Meta na mobilność? Też bądź mobilny! Sprawdź mobilne How2Win

Oficjalne zmiany patcha 7.17

Witajcie w nowym patchu, drużyno!

Patch 7.17 kontynuuje ostatnie trendy i, choć nie wprowadza wielu zmian w zakresie wyważenia gry, zawiera tyle nowości, że na pewno nie można go nazwać małym! Ornn wyłania się po stuleciach samotności (mniej więcej; w końcu jego przeznaczeniem jest górna aleja), a pięć nowych Czarodziejek Gwiazd wkracza do Valorańskiego Parku na Summoner’s Rift. Nie wiecie, gdzie znajduje się Valorański Park? Czekajcie cierpliwie na najnowszy tryb w League — Inwazję. Patch zawiera także użyteczne ulepszenie zestawów przedmiotów: nareszcie będziecie mogli zawczasu wybrać, do których gniazd mają wskoczyć kupione przez was przedmioty!

Krótka uwaga: patch 7.17 potrwa trochę dłużej niż inne, dlatego uzbrójcie się w cierpliwość, jeśli czekacie na którąś z wymienionych poniżej rzeczy mającą ukazać się później w trakcie tego patcha. Następny opis będzie poświęcony patchowi, na którym rozgrywane będą Mistrzostwa.

Życzymy wam powodzenia podczas gry, przyjaciele.

Paul „Aether” Perscheid Phillip „Costy” Costigan Mattias „Gentleman Gustaf” Lehman Lucas „Luqizilla” Moutinho

Bohaterowie

Ornn

W patchu 7.17 udostępniony zostanie Ornn, Ogień z Wnętrza Góry. A w międzyczasie więcej informacji o najnowszym bohaterze League znajdziecie tutaj:

Draven

Umiejętność bierna zapewnia mniej podstawowego złota; Draven traci więcej ładunków przy śmierci.

Choć nękanie w alei stanowi istotę gry Dravenem, siła ta oparta jest na obietnicy, że wrogowie mogą powstrzymać jego skalowanie do środkowej i późnej fazy gry, jeśli tylko uda im się go wcześnie zneutralizować (przy opuszczaniu alei Draven musi posiadać więcej poziomów i przedmiotów niż jego przeciwnicy, jeśli chce być użyteczny w walkach drużynowych). Obecnie ta obietnica nie jest spełniana. O ile drużyna przeciwna dosłownie nie wgniecie wspólnymi siłami Wielkiego Oprawcy w ziemię, pojedyncza śmierć tu czy tam nie wystarczy, by powstrzymać strumień gotówki napływający do Dravena. Zwiększamy więc liczbę traconych przez Dravena przy śmierci ładunków Uwielbienia i zmniejszamy ilość darmowego złota, które bohater otrzymuje z tytułu wbijania toporów w plecy wrogów.

Umiejętność bierna — Liga Dravena

ŁADUNKI UWIELBIENIA TRACONE PRZY ŚMIERCI 50% 75%
PODSTAWOWE ZŁOTO ZA ZABICIE BOHATERA 50 szt. 25 szt.

Ezreal

Zwiększone skalowanie Q.

Jeśli przyjrzeć się obecnej mecie zaklinaczy w dolnej alei, łatwo zrozumieć, czemu Ezreal nie radzi sobie najlepiej. Jakiekolwiek próby nękania są natychmiast kontrowane przez tarczę lub efekt leczący. Szukaliśmy więc sposobu na to, by zwiększyć możliwości magicznej mocy Ezreala. Dzięki dużemu zasięgowi, krótkiemu czasowi odnowienia i niskiemu kosztowi many Mistycznego Strzału, Ezreal świetnie radzi sobie w nękaniu przeciwników podczas wczesnej fazy gry w alei. Jednak wraz z upływem czasu i zyskiwaniem umiejętności przez jego wrogów, szybko zmniejsza się zagrożenie, jakie stwarza. Wpływ na taki stan rzeczy ma także sposób kupowania nim przedmiotów. Największy przypływ mocy Ezreala następuje w momencie, gdy jego Łza w pełni się naładuje i ukończona zostanie Muramana. Zazwyczaj dzieje się to mniej więcej w tym samym czasie, w którym kupuje Moc Trójcy, przez co w jednej chwili ogromnie zwiększa się ilość zadawanych przez niego obrażeń. Bardzo podoba nam się ten schemat, dlatego Ezreal od teraz będzie mógł jeszcze lepiej wykorzystać swoją dobrą wczesną fazę gry w alei i skok mocy związany ze skompletowaniem obydwu powyższych przedmiotów.

Q — Mistyczny Strzał

SKALOWANIE 1,1 pkt. całkowitych obrażeń od ataku 1,25 pkt. całkowitych obrażeń od ataku

Hecarim

E nie zadaje już obrażeń podczas szarży R. Czas działania przestraszenia skaluje się teraz z przebytym dystansem.

Idei Hecarima jako nieumarłego jeźdźcy szarżującego na wrogów nie można się oprzeć. Obecnie jednak bardzo często zdarza się, że Hecarim podjeżdża do kogoś, a następnie używa swojej superumiejętności z bardzo bliska, a to z szarżą ma niewiele wspólnego. Aby przywrócić mu kawaleryjski styl, dostosowujemy jego superumiejętność i sposób, w jaki oddziałuje ona na Niszczycielską Szarżę, co powinno ułatwić mu agresywne inicjowanie walk z większych odległości.

E — Niszczycielska Szarża

nowośćNIE ZATRZYMASZ MNIE Pozostały czas działania zostaje wstrzymany podczas natarcia Nawałnicy Cieni.

R — Nawałnica Cieni

CZAS DZIAŁANIA 1 sek. 0,75-1,5 sek. (zależnie od dystansu, jaki Hecarim pokona ze swoimi widmowymi jeźdźcami)

Leona

Oznaczenie z umiejętności biernej wygasa szybciej, ale zadaje więcej obrażeń przy aktywacji. Krótszy czas odnowienia Q na wczesnych poziomach, dłuższy na poziomie 5.

Choć Leona zawsze była mocna w zwykłej rozgrywce, od początku ciężko jej było wybić się wśród najlepszych w League. W tym patchu chcieliśmy dać Leonie moc, która okaże się nadzwyczaj skuteczna w rękach bardziej uzdolnionych graczy. Słoneczny Blask stworzono z myślą o dobrze zsynchronizowanych duetach, a obecnie wykorzystanie jego efektu jest niepewne, jeśli Leona i jej prowadzący nie działają ręka w rękę. Modyfikacja czasu odnowienia Pawęży Brzasku stwarza Leonie więcej możliwości pomocy drużynie podczas potyczek we wczesnej fazie gry i pozwala uniknąć konieczności machania mieczem przez całe wieki po zainicjowaniu walki.

Umiejętność bierna — Słoneczny Blask

CZAS DZIAŁANIA ZNAKU 3,5 sek. 1,5 sek.
OBRAŻENIA 20-105 pkt. (na poziomach 1-18) 25-144 pkt. (na poziomach 1-18)

Q — Pawęż Brzasku

CZAS ODNOWIENIA 9/8/7/6/5 sek. 6 sek.

Maokai

Umiejętność bierna nie aktywuje się już przy atakowaniu totemów.

Maokai został pominięty podczas standaryzacji interakcji z totemami przy trafieniu w poprzednim patchu, te zmiany służą więc głównie nadrobieniu zaległości.

Umiejętność bierna — Wyssanie Magii

TOTEMY TO NIE LUDZIE Wyssanie Magii nie aktywuje się już podczas atakowania totemów

Urgot

Wydłużono czas działania spowolnienia i okienka do powtórnej aktywacji R. Skrócone wstrzymanie W po nieudanym trafieniu bohatera E, efekt namierzenia W odnawia się wraz z trafieniem W.



Niestety, gość z odjazdowymi strzelbami na kolanach wciąż doświadcza pewnych trudności. Aby mu pomóc, dajemy mu nieco więcej czasu na doprowadzenie poziomu zdrowia ofiary do progu egzekucji Strachu ponad Śmierć, dzięki czemu częściej będziemy oglądać widowiskowe mielenie mięsa. Naprawiliśmy też kilka błędów i interakcji związanych z Czystką i Pogardą, usprawniając zachowanie Urgota w momencie namierzenia ofiary i strzelania do wrogów.

W — Czystka

CIĄGŁA KONCENTRACJA Czystka odnawia teraz czas działania efektu namierzenia, zapobiegając zmianie celu w trakcie działania Czystki

E — Pogarda

SZYBKI POWRÓT Jeśli Urgot użyje Pogardy podczas działania Czystki, ale nie uda mu się przerzucić bohatera, Czystka zostanie wznowiona na pozostały czas działania wcześniej niż dotychczas (skrócony czas wstrzymania: ~1,375 sek. 1 sek.)

R — Strach ponad Śmierć

CZAS DZIAŁANIA SPOWOLNIENIA I CZAS NA POWTÓRNĄ AKTYWACJĘ 3 sek. 4 sek.

Zed

Podstawowa prędkość ataku zwiększona. Wydłużony czas działania cienia W.

Zed mógłby być trochę silniejszy, ale uważamy, że jego obrażenia eksplozywne na tę chwilę mają się dobrze. Dajemy więc Władcy Cieni więcej możliwości na wymanewrowanie przeciwników i ciekawsze wykorzystanie Żywego Cienia. Zmiany te pomogą Zedowi kontrolować napływające fale stworów, prowadzić dywersje, a także częściej używać umiejętności w agresywny sposób.

Podstawowe statystyki

PODSTAWOWA PRĘDKOŚĆ ATAKU 0,644 jedn. 0,651 jedn.

W — Żywy Cień

CZAS DZIAŁANIA CIENIA 4,5 sek. 5 sek.

Przedmioty

Ognisty Trybularz

Wzmocnienia prędkości ataku i wysysania zdrowia zmniejszone.

Ognisty Trybularz już teraz zapewnia prowadzący tak potrzebną im prędkość ataku i kradzież życia, podczas gdy dopiero kompletują swoje własne przedmioty. Nie musi dodatkowo jeszcze tak dobrze skalować się w późnej fazie gry.

WZMOCNIENIE PRĘDKOŚCI ATAKU 20-35% 25%
WZMOCNIENIE WYSYSANIA ZDROWIA 20-35 pkt. 25 pkt.

Kamienna Płyta Gargulca

Wprowadzenie Kamiennej Płyty w tym sezonie dało obrońcom potężne narzędzie znacznie zwiększające ich szanse na przeżycie w walkach drużynowych. Mając to na uwadze, jeśli chcemy, aby została z nami na dłużej, musimy wpierw uporać się z kilkoma problemami. W tym patchu zajmujemy się nieprawidłową interakcją z Żarem, którego modyfikator dodatkowego zdrowia sprawiał, że efekt użycia Kamiennej Płyty był silniejszy niż zamierzono. To z kolei wpływało na takie rzeczy jak superumiejętność Cho’Gatha i tarczę Naszyjnika Żelaznych Solari. W związku z tym poprawka jest dość spora, dlatego też wydzieliliśmy jej osobny rozdział. Jeden naprawiony błąd na pewno nie załatwi sprawy, więc możecie oczekiwać więcej zmian na przestrzeni nadchodzących patchów.

NAPRAWA BŁĘDU Naprawiono błąd, który sprawiał, że użycie Metalizacji nie odejmowało mnożnika +20% dodatkowego zdrowia Żaru podczas obliczania wzrostu zdrowia. Mnożnik, z którego korzysta Żar, zawsze brany jest pod uwagę po wszystkich innych efektach modyfikujących zdrowie, przez co Metalizacja zapewniała większą premię niż powinna.
TYLE LICZENIA Dla przykładu: przy 1000 pkt. dodatkowego zdrowia kombinacja Żar + Kamienna Płyta, zakładając obecność trzech lub więcej wrogów w pobliżu, zapewniała 1640 pkt. dodatkowego zdrowia zamiast 1400 pkt. (obliczenia te nie biorą pod uwagę podstawowego zdrowia, ponieważ ta część premii Kamiennej Płyty nie zawierała błędów).

Preferowane miejsca na przedmioty

Przedmioty mogą zostać przypisane do konkretnych gniazd w zestawach przedmiotów!

To pozytywna wiadomość dla wszystkich tych, którzy choć raz próbowali aktywować Zhonyę, waląc w klawisz przypisany do gniazda, w którym spokojnie wylegiwały się Buty Szybkości.

INDYWIDUALNE PREFERENCJE Preferowane gniazda na przedmioty to nowa opcja zestawów przedmiotów (w zakładce „Kolekcja”). Ustawienia zapisują się dla zestawów przedmiotów, więc upewnijcie się, że przypisujecie je do odpowiednich bohaterów i map!
KLIKNIJ MNIE Przedmioty dodane do zestawu przedmiotów posiadają teraz ikonę siatki w prawym górnym rogu. Kliknięcie tej ikony pozwala graczom wybrać preferowane gniazdo, które powinien zajmować przedmiot.
OD PRZYBYTKU GŁOWA NIE BOLI Do każdego z gniazd można przypisać wiele przedmiotów, ale każdy z nich może zostać przypisany tylko do jednego preferowanego gniazda.
JAK WYGODNIE Gdy kupicie przedmiot z przypisanym preferowanym gniazdem, przedmioty w waszym ekwipunku automatycznie się przesuną, by go w nim umieścić, chyba że w gnieździe znajduje się już inny aktywny przedmiot.
JAK MIŁO Wciąż możecie zmienić ułożenie przedmiotów w ekwipunku w dowolnym momencie podczas gry!
A MIAŁO BYĆ TAK PIĘKNIE Zmiana zestawów przedmiotów w trakcie gry nadpisze ustawienia preferowanych gniazd przedmiotów. Dla przypomnienia: Domyślny zestaw przedmiotów nie ma przypisanych preferowanych gniazd.

Honor

Czasami macie ochotę po prostu od razu zacząć kolejną grę. Od teraz otrzymacie powiadomienie o otrzymanych punktach honoru, nawet jeśli już opuściliście ekran wyników.

HEJ, POCZEKAJ Gracz otrzyma powiadomienie, jeśli przegapi moment przyznania mu punktów honoru za poprzedni mecz.

Rotacyjny tryb gry

Łowy Krwawego Księżyca


Łowy Krwawego Księżyca pojawią się w rotacji od 21:00 CEST 25.08.17 — 13:00 CEST 29.08.17 i od 21:00 CEST 31.08.17 — 13:00 CEST 5.09.17. Składajcie w ofierze Duchy, Demonicznych Heroldów i wrogich bohaterów, aby zyskać punkty i wzmocnienie Demonicznego Znaku, które sprawi, że staniecie się niewidzialni.

Tylko 20 najbardziej bezwzględnych bohaterów będzie dostępnych podczas Łowów (z których 10 pojawi się w rotacji darmowych bohaterów).


Bohaterowie w darmowej rotacji:

  • Ahri
  • Akali
  • Elise
  • Evelynn
  • Katarina
  • Kennen
  • LeBlanc
  • Rengar
  • Shaco
  • Talon

Dostępni dla graczy, którzy posiadają tych bohaterów:

  • Camille
  • Diana
  • Ekko
  • Fizz
  • Kassadin
  • Kha’Zix
  • Lee Sin
  • Pantheon
  • Yasuo
  • Zed

Możecie spodziewać się dalszych informacji wraz z nadejściem krwawego księżyca. Udanego polowania!

Nadchodzące wydarzenia

Nowe skórki: Czarodziejki Gwiazd

Panie i panowie, czas zabłysnąć. Pięć nowych skórek Czarodziejek Gwiazd pojawi się w tym patchu!

Nowy tryb gry: Inwazja


Bądźcie świadkami przybycia nowej, tajemniczej drużyny Czarodziejek Gwiazd i wypróbujcie Inwazję, czyli nowy tryb gry, w którym chronicie miasto przed atakami potworów. Od 20:00 CEST 7.09.17 — do 8:59 CEST 26.09.17 połączcie siły w rozgrywce w trybie PvE dla pięciu graczy, by obronić Światło Gwiazd. Zdobywajcie Tokeny Światła Gwiazd za misje ukończone na tej niestandardowej mapie i wykujcie z nich Totem Nowego Horyzontu oraz tajemniczego bohatera z Warsztatu hextech (losowy trwały bohater). Wszystkie skórki Czarodziejek Gwiazd są dostępne za darmo podczas Inwazji.

Już wkrótce więcej informacji dotyczących Czarodziejek Gwiazd.

Historia gier

Podczas patcha 7.17 zaktualizujemy historię gier, aby była spójna ze zmianami w zasadach Riot API. Zewnętrzne strony internetowe będą teraz mogły zbierać i udostępniać dane niezwiązane z grą rankingową, o ile będą się stosować do odpowiednich zasad. Aby dowiedzieć się więcej, sprawdźcie Portal Dewelopera.

NORMALNA SYTUACJA Historia gier nierankingowych jest teraz widoczna publicznie

Naprawione błędy

  • Poprawiono sugerowane przedmioty Cho’Gatha, aby nie przewyższały kosztem dostępnej na początku gry ilości złota.
  • Muramana teraz poprawnie przywraca 15% użytych punktów many.
  • Ostrze Zniszczonego Króla nie sprawia już, że Czarny Tasak nakłada dwa ładunki przy jednym ataku podstawowym.
  • Naprawiono interakcję, w wyniku której naładowane ataki anulowały niektóre premie do prędkości ruchu, w tym efekt użycia Ostrza Zniszczonego Króla i W — Krwawe Łowy Warwicka.
  • Urgot nie jest już za fajny, aby mieć Totemy Kontroli w swoich polecanych przedmiotach.
  • Yasuo nie może już aktywować Konwergencji Zeke’a próbą użycia R — Ostatniego Tchnienia na wrogu, który nie jest wyrzucony w powietrze.
  • E — Tunel Rek’Sai już nie pozostaje na mapie na stałe, jeśli zostanie zniszczony w momencie, w którym bohaterka z niego wychodzi.
  • Kapki tworzone dzięki umiejętności biernej — Podział Komórkowy Zaca są teraz poprawnie niewidoczne we mgle wojny.
  • Piosenka odtwarzana na początku gry Czarodziejekami Gwiazd Jinx i Poppy nie pojawia się już ponownie przy ich pierwszym odrodzeniu.
  • Podstawowe ataki Twisted Fate’a wzmocnione przez W — Wybierz Kartę nie zużywają już wszystkich ładunków Naładowania.
  • Efekt użycia Odkupienia jest teraz poprawnie zwiększany o jego własne bierne +10% wzmocnienie siły leczenia i tarcz, kiedy przedmiotu używa martwy bohater.
  • Umiejętność bierna — Przemiana Pustki Malzahara poprawnie blokuje teraz R — Mącenie Wody Fizza.
  • W — Pułapka Nidalee nie jest już brana pod uwagę jako obiekt, o który może ogłuszać Q — Kosmiczne Uwiązanie Barda.
  • W — Sroga Lekcja Illaoi nie zadaje już dodatkowych obrażeń przy trafieniach krytycznych podczas doskoku.
  • R — Znak Śmierci Zeda zachowuje teraz spójność w interakcji z R — Zagięciem Czasoprzestrzeni Ryze’a.
  • Naprawiono błąd, który sprawiał, że w przypadku używania jakiejkolwiek skórki Cassopei po śmierci wyświetlany był jej podstawowy portret.
  • Głos Arcade Hecarima jest teraz lepiej słyszalny.
  • Element buffbone tułowia Thresha Mrocznej Gwiazdy podąża teraz za jego modelem podczas wszystkich animacji.
  • Element buffbone Czarodziejki Gwiazd Lulu podąża teraz za jej modelem podczas animacji Obrony Terytorialnej i powrotu.
  • Dzwoneczek Katarina nie blokuje się już podczas swojej animacji powrotu, jeśli użyje swojej umiejętności biernej — Chciwości tuż przed rozpoczęciem powrotu.
  • Efekt graficzny Q — Szału Lansjera Zero Hecarima nie urywa się już przedwcześnie po otrzymaniu drugiego ładunku.
  • Pix Lulu Treserki Smoków nie korzysta już z klasycznych efektów graficznych.
  • R — Kurtyna Jhina Krwawego Księżyca ma teraz wskaźniki wroga i sojusznika.
  • Animacja podstawowego ataku Bojowego Bossa Malzahara nie jest już przyspieszona w stosunku do jego podstawowego modelu.
  • Graczom korzystającym z trybu niskich wymagań poprawnie wyświetlają się podpowiedzi honoru na ekranie po zakończeniu rozgrywki.
  • Zablokowanym graczom wyświetla się teraz precyzyjna informacja na temat tego, dlaczego nie mogą grać.
  • Naprawiono błąd, przez który nie można było ustawić statusu „Zaraz wracam”.

Sivir z Neo PAX

Sivir z Neo PAX pojawi się trochę później w tym patchu! Sivir z Neo PAX to limitowana czasowo skórka dostępna tylko jako łup. Można ją wykuć z 10 klejnotów od 20:00 CEST 31.08.2017 do 8:59 CET 9.01.2018. Tutaj dowiesz się więcej o Sivir z Neo PAX.

Uwaga: Posiadacze oryginalnej skórki Sivir z PAX automatycznie otrzymają Sivir z Neo PAX i specjalną ramkę ekranu wczytywania dla swojej oryginalnej skórki. Oryginalna Sivir z PAX NIE będzie rozdawana, dodawana do łupów ani ponownie udostępniana.

Jeśli zauważyłeś literówkę/błąd we wpisie - prosimy o zgłoszenie tego poprzez specjalny formularz kontaktowy - dzięki automatycznemu systemowi powiadomień będziemy mogli błyskawicznie usunąć błąd.