Rework Soraki
Według mnie Soraka w nowej wersji będzie radziła sobie nie tylko na supporcie. Wszystko dzięki bardzo mocnej pasywce, która daje jej dodatkowe AP za budowanie resistów/armora.
OK, zdaje się że nie wraziłem się zbyt jasno w oryginalnym poście. Kiedy powiedziałem, że 20% MR/Armora jest konwertowane na AP chodziło mi o to, że Soraka traci 20% bonusowych Armora/MR i w zamian za to zyskuje bonusowe AP. W związku z tym raczej będzie ona radziła sobie tylko na supporcie.
W takim razie nowa pasywka Soraki będzie bardzo słaba, a w dodatku będzie zmuszała graczy do pójścia w full AP, a postać ta stanie się całkowitym “papierem”.
Pozwólcie mi w takim razie wyjaśnić tę sprawę.
Chcemy żeby kupowanie armoru i MR nadal zwiększało wytrzymałość Soraki ale w racjonalny sposób. Chcieliśmy żeby Soraka ponosiła realny koszt za częste używanie uleczenia, przez co nie może ona być zbyt tankowata. Nie chcemy jednak sprawić, że postać ta nie będzie w stanie przeżyć dłuższych walk. Pasywa opracowaliśmy w taki sposób aby na dłuższą metę Soraka była wstanie przyjąć taką samą liczbę obrażeń jaką mogłaby przy posiadaniu 100% MR/Armora (jest to możliwe dzięki temu, że leczy się ona ze Starcalla (Q), a przy tym zyskuje ona pewną liczbę AP.
Budowanie defensywnych itemów nadal będzie zwiększało jej wytrzymałość ale więcej defensywnej mocy Soraki będzie pochodzić z regeneracji HP. Wydaje mi się, że udało nam się osiągnąć stan, w którym Soraka będzie mogła przetrwać walki, jednak tylko przy trafianiu ze swojego Q. Jeśli testy wykażą, że zamiana Armora/MR na AP nie jest opłacalna dla tego championa to zwyczajnie zwiększymy ilość przyznawanego AP.
A czy nie sądzisz, że warto byłoby zamienić koszt uleczenia Soraki z 10% maksymalnego HP na 10-20% obecnego HP? Dzięki takiemu rozwiązaniu Soraka nie byłaby położona w tak trudnej sytuacji w momencie osiągnięcia niskiego stanu zdrowia.
Wiele osób mnie o to pytało więc pozwólcie mi wyjaśnić. Zaproponowane przez ciebie rozwiązanie nie jest optymalne, gdyż w momencie kiedy Soraka osiągnełaby około 50% HP byłaby ona w stanie zapewnić swojemu carry prawie nieograniczony sustain (jako, że koszt heala cały czas by się zmniejszał), a przeciwnik praktycznie nie miałby szans na zburstowanie jej. Wprowadzenie takiego modelu najprawdopodobniej spowdowałoby, że gracze zaczęliby obliczać na jakim % HP najbardziej opłaca im się przebywać i specjalnie by się do takiego stanu doprowadzali. Chcieliśmy żeby nowa Soraka była jak “najzdrowsza” dal gry stąd wybór takiego, a nie innego kosztu jej uleczenia.
Sion
Wiem, że Sion dostanie w przyszłości reworka, ale czy nie można by wprowadzić wcześniej kilku zmian w tej postaci podobnie jak to zrobiono z Urgotem? Może po prostu sprawicie, że Q będzie się skalowało z AD, a W z HP i na przykład zmniejszycie koszty tych umiejętności?
Rozumiem dlaczego pytasz, ale w tym przypadku nie uważam, że to co było dobre dla jednej postaci musi koniecznie pomóc innej. Nie zdecydowaliśmy się na taki ruch także dlatego, że zmiany w Sionie są znacznie bliżej ukończenia od modyfikacji Urgota. Rework Urgota zaplanowany jest na przyszły rok i raczej nie na sam jego początek. Wydaje mi się także, że Sion znajduje się w lepszej sytuacji niż Urgot przed zmianami. Owszem kit tej postaci jest nie spójny ale łatwiej jest być wartościowym członkiem drużyny grając Sionem niż Urgotem przed patchem 4.15.
Czy wraz z reworkiem Siona doczekamy się jego VU?
Tak, zamierzamy kompletnie odnowić tę postać (zarówno pod względem gameplayu, grafiki jak i dźwięków).
Sona
Witajcie, chciałem się z wami podzielić kilkoma moimi przemyśleniami na temat następnych kroków jakie możemy podjąć by ewentualnie wesprzeć Sonę. Ogólnie problem z ewentualnymi zmianami w tej postaci polega na tym, że mimo tego iż nie działa ona tak dobrze jakbyśmy chcieli to nadal dość często znajduje się ona w zwycięskich drużynach, przez co nie możemy raczej zwyczajnie jej zbuffować.
Jestem bardzo zainteresowany wprowadzeniem jakiś zmian w użyteczności tej postaci jednak trochę to potrwa zanim wymyślimy takie modyfikacje, które zbytnio jej nie wzmocnią. Nie mogę niczego obiecać, ale wiedzcie że nie zapomnieliśmy o Sonie i nadal chcemy upewnić się, że jest ona satysfakcjonująca nawet jeśli nie potrzebuje ona buffów.
Czy rework Soraki spowoduje jakieś zmiany w innych healerach takich jak Sona? Czy postacie te podążą tą samą ścieżką i ich uleczenia także będą związane z ogromnymi kosztami?
Soraka jest raczej wyjątkiem – chcemy sprawić, że jej leczenie będzie mocniejsze od wszystkich posiadanych dotychczas przez healerów w League of Legends, a taka umiejętność musi oczywiście wiązać się ze sporymi kosztami.
Uleczenia Sony czy Nami są “standardowe” więc nie wymagają one ogromnych kosztów.
Sklep
Naprawdę podoba mi się niedawno wprowadzony nowy interfejs i w związku z jego premierą zacząłem się zastanawiać czy sklep również zostanie odnowiony? Obecnie niestety jego wygląd jest przestarzały i dość często występują błędy w ładowaniu. Jest to chyba jedyna rzecz jaka nie podoba mi się w całym home screenie. No może jeszcze miałbym kilka zastrzeżeń do profilu ale widzę, że w tym aspekcie wszystko powoli ulega poprawie.
Dzięki za pytanie, mogę potwierdzić że obecnie pracujemy również nad odnowieniem sklepu. Unlock Team na początku skupi się na zmianach w zakładce z boostami, które pozwolą nam na zebranie feedbacku i zastosowanie waszych uwag do modyfikacji, które obejmą cały sklep. Jednocześnie inna drużyna pracuje nad poprawieniem infrastruktury. Możemy zrobić wiele by poprawić doświadczenie czerpane przez was podczas użytkowania sklepu.