienia zestawom przedmiotów niekorzystającym z trafień krytycznych poprzez dodanie lub przerobienie narzędzi dla bohaterów miotających zaklęciami i tyranów alei oraz poprzez zmniejszenie utrzymywania się w alei, żeby agresja we wczesnej fazie gry częściej i skuteczniej prowadziła do zwycięstwa. Wiele z tych możliwości powinno spodobać się również wojownikom i zabójcom bazującym na obrażeniach od ataku, więc zapoznajcie się z tymi zmianami, niezależnie od tego, w której alei wolicie grać.
W zanadrzu mamy również poprawki do zmian dżungli z zeszłego patcha. Obserwujemy, jak drużyny dostosowują się do faktu, że o Wędrującego Kraba warto jest powalczyć we wczesnej fazie gry, a dżunglerzy częściej otrzymują wsparcie od współtowarzyszy, by go zaklepać. Trochę wydłużamy czas odrodzenia Kraba tak, żeby te walki w rzece zdarzały się ciut rzadziej, i sprawiamy, że zwykłe obozy będą choć minimalnie bardziej godne uwagi, by uniknąć sytuacji, w której dżunglerzy byliby do tyłu z doświadczeniem w porównaniu do reszty graczy. Kilku najlepszych w zabijaniu Kraba bohaterów zostanie osłabionych, żeby inni dżunglerzy mieli szansę z nimi powalczyć.
Oczywiście żadna z tych rzeczy nie ma znaczenia, jeżeli znaleźliście się na liście Pyke’a. Niech nie zmyli was łatka wspierającego — jeżeli odwrócicie się plecami do Rozpruwacza z Krwawego Portu, pójdziecie na samo dno morza. Albo drabinki rankingowej. W sumie wychodzi na to samo.


Patch w skrócie
Bohaterowie

Pyke
Pyke, Rozpruwacz z Krwawego Portu, dołączy do załogi później w patchu 8.11! Zacznijcie nawiedzać wody dzięki tym odnośnikom:

Pyke Demon Piasków (Kocie oko)
Pyke Demon Piasków (Obsydian)
Pyke Demon Piasków (Szafir)
Pyke Demon Piasków (Tanzanit)
Pyke Demon Piasków (Różowy kwarc)
Pyke Demon Piasków (Turkus)
Pyke Demon Piasków (Perła)
Żeby zgarnąć te portrety w pełnej rozdzielczości, ściągnijcie aplikację Kompozycje Pulpitu League!

Anivia
Krótszy czas odnowienia Q na niższych poziomach. Zwiększone skalowanie obrażeń Q.
Zmiany w manie z patcha 8.9 dały się we znaki Anivii bardziej niż większości magów, więc chcemy przywrócić jej trochę mocy. Zamiast zwrócić Kriofeniksowi jego poprzedni poziom czyszczenia fal, zwiększymy jego potencjał w walkach.
Q — Błyskawiczny Mróz

Graves
Zmniejszone podstawowe obrażenia od ataku. Dłuższy czas odnowienia R na niższych poziomach.
Gravesowi bardzo podoba się nowy nacisk na bijatyki w dżungli we wczesnej fazie gry, ale inni bohaterowie znaleźli się przez to sześć stóp pod ziemią. Osłabienie jego możliwości wczesnego pojedynkowania się i sprawienie, że rzadziej będzie mógł używać swojej pełnej kombinacji, powinno trochę go przyhamować.
Podstawowe statystyki
R — Obrażenia przypadkowe

Kha’Zix
Krótszy czas odnowienia R na wyższych poziomach i krótszy czas działania ukrywania się. Wyewoluowane R daje dodatkowe użycia i dłuższy czas ukrywania się, ale nie daje już ukrywania się ani prędkości ruchu, gdy Kha’Zix jest w zaroślach.
Jedną rzeczą, której potrzebuje każdy zabójca, jest sposób na dostanie się do walki i ucieczkę z niej oraz możliwość bezpiecznego zadawania obrażeń. W przypadku Kha’Zixa tą jedną rzeczą jest ukrywanie się płynące z Ataku Pustki. Ukrywanie się w zaroślach, gdy ma wyewoluowane R, daje mu jednak inną, zbyt dużą zaletę — umiejętność skradania się po mapie, pozostając względnie niezauważonym. Usuwamy tę premię ewolucyjną na rzecz większej liczby użyć R i dłuższego czasu ukrywania się, kiedy Łowca Pustki ulepszy swoją superumiejętność.
R — Atak Pustki

Kindred
Krótszy czas ponownego pojawienia się Znaków. Pierwszy Znak pojawia się wcześniej. Asysty przy zabiciu Wędrującego Kraba teraz poprawnie przyznają Znaki.
Jako że Wędrujący Krab stał się ważniejszym celem, Kindred mają większe problemy ze zbieraniem Znaków.
Umiejętność bierna — Znak Wiecznych Łowców

LeBlanc
LeBlanc może teraz kolejkować rzucenie W i RW (w dowolnej kolejności).
W — Zniekształcenie

Lee Sin
Zwiększony zwrot energii na umiejętności biernej. Q, W i E teraz korzystają ze skrócenia czasu odnowienia w czasie okna pomiędzy pierwszym a drugim użyciem.
Ostatnie zmiany Strażniczego Totemu pozostawiły Lee Sina z mniejszą liczbą okazji do wykonywania zagrywek. Umożliwienie mu korzystania w pełni ze skrócenia czasu odnowienia powinno dać mu więcej opcji z umiejętnościami podstawowymi, a zwiększony dostęp do energii powinien pomóc mu z nich skorzystać.
Umiejętność bierna — Grad Ciosów
Q — Fala Dźwięku/Uderzenie Rezonansu
W — Osłona/Żelazna Wola
E — Nawałnica/Okaleczenie

Rakan
Zmniejszone podstawowe leczenie Q. Zmniejszona podstawowa wytrzymałość tarczy E.
Jak na wspierającego z tak dobrą inicjacją, utrzymywanie się, które Rakan wnosi do alei, jest zbyt przytłaczające.
Q — Lśniące Pióro
E — Taniec Bojowy

Taliyah
Pewnie będziecie chcieli to przeczytać.
Taliyah posiada wiele zalet, które są świetne na poziomie profesjonalnym i po prostu OK wszędzie indziej. Większa ich część bierze się z czyszczenia fal Q, więc nasze zmiany będą skupiały się głównie na tej umiejętności (za inne umiejętności też się weźmiemy). Taliyah będzie musiała pracować ciężej, żeby przepchnąć falę i wędrować. W ten sposób wrogi bohater ze środkowej alei będzie miał więcej przestrzeni, by ukarać ją za wypady. Zmniejszamy też kontrolę nad terenem, która pochodzi z jej superumiejętności, ponieważ jest ogólnie zbyt użyteczna, nie tylko przy wędrowaniu.
Podstawowe statystyki
Umiejętność bierna — Skalna Surferka
Q — Utkana Salwa
W — Sejsmiczny Wstrząs
E — Rozpruta Ziemia
R — Ściana Tkaczki

Urgot
Zmniejszony promień kolizji. Podstawowa prędkość ataku zwiększona. Zwiększone obrażenia zadawane potworom za pomocą umiejętności biernej we wczesnej fazie gry. R nie unieruchamia już Urgota, gdy ten mieli bohatera na śmierć.
Sprawiamy, że Urgotem będzie się płynniej grało, i usuwamy z jego zestawu umiejętności kilka elementów, które utrudniały mu dżunglowanie.
Podstawowe statystyki
Umiejętność bierna — Wtórny Ogień
W — Czystka
R — Strach ponad Śmierć

Viktor
Zwiększone obrażenia wyładowania Q na wyższych poziomach. Zwiększone skalowanie obrażeń R.
Zmiany w manie z patcha 8.9 dały się we znaki Viktorowi bardziej niż większości magów, więc chcemy przywrócić mu trochę mocy, zwiększając jego obrażenia, kiedy zdecyduje się na walkę.
Q — Wyssanie Mocy
R — Burza Chaosu

Xin Zhao
Zmniejszony podstawowy przyrost obrażeń od ataku. Zmniejszono spowolnienie E.
Zmiany Kraba spowodowały, że walki we wczesnej fazie gry stały się ważniejsze, a Xin Zhao się w nich wyróżnia. Mocna wczesna fazy gry nie jest problemem, ale możliwość aż tak łatwego zmieniania jej w silną środkową fazę niepokoi. Osłabiamy jego ofensywne skalowanie i jego umiejętność do trzymania się blisko wrogów oraz zmuszania ich do walki z nim, żeby musiał sobie bardziej zapracować na przewagę w środkowej fazie gry.
Podstawowe statystyki
E — Zuchwała Szarża

Zyra
Dłuższy czas działania unieruchomienia E.
Zyra wnosi do potyczek trochę mniej niż byśmy chcieli, ale zdecydowanie nie czujemy się na tyle komfortowo, by zwiększyć jej i tak już wysokie obrażenia. Trochę więcej kontroli tłumu powinno pomóc jej mieć większy wpływ na te małe walki.
E — Korzenny Uścisk
Zmiany w podstawowych statystykach strzelców
Z czasem dominującą strategią na dolnej alei stało się utrzymywanie się w trakcie fazy gry w alei i skalowanie do walk drużynowych. Regeneracja zdrowia i Zwinne Nogi sprawiają, że dość ciężko jest wyrządzić strzelcom krzywdę, z której biernie by się nie wylizali… To znaczy, że agresywni dolni (niezależnie od tego, czy są prowadzącymi tyranami, czy wspierającymi, którzy chcą nękać albo pójść na całość) czują się jakby nie mieli domu.
Osłabienie utrzymywania się strzelców (opis dotyczący regeneracji zdrowia tutaj, opis Zwinnych Nóg poniżej) oznacza, że obrażenia dłużej będą dawały się strzelcom we znaki, przez co walki 2 na 2 będą lepszym przepisem na sukces dla silniejszej dolnej alei. Przesunięcie części wytrzymałości strzelców z pancerza na zdrowie powinno również pomóc bardziej agresywnym prowadzącym, takim jak Draven i Lucian, błyszczeć jaśniej we wczesnej fazie gry.
Na koniec osłabiamy podstawowe obrażenia od ataku strzelców o 4 pkt. i przenosimy tę różnicę do przyrostu obrażeń od ataku. Punktem wyrównania jest poziom 9. Choć może to wydawać się nielogiczne w związku z naszymi powyższymi celami, to jednak agresywni bohaterowie, którzy nie są strzelcami (np. Leona, Brand) nie stracą zdrowia przez ataki podstawowe strzelców aż tak szybko, co da im więcej okazji do zapewnienia sobie przewagi w alei.
Ashe
Caitlyn
Draven
Ezreal
Jhin
Jinx
Kai’Sa
Kalista
Kog’Maw
Lucian
Miss Fortune
Sivir
Tristana
Twitch
Varus
Vayne
Xayah
Zrównoważenie Maczety Łowcy
Zmniejszone podstawowe obrażenia od ataku. Zwiększona premia do prędkości ataku na poziomie 1.
Rekompensata za zmiany Maczety w ostatnim patchu.
Master Yi
Nocturne
Diana
Diana otrzymuje podobną rekompensatę, ale nie w statystykach podstawowych, a w umiejętności biernej.
Przedmioty

Klinga Burzy
Do zadawania obrażeń eksplozywnych na dzień dobry i świetnego utrzymywania na dystans.
Przedmioty dla strzelców są lepsze dla tych, którzy chcą stać nieruchomo i wykonywać ataki podstawowe. Klinga Burzy jest przedmiotem dla strzelców, którzy robią większe przerwy między atakami, bez względu na to czy utrzymują przeciwnika na dystans, czy mają długi czas odnowienia ataku (o tobie mowa, Jhin).

Ostrze Nieskończoności
Pragniecie trafiać krytycznie? Wypróbujcie większą szansę na trafienie krytyczne.
Chcieliśmy zrobić z Ostrza Nieskończoności prawdziwy skalujący się przedmiot dla strzelców. Taki, który zwiększałby moc trafień krytycznych, ale sam nie dawał żadnej szansy na trafienie krytyczne.
Płonące Ostrze
Mistrzowskie ulepszenie Ornna. Koszt i premia ulepszenia pozostały bez zmian.

Złodziej Esencji
Superskok mocy.
Złodziej Esencji miał być alternatywnym, skalującym się do późnej fazy gry przedmiotem dla strzelców, których bardzo interesuje rzucanie zaklęć. Jednakże okazało się, że gdy kupiliście już Złodzieja Esencji, i chcieliście też mieć Ostrze Nieskończoności, to przydałby się wam również jakiś przedmiot z Zapałem, a wtedy mogliście celować w 100% szansy na trafienie krytyczne. Ogólnie skutkowało to 4 podstawowymi przedmiotami, które nie pozostawiały rzucającym zaklęcia strzelcom pola do manewru.
Zmieniamy Złodzieja Esencji, wprowadzając nowy skok mocy, który pozwala rzucającym zaklęcia strzelcom na całkowite spełnienie wizji miotania zaklęciami na lewo i prawo w krótkim przedziale czasowym.

Ostatni Szept
Przebicie dodatkowego pancerza zostało zmienione na przebicie całkowitego pancerza (i zmniejszone).
Problem z przedmiotem z przebiciem pancerza, który jest dobry tylko przeciwko zakutym w pancerz wrogom, tkwi w tym, że większość bohaterów woli wcześnie zabijać delikatne cele, a nie kupować ten przedmiot tylko po to, by ich obrażenia pozostały wysokie przeciwko budującym pancerz wrogom. A kiedy obrońcy naprawdę się opancerzą, ci sami bohaterowie będą czuli się źle, bo nie kupili Ostatniego Szeptu wcześniej. Wypośrodkowujemy Ostatni Szept tak, aby wciąż skalował się przeciwko obrońcom, ale aby jednocześnie nie wydawał się być okropnym wyborem przeciwko delikatnym celom.

Pozdrowienia od Lorda Dominika
Zmniejszone obrażenia od ataku. Przebicie dodatkowego pancerza zostało zmienione na przebicie całkowitego pancerza. Usunięto dodatkowe obrażenia przeciwko celom, które mają więcej zdrowia.
Przebicie całkowitego pancerza jest silniejsze niż przebicie dodatkowego pancerza, co znaczy, że Pozdrowienia skalują się lepiej same ze sobą. Zmniejszamy obrażenia od ataku i zwiększamy cenę tego przedmiotu, żeby uwaga pozostała na przebiciu pancerza, a nie na zadawanych obrażeniach.

Pogromca Olbrzymów
Pozdrowienia Lorda Dominika były jedynym przedmiotem, który korzystał z Pogromcy Olbrzymów, więc wysyłamy go na emeryturę.

Śmiertelne Przypomnienie
Zmniejszone obrażenia od ataku. Przebicie dodatkowego pancerza zostało zmienione na przebicie całkowitego pancerza.
Przebicie całkowitego pancerza jest silniejsze niż przebicie dodatkowego pancerza, co znaczy, że Śmiertelne Przypomnienie skalują się lepiej same ze sobą. Zmniejszamy obrażenia od ataku i zwiększamy cenę tego przedmiotu, żeby uwaga pozostała na przebiciu pancerza, a nie na zadawanych obrażeniach.
Przedmioty z trafieniem krytycznym
Zwiększony średni koszt szansy na trafienie krytyczne.
Jako że Ostrze Nieskończoności znacznie zwiększa szansę na trafienie krytyczne, sprawiamy, że ta statystyka będzie droższa.
Rękawice Awanturnika
Płaszcz Zręczności
Zmiany Rękawic Awanturnika sprawiły, że te dwa przedmioty stały się zbyt podobne. Kolczasta rękawica bardziej kojarzy się z trafieniami niż ponczo, więc wysyłamy Płaszcz Zręczności na emeryturę.
Zapał
Ognista Armata
Kosa Statikka
Huragan Runaana
Widmowy Tancerz
Przedmioty z kradzieżą życia
Zmniejszony koszt w złocie.
Ogólny koszt zestawów przedmiotów strzelców trochę wzrósł, więc czujemy się wystarczająco bezpiecznie, by sprawić, że przedmioty z kradzieżą życia będą tańsze.
Ostrze Zniszczonego Króla
Krwiopijec

Paszcza Malmortiusa
Zwiększona odporność na magię. Zwiększona podstawowa wytrzymałość tarczy. Tarcza nie skaluje się już z dodatkową odpornością na magię.
Większość bohaterów, którzy lubią Paszczę Malmortiusa, nie chce kumulować pancerza ani odporności na magię, więc zmieniamy jej tarczę, żeby nie skalowała się już z odpornością na magię.

Anioł Stróż
Zwiększony koszt. Zwiększony pancerz.
Chcieliśmy pozwolić strzelcom, których przeciwnicy zadają duże obrażenia fizyczne, na kupienie Kamizelki Kolczej (a nie tylko Lekkiej Szaty) ze świadomością, że kiedyś zrobią z niej jakiś porządny przedmiot. Anioł Stróż był oczywistym wyborem, mimo że musieliśmy zwiększyć jego koszt.

Sztandar Dowódcy
Wzmocnione Sztandarem stwory są wysoce odporne na obrażenia fizyczne i magiczne, a nie całkowicie niewrażliwe tylko na obrażenia magiczne.
Sztandar Dowódcy stał się przedmiotem, który może skutecznie przykuć środkowego do jego fali. Zważywszy na to, jak duża część rozgrywki polega na kontroli fal i wędrowaniu po mapie, Sztandar Dowódcy jest zbyt skuteczny w całkowitym wyłączaniu tego drugiego elementu z gry.

Marzenie Shurelyi
Zmniejszona prędkość ruchu. Zwiększony koszt. Dodano podstawową regenerację many. Dłuższy czas odnowienia efektu użycia.
Marzenie Shurelyi stało się zbyt solidnym pierwszym przedmiotem dla niektórych bohaterów, którzy chcą go kupić z samolubnych powodów (zamiast kupować go dla drużyny), wliczając w to Singeda i Vladimira. Trochę zmieniamy statystyki Marzenia, by stało się atrakcyjniejsze dla bohaterów wspierających, a mniej zachęcające dla tych, którzy chcą je kupić, kierując się egoistycznymi pobudkami.

Zaklęcie: Runiczne Echa
Teraz tworzy się je z Czarciego Kodeksu, a nie z Zaginionego Rozdziału. Zwiększona moc umiejętności.
Zaginiony Rozdział jest zbyt drogi jak na pierwszy składnik przedmiotu dla dżunglerów. Sprawienie, że Runiczne Echa będą tworzone z Czarciego Kodeksu, zapewni magom-dżunglerom wcześniejszy skok mocy.
Runy
Osłabienie Zwinnych Nóg, nowa runa kluczowa Dominacji i dwie nowe, pomniejsze runy!
Precyzja
Zwinne Nogi
Jeżeli chcecie poznać przyczynę tych zmian, sprawdźcie sekcję „Zmiany w podstawowych statystykach strzelców”. W skrócie: strzelcy mają dostęp do ogromu możliwości utrzymywania się w fazie gry w alei, co sprawia, że wybór pomiędzy wczesną a późną fazą gry jest zbyt przechylony w stronę późnej fazy i że ogólny wpływ fazy gry w alei (nękanie, tyranizowanie) na decyzje jest mniejszy. Osłabienie leczenia, jakie bohaterowie walczący na dystans otrzymują ze Zwinnych Nóg, powinno zdecydowanie pomóc uczynić wymiany bardziej znaczącymi.
Dominacja
Nawałnica Mieczy
Jednym z celów run jest zapewnienie bohaterom wyboru ścieżki, w którą chcą zainwestować, zależnie od ich stylu i sposobu gry. Dominacja jest ścieżką zajmującą się obrażeniami eksplozywnymi, co powinno uczynić ją atrakcyjną dla strzelców, którzy właśnie takich obrażeń szukają, ale na chwilę obecną nie ma dla nich żadnej dobrej runy kluczowej. Nawałnica Mieczy powinna wypełnić tę pustą przestrzeń i pomóc rzucającym zaklęcia strzelcom porządnie oraz szybko kurczyć paski zdrowia wrogów.
Nowość
Superłowca
Od pewnego czasu zastanawialiśmy się nad zmienieniem Nadzwyczajnego Kapelusza. Jako runa, która opiera się na skoku mocy (superumiejętności bohatera), zawsze sprawiała wrażenie ekscytującej opcji dla ścieżki Dominacji. Dlatego też robimy z niej „Łowcę”, a na jej miejsce stworzyliśmy coś innego — Płaszcz Nimbu.
Czarnoksięstwo
Płaszcz Nimbu
Magom bitewnym powinna spodobać się runa, która pomaga im dostać się do walki (lub w niej pozostać), gdy przyjdzie na to pora.
usunięto
Nadzwyczajny Kapelusz
Jeżeli chcecie poznać przyczynę zmian, przeczytajcie opis Superłowcy, który znajduje się w zakładce Dominacji.
Inspiracja
Dematerializator Stworów
Dematerializator Stworów oferuje zbyt dużą kontrolę fal zbyt wcześnie w grze.