Meta na mobilność? Też bądź mobilny! Sprawdź mobilne How2Win

Oficjalne zmiany patcha 7.21

Czołem, przywoływacze.

Witajcie w patchu 7.21, ostatnim, zanim przedsezon ruszy z kopyta. W przygotowaniu mamy wiele dużych zmian, które całkowicie zmienią grę, więc ten patch nie należy do największych. To powiedziawszy, wprowadzamy najbardziej potrzebne zmiany i usprawniamy styl gry kilkoma bohaterami.

Paru obrońców — Galio, Sejuani i Rammus — posiada zdecydowanie zbyt dobre statystyki podstawowe. Obniżamy je, a Galio dostaje trochę więcej skalowania do zabawy. Przyjrzeliśmy się również dwóm molochom — Udyrowi i Urgotowi — i chcemy zapewnić im solidniejszą późną fazę gry. Poza tym zmieniamy kilka przedmiotów, które stały się zbyt dominujące (także tego, Ognisty Trybularz) lub nie sprawdzały się najlepiej przez dłuższy czas.

W następnym patchu pojawią się zrekonstruowane runy i milion innych zmian, ale na chwilę obecną łapcie za klawiatury i bawcie się dobrze w ostatnim patchu sezonu siódmego!

Pozdrawiamy

Paul „Aether” Perscheid Mattias „Gentleman Gustaf” Lehman Lucas „Luqizilla” Moutinho

Patch w skrócie

Jeśli obserwujecie naszą stronę na Facebooku, powinniście poznać ten filmik. Stwierdziliśmy, że sprawdzimy, co się stanie, jeśli umieścimy go też w opisie patcha!

Bohaterowie

Azir

Zmniejszone obrażenia Q na wyższych poziomach. Zmniejszone obrażenia żołnierzy na wyższych poziomach.

Cieszymy się, że Azir odnosi sukcesy nie tylko na „tym najlepszym” poziomie rozgrywki, ale gdy wszyscy mieli już wystarczająco dużo czasu, by zaprzyjaźnić się z nowym wcieleniem Imperatora widać, że jego obrażenia są trochę za duże.

Q — Piaskowy Szturm

OBRAŻENIA 70/100/130/160/190 pkt. 70/95/120/145/170 pkt.

W — Powstańcie!

Niezmienione obrażenia żołnierzy na poziomach 1-5, zmniejszone o 5 pkt. na pozostałych.

OBRAŻENIA ŻOŁNIERZA 60/62/64/66/68/75/80/85/95/105/115/125/135/145 /155/165/175/185 pkt. 60/62/64/66/68/70/75/80/90/100/110/120/130/140 /150/160/170/180 pkt.

Ekko

Zwiększone obrażenia zadawane potworom za pomocą umiejętności biernej.

Nie przeszkadza nam, że Ekko chodzi do dżungli, dopóki jest to zdrowe dla gry (czytaj: jako zabójca, nie jako obrońca). Jednakże kiedy ostatnio zmieniliśmy jego umiejętność bierną, sprawiliśmy, że dżunglowanie jako Ekko z mocą umiejętności stało się trudniejsze. Ta zmiana ma uczynić go trochę bardziej grywalnym w tej roli, nie rujnując przy okazji jego gry w solowych alejach.

Umiejętność bierna — Rezonans Napędu Z

OBRAŻENIA ZADAWANE POTWOROM 100% 200%

Evelynn

Ustawiono minimalne obrażenia E zadawane od procentu zdrowia.

Ponieważ Smagnięcie nie zabija małego skalniaka. Ciągle sprawdzamy jak Evelynn spisuje się po aktualizacji i prawdopodobnie będziemy zmuszeni wprowadzić więcej dużych zmian, choć ta wydawała się całkiem prosta.

E — Smagnięcie

MINIMALNE OBRAŻENIA ZADAWANE OD PROCENTU ZDROWIA 0 pkt. 25 pkt.

Galio

Zmniejszone obrażenia podstawowe Q i E. Zwiększone skalowanie umiejętności biernej, Q, W i E z mocą umiejętności. Zmniejszona redukcja obrażeń fizycznych W.

Chcieliśmy zaoferować Galio więcej przestrzeni, by mógł grać agresywnie i być nagradzanym za zagrania mające duży wpływ na grę. Mówimy przecież o gargulcu, który skacze przez mapę i ciosami wymierza sprawiedliwość. Zwiększenie współczynników mocy umiejętności na jego zaklęciach da graczom Galio więcej możliwości, by się popisywać. W zamian obniżamy jego podstawowe obrażenia. Mając mniej podstawowych obrażeń i wytrzymałości przeciwko obrażeniom fizycznym, może nie być już priorytetem w profesjonalnych grach, ale zdecydowanie będzie miał niszę w kolejce solo.

Umiejętność bierna — Uderzenie Kolosa

SKALOWANIE 0,4 pkt. mocy umiejętności 0,7 pkt. mocy umiejętności

Q — Wichry Wojny

OBRAŻENIA PODSTAWOWE 60/95/130/165/200 pkt. 50/80/110/140/170 pkt.
SKALOWANIE 0,75 pkt. mocy umiejętności 0,9 pkt. mocy umiejętności
ROZŁOŻONE W CZASIE OBRAŻENIA ZADAWANE OD PROCENTU MAKSYMALNEGO ZDROWIA 2% maksymalnego zdrowia celu 3% maksymalnego zdrowia celu za każde 100 pkt. mocy umiejętności, co pół sekundy

W — Tarcza Duranda

REDUKCJA OBRAŻEŃ MAGICZNYCH 20/25/30/35/40% (+8% za każde 100 pkt. dodatkowej odporności na magię) 20/25/30/35/40% (+8% za każde 100 pkt. dodatkowej odporności na magię) (+5% za każde 100 pkt. mocy umiejętności)
REDUKCJA OBRAŻEŃ FIZYCZNYCH taka sama jak redukcja obrażeń magicznych połowa redukcji obrażeń magicznych

E — Cios Sprawiedliwości

OBRAŻENIA PODSTAWOWE 100/140/180/220/260 pkt. 100/130/160/190/220 pkt.
SKALOWANIE 0,7 pkt. mocy umiejętności 0,9 pkt. mocy umiejętności

Gangplank

Zwiększona ilość złota za zabójstwo z Q.

Skalujący się pirat nie zarabia wystarczająco dużo złota, by zdobyć przewagę, więc dajemy mu trochę więcej dublonów.

Q — Paktujemy?

ZŁOTO ZA ZABÓJSTWO 2/3/4/5/6 szt. 3/4/5/6/7 szt.

Rammus

Zwiększona procentowa premia do pancerza W na wyższych poziomach. Zmniejszona stała i procentowa premia do odporności na magię W.

Rammus stawał się zbyt wszechstronnym obrońcą, więc zmieniamy jego tożsamość, aby nadawał się lepiej do walk przeciwko drużynom stawiającym na obrażenia fizyczne, tak jak to początkowo planowano.

W — Kula Obronna

PREMIA DO PANCERZA 50/55/60/65/70% 50/60/70/80/90%
PREMIA DO ODPORNOŚCI NA MAGIĘ 20 pkt. 10 pkt.
PREMIA DO ODPORNOŚCI NA MAGIĘ 50/55/60/65/70% 25/30/35/40/45%

Sejuani

Wbudowany pancerz i odporność na magię zmniejszone, ale umiejętność bierna daje więcej na wyższych poziomach. Czasy trwania i odnowienia tarczy umiejętności biernej lepsze we wczesnej fazie gry, gorsze w późnej. Zmniejszone podstawowe obrażenia E.

Sejuani jest trochę zbyt trudna do zabicia, nawet jeśli straci swój Mroźny Pancerz. Jest obrońcą, więc nie chcemy sprawić, aby była łatwa do zabicia, ale trzeba dokonać kilku zmian w jej statystykach podstawowych i Gniewie Północy. Będzie mniej więcej tak samo wytrzymała, posiadając swój pancerz, ale łatwiej będzie ją zabić, gdy nie będzie dysponowała umiejętnością bierną. Unormowaliśmy również czas trwania i odnowienia jej tarczy, by ułatwić przeciwnikom radzenie sobie z ochroną, jaką daje Gniew Północy.

Poza wytrzymałością obniżamy również obrażenia, jakie zadaje Odmrożenie. Większość obrażeń, jakie Sejuani zadaje zamrożonym celom, pochodzi z atakowania ich po tym, gdy zostaną zamrożone, więc obrażenia od mrozu nie muszą być aż tak wysokie.

Podstawowe statystyki

PODSTAWOWY PANCERZ 27 pkt. 22 pkt.
PRZYROST PANCERZA 4 pkt. 3 pkt.
PODSTAWOWA ODPORNOŚĆ NA MAGIĘ 32,1 pkt. 27,1 pkt.
PRZYROST ODPORNOŚCI NA MAGIĘ 1,25 pkt. 0,75 pkt.

Umiejętność bierna — Gniew Północy

STAŁY PANCERZ I ODPORNOŚĆ NA MAGIĘ 20/60/100 pkt. 20/70/120 pkt.
CZAS UTRZYMYWANIA SIĘ TARCZY 1/2/3 sek. 2 sek. na wszystkich poziomach
CZAS ODNOWIENIA 15/12/9 sek. 12 sek. na wszystkich poziomach

E — Odmrożenie

CZY WIESZ, ŻE? Opis Odmrożenia mówi teraz o efekcie przemieszczenia.
OBRAŻENIA OD MROZU 40/60/80/100/120 pkt. 20/30/40/50/60 pkt.
OBRAŻENIA OD ROZTRZASKANIA 10/15/20% maksymalnego zdrowia celu (Niezmienione. Technicznie nadal część Gniewu Północy).

Udyr



Zwiększone obrażenia od ataku co poziom. Zwiększone skalowanie Uderzenia Tygrysa z całkowitymi obrażeniami od ataku. Zwiększone skalowanie Uderzenia Feniksa z mocą umiejętności.

Udyrowi daleko do stanu, w jakim chcielibyśmy go zobaczyć, zarówno jako bohaterowi, jak i molochowi. Wiemy, że to nie rozwiąże wszystkich jego problemów, ale chcemy zrobić coś, co sprawi, że wybieranie go nie będzie zawsze wydawało się być złą decyzją. Wzmocnienie skalowania obrażeń Udyra w późnej fazie gry powinno pomóc mu czuć się lepiej, gdy dopadnie właściwy cel i będzie trzymał się blisko niego.

Podstawowe statystyki

PRZYROST OBRAŻEŃ OD ATAKU 3,2 pkt. 5 pkt.

Q — Styl Tygrysa

SKALOWANIE UDERZENIA TYGRYSA 120/130/140/150/160% całkowitych obrażeń od ataku 120/135/150/165/180% całkowitych obrażeń od ataku

R — Styl Feniksa

SKALOWANIE UDERZENIA FENIKSA 0,45 pkt. mocy umiejętności 0,6 pkt. mocy umiejętności

Urgot

Zmniejszone obrażenia umiejętności biernej na niższych poziomach, ale czas odnowienia skrócony na wyższych. Q wybucha szybciej.

Kiedy Urgotowi dobrze idzie, uważamy, że jest w całkiem dobrym stanie, ale nie udaje mu się osiągnąć tego zbyt często. Brak możliwości polegania na Pocisku Żrącym i Strachu ponad Śmierć to zbyt duży ciężar dla graczy Urgota i niewystarczający dla jego przeciwników, więc podkręcamy te mechaniki. Dajemy jego nogom krótszy czas odnowienia w późnej fazie gry, ale zmniejszamy ich obrażenia we wczesnej, by przenieść jego moc z fazy gry w alei do walk drużynowych.

Umiejętność bierna — Wtórny Ogień

CZAS ODNOWIENIA NOGI 30/25/20/15/10 sek. (na poziomach 1/6/9/11/13) 30/20/10/5/2,5 sek. (na poziomach 1/6/9/11/13). Nie skaluje się już ze skróceniem czasu odnowienia pochodzącym z przedmiotów.
OBRAŻENIA KAŻDEJ NOGI 4,5/5,25/6/7/8% maksymalnego zdrowia celu (na poziomach 1/6/9/13/15 2/3/4/6/8% maksymalnego zdrowia celu (na poziomach 1/6/9/11/13)

Q — Pocisk Żrący

KOSZT MANY 35/40/45/50/55 pkt. 50 pkt. na wszystkich poziomach
CZAS DO WYBUCHU 0,85 sek. 0,5 sek.

R — Strach ponad Śmierć

PRĘDKOŚĆ POCISKU 2100 jedn. 3200 jedn.

Naprawione błędy

SORKI URGOT Gruboskórność Steraka nie jest już wyświetlana w polecanych przedmiotach Urgota (bo może być używana tylko przez bohaterów walczących w zwarciu).

Xin Zhao

Xin Zhao radzi sobie całkiem nieźle od czasu aktualizacji jego umiejętności. Poprawiamy jego polecane przedmioty, by lepiej doradzały aspirującym Seneszalom.

MAŁA WSKAZÓWKA Polecane przedmioty Xin Zhao zostały zaktualizowane!

Przedmioty

Ognisty Trybularz

Zmniejszona prędkość ataku i obrażenia przy trafieniu.

Ognisty Trybularz przez dłuższy czas miał ogromny wpływ na dolną aleję. Wpływał również na to, co kupowali zaklinacze, więc by przywrócić różnorodność w grze wspierającymi, przedmiot ten musi mieć więcej wyraźniejszych słabych punktów. Poniższe zmiany osłabią Ognisty Trybularz we wczesnej fazie gry, co sprawi, że budowanie go jako pierwszego przedmiotu nie zawsze będzie najlepszym wyborem dla zaklinaczy.

WZMOCNIENIE PRĘDKOŚCI ATAKU 20-35% 10-30%
WZMOCNIENIE MAGICZNYCH OBRAŻEŃ PRZY TRAFIENIU 20-35 pkt. 5-20 pkt.

Mroźne Serce

Zwiększony pancerz.

Mroźne Serce jest przyćmiewane przez inne przedmioty dla obrońców — Kolczasta Kolczuga, Omen Randuina i Lodowa Rękawica wypełniają całe miejsce w niszy przedmiotów dających pancerz. Wzmacniamy jego siłę jako przedmiotu dającego głównie pancerz, by dać obrońcom więcej powodów do wybrania go.

PANCERZ 90 pkt. 100 pkt.

Łza Bogini

Efekt kumulacji może teraz wystąpić do 3 razy w ciągu 12 sek.

Kumulowanie ładunków Łzy często promuje dziwne zachowania, takie jak używanie umiejętności, idąc sobie po prostu aleją albo stojąc nieruchomo w bazie. Chcemy ułatwić kumulowanie ładunków Łzy w momentach temu stosownych, czyli przy wymienianiu ciosów w fazie gry w alei, walkach drużynowych, farmieniu itd.

Notka od redakcji: Widziałem rzeczy, w które byście nie uwierzyli. Mistyczne Strzały wystrzelone znad ramion Ornna. Widziałem Przeciążenia migoczące w mroku, obok bram bazy. Wszystkie te umiejętności były zagubione w czasie, niczym łzy na deszczu. Pora kumulować.

MNIEJ PŁAKANIA Może zyskać do dwóch ładunków co 8 sek. Może zyskać do trzech ładunków co 12 sek.
CI INNI Ta zmiana wpływa również na Uścisk Serafina i Manamune.

Manamune

Zwiększona mana na ładunek.

Przeczytajcie opis zmian Łzy Bogini!

WIĘCEJ STRZELANIA +4 pkt. many na ładunek +5 pkt. many na ładunek

Sygnały przedmiotów

Dodajemy trochę użytecznych informacji do sygnałów kilku przedmiotów!

Łza Bogini, Manamune, Kostur Archanioła

ŁZA (NIE) W PEŁNI SKUMULOWANA Zasygnalizowanie Łzy Bogini, Manamune czy Kostura Archanioła wyświetli teraz, ile posiadasz ładunków.

Mroczne Ostrze Draktharru

WIDAĆ, ŻE MNIE NIE WIDAĆ Zasygnalizowanie Mrocznego Ostrza Draktharru pokazuje teraz twojej drużynie, czy cię widać, czy nie.

Rotacyjny tryb gry

Niszczące Boty Zagłady


Zbierzcie drużynę, aby pokonać przeklęte Niszczące Boty Zagłady oraz ich złego władcę, zanim wszystko, co kochacie i czym się cieszycie, przepadnie. Niszczące Boty będą dostępne od 21:00 CEST 26.10.17 r. do 13:00 CET 7.11.17.

W skrócie:

  • Zmierzcie się ze ZŁOWIESZCZYMI klątwami Niszczących Botów — inercją, teleportowaniem, ścianami wichru i wieloma innymi!
  • Przetrwajcie starcie z diabelskim chochlikiem, który za tym wszystkim stoi. Ruchy, dwa, trzy, cztery…

Ustawienia klienta

Wyłączyliśmy możliwość wyłączenia klienta podczas gry. Korzyści wyłączenia klienta zostały wprowadzone w inny sposób (aktualizacja klienta), a ponowne uruchamianie go po zakończeniu rozgrywki sprawiało, że gracze tracili głosowanie na honor i czat po zakończeniu rozgrywki.

Nadchodzące wydarzenie

Skórki Zaprzysiężonych Śmierci

Nie zaznają ukojenia w śmierci. Viktor, Katarina, i Zed Zaprzysiężeni Śmierci dołączą do Opowieści z Rift 2017. Będą dostępni w sklepie do 27.11.17, a potem trafią do Klasycznego Skarbca.

Klasyczne zestawy

Siedem Klasycznych zestawów powróci ze Skarbca, a nowy Zestaw Zaprzysiężonych Śmierci będzie również dostępny od 27.10.17 do 2.11.17. Te skórki i Barwy można również zakupić oddzielnie.

Nowe misje, nagrody i emotki

Rozegrajcie dwie nowe misje podczas tego wydarzenia i zdobądźcie nową Ikonę Zaprzysiężoną Śmierci i odłamek skórki Totemu Zaprzysiężonego Śmierci. Nie zapomnijcie też sprawdzić tych trzech ograniczonych czasowo emotek, nawiedzających sklep do 2.11.17: WamPoro, Stworostein i Straszna Latarnia.

Naprawione błędy

  • Nami i wszystkie jej skórki poprawnie odtwarzają prawidłowe efekty dźwiękowe ataków podstawowych wzmocnionych przez E — Błogosławieństwo Władczyni Przypływów (poprawiliśmy dźwięk i sprawiliśmy, że łatwiej jest go usłyszeć).
  • M.W. Skarner Alfa nie odtwarza już klasycznych linii dialogowych w dodatku do prawidłowych.
  • Draven w Centrum Uwagi nie odtwarza już klasycznych linii dialogowych.
  • Czarodziejka Gwiazd Miss Fortune znowu posiada efekty cząsteczkowe promienia światła podczas swojego powrotu.
  • Rengar Łowca Głów nie odtwarza już klasycznych efektów dźwiękowych „Predatora”, gdy aktywuje R — Zew Łowów.
  • Cybernetyczna Caitlyn i wszystkie skórki Lulu nie mają już stałego niebieskiego efektu graficznego, gdy W — Fanaberia zostanie na nich użyta podczas walki ani gdy znajdą się pod wpływem W — Pułapki na Yordla.
  • Mistrzowski Thresh odtwarza teraz prawidłowy efekt dźwiękowy lądowania latarni przy użyciu W — Mrocznego Przejścia.
  • R — Uczta Cho’Gatha teraz prawidłowo zalicza Heroldy do epickich potworów.

Nadchodzące Barwy

Następujące Barwy pojawią się wraz z patchem 7.21:

M.W. Urgot (Rubin)

M.W. Urgot (Szafir)

M.W. Urgot (Perła)

M.W. Urgot (Tanzanit)

M.W. Urgot (Obsydian)