Nawigacja po oddalonych światach kosmicznych może być ciężka. Skorzystajcie z tego poradnika, żeby dowiedzieć się jak działa Odyseja: Wydobycie, zanim wyruszycie na przygodę.
POSTACIE
Możecie wybrać pomiędzy Yasuo, Jinx, Soną, Malphite’em I Ziggsem. Każde z nich ma różne ścieżki ulepszeń i wzmocnione umiejętności bierne.
YASUO
Kapitan załogi zadaje obrażenia od ataku, zapewnia kontrolę tłumu i ochronę przed pociskami dzięki ścianie wichru. Tarcze Drogi Wędrowca są dwukrotnie większe i działają dwukrotnie dłużej. Poza tym Yasuo otrzymuje:
- +10% leczenia ze wszystkich zadanych obrażeń (33% skuteczności w przypadku umiejętności obszarowych)
- +50% skrócenia czasu odnowienia superumiejętności
- +10% prędkości ruchu
JINX
Jinx specjalizuje się w zadawaniu obrażeń dystansowych, osłabianiu przeciwników i zadawaniu masakrycznych obrażeń. Zabawmy się! aktywuje się, kiedy Jinx zabija błyszczące potwory, i nakłada się na wszystkich członków załogi. Poza tym Jinx otrzymuje:
- +10% leczenia ze wszystkich zadanych obrażeń (33% skuteczności w przypadku umiejętności obszarowych)
- +50% skrócenia czasu odnowienia superumiejętności
- +20% prędkości ataku
- +15 pkt. regeneracji many na sekundę
MALPHITE
Malphite zapewnia twardą jak skała obronę, przerywanie działań wrogów i obrażenia wspierające. Czas odnowienia Granitowej Tarczy nie resetuje się podczas walki, a podstawowe ataki i zaklęcia skracają go odpowiednio o [1 | 2] sek. Poza tym Malphite otrzymuje:
- +5% leczenia ze wszystkich zadanych obrażeń (33% skuteczności w przypadku umiejętności obszarowych)
- +50% skrócenia czasu odnowienia superumiejętności
- +5% zdrowia
- +15 pkt. regeneracji many na sekundę
- +100 pkt. obrażeń od ataku i mocy umiejętności
SONA
Najnowsza członkini załogi statku specjalizuje się w leczeniu, obrażeniach magicznych i ochronie drużyny. Efekty Akordu Potęgi zostały zmodyfikowane:
- Staccato [Q] zyskuje +75% obrażeń
- Diminuendo [W] resetuje czas odnowienia Arii Wytrwałości
- Tempo [E] ogłusza cel
Poza tym Sona otrzymuje:
- +5% leczenia ze wszystkich zadanych obrażeń (33% skuteczności w przypadku umiejętności obszarowych)
- +50% skrócenia czasu odnowienia superumiejętności
- +10% leczenia i tarcz
- +20 pkt. regeneracji many na sekundę
ZIGGS
Rozbitek Ziggs jest mistrzem w zadawaniu magicznych obrażeń obszarowych, w przeszkadzaniu wrogom i w wielkich eksplozjach. Krótki Lont zyskuje 150 jednostek zasięgu ataku i zadaje podwójne obrażenia. Poza tym Ziggs otrzymuje:
- +10% leczenia ze wszystkich zadanych obrażeń (33% skuteczności w przypadku umiejętności obszarowych)
- +50% skrócenia czasu odnowienia superumiejętności
- +10% mocy umiejętności
- +15 pkt. regeneracji many na sekundę
ULEPSZENIA
To najlepsza część.
Za każdym razem, gdy gracie w Odyseję, możecie zdobyć ulepszenia dla swoich bohaterów. Zachowacie je przez cały czas trwania wydarzenia i możecie wybrać je pomiędzy grami. Są supermocne i pozwalają wam na całkiem szalone zagrania.
Dodatkowe miejsca na ulepszenia odblokowujecie wykonując misje. Dla każdej postaci możecie zgarnąć do 5 miejsc i 15 ulepszeń. Niektóre kombinacje są naprawdę odjechane, więc eksperymentujcie ze zdobytymi ulepszeniami.
*Dla tych, którzy zaspali, będzie specjalny zestaw ulepszeń dostępny od 17 września do 9 października. W zestawie dostępne będą WSZYSTKIE ulepszenia za cenę 600 RP lub 10 000 NE, ale każde posiadane ulepszenie obniży cenę o 8, do maksymalnej dolnej granicy 215 RP.
CZARY PRZYWOŁYWACZA
Jedyny wybór, jaki macie w tej kwestii, to klawisze, do których je przypiszecie. Oto, co będziecie wykorzystywać:
Trzymajcie ręce i nogi wewnątrz tunelu przestrzennego.
TRANSLOKACJA
Stajecie się niemożliwi do obrania za cel i niewrażliwi, przemieszczając się w wybrane miejsce. Ma 3 ładunki.
Czas ładowania amunicji: 15 sekund
Obudź się, fajtłapo!
RESUSCYTACJA
Wskrześ poległego członka załogi, stojąc koło niego przez 2 sek. Opuszczenie obszaru nie aktywuje czasu odnowienia.
(100 sek. odnowienia)
POMOCNICY
Same dobrodziejstwa.
BOT ORY
Mały, słodki robocik, którego zrobił Ziggs. Pomaga w zbieraniu Ory i pozwala na kupowanie pomiędzy rundami. Ogólnie spoko gość.
WZMOCNIENIA I RZECZY DO ZEBRANIA
To dopiero niezły towar.
ORA
Tego właśnie szukamy. Zbierzcie wystarczająco, żeby naładować Bota Ory i umożliwić nam przemieszczenie się do następnego obszaru. Wypada z wrogów i Roślin Ory.
ROŚLINA ORY
Jak je zobaczycie, koniecznie je zniszczcie, bo wypada z nich całkiem sporo Ory, a jak zostaną pozostawione same sobie — zwiędną.
ŻYCIORKOWIEC
Kiedy pękają, leczą wszystkich do pełni zdrowia i uzupełniają manę. Po pewnej chwili znikają.
PACIOREK SKUPIENIA
Ktokolwiek go zniszczy, dostanie wypasione wzmocnienie i skrócenie czasu odnowienia. Niech wasze superumiejętności nigdy się nie kończą.
RELIKTOWY PACIOREK
Rzadki wariant, który natychmiastowo odblokowuje ulepszenie dla wszystkich. Nie pozwólcie im przepaść!
ZAGROŻENIA
Planeta ta nie należy do najbardziej stabilnych we wszechświecie. Na jej powierzchni mnóstwo rzeczy może pójść nie tak.
SZAŁ JAJ
Czasami grupa Jaj Komórkowców pojawia się znikąd. Lepiej się z nimi rozprawić, zanim się wyklują.
ROŚLINY BĄBELKOWYCH GEJZERÓW
Wystrzeliwują wielgachne bańki, które zatrzymują was z miejscu, jeśli w was uderzą. Pozostańcie w ruchu!
KRYSZTAŁY OGNISTYCH LASERÓW
Duże, obracające się ogniste promienie. Kontakt z nim może naprawdę zaboleć. Lepiej trzymajcie się od nich z daleka.
KRYSZTAŁY LODOWYCH LASERÓW
Zupełnie jak ogniste; te jednak spowalniają was, zamiast zadawać obrażenia. I, tak jak w poprzednim przypadku, wasza strategia opiera się o nieprzyjmowanie laserów na klatę.
BURZA ORY
Chmura elektrycznej energii, która zrani was, jeśli będziecie w niej stać. Więc w niej nie stójcie.
BURZA LODOWA
Podobna do Burzy Ory, ale spowalniająca. Powinniście ich unikać, nawet jeśli wciąż doskwierają wam upały.
WROGOWIE
Nie przyszliście tu, żeby spacerować. Oto, z czym musicie się zmierzyć.
CZMYCHODZIÓB
Zdrowie: Niskie
Obrażenia: Wysokie
Kiedy się przygotuje, zaczyna wysyłać w waszą stronę serię pocisków zadających duże obrażenia. Uciekajcie, przerwijcie mu kontrolą tłumu albo wysadźcie go, zanim on wysadzi was.
ŁUKORAPTOR
Zdrowie: Niskie
Obrażenia: Wysokie
Kiedy się zbliży, wystrzeliwuje w powietrze pioruny. Pozostańcie w ruchu i rozdzielcie się, żeby was nie usmażył.
BŁYSTNIK
Zdrowie: Niskie
Obrażenia: Średnie
Podskakuje i chowa się przed wykonaniem ataku. Niebezpieczny w dużych grupach, które mogą was otoczyć. Translokujcie się lub przyjmijcie tysiące cięć.
KALMAR LĄDOWY
Zdrowie: Niskie
Obrażenia: Średnie
Strzela z daleka pociskami energii. Podejdźcie do niego bliżej, żeby go zabić, albo wykorzystajcie Ścianę Wichru waszego Kapitana, żeby uniknąć obrażeń.
KALMAR ZĘBIASTY
Zdrowie: Niskie
Obrażenia: Średnie
Strzela silnym laserem, którego nawet Kapitan Yasuo nie może powstrzymać. Okrążcie go i zaatakujcie, zanim znów wystrzeli.
SZKARŁATNE ŻĄDŁO
Zdrowie: Wysokie
Obrażenia: Niskie
Łapie was swoim ogonem i zaciąga w niebezpieczne rejony. Wezwijcie pomoc — wasza drużyna może wyzwolić was, używając kontroli tłumu.
PŁATKOSZPON
Zdrowie: Średnie
Obrażenia: Średnie
Pluje obleśną mazią, która was spowalnia, a potem szarżuje na was w swoim szale. Zachowajcie dystans, zanim się powiększy i zasypie was gradem ciosów. Wygląda trochę jak kwiat.
JASNORDZEŃ
Zdrowie: Wysokie
Obrażenia: Niskie
Emituje barierę ochronną, która blokuje wszystkie obrażenia zadawane jemu i potworom dookoła. Bariera nie działa jednak z bliska, więc podejdźcie śmiało.
KOTWICOGON
Zdrowie: Średnie
Obrażenia: Średnie
Ogon zadaje mnóstwo obrażeń i odrzuca was. Możecie uciec albo podejść tak blisko, że ogon nie będzie mógł was trafić.
ROZDZIRNICA ZIEMNA
Zdrowie: Wysokie
Obrażenia: Wysokie
Nie jest zbyt celna, ale jeśli jej ziemne kolumny was trafią, mogą zadać wam dużo obrażeń. Po prostu pozostańcie w ruchu i nie powinno być problemów.
KAMÓRKOWIEC ALFA
Zdrowie: Średnie
Obrażenia: Niskie
Nie zadaje dużo obrażeń, ale składa jaja, z których wylęgają się Komórkowce. Pozbądźcie się ich szybko, jeśli nie chcecie zmierzyć się z setką zabójczych bobasków.
KOMÓRKOWIEC
Zdrowie: Niskie
Obrażenia: Średnie
To właśnie maleństwo Komórkowca Alfa. Jeden nie jest straszny, ale w grupie mogą stanowić problem. Najlepiej załatwić ich atakami obszarowymi.
NOSORON
Zdrowie: Wysokie
Obrażenia: Średnie
Jest agresywny i będzie was gonić. Kiedy uderza w ziemię, pozostawia zabójczy czerwony krąg. Trzymajcie się z daleka!
BRODOKIEŁ
Zdrowie: Niskie
Obrażenia: Średnie
Za każdym razem, gdy zostanie trafiony, zwiększy swoją obronę i przygotuje gigantyczny atak. Gdy się to stanie, ucieknijcie za niego i bezpiecznie zlikwidujcie go od tyłu.
BRZYTWOSERC
Zdrowie: Niskie
Obrażenia: Średnie
Podchodzi blisko i wyzwala coraz to silniejsze ataki. Zachowajcie dystans i zadawajcie szybko obrażenia.
PASZCZOSPYCHA
Zdrowie: Średnie
Obrażenia: Wysokie
Kiedy jest zła, szarżuje w linii prostej, zadając duże obrażenia. Usuńcie się jej z drogi albo użyjcie Translokacji, żeby was nie powaliła.
KNUROJĘZYK
Zdrowie: Średnie
Obrażenia: Średnie
Spróbuje przyciągnąć was swoim wielgachnym jęzorem. Jest to superobrzydliwe, więc nie przestawajcie się poruszać, gdy są w pobliżu.
KLOSY (niebieska poświata)
Każdy przeciwnik może przejść mutacje i urosnąć. Daje to im więcej zdrowia i obrażeń.
ELITY (czerwona poświata)
Rzadka i niebezpieczna supermutacja. Są to niezwykle niebezpieczni przeciwnicy, którzy mogą zabić was jednym uderzeniem.
Iiiiiii to tyle! Po więcej informacji o wydarzeniu (wszystkich misjach i nagrodach za grę w tym trybie), udajcie się do naszego artykułu. Powodzenia, asy wszechświata!