Jednym z głównych celów Riotu nadal jest usprawnienie obecnej sytuacji Supportów w taki sposób, aby byli oni bardziej znaczący dla całego przebiegu rozgrywki. Z tego powodu na ich celowniku znalazła się obecnie Sona. Na samym początku swojego postu Fearless przedstawił nam co w jego opinii jest w obecnej Sonie dobre a co wymaga jeszcze poprawy.
Rzeczy, które obecnie są dobre:
– Obecna rola tej postaci jako Supporta, który wzmacnia swoich sojuszników jest solidna i satysfakcjonująca
– Ultimate tej postaci ma bardzo duży wpływ na grę i umożliwia graczom na świetne zagrania zmieniające grę, które zostaną docenione przez sojuszników
Rzeczy wymagające poprawy:
– Aury Sony są potężne jednak niezbyt satysfakcjonujące w użyciu (wymagają one stworzenia większej interakcji z graczem)
– Podstawowe umiejętności tej postaci nie pozwalają graczom na tak duże pokazanie skilla jak inne postacie na tej samej pozycji
Autor postu poprosił w nim także o feedback społeczności i w tym newsie zamieścimy także odpowiedzi na pierwsze odpowiedzi jakie padły ze strony graczy
Sona obecnie jest w porządku. Ostatnie zmiany w Frostfangu spowodowały, że stała się ona viable
Nasze obawy nie dotyczą tego czy ta postać jest silna czy słaba ale raczej tego, ze spora część jej mocy umieszczona jest w umiejętnościach, które nie są specjalnie zabawne w użyciu. Naszym celem jest spowodowanie, że Sona będzie bardziej zabawna dla wszystkich graczy, którzy będą mieli z nią styczność.
W mojej opinii poza ultimate Sona nie jest satysfakcjonująca
My też tak sądzimy. Sona zasługuje na więcej fajnych momentów niż tylko używanie ultimate’a.
Czy nowa Sona zachowa heala ? Uwielbiam możliwość uleczania moich sojuszników.
Zdecydowanie potrafię sobie wyobrazić sobie zmiany, które zachowają uleczenie w tej postaci, jednak umiejętność ta będzie wymagała pewnych zmian. Obecnie umiejętność ta świetnie nadaje się do utrzymywania sojuszników na wysokim poziomie HP jednak jest stosunkowo słabe do ich ratowania. Oznacza to, że jest ona najlepsza w sytuacjach, które dają najmniej satysfakcji i jest najlepsza w sytuacjach dających jej najmniej.
Uważam, że świetną rzeczą jeśli chodzi o tę postać jest nagradzanie odpowiedniego pozycjonowania się.
Zgadzam się, że Sona w dużym stopniu opiera się na poprawnym pozycjonowaniu się. Jest to zdecydowanie coś co chcielibyśmy zachować. Jednak uważam, że odpowiednie pozycjonowanie się powinno być bardziej nagradzane.
Kiedy gram tą postacią używanie ultimate jest zdecydowanie bardzo fajne, jednak kiedy nie trafie tą umiejętnością lub kiedy jest ona na cooldownie postać ta nie może w ogóle pomóc swojej drużynie.
Zgadzam się, że jest to spory problem. Wprawdzie aury tej postaci mają całkiem sporo mocy jednak są tak zrobione, że ciężko docenić ich wpływ na grę (nawet jeśli faktycznie ten wpływ jest całkiem duży).
Jej aury mogą mieć dużo “niewidzialnej” mocy, ale przy tym mają jedną świetną rzecz, a mianowicie możliwość używania jej umiejętności zarówno do celów ofensywnych, defensywnych jak i do poprawy mobilności w zależności od potrzeb naszej drużyny.
Wiele osób bardzo docenia ten aspekt postaci i jest to coś co z pewnością chcielibyśmy zachować w nowej wersji jej umiejętności.
Zgadzam się, że możliwość używania umiejętności tej postaci w różnych celach jest świetne, jednak mam obawy że dodanie większej interakcji do umiejętności tej postaci spowoduje, że stanie się ona trudniejsza do opanowania
Nie chcemy by zmiany wyglądały przykładowo tak, że QWE tej postaci nagle staną się skill shotami, chcemy by Sona pozostała Soną jednak była przy tym bardziej satysfakcjonująca w użyciu.
Mówiąc cały czas o próbach sprawienia by Sona była bardziej satysfakcjonująca w użyciu wydajesz się być ślepy na kwestię jej przydatności na competitive scenie.
Chcemy by postać ta lepiej nagradzała świetne akcje co powinno przyczynić się także do poprawy
jej sytuacji na scenie esportowej, dodatkowo obecnie świetne akcje często przechodzą niezauważone z powodu obecnego wyglądu umiejętności tej postaci.
Część starszych postaci od jakiegoś czasu otrzymują nowe Splash Arty. Jednak ostatnio w tej kwestii panuje pewien zastój. IronStylus postanowił wyjawić nam dlaczego tak się sprawy mają:
Przykro mi ale nie przynoszę zbyt dobrych wiadomości ale mimo wszystko złe wiadomości są lepsze niż ich brak. Z początku planowaliśmy cały czas tworzyć nowe Splash Arty i VU dla starych bohaterów ale wszystko wskazuje na to, że byliśmy zbyt ambitni.
Obecnie mamy naprawdę dużo pracy, cały czas pracujemy nad nowymi bohaterami, nowymi skórkami, poprawą obecnych artów, czy tworzeniem grafik promocyjnych. Wierzę, że cały czas trwają prace zarówno nad starymi jak i nowymi rzeczami jednak wydaje nam się, że ważniejszą sprawą są prace nad nowymi grafikami i to na nich na razie się skupiamy
Morello poruszył temat reworku Soraki. Na samym początku zapowiedział on, że W tej postaci raczej nie zostanie całkowicie usunięte ale przy tym potrzebuje ono jakiś zmian. Obecnie zespół szuka sposobu by Soraka mogła przywracać HP w taki sposób aby nie powodowało to tak dużych problemów. Po zmianach tej postaci ma ona nadal pełnić rolę “pomagającego” Supporta i z pewnością nie zmieni się ona w Supporta opierającego się na CC’kach czy próbach zabicia przeciwnika.