Witajcie, przywoływacze.
Witamy w patchu 5.16, gdzie istnieją molochy, obronne przedmioty zostawimy w spokoju, a Zed otrzyma wzmocnienie. Zanim zaczniemy, wyjaśnijmy jedną sprawę – 5.14 (ten z szaloną Elise, #wielkiesorki) będzie wersją obowiązującą w trakcie play-offów. Mistrzostwa świata odbędą się na wersji 5.18, czyli mamy jeszcze dwa patche, w trakcie których możemy reagować i dopracowywać grę (czytaj: wprowadzać drobne zmiany) przed dużymi rozgrywkami.
Ad rem: Molochy
Jeśli nie słyszeliście tego terminu, to wiedzcie, że według wyszukiwarki wspomnieliśmy o nich dotąd 13 razy. Kim są? Mówiąc „moloch”, mamy na myśli bohaterów takich jak Nasus – twardych wojowników, którzy mogą zniszczyć całe drużyny, jeśli im się na to pozwoli, ale mają mały zasięg i są powolni, więc można trzymać ich na dystans i atakować. To potężne postacie, ale trzeba się postarać, żeby zadziałały. Jeśli zaczniesz widzieć kryształy w dżungli i widmowe smoki na środku, to wiedz, że molochy są z nami na dobre.
Co do reszty patcha, mamy oczywiście standardowe zmiany w przedmiotach i bohaterach (nieco poważniejsze niż zazwyczaj), które mają pomóc zachować równowagę gry i skupić się na mistrzostwach świata. Po tym patchu nie będziemy zmieniać gry zbyt drastycznie, chociaż popracujemy nad popularnymi wśród zawodowców bohaterami (Kassadin, LeBlanc czy Zed) oraz dopracujemy innych (Rumble, Viktor i Alistar), a gracze przygotowują się do ostatniej prostej wyścigu o Summoner’s Cup (a dla pozostałych 99,9% z nas, do otrzymania nagród na koniec sezonu).
Przygotujcie się i miłej zabawy. Możecie zbadać, jak ma się sytuacja po patchu 5.16 i zdobyć sporo PL.
Wzmocniliśmy nawet Lee Sina. Nie myślałem, że tego dożyję.
Patrick “Scarizard” Scarborough
Molochy
Garen, Darius, Skarner i Mordekaiser zostali zaktualizowani. Nazywamy ich teraz molochami.
Ilekroć wprowadzamy aktualizacje, mamy dwa cele: sprawić, żeby każda rozgrywka różniła się w zależności od tego, ilu bohaterów w niej występuje, oraz by każdy bohater w League był wyjątkowy. Może brzmi to jak wyjątkowo trudne zadanie (bo takie jest), ale chcemy podzielić ich na grupy, które posiadają tę samą niszę strategiczną i taktyczną oraz zacząć prace nad nimi. Zmieniając kilku bohaterów naraz, możemy zająć się poszczególnymi grupami, które mają problemy; pierwszą z nich są giganci walki wręcz, których nazywamy molochami.
Wytrzymali prowadzący walczący wręcz są połączeniem wojownika i obrońcy, ale aby znaleźć niszę dla każdego z czterech bohaterów, pragnęliśmy sprawić, że będą bardziej wyjątkowi. Kiedy dwóch bohaterów jest do siebie podobnych, wybiera się zazwyczaj po prostu lepszego. Staramy się to zmienić, sprawiając, że mocne i słabe strony bohaterów są bardziej rozbudowane i odróżniają ich od innych postaci z tą samą rolą.
Poznajmy więc ekipę.
![](https://am-a.akamaihd.net/image?f=http://ddragon.leagueoflegends.com/cdn/5.16.1/img/champion/Darius.png&resize=64:)
Darius
Zacznijmy omawianie aktualizacji molochów od mistrza wsadów, Dariusza Rębalskiego. Darius znany był z tego, że dawał szanse na krwawe wielobójstwo. Pozostawało ono jednak w sferze marzeń. W rzeczywistości skupiał się na zadawaniu obrażeń i ginął, zanim zdołał stać się groźny (często wymieniając się za mniej ważny cel), lub stawiał na wytrzymałość i zostawał Ciepłą Kluchą z Noxus. Ponadto, ogólne problemy z molochami sprawiają, że Darius jest w trudnej pozycji.
I tu pojawia się Krwawy Szał.
Chociaż nie naprawi wszystkich jego problemów (nie zapewni mu doskoku czy lepszej fryzury), Krwawy Szał pomaga mu zrealizować fantazje o pentakillach, maksymalizując wpływ biernej umiejętności. Innymi słowy, będzie starał się zmiażdżyć wrogów (za pomocą nowych narzędzi, jak uzdrowienie Zdziesiątkowania czy spowolnienie Pochwycenia), a przeciwnicy będą musieli starać się go powstrzymać. Osłabiliśmy jego obrażenia przed Krwawym Szałem, ale kiedy się rozkręci, potrafi nieźle zaszaleć.
To w skrócie aktualizacja Dariusa. Poniżej znajdziecie szczegóły. Technicznie rzecz biorąc, możecie je pominąć, ale bylibyśmy rozczarowani. Nie źli, ale rozczarowani.
Ogólne
Zwiększony zasięg ataku. Zwiększenie obrażeń od ataku, zdrowia i pancerza co poziom. Zmniejszenie podstawowej prędkości ataku i jej przyrostu co poziom.
Bierna – Krwawienie
Poza aktualnym działaniem osiągnięcie 5 ładunków lub zabicie wrogiego bohatera R – Noxiańskiej Gilotyny sprawia, że Darius zaczyna odczuwaćKrwawy Szał. W trakcie Krwawego Szału Darius zadaje o 40-200 pkt. obrażeń od ataku więcej i nakłada maksymalną liczbę ładunków Krwawienia atakami podstawowymi i ostrzem przy Zdziesiątkowaniu.
Q – Zdziesiątkowanie
Posiada teraz krótkie opóźnienie przed użyciem. Trafienie ostrzem przy Zdziesiątkowaniu leczy teraz Dariusa.
W – Okaleczający Cios
Stanowczo mocniejsze spowolnienie. Nie spowalnia już prędkości ataku.
E – Pochwycenie
Pochwycenie nie przyciąga już bohaterów, którzy uciekli, lecz spowalnia trafionych wrogów.
R – Noxiańska Gilotyna
Ponowne rzucanie R jest darmowe.
![](https://am-a.akamaihd.net/image?f=http://ddragon.leagueoflegends.com/cdn/5.16.1/img/champion/Garen.png&resize=64:)
Garen
To chyba moloch zmieniony w najmniejszym stopniu. Garen zawsze był archetypem rycerza w lśniącej zbroi w League of Legends i niewiele ponadto. Skutecznie zadaje obrażenia i jest półobrońcą, ale wykorzystywano go tylko jako quasi-asasyna, rzucając się za linie wroga i sprowadzając sprawiedliwość na posiadaczy Ostrza Nieskończoności. Podobała nam się jego szlachetność, przez co odkryliśmy jego nową rolę – prowadzi atak przeciwko najgorszym czarnym charakterom i sprawia, że płacą za swe postępki (ale rety, ciągle o tym gada).
Cel Garena w grze pasuje teraz do jego charakteru – ma chronić słabszych. Jest skutecznym „antyprowadzącym” przez całą grę i dostosowuje się do przewinień wrogów, zwalczając każdego, kogo uzna za Czarny Charakter. Chociaż kolejka solo bywa straszna i pełna grozy, ale to, że Garen potrafi opanować wrogich superprowadzących oznacza, że w każdej chwili od zwycięstwa może dzielić was tylko jedna „DEMACIA!!!” .
Ogólne
Mniej zdrowia na poziom, ale większe obrażenia od ataku i pancerz. Zwiększony zasięg ataku.
Q – Rozstrzygające Uderzenie
Znormalizowano czas trwania uciszenia. Zmniejszono czas przyspieszenia.
W – Odwaga
Wszystko, co stare, znowu jest nowe.
E – Osąd
Obrażenia i częstotliwość ich zadawania zwiększa się wraz z czasem gry.
R – Demaciańska Sprawiedliwość
Wróg, który ostatnio zabił bohatera z twojej drużyny, staje się Czarnym Charakterem. Garen ich nie znosi.
![](https://am-a.akamaihd.net/image?f=http://ddragon.leagueoflegends.com/cdn/5.16.1/img/champion/Skarner.png&resize=64:)
Skarner
Skarner, przebijający wrogów i odciągający ich to coś, co odróżnia go od reszty bohaterów. Problem w stwierdzeniu, co ma robić, kiedy nie ma możliwości porywania prowadzących. Widząc, jak zawsze tęsknił za domem, pomyśleliśmy, że mu pomożemy, nadając jednocześnie wyjątkowego charakteru, zabierając kryształy z Crystal Scar i zrzucając je na Summoner’s Rift.
Nie są one tylko elementem dekoracyjnym – ponieważ to diamentowy skorpion energetyczny (nieczęsto zdarza się okazja napisać coś takiego), Skarner dostaje sporą premię, kiedy jest w ich pobliżu, przez co staje się skorpionim mistrzem kontroli mapy. Przejecie tych kryształów staje się ważnym celem, gdyż hamuje zapędy Skanera bądź umożliwia mu rozbijanie się po mapie jak słoń w składzie porcelany. Nieważne, na jakiej gra pozycji, fakt, że potrafi kontrolować strategiczne punkty odróżnia go znacząco od innych wojowników, zwłaszcza jeśli drużyna pomaga mu przejmować je.
Ogólne
Obniżenie prędkości poruszania i zdrowia na poziom w zamian za skalowanie obrażeń od ataku.
NOWOŚĆBierna – Kryształowe Iglice
Obecność Skarnera sprawia, że w określonych punktach mapy pojawiają siękryształy. Obie drużyny mogą przejąć kryształy, stając na nich. Przejęcie kryształu sprawia, że wroga drużyna nie będzie mogła go odbić przez 15 sekund.
Q – Kryształowe Cięcie
Zarówno naładowana, jak i zwykła wersja Q wymienia obrażenia podstawowe za skalowanie. Kosztuje mniej many i można je rzucać częściej.
W – Kryształowy Egzoszkielet
Teraz skaluje się z maksymalnym zdrowiem zamiast zapewniać podstawową liczby punktów wytrzymałości.
E – Złamanie
Złamanie oznacza teraz wrogich bohaterów i sprawia, że następny atak Skarnera zada im obrażenia i ogłuszy ich.
R – Nadzianie
R kosztuje mniej. Obniżono obrażenia magiczne, ale zadaje teraz dodatkowe obrażenia fizyczne.
![](https://am-a.akamaihd.net/image?f=http://ddragon.leagueoflegends.com/cdn/5.16.1/img/champion/Mordekaiser.png&resize=64:)
Mordekaiser
Boisz się asasynów? Twoja drużyna ma pełno obrażeń fizycznych? Lubisz atakować u boku wspierającego? Mordekaiser, jeden z naszych najstarszych bohaterów spełni twoje marzenia. Dotąd nie miał ustalonej roli – po prostu był w grze, atakując swoją buławą i kradnąc dusze wrogów. To całkiem fajne, więc zwiększamy zadawane przez niego obrażenia, jednocześnie zwiększając możliwości farmienia na podwójnej alei. Damy wam chwilę na przyswojenie tego.
Chociaż wciąż będzie sobie radzić w pojedynkę, pełen potencjał Mordekaiser pokaże dopiero w duecie. Nie znaczy to, że należy go uzbrajać tak jak tradycyjnego strzelca (chociaż możecie robić, co wam się zamarzy, nie będziemy oceniać). Dzięki doświadczeniu za zabijanie stworów i niesamowitym obrażeniom Mace of Spades Morde nie musi się martwić o tradycyjne przedmioty. Nie będzie patrzył na ekwipunek pod kątem tego, co zapewnia największe obrażenia, lecz tego, co pozwoli dotrzeć do wroga i uniemożliwi mu ucieczkę.
Jego nowa wersja może i nie wszystkim się spodoba, ale niewątpliwie będzie miał ogromny wpływ na grę. Dodajmy do tego, że może ukraść duszę smoka, by pomogła mu w obleganiu wroga, i okazuje się, że Morde nagle pasuje na dolnej alei. Radzimy pobawić się nim, ale oczywiście możecie dalej korzystać z niego na górze.
PS. Spróbujcie kupić Reliktową Tarczę, kiedy posiada ją także wasz towarzysz z alei. Daje czadu.
Ogólne
Traci sporo podstawowych statystyk na rzecz skalowania. Zwiększony zasięg ataku.
Bierne – Iron Man
Tarcza Iron Mana nie spada już poniżej pewnego poziomu oraz zależy teraz od maksymalnego zdrowia.
Q – Mace of Spades
Przerobiono. Trzy następne uderzenia są mocniejsze. Każde zadaje 2-3 razy tyle obrażeń co poprzednie trafienie, zależnie od poziomu umiejętności (maksymalnie miliardy obrażeń).
NOWOŚĆW – Harvesters of Sorrow
Mordekaiser i wybrany sojuszniczy bohater otrzymują premię 75 pkt. do prędkości poruszania, jeśli idą w swoim kierunku. Kiedy się zbliżą, przez 4 sekundy obaj zadają obrażenia magiczne pobliskim wrogim bohaterom. Mordekaiser nie dzieli się już doświadczeniem za zabijanie stworów.
E – Siphon of Destruction
Zadaje o wiele mniej obrażeń i skaluje się teraz z obrażeniami od ataku oraz mocą umiejętności. Teraz wzmacnia tarczę po trafieniu bohatera.
R – Children of the Grave
Mordekaiser może teraz ukraść duszę smoka. Tak, mówimy serio.
Rekompensata podstawowych statystyk
Zwiększono przyrost pancerza lub zdrowia dla poniższych bohaterów.
W ramach zmian wprowadzonych w przedmiotach w patchu 5.16 zmniejszyła się skuteczność niektórych przedmiotów obronnych. Jednak wielu mało zarabiających obrońców polegało na tych przedmiotach, by przetrwać – możesz dowiedzieć się o tym dlaczego poniżej, ale wszyscy poniżsi bohaterowie zostają poprawieni, tak by byli mniej więcej tak samo wytrzymali.
Blitzcrank
Braum
Leona
Nautilus
Taric
Rammus
Amumu
Tahm Kench
Alistar
Bard
Thresh
Bohaterowie
![](https://am-a.akamaihd.net/image?f=http://ddragon.leagueoflegends.com/cdn/5.16.1/img/champion/Ahri.png&resize=64:)
Ahri
Bierne uzdrowienie jest słabsze na każdym poziomie.
Odkąd wróciła do bycia w większym stopniu magiem, Ahri była dość bezpieczna na początku fazy walk w alejach, co przekłada się na dość bezpieczny środek i koniec gry, przez co zbliżyła się niebezpiecznie do bycia dobrą w każdej sytuacji. Nie chcemy usuwać charakterystycznego dla Ahri podpuszczania wroga (taka z niej kusicielka), ale ograniczamy przy tym jej zdolność do przetrwania na alei za sam fakt odpychania fal stworów, jednocześnie wprowadzając do gry element ryzyka.
Bierne – Kradzież Esencji
![](https://am-a.akamaihd.net/image?f=http://ddragon.leagueoflegends.com/cdn/5.16.1/img/champion/Alistar.png&resize=64:)
Alistar
Używając Z Byka dłużej docierasz do celu.
Alistar stał się niezbędnym członkiem profesjonalnych drużyn z powodu świetnej kombinacji Z Byka -> Zmiażdżenie, która jest trudna do wykonania, ale też i uniknięcia. Aby dać szanse jego przeciwnikom, zwiększamy czas dostępny na zareagowanie Błyskiem, odskokiem czy innym sposobem na przerwanie jego ataku.
W – Z Byka
![](https://am-a.akamaihd.net/image?f=http://ddragon.leagueoflegends.com/cdn/5.16.1/img/champion/Azir.png&resize=64:)
Azir
PORA NA REFAKTORYZACJĘ! Znikaj, zły kodzie.
Przez pewien czas pracowaliśmy nad naszym kodem, szukając lepszych sposobów na implementacje w przypadku bardziej skomplikowanych (czytaj: zabugowanych) bohaterów. Najpierw zajęliśmy się skryptem kombinacji E->Q Syndry w patchu 5.13. Ten patch zawiera pierwsze poprawki Azira, ulepszające SI jego żołnierzy. W przyszłości możecie spodziewać się więcej takich aktualizacji – refaktoryzacji skryptów, naprawiającej błędy, ale nie zmieniającej zasadniczo bohatera.
Wracając do Azira… To jeden z bardziej skomplikowanych bohaterów, wymagający naszej uwagi. Zachowanie równowagi jest problematyczne z powodu kwestii skryptowania, o której mówiliśmy. Chcemy sprawić, że gra Azirem będzie bardziej naturalna, dzięki czemu opanowanie gry tym bohaterem stanie się łatwiejsze.
Ogólne
Q – Piaskowy Szturm
W – Powstańcie!
E – Ruchome Piaski
R – Zdobycz Imperatora
![](https://am-a.akamaihd.net/image?f=http://ddragon.leagueoflegends.com/cdn/5.16.1/img/champion/Elise.png&resize=64:)
Elise
Obniżono obrażenia Q.
Tak, zrobiliśmy to. Elise wróciła, co zwiastują krzyki potworów i dżunglerów, schwytanych w jej sieci (zazwyczaj na jakieś 1,6 sekundy). Cieszymy się z jej roli bohaterki we wczesnych etapach gry, skupiającej się na łapaniu przeciwników w złych pozycjach, tyle że aktualnie zabija ich zbyt szybko, zwłaszcza tych, którzy stawiają na wytrzymałość. Skupimy się zwłaszcza na obrażeniach zależnych od celu, przez co będzie musiała skupić się na wykorzystaniu pierwszych faz gry, by radzić sobie w późniejszych etapach.
Q – Neurotoksyny
![](https://am-a.akamaihd.net/image?f=http://ddragon.leagueoflegends.com/cdn/5.16.1/img/champion/Kassadin.png&resize=64:)
Kassadin
Krok przez Wymiary skaluje się teraz z mocą umiejętności. Skalowanie jest tym lepsze, im więcej ładunków Kroku.
Kassadin nie terroryzował gier odkąd zaczął kroczyć przez wymiary, więc zdecydowaliśmy się wesprzeć jego nowe hobby. Wciąż radzi sobie jako teleportujący się napastnik, ale nie opłaca mu się wskoczyć w zasięg walki wręcz. Podoba nam się to, jak krótsze Kroki działają w walkach, więc poprawiamy jego skuteczność w bliskich starciach.
R – Krok przez Wymiary
![](https://am-a.akamaihd.net/image?f=http://ddragon.leagueoflegends.com/cdn/5.16.1/img/champion/Kayle.png&resize=64:)
Kayle
5 pkt. obrażeń
Chociaż zmiany w 5.13 miały pomóc w walkach na alejach i w dżungli, wprowadzenie Nasyconego Pożeracza sprawiło, że potrafiła jeszcze szybciej czyścić dżunglę dzięki dodatkowym obrażeniom między użyciami Słusznego Gniewu. Nie chcemy zbytnio osłabić Kayle grających solo, więc zabieramy jej 5 pkt. obrażeń.
Ogólne
![](https://am-a.akamaihd.net/image?f=http://ddragon.leagueoflegends.com/cdn/5.16.1/img/champion/LeeSin.png&resize=64:)
Lee Sin
Grad Ciosów zwraca więcej energii na początku. Kopnięcie bohaterem w innego bohatera zada więcej obrażeń, zależnie od dodatkowego zdrowia celu.
Wzmocnienia Lee Sina. To nie ćwiczenia.
Lee Sin jest idealnym bohaterem dla profesjonalistów; dobrze radzi sobie w każdej fazie gry, pozwala na użycie różnych przedmiotów i dostosowanie się do wielu scenariuszy. Dla przeciętnego gracza oznacza to jednak, że to bohater, którego lepiej nie mieć w drużynie, gdyż bardzo trudno go opanować.
Te zmiany mają podnieść podstawową skuteczność Lee Sina, a nie jego maksymalny potencjał i skierowane są do graczy, którzy dopiero rozpoczynają przygodę ze ślepym mnichem. Najlepsi gracze pewnie wykorzystają te zmiany w niektórych sytuacjach, ale przeciętny Lee Sin powinien radzić sobie dzięki nim o wiele lepiej.
Bierna – Grad Ciosów
R – Smoczy Gniew
![](https://am-a.akamaihd.net/image?f=http://ddragon.leagueoflegends.com/cdn/5.16.1/img/champion/Leblanc.png&resize=64:)
LeBlanc
Prędkość pocisku Zniekształcenia została zwiększona.
Wciąż uważamy, że wolniejsze Zniekształcenie pozwala na skontrowanie go i poprawia rozgrywkę, ale wyraźnie przesadziliśmy. Trochę je przyspieszymy. O połowę. Kontekst.
W – Zniekształcenie
R – Naśladowca: Zniekształcenie
![](https://am-a.akamaihd.net/image?f=http://ddragon.leagueoflegends.com/cdn/5.16.1/img/champion/Lissandra.png&resize=64:)
Lissandra
Rzucenie R na siebie uzdrawia teraz Lissandrę.
Użycie superumiejętności na sobie jest dobrym pomysłem, jeśli chcesz przetrwać do momentu odnowienia innych umiejętności, ale wciąż jest to desperacki krok. Niektórzy gracze wolą usuwać wrogów w trakcie ogłuszanie Lodowym Grobowcem, ale chcemy sprawić, że decyzja ta będzie teraz bardziej skomplikowana.
R – Lodowy Grobowiec
![](https://am-a.akamaihd.net/image?f=http://ddragon.leagueoflegends.com/cdn/5.16.1/img/champion/Lucian.png&resize=64:)
Lucian
Umiejętności bierne lepiej rozwijają się pod koniec gry, zadając pełne obrażenia stworom. W kosztuje mniej, bardziej zwiększa prędkość poruszania, ale też krócej trwa. Członkowie zespołu Luciana mogą zwiększać prędkość jego poruszania za pomocą znaku W.
Elegancki i stylowy, Lucian to kolejny bohater, niegdyś będący ulubieńcem zawodowców, a dziś niecieszący się zbytnią popularnością. Umiejętność Miotacz Światła nadaje mu unikalnego charakteru pośród strzelców – pod warunkiem, że każde z jej zaklęć warte jest rzucenia. Od czasu zmniejszenia mnożnika obrażeń od ataku Płomiennego Wybuchu, umiejętność ta wydała nam się nieco zbyt słaba, dlatego też postanowiliśmy zwiększyć jej wartość użytkową, a także poprawić umiejętności bierne Luciana, by wykorzystywany przez niego schemat ataków przerywanych zaklęciami był jeszcze skuteczniejszy.
Bierna – Miotacz Światła
W – Płomienny Wybuch
![](https://am-a.akamaihd.net/image?f=http://ddragon.leagueoflegends.com/cdn/5.16.1/img/champion/Nasus.png&resize=64:)
Nasus
Zwiększony zasięg Q.
Pomimo nieskończonego skalowania obrażeń faza walki w alejach nigdy nie była mocną stroną Nasusa. Mimo że nie chcemy likwidować jego podatności na kontry w alei, lekkie wzmocnienie powinno ułatwić mu kumulowanie ładunków w niektórych sytuacjach, szczególnie jeżeli znajdzie się w dużej grupie stworów.
Q – Wysysające Uderzenie
![](https://am-a.akamaihd.net/image?f=http://ddragon.leagueoflegends.com/cdn/5.16.1/img/champion/Nami.png&resize=64:)
Nami
Umiejętność bierna daje więcej prędkości i lepiej skaluje się z mocą umiejętności. Sojusznicy znajdujący się pod wpływem działania Fali Przypływu Nami otrzymują podwójną premię do umiejętności biernej.
Między ciskaniem bąbli, falami leczenia i pistoletami na wodę, Nami zawsze miała wpływać na sojuszników za pomocą magii wody. Spiętrzone Fale wydawały się być najsłabszym elementem jej wzmacniania, więc poprawiamy ich skuteczność (szczególnie przez moc umiejętności) przy surfowaniu w środek walki.
Bierna – Spiętrzone Fale
R – Fala Przypływu
![](https://am-a.akamaihd.net/image?f=http://ddragon.leagueoflegends.com/cdn/5.16.1/img/champion/Rammus.png&resize=64:)
Rammus
Zwiększenie obrażeń W.
Jako dżungler głównie skupiający się na gankach, Rammus wpada w duże kłopoty, jeżeli jego pierwsze ganki nie będą skuteczne. Dużo mówimy o sytuacjach, w których główny sposób gry danym bohaterem się nie udaje i potrzebny jest plan awaryjny – to właśnie wzmacniamy. Tłumaczenie: podczas gdy Silny Rammus zdecydowanie dobrze wykorzysta to wzmocnienie, to tak naprawdę Smutny Rammus potrzebuje wszelkiej pomocy, aby szybko czyścić dżunglę i powrócić do gry, jeżeli nie jest OK. I to jest OK.
W – Kula Obronna
![](https://am-a.akamaihd.net/image?f=http://ddragon.leagueoflegends.com/cdn/5.16.1/img/champion/Rumble.png&resize=64:)
Rumble
Wydłużony czas odnowienia R. Punkt początkowy Wyrównywacza pojawia się bliżej kursora.
Jeżeli chodzi o zmianę przebiegu walki, niewiele jest umiejętności podobnych do Wyrównywacza – zakładając, że nie użyjesz go na fali stworów i będzie gotowy do użycia podczas dużego starcia. Wprowadzając tę zmianę, staraliśmy się oddzielić dobrych Wyrównywaczy od świetnych Wyrównywaczy (cześć, Morello!). Chcieliśmy sprawić, by każda superumiejętność trzymająca wroga na dystans stanowiła wezwanie do boju dla wrogiej drużyny. Odpowiednie użycie wciąż doprowadzi do wygranej, ale przedłużenie czasu odnowienia powinno sprawić, że gracze zaczną się zastanawiać: „Czy warto używać superumiejętności?”, zanim to zrobią.
Ważna modyfikacja dotycząca zmiany związanej z kursorem – mimo że jest to drobne osłabienie przy sytuacji, w której chciało użyć się go jak najdalej, poprawka sprawia, że strzelenie za daleko w kogoś, na kim znajdował się kursor, jest praktycznie niemożliwe, ponieważ Wyrównywacz zawsze uderzał trochę dalej, niż się tego chciało. Powinno to pomóc graczom, którzy zawsze mieli problemy z trafieniem superumiejętnością Rumble’a (czytaj: wszyscy) w umieszczeniu jej w odpowiednim miejscu podczas walki.
R – Wyrównywacz
![](https://am-a.akamaihd.net/image?f=http://ddragon.leagueoflegends.com/cdn/5.16.1/img/champion/TahmKench.png&resize=64:)
Tahm Kench
Pożarcie ogłusza na krótki czas i obiera za priorytet bohaterów. R ostrzega przeciwników 1 sekundę później.
Stary Tahmmy wciąż pragnie uwagi, podczas gdy gracze przystosowują się do jego uroku (i apetytu), więc rzucamy mu trochę porządnych ochłapów ze stołu. Te zmiany mają na celu sprawienie, że niektóre z jego umiejętności będą łatwiejsze w użyciu – szczególnie jeżeli chodzi o połknięcie odpowiedniej osoby w całości.
W – Pożarcie
R – Podmorska Podróż
![](https://am-a.akamaihd.net/image?f=http://ddragon.leagueoflegends.com/cdn/5.16.1/img/champion/Teemo.png&resize=64:)
Teemo
Spowolnienie R już nie maleje, ale przeciwnicy zatruci przez pułapki zostają ujawnieni.
Wciąż sprawdzamy, jak 5.15 wpłynęło na naszego pana i władcę, ale już udało nam się znaleźć kilka miejsc, w których możemy wnieść poprawki. Fajnie było oglądać, jak gracze używali zasięgu Trujących Pułapek zarówno podczas walk drużynowych, jak i stawiania pól minowych, ale jasne stało się, że straciły one sporo ze swojej zdolności trzymania na dystans. Biorąc pod uwagę, że pułapki wytrzymują teraz tylko połowę czasu, uważamy, że możemy wprowadzić tu zmiany, przez co nawet, jeżeli skupisko grzybów jest mniejsze, każdy z nich doskonale nadaje do planowania dróg ucieczki.
Bierna – Kamuflaż
R – Trująca Pułapka
![](https://am-a.akamaihd.net/image?f=http://ddragon.leagueoflegends.com/cdn/5.16.1/img/champion/Twitch.png&resize=64:)
Twitch
Zmniejszony koszt many Q. Obrażenia R zwiększone na wyższych poziomach.
Nie chcemy wzmacniać szczura zbyt mocno w tym patchu (ponieważ uważamy, że nie jest z nim najgorzej), ale strzelcy jako klasa wydają się być ostatnio trochę ignorowani, więc chcemy podkreślić wyjątkowe cechy każdego z nich. Zmniejszenie ograniczenia Twitcha do korzystania z Zasadzki powinno zmusić przeciwników do zachowania większej ostrożności, jednocześnie umożliwiając mu częstsze krycie się w cieniu.
Zajmujemy się także liczbami przy jego superumiejętności, ponieważ 36 pkt. obrażeń od ataku to dziwna liczba. #porządkowanieliczb
Q – Zasadzka
R – Rat-Ta-Tat-Tat
![](https://am-a.akamaihd.net/image?f=http://ddragon.leagueoflegends.com/cdn/5.16.1/img/champion/Viktor.png&resize=64:)
Viktor
Hexrdzeń daje mniej punktów mocy umiejętności po zakupie, ale więcej na poziomie 18. Cała mana została zmieniona ze stałej na zwiększającą się co poziom.
Marsz Viktora do wspaniałości podczas tego sezonu miał postać terroryzowania późnych faz rozgrywek oraz asystowania podczas wielu kombinacji ataków. Jednakże mecze, w których bierze udział Viktor, zamieniały się w wyścigi zbrojeniowe, podczas których tylko kilku środkowych mogło konkurować z tym, co oferował mu Hexrdzeń. Nie osłabiając Viktora zbyt bardzo, zmieniamy jego hexowy dopalacz, aby lepiej wpisywał się w tematykę ewolucji oraz dawał szansę przeciwnikom na powstrzymanie jego marszu ku wielkości.
Prototypowy Hexrdzeń
Hexrdzeń 1.0
Hexrdzeń 2.0
Idealny Hexrdzeń
![](https://am-a.akamaihd.net/image?f=http://ddragon.leagueoflegends.com/cdn/5.16.1/img/champion/Velkoz.png&resize=64:)
Vel’Koz
Rozdzielenie Q ma mniejsze opóźnienie i większy zasięg.
Pomimo swojego niesamowitego intelektu oraz zamiłowania do dezintegracji, Vel’Koz nigdy nie był zbyt popularny. W tej aktualizacji nie zmieniamy nic poważnego – podkręcamy tylko jego „matematyczne” zdolności, niezależnie od tego, którą aleję wybierze.
Q – Rozszczepienie Plazmowe
![](https://am-a.akamaihd.net/image?f=http://ddragon.leagueoflegends.com/cdn/5.16.1/img/champion/Volibear.png&resize=64:)
Volibear
Voliber wybucha błyskawicami po użyciu R.
Aktywacja legendarnej techniki niedźwiedzi, Szponów Gromu, powinno być wyjątkowym momentem dla Volibeara, ale tak nie jest, ponieważ przeciwnicy mogą od niego uciec, gdy to robi. Zamiast pozbywania się czasu rzucania i całkowitego pozbycia się słabego punktu, sprawiamy, że umiejętność będzie lepsza do aktywacji podczas walki (oraz sprawienia, że poczuje się wspaniale) w każdej sytuacji.
R – Szpony Gromu
![](https://am-a.akamaihd.net/image?f=http://ddragon.leagueoflegends.com/cdn/5.16.1/img/champion/Zac.png&resize=64:)
Zac
GŁOWA DO GóRY!
Nie przesadzamy, jeżeli powiemy, że Zac może rozpocząć walkę z największej odległości w grze, bez użycia superumiejętności – w tym patchu rozciągamy to na maksa. Wzmocnienie wyjątkowego aspektu Zaca umożliwia gankowanie z zupełnie nowych miejsc, podkreślając jego zdolność do rozpoczynania walk.
E – Elastyczna Proca
![](https://am-a.akamaihd.net/image?f=http://ddragon.leagueoflegends.com/cdn/5.16.1/img/champion/Zed.png&resize=64:)
Zed
Równowaga jest cechą głupców.
Na zakończenie zmian dla zabójców mamy Zeda. Podobnie jak w przypadku Leblanc i Kassadina, podoba nam się kierunek zmian, ale nie efekt końcowy. Pozostawiamy blokadę czasową (bo kontrowanie jest fajne), ale przechylamy szalę trochę na korzyść Zeda.
R – Znak Śmierci
Przedmioty dla molochów
![](https://am-a.akamaihd.net/image?f=http://ddragon.leagueoflegends.com/cdn/5.16.1/img/item/3742.png&resize=64:)
Pancerz Umrzyka
„Nowy” przedmiot z Awanturników Czarnego Rynku – daje pancerz, zdrowie i zwiększa prędkość poruszania w ruchu. Podstawowe ataki zużywają dodatkową prędkość poruszania, aby zadać obrażenia i spowolnić.
W chwili, w której to czytacie, Pancerz Umrzyka był obecny w grze przez jakiś czas (nie wspominając o występie na Czarnym Rynku), więc będzie krótko. Pancerz Umrzyka, zanim trafił do Bilgewater, został pierwotnie zaprojektowany jako przedmiot dla molochów, mający umożliwić szybsze poruszanie się bardziej powolnym bohaterom. Zadziała tylko raz (premię do prędkości traci się po uderzeniu celu), ale dla tych, którzy chcą tylko dostać się do walki i nie myślą o uciekaniu z niej, będzie to przedmiot idealny.
Singed. Posłuchajcie tej rady. Kupcie go, grając jako Singed.
![](https://am-a.akamaihd.net/image?f=http://ddragon.leagueoflegends.com/cdn/5.16.1/img/item/3053.png&resize=64:)
Gruboskórność Steraka
Zwiększa zdrowie i podstawowe obrażenia od ataku. Po odniesieniu pewnej liczby obrażeń, zwiększasz swój rozmiar i otrzymujesz podstawowe obrażenia od ataku i tarczę.
Czy męczy cię bycie postacią walczącą wręcz i eksplodowanie na samym początku walki drużynowej? Nie musisz szukać dalej – Sterak przybywa, aby zaspokoić twoje wszystkie berserkerskie potrzeby. Podczas testowania aktualizacji molochów i identyfikowania problemów z tą klasą, odkryliśmy, że podczas walk pojawia się dużopostronnych obrażeń, a nikt nie wyłapuje ich tyle, co oni. Mimo że 5-osobowy Rozkaz: Fala Uderzeniowa wciągająca was w kilka różnych umiejętności obszarowych wciąż wam zaszkodzi (i całej waszej drużynie), kupienie Steraka stawia przeciwników przed ciekawym dylematem: rzucić wszystkie siły na jedną postać, lub powstrzymać ją na tyle długo, żeby poradzić sobie z jej drużyną. Wciąż niezbędne będzie ocenienie, ile obrażeń można przyjąć (nie sprawia to, że bohater staje się nieśmiertelny), ale Sterak to dobry zakup, który sprawi, że staniecie się rajdowym bossem, którym zawsze byliście w głębi serca.
Na zakończenie, ważna informacja – Sterak zwiększa podstawoweobrażenia od ataku, więc nie liczone są premie z przedmiotów. Oznacza to, że będzie sprawdzać się doskonale przy skalowaniu od całkowitych obrażeń od ataku i przedmiotach takich jak Blask i Moc Trójcy, ale nie będzie wzmacniać skalowania od dodatkowych obrażeń od ataku (na ciebie patrzymy, Jarvanie).
![](https://am-a.akamaihd.net/image?f=http://ddragon.leagueoflegends.com/cdn/5.16.1/img/item/3748.png&resize=64:)
Kolosalna Hydra
Jest jak Krwiożercza Hydra. Tylko że zamiast kradzieży życia ma zdrowie.
Podczas gdy Czarny Tasak jest idealny dla bohaterów walczących wręcz, którzy dużo korzystają z umiejętności, bohaterowie, którzy po prostu chcą zatłuc swoich przeciwników , czasami miewali problemy. Poprzez zastąpienie kradzieży życia zdrowiem, Kolosalna Hydra jest dobrym wyborem przy zadawaniu obrażeń obszarowych dla bohaterów skupiających się na podstawowych atakach, takich jak Trundle i Shyvana, aby mogli walczyć, gdy sytuacja będzie wymagać trochę więcej obrony.
![](https://am-a.akamaihd.net/image?f=http://ddragon.leagueoflegends.com/cdn/5.16.1/img/item/3083.png&resize=64:)
Plemienna Zbroja
Kosztuje trochę więcej. Nie daje już regeneracji zdrowia zależnej od maksymalnych punktów zdrowia. Teraz daje absurdalną regenerację zdrowia poza walką, jeżeli bohater ma ponad 3000 pkt. zdrowia.
Obecnie Plemienna Zbroja jest niezłym wyborem do kontrowania oblężeń w środkowej i późnej fazie gry, ale jeżeli nasze zmiany przedmiotów mają posiadać jakiś motyw w tym patchu, to będzie to podkręcanie ich tożsamości jeszcze bardziej. Choć w zamian straci ona obecną umiejętność bierną, postanowiliśmy potroić jej skuteczność w przeciwdziałaniu oblężeniom, eliminując potrzebę powrotu i uzdrowienia w przypadku tych, którzy spełniają odpowiedni warunek, by otrzymać uzdrowienie. Plemienna Zbroja nie zapewni ci odporności na skupiony ogień (od czego jest Vayne!), pozwoli ci jednak przyjmować „na klatę” oszczepy, ogień artyleryjski i inne ataki nękające – pod warunkiem, że zrobisz sobie przerwę między poszczególnymi starciami. Nie zapomnij się rozciągnąć!
Przedmioty defensywne
![](https://am-a.akamaihd.net/image?f=http://ddragon.leagueoflegends.com/cdn/5.16.1/img/item/1033.png&resize=64:)
Opończa Antymagiczna
Niższy koszt
Zniżki dla walczących magów – krok po kroku.
![](https://am-a.akamaihd.net/image?f=http://ddragon.leagueoflegends.com/cdn/5.16.1/img/item/1057.png&resize=64:)
Płaszcz Negacji
Niższy koszt
Dostępny praktycznie za darmo.
![](https://am-a.akamaihd.net/image?f=http://ddragon.leagueoflegends.com/cdn/5.16.1/img/item/3065.png&resize=64:)
Oblicze Ducha
W zdrowym ciele zdrowy duch!
![](https://am-a.akamaihd.net/image?f=http://ddragon.leagueoflegends.com/cdn/5.16.1/img/item/3102.png&resize=64:)
Całun Banshee
Szykujcie się!
Jest to całkiem przydatny, choć rzadko używany komponent Kryształowego Karwasza, dlatego
![](https://am-a.akamaihd.net/image?f=http://ddragon.leagueoflegends.com/cdn/5.16.1/img/item/3105.png&resize=64:)
Egida Legionu
Niższy koszt Od teraz regeneruje zdrowie kupującego kosztem aury regenerującej zdrowie, a także części odporności na magię.
Obecnie Egida Legionu (oraz Naszyjnik, o którym opowiemy za chwilę) są obowiązkowe podczas walki z drużynami zadającymi najmniejsze choćby obrażenia magicznej, ze względu na niejednoznaczny, acz potężny charakter ich aury regenerującej zdrowie. Zmieniamy przepis i statystyki tak, by przedmioty te były bardziej atrakcyjne dla mało zarabiających bohaterów wsparcia, ale też potężne w niestandardowy sposób.
![](https://am-a.akamaihd.net/image?f=http://ddragon.leagueoflegends.com/cdn/5.16.1/img/item/3190.png&resize=64:)
Naszyjnik Żelaznych Solari
Niższy koszt Od teraz regeneruje zdrowie kupującego kosztem aury regenerującej zdrowie, a także części odporności na magię. Dodatkowo przyznaje też tarcze większej liczbie graczy, ale czas jej działania jest znacznie krótszy.
Jak już wspominaliśmy, staramy się dopracować aury w taki sposób, byście nadal korzystali z nich podczas walk z drużynami zadającymi obrażenia magiczne, ale żeby jednocześnie nie były one skuteczne każdorazowo. W przypadku Naszyjnika postanowiliśmy pójść o krok dalej, czyniąc Tarczę Solari znacznie potężniejszą pod warunkiem, że korzystasz z niej w odpowiednim momencie. Doskonale nadaje się, by osłabić połączenie Błyski i Tibbersa, mniej jednak przyda się przeciwko pożeraczom. Naszyjnik nadal doskonale sprawdza się podczas walki z dwoma magami, korzystanie z niego wymaga jednak odrobiny pomyślunku.
![](https://am-a.akamaihd.net/image?f=http://ddragon.leagueoflegends.com/cdn/5.16.1/img/item/3060.png&resize=64:)
Sztandar Dowódcy
Ktoś musi utrzymywać stwory baronów.
![](https://am-a.akamaihd.net/image?f=http://ddragon.leagueoflegends.com/cdn/5.16.1/img/item/2053.png&resize=64:)
Płaszcz Raptora
Kosztuje więcej, ale za to przywraca więcej pkt. zdrowia. Zmniejszono prędkość poruszania, która spada stopniowo zamiast gwałtownie.
Jest to wyjątkowo niedoceniany przedmiot. Postanowiliśmy wprowadzić zmiany w jego umiejętności biernej, by gra w okolicach wież przebiegała płynniej.
![](https://am-a.akamaihd.net/image?f=http://ddragon.leagueoflegends.com/cdn/5.16.1/img/item/3512.png&resize=64:)
Portal Zz’rot
Większa regeneracja punktów zdrowia, a umiejętność Szybkonogi zanika wraz z upływem czasu. Pomioty Pustki są potężniejsze, ale zadają mniejsze obrażenia.
Choć Portal Zz’rot ma niezwykle mocne statystyki, często uważany jest za ciekawostkę, zamiast za przydatne narzędzie strategiczne. Garść dodatkowego zasięgu (czy zasięg mierzy się w garściach?) oraz zwiększona wytrzymałość sprawią, że drużyny pragnące wywierać nacisk w inny sposób otrzymają broń o potencjale oblężniczym godnym bomby Pustki (jeśli tylko uda ci się obronić bramę).
W przypadku porażki możesz zawsze zostawić ją w alei, a potem rzucić się do walki z przeciwnikami w dżungli – zaliczając dwa cele jednocześnie. To się nazywa portal do zwycięstwa!
![](https://am-a.akamaihd.net/image?f=http://ddragon.leagueoflegends.com/cdn/5.16.1/img/item/3056.png&resize=64:)
Omowy Niszczyciel
Większa regeneracja punktów zdrowia, a umiejętność Szybkonogi zanika wraz z upływem czasu.
Patrz: Płaszcz Raptora
![](https://am-a.akamaihd.net/image?f=http://ddragon.leagueoflegends.com/cdn/5.16.1/img/item/3024.png&resize=64:)
Lodowcowy Całun
Kosztuje mniej.
Zmniejszono część kosztów, by łatwiej było zebrać go w alejce. Świetnie się prezentuje!
![](https://am-a.akamaihd.net/image?f=http://ddragon.leagueoflegends.com/cdn/5.16.1/img/item/3082.png&resize=64:)
Zbroja Strażnika
Więcej kosztuje. Zmiany, zmiany, zmiany.
Jeśli zaś idzie o Zbroję Strażnika, postanowiliśmy ją wzmocnić. Nadal możesz ją kupić, nawet jeśli jest ona nieco droższa.
![](https://am-a.akamaihd.net/image?f=http://ddragon.leagueoflegends.com/cdn/5.16.1/img/item/3110.png&resize=64:)
Mroźne Serce
Mroźne Serce od dawna wyróżnia się statystykami, dlatego obniżamy zmieniamy jego stosunek mocy do kosztu. Możesz uznać, że jesteśmy bez serca, zadbaliśmy jednak, by przedmiot nadal był potężny.
![](https://am-a.akamaihd.net/image?f=http://ddragon.leagueoflegends.com/cdn/5.16.1/img/item/3075.png&resize=64:)
Kolczasta Kolczuga
Więcej kosztuje. Odbija mniej obrażeń w stronę atakujących, jej skuteczność ulega jednak zwiększeniu wraz z pancerzem.
Kolczasta Kolczuga to kolejny przedmiot wyróżniający się skutecznością na tle innych. Jest najsilniejsza wówczas, gdy możesz kumulować punkty zdrowia. Choć nie zamierzamy zajmować się dziś tą kwestią (premia do pancerza i zdrowia zawsze się przyda), postanowiliśmy sprawić, że przedmiot ten będzie ulegał wzmocnieniu wraz z kumulacją pkt. pancerza, ale w nieco inny sposób. Z pewnością ucieszy to bohaterów korzystających ze wzmocnień na żądanie (takich jak Leona czy Rammus), co dla nas jest OK.
Ważne – jeśli z jakiegoś powodu zmniejsza się twoja premia do pancerza (np. po otrzymaniu Czarnym Tasakiem w twarz), Kolczasta Kolczuga zignoruje ten fakt podczas obliczania pkt. obrażeń. Gratulacje, Kolczasta Kolczugo!
![](https://am-a.akamaihd.net/image?f=http://ddragon.leagueoflegends.com/cdn/5.16.1/img/item/3143.png&resize=64:)
Omen Randuina
Kosztuje mniej, ale też przyznaje mniej pkt. zdrowia i pancerza. Ustanowiono standardowy czas spowolnienia. Przedmiot ten zmniejsza teraz obrażenia od wszystkich trafień krytycznych.
Ostatnim elementem tria wszechobecnych przedmiotów zwiększających pancerz jest Omen Randuina, który (podobnie jak Mroźne Serce czy Kolczasta Kolczuga) nie posiada żadnej konkretnej zalety, czyniącej go lepszym od innych przedmiotów. Choć zmiana statystyk w umiarkowany sposób go osłabia, jego zdolność do osłabiania podstawowych ataków sprawia, że zamiast po prostu zmniejszać prędkość ataku, przyczyni się on do śmierci gracza wskutek trafień krytycznych.
![](https://am-a.akamaihd.net/image?f=http://ddragon.leagueoflegends.com/cdn/5.16.1/img/item/3709.png&resize=64:)
Wzmocnienie – Żar
Wyższa bezpośrednia premia do zdrowia, ale mniejszy mnożnik.
Choć Żar nie jest już tak potężny jak kiedyś, ten przedmiot służący do użytku pod koniec rozgrywki przeznaczony jest dla klasy bohaterów, która pod koniec gry jest już i tak dość mocna. Wprawdzie wiąże się to z osłabieniem zapasu punktów zdrowia czerpanego uzyskiwanego dzięki sześciu przedmiotom, aktywowany na koniec dopalacz oznacza, że posiadacze Żaru będą silniejsi w połowie rozgrywki, skutecznie stawiając czoła bohaterom korzystającym z pożarcia i Runicznej Glewii.
![](https://am-a.akamaihd.net/image?f=http://ddragon.leagueoflegends.com/cdn/5.16.1/img/item/3800.png&resize=64:)
Słuszna Chwała
Kosztuje mniej, ale po ulepszeniu traci umiejętność bierną – Katalizator.
Jeszcze bardziej rozróżniliśmy poszczególne sposoby rozbudowy Katalizatora, sprawiając jednocześnie, że decyzja o ulepszeniu Słusznej Chwały zaraz na początku wiązać się będzie z pewnymi wyrzeczeniami. Mniejszy koszt powinien ułatwić dokonywanie ulepszeń, kiedy tylko chcesz (a bohaterowie wsparcia z pewnością cieszą się z obniżenia kosztu). W przypadku wyboru Słusznej Chwały jako pierwszego przedmiotu, gracz staje przed wyborem – musi zdecydować, czy zależy mu na rozpoczynaniu walk, czy na dalszym działaniu w alejkach.
Aktualizacje interfejsu
Nadal wprowadzamy poprawki w oparciu o opinie od graczy! Oto, co tym razem przygotowaliśmy:
Poprawiono czytelność
- Pozostały czas odnowienia jest teraz widoczniejszy niż pozostałe statystyki umiejętności (np. KT, brak many itp.), możesz więc zaplanować swój następny ruch, korzystając jednocześnie z Klepsydra Zhonyi.
- Ikony zaznaczone na szaro (np. niedostępna umiejętność Wybierz Kartę lub Mikstury Zdrowia, gdy twoja postać jest w pełni sił) są mniej szare.
- Zwiększono stopień zaciemnienia ikon awansu dla umiejętności, w przypadku których awans jest niedostępny.
- Rozjaśniono minimapę
- W rankingu wyświetlany jest znak „?” obok wrogich bohaterów, którzy nie znajdują się w twoim polu widzenia (oprócz zaciemnienia ich podobizn).
Optymalizacja rozmieszczenia menu
- Zmniejszono puste miejsce pomiędzy minimapą a jej obramowaniem.
- Ranking nie nachodzi już na okienko czatu.
- Okienko kapitulacji nie nachodzi już na sojuszników i wrogów.
System natychmiastowego reagowania
Udostępniliśmy kolejną aktualizację systemu natychmiastowego reagowania. Tym razem chcieliśmy poprawić mechanizm oceny szkodliwości krótkich wpisów na czacie i wiadomości od graczy, którzy utracili dostęp do czatu.
Naprawione błędy
- Zaktualizowano podpowiedzi Fiory na podstawie ostatniego czatu.
- Shaco i Lulu nie mogą dłużej tworzyć wilczych stad za pomocą Wzmocnienia – Pożeracz.
- Przywrócono Riot Blitzcrankowi niestandardowe odgłosy i efekty wizualne podczas korzystania z E – Pięści Mocy.
- Przywrócono Złemu Mikołajowi Veigarowi niestandardowe efekty wizualne podczas korzystania z R – Przedwieczny Wybuch.
Nadchodzące skórki
Następujące skórki pojawią się w różnych odstępach czasu po premierze patcha 5.16: