Poniżej dodaliśmy transkrypcję na wypadek, gdybyście byli na lekcjach lub w pracy i nie mogli obejrzeć filmu.
WSTĘP
Ed „SapMagic”: Cześć wszystkim, jestem Ed, główny deweloper w zespole ds. gry rankingowej.
Primus „Riot Gortok”: Ja jestem Primus, główny projektant w tym samym zespole.
Thiago „Mango Thunder”: A ja jestem Thiago. Grafik i projektant graficzny, również w tym samym zespole.
SapMagic: W dzisiejszym filmie podzielimy się szczegółami na temat meczów rozstawiających oraz aktualizacji kręgów i dywizji.
ROZSTAWIENIA
SapMagic: Słyszeliśmy od was, że mecze rozstawiające są frustrujące i tworzą poczucie niepewności. Są bardzo nieprzejrzyste i nawet jeżeli wygracie większość z nich, wasza ranga początkowa i tak może was rozczarować. Chcemy, żeby mecze rozstawiające były klarowne i satysfakcjonujące, więc drastycznie zmieniamy ich sposób działania.
Riot Gortok: Po pierwsze, otrzymacie prowizoryczną rangę już po pierwszym meczu. Tylko wy będziecie mogli ją zobaczyć. Zwycięstwa dadzą wam dużą liczbę PL, a nawet możliwość pominięcia gier o awans. Przegrane nie będą zabierały wam PL. Kiedy już skończycie mecze rozstawiające, otrzymacie właściwą rangę początkową, którą możecie chwalić się znajomym. Będziecie mogli też piąć się wyżej.
KRĘGI I DYWIZJE
Riot Gortok: Mecze rozstawiające mamy już za sobą, czas więc pomówić o wspinaczce. Od lat słyszymy, że wydaje wam się, że gracie coraz lepiej, ale wasza ranga wcale nie rośnie. Przyjrzeliśmy się zatem kręgom oraz dywizjom i zobaczyliśmy, że jedne działają lepiej niż inne.
Weźmy na przykład gracza z Brązu. Może mu się wydawać, że się rozwija, ale nie wbija dywizji. Brzmi całkiem jak opis piekła ELO. A w Diamencie i wyżej, gry na szczycie kręgu mogą całkowicie różnić się od tych na dole. Różnica w poziomie umiejętności jest tam po prostu za duża. Z drugiej strony w Złocie nawet mała zmiana w poziomie umiejętności może sprawić, że dość szybko wbijecie lub stracicie parę dywizji. To trochę, jak na drabince, w której niektóre stopnie są bardziej oddalone od innych, co sprawia, że trudno się po niej wspinać. Chcemy znaleźć dobre medium, które będzie dokładnie oddawało wasz rozwój.
SapMagic: Stanęło na dodaniu dwóch nowych kręgów. Pierwszy krąg, Żelazo, znajdzie się pod Brązem, żeby pomóc graczom lepiej orientować się w tym, kiedy stają się lepsi w League of Legends. Drugi krąg, Arcymistrz, znajdzie się pomiędzy Mistrzem a Pretendentem, i da nam szansę na przeprowadzenie od dawna potrzebnych porządków na szczycie drabinki oraz na lepsze rozróżnienie graczy w oparciu o ich umiejętności. Kilku członków naszego zespołu chciało dla kręgu Żelaza nazwy „Drewno”, ale to niezbyt fajne.
Riot Gortok: Jeżeli już wspinacie się po drabince w swoich myślach, możecie obawiać się, że więcej kręgów oznacza więcej grania. Dlatego zamiast pięciu będą tylko cztery dywizje. Tak, to oznaczą, że od następnego sezonu nie będzie żadnego gracza z Brązu V w całym League of Legends.
PROJEKT GRAFICZNY
Mango Thunder: Od dłuższego czasu nie przyglądaliśmy się kręgom od strony graficznej. Na chwilę obecną mamy dużo lśniących metali, ale nie wydają się one łączyć z Runeterrą ani z wrażeniami z gier rankingowych.
Nowa oprawa graficzna czerpie inspiracje z frakcji, materiałów i estetyki Runeterry. Będzie ona również odzwierciedlać trudy waszej wspinaczki. Chcemy, żeby wrażenia z gier rankingowych przypominały przemianę z zawadiaki z Żelaza i Brązu w pana wojny z Platyny, a na końcu bitwę bogów z wyższych kręgów. Na razie wciąż jesteśmy w fazie pomysłu, więc koniecznie dajcie znać, co myślicie o naszym nowym podejściu.
PODSUMOWANIE
SapMagic: Wszyscy w naszym zespole bardzo chcą wprowadzić te zmiany i jeszcze więcej w przedsezonie, choć jak zwykle potrzebujemy waszych opinii. Dzielcie się swoimi komentarzami i pytaniami, a my postaramy się zająć jak największą liczbą z nich. Dzięki za grę i do zobaczenia na Summoner’s Rift!
Mango Thunder: uff