Meta na mobilność? Też bądź mobilny! Sprawdź mobilne How2Win

O reworkach Soraki, Siona i Sony

 

Rework Soraki

Według mnie Soraka w nowej wersji będzie radziła sobie nie tylko na supporcie. Wszystko dzięki bardzo mocnej pasywce, która daje jej dodatkowe AP za budowanie resistów/armora.

OK, zdaje się że nie wraziłem się zbyt jasno w oryginalnym poście.  Kiedy powiedziałem, że 20% MR/Armora jest konwertowane na AP chodziło mi o to, że Soraka traci 20% bonusowych Armora/MR i w zamian za to zyskuje bonusowe AP. W związku z tym raczej będzie ona radziła sobie tylko na supporcie.

W takim razie nowa pasywka Soraki będzie bardzo słaba, a w dodatku będzie zmuszała graczy do pójścia w full AP, a postać ta stanie się całkowitym “papierem”.

Pozwólcie mi w takim razie wyjaśnić tę sprawę.

Chcemy żeby kupowanie armoru i MR nadal zwiększało wytrzymałość Soraki ale w racjonalny sposób. Chcieliśmy żeby Soraka ponosiła realny koszt za częste używanie uleczenia, przez co nie może ona być zbyt tankowata. Nie chcemy jednak sprawić, że postać ta nie będzie w stanie przeżyć dłuższych walk. Pasywa opracowaliśmy w taki sposób aby na dłuższą metę Soraka była wstanie przyjąć taką samą liczbę obrażeń jaką mogłaby przy posiadaniu 100% MR/Armora (jest to możliwe dzięki temu, że leczy się ona ze Starcalla (Q), a przy tym zyskuje ona pewną liczbę AP.

Budowanie defensywnych itemów nadal będzie zwiększało jej wytrzymałość ale więcej defensywnej mocy Soraki będzie pochodzić z regeneracji HP. Wydaje mi się, że udało nam się osiągnąć stan, w którym Soraka będzie mogła przetrwać walki, jednak tylko przy trafianiu ze swojego Q. Jeśli testy wykażą, że zamiana Armora/MR na AP nie jest opłacalna dla tego championa to zwyczajnie zwiększymy ilość przyznawanego AP.

A czy nie sądzisz, że warto byłoby zamienić koszt uleczenia Soraki z 10% maksymalnego HP na 10-20% obecnego HP? Dzięki takiemu rozwiązaniu Soraka nie byłaby położona w tak trudnej sytuacji w momencie osiągnięcia niskiego stanu zdrowia.

Wiele osób mnie o to pytało więc pozwólcie mi wyjaśnić. Zaproponowane przez ciebie rozwiązanie nie jest optymalne, gdyż w momencie kiedy Soraka osiągnełaby około 50% HP byłaby ona w stanie zapewnić swojemu carry prawie nieograniczony sustain (jako, że koszt heala cały czas by się zmniejszał), a przeciwnik praktycznie nie miałby szans na zburstowanie jej. Wprowadzenie takiego modelu najprawdopodobniej spowdowałoby, że gracze zaczęliby obliczać na jakim % HP najbardziej opłaca im się przebywać i specjalnie by się do takiego stanu doprowadzali. Chcieliśmy żeby nowa Soraka była jak “najzdrowsza” dal gry stąd wybór takiego, a nie innego kosztu jej uleczenia.

Sion

Wiem, że Sion dostanie w przyszłości reworka, ale czy nie można by wprowadzić wcześniej kilku zmian w tej postaci podobnie jak to zrobiono z Urgotem? Może po prostu sprawicie, że Q będzie się skalowało z AD, a W z HP i na przykład zmniejszycie koszty tych umiejętności?

Rozumiem dlaczego pytasz, ale w tym przypadku nie uważam, że to co było dobre dla jednej postaci musi koniecznie pomóc innej. Nie zdecydowaliśmy się na taki ruch także dlatego, że zmiany w Sionie są znacznie bliżej ukończenia od modyfikacji Urgota. Rework Urgota zaplanowany jest na przyszły rok i raczej nie na sam jego początek. Wydaje mi się także, że Sion znajduje się w lepszej sytuacji niż Urgot przed zmianami. Owszem kit tej postaci jest nie spójny ale łatwiej jest być wartościowym członkiem drużyny grając Sionem niż Urgotem przed patchem 4.15.

Czy wraz z reworkiem Siona doczekamy się jego VU?

Tak, zamierzamy kompletnie odnowić tę postać (zarówno pod względem gameplayu, grafiki jak i dźwięków).

Sona

Witajcie, chciałem się z wami podzielić kilkoma moimi przemyśleniami na temat następnych kroków jakie możemy podjąć by ewentualnie wesprzeć Sonę. Ogólnie problem z ewentualnymi zmianami w tej postaci polega na tym, że mimo tego iż nie działa ona tak dobrze jakbyśmy chcieli to nadal dość często znajduje się ona w zwycięskich drużynach, przez co nie możemy raczej zwyczajnie jej zbuffować.

Jestem bardzo zainteresowany wprowadzeniem jakiś zmian w użyteczności tej postaci jednak trochę to potrwa zanim wymyślimy takie modyfikacje, które zbytnio jej nie wzmocnią. Nie mogę niczego obiecać, ale wiedzcie że nie zapomnieliśmy o Sonie i nadal chcemy upewnić się, że jest ona satysfakcjonująca nawet jeśli nie potrzebuje ona buffów.

Czy rework Soraki spowoduje jakieś zmiany w innych healerach takich jak Sona? Czy postacie te podążą tą samą ścieżką i ich uleczenia także będą związane z ogromnymi kosztami?

Soraka jest raczej wyjątkiem – chcemy sprawić, że jej leczenie będzie mocniejsze od wszystkich posiadanych dotychczas przez healerów w League of Legends, a taka umiejętność musi oczywiście wiązać się ze sporymi kosztami.

Uleczenia Sony czy Nami są “standardowe” więc nie wymagają one ogromnych kosztów.

Sklep

Naprawdę podoba mi się niedawno wprowadzony nowy interfejs i w związku z jego premierą zacząłem się zastanawiać czy sklep również zostanie odnowiony? Obecnie niestety jego wygląd jest przestarzały i dość często występują błędy w ładowaniu. Jest to chyba jedyna rzecz jaka nie podoba mi się w całym home screenie. No może jeszcze miałbym kilka zastrzeżeń do profilu ale widzę, że w tym aspekcie wszystko powoli ulega poprawie.

Dzięki za pytanie, mogę potwierdzić że obecnie pracujemy również nad odnowieniem sklepu. Unlock Team na początku skupi się na zmianach w zakładce z boostami, które pozwolą nam na zebranie feedbacku i zastosowanie waszych uwag do modyfikacji, które obejmą cały sklep. Jednocześnie inna drużyna pracuje nad poprawieniem infrastruktury. Możemy zrobić wiele by poprawić doświadczenie czerpane przez was podczas użytkowania sklepu.

 

Jeśli zauważyłeś literówkę/błąd we wpisie - prosimy o zgłoszenie tego poprzez specjalny formularz kontaktowy - dzięki automatycznemu systemowi powiadomień będziemy mogli błyskawicznie usunąć błąd.