Nowa aktualizacja została wprowadzona na serwer testowy PBE przynosząc ze sobą między innymi kilka nowych skórek, czy też zapowiadaną od dawna aktualizację graficzną Kassadina. Przegląd zmian zacznijmy od wspomnianych nowych skinów, którymi są Debonair Galio i Secret Agent Xin Zhao i skórki te prezentują się w następujący sposób:
Debonair Galio – 750 RP:
Secret Agent Xin Zhao – 975 RP:
Headhunter Akali – 1350 RP
Teraz przejdźmy do innej wspomnianej przez na wstępie zmiany czyli do VU Kassadina, który po aktualizacji będzie się prezentował w następujący sposób:
Podstawowa Skórka:
Pre-Void Kassadin:
Harbinger Kassadin:
Wraz z nowym wyglądem Wędrowiec Pustki otrzymał również nowe ikony umiejętności, którym przyjrzeć możecie się poniżej (od lewej strony mamy: Pasyw, Q, W, E, R)
Również Katarina otrzymała wraz z nową aktualizacją kompletnie nowe ikony swoich umiejętności, które zobaczyć możecie pod spodem (podobnie jak w przypadku Kassadina ikony w kolejności: Pasyw, Q, W, E, R):
Dwa nowe przedmioty noszące nazwy “Item 3285” i “Mandrake Ward” zostały wraz z nową aktualizacją przywrócone do testowania (ostatni patch chwilowo usunął te itemy, jako że nie były one częścią aktualizacji 5.4)
Splash Art
Umiejętności:
Traveler’s Call (Pasyw):
- Meeps: Bard przywołuje pomniejsze duchy, które pomagają mu auto atakować zadając dodatkowe 30 (+0.3 AP) magicznych obrażeń. Nowy meep pojawia się co X sekund, a na raz możemy maksymalnie posiadać X meepów. Meepy zyskują dodatkowe efekty wraz z tym jak Bard zbiera starożytne dzwonki.
- Chimes: Na mapie losowo pojawiają się starożytne dzwonki, które Bard może zebrać zyskując doświadczenie, premię do prędkości poruszania się, a także odnawiając sobie manę (odnawiane jest 8% brakującej many + 15). Dzwonki pozostają na polu bitwy przez 10 minut – Obecnie na PBE dwa dzwonki spawnują się na minutę, jednak Riot już zapowiedział że umiejętność ta będzie jeszcze balansowana. We wczesnej fazie gry powinny one pojawiać się stosunkowo blisko Barda, a w dodatku Bard będzie mógł zobaczyć ich lokalizację na mini mapie nawet jeśli zespawnią się one w mgle wojny (dzwonki będą także widoczne dla sojuszników i przeciwników Barda jednak ci nie będą mogli zachodzić z nimi w interakcję)
- Bonusy, które Meepy zyskują za zebranie określonej ilości dzwonków:
- 5 Dzwonków : Meepy nakładaja 25% spowolnienie na 1 sekundę
- 10 Dzwonków: Ataki Meepów zadają 25 dodatkowych obrażeń
- 15 Dzwonków: Limit posiadanych Meepów przez Barda zostaje zwiększony o 1
- 20 Dzwonków: Ataki Meepów zadają 25 dodatkowych obrażeń
- 25 Dzwonków: Ataki Meepów będą przechodzić przez wrogów znajdujących się w wyznaczonym obszarze w kształcie stożka
- 30 Dzwonków: Ataki Meepów zadają 30 dodatkowych obrażeń
- 35 Dzwonków: Meepy zaczynają pojawiać się o 1 sekundę szybciej
- 40 Dzwonków: Ataki Meepów zadają 30 dodatkowych obrażeń
- 45 Dzwonków: Wartość spowolnienia nakładanego przez Meepy zostaje zwiększona do 45%
- 50 Dzwonków: Ataki Meepów zadają 35 dodatkowych obrażeń
- 55 Dzwonków: Limit posiadanych Meepów przez Barda zostaje zwiększony o 1
- 60 Dzwonków: Ataki Meepów zadają 35 dodatkowych obrażeń
- 65 Dzwonków: Stożek, w którym znajdować muszą się przeciwnicy aby ataki Meepów przez nich przeniknęły zwiększa się
- 70 Dzwonków: Ataki Meepów zadają 35 dodatkowych obrażeń
- 75 Dzwonków: Meepy zaczynają pojawiać się o 1 sekundę szybciej
- 80 Dzwonków: Ataki Meepów zadają 35 dodatkowych obrażeń
- 85 Dzwonków: Wartość spowolnienia nakładanego przez Meepy zostaje zwiększona do 60%
- 90 Dzwonków: Ataki Meepów zadają 35 dodatkowych obrażeń
- 95 Dzwonków: Limit posiadanych Meepów przez Barda zostaje zwiększony o 1
- 100 Dzwonków: Ataki Meepów zadają 30 dodatkowych obrażeń
- 105 Dzwonków: Meepy zaczynają pojawiać się o 1 sekundę szybciej
- Umiejętność ta zdaje się nie mieć ograniczenia jeśli chodzi o liczbę zebranych dzwonków, a kolejne bonusy są cały czas przyznawane według tego samego schematu
Cosmic Binding (Q):
- Bard wystrzeliwuje wiązkę energii zadającą 85/115/145/175/205 (+0.5 AP) magicznych obrażeń jednemu lub dwóm przeciwnikom. Pierwszy trafiony cel jest dodatkowo spowalniany o 60% na 1/1.2/1.4/1.6/1.8 sekundy.
- Jeśli wiązka trafi drugiego przeciwnika lub ścianę wszyscy trafieni wrogowie są stunowani na 1/1.2/1.4/1.6/1.8 sekundy.
- Koszt many: 60
- Czas odnowienia: 10 sekund
- Zasięg:
Caretaker’s Shrine (W):
- Bard przywołuje ołtarz zdrowia mogący natychmiastowo przywrócić 30/60/90/120/150 (+0.2 AP) HP, a po 10 sekundach zbierania mocy ilość przywracanego zdrowia zwiększa się do 70/110/150/190/230 (+0.45 AP). Dodatkowo użycie ołtarza zapewnia premię do prędkości poruszania się, której wartość z początku wynosi 50%, ale z czasem spada i która trwa przez 1.5 sekundy.
- Bard może mieć postawione do trzech ołtarzy na raz, a każdy ołtarz pozostaje na polu bitwy do momentu w którym sojusznik z niego nie skorzysta lub przeciwnik go nie zniszczy.
- Koszt many: 100/105/110/115/120
- Czas odnowienia: 12 sekund
- Zasięg:
Magical Journey (E):
- Bard otwiera portal w jedną stronę wiodący przez pobliską ścianę. Zarówno sojusznicy jak i przeciwnicy mogą skorzystać z tego portalu klikając na niego prawym przyciskiem myszki w momencie znajdowania się blisko niego, jednak sojusznicy podróżują z jego wykorzystaniem o 10/20/30/40/50% szybciej. Portal pozostaje na polu bitwy przez 10 sekund. – Portale wydają się nie mieć same w sobie żadnego ograniczenia długości co oznacza, że możemy ich użyć na każdej ścianie znajdującej się na danej mapie. Obecnie umiejętność ta nie zachodzi w interakcję z tymczasowymi ścianami tworzonymi przez umiejętności poszczególnych postaci (choć jego Q w taką interakcję już zachodzi).
- Koszt many: 30
- Czas odnowienia: 26/24/22/20/18 sekund
Tempered Fate (R):
- Bard rzuca kolisty pocisk energii w wybraną lokację. Po wylądowaniu pocisk ten umieszcza wszystkie postacie, miniony, potwory, a także wieze w stazie, podczas której nie może ich zranić, namierzyć, a one same nie mogą wykonać żadnej akcji. Staza trwa przez 2.5 sekundy. – Nawet epickie potwory, mimo tego iż są one zazwyczaj odporne na CC’ki, zostają umieszczone we wspomnianej stazie.
- Koszt many: 100
- Czas odnowienia: 130/115/90 sekund
- Zasięg:
Ikony Umiejętności:
(kolejno: Meepy, Pasyw, Q, W, E, R)
W nowej aktualizacji znalazło się także miejsce dla pewnych zmian w balansie, które prezentują się następująco:
Sion
Decimating Smash (Q)
- Koszt many został zmniejszony z 45/50/55/60/65 do 40/45/50/55/60
- Koszt many został zmniejszony z 65/70/75/80/85 do 60/65/70/75/80
- Koszt many został zwiększony z 35 do 35/40/45/50/55
Ohmwrecker
- Pasyw działa od teraz również w pobliżu zniszczonych wież
Raptor Cloack
Ilość armoru została zwiększona z 30 do 40- Pasyw działa od teraz również w pobliżu zniszczonych wież
Righteous Glory
- Ilość HP została zwiększona z 500 do 650
Zz'Rot Portal
- Ilość armoru została zwiększona z 50 do 60
- Ilość MR została zwiększona z 50 do 60
- Pasyw działa od teraz również w pobliżu zniszczonych wiez
- Inner Turret na środkowej alei nie ma już dłużej tarczy
- Ilość złota zyskiwanego za zniszczenie wieży znajdującej się przy inhibitorze została zmniejszona z 175 do 50
- Zniszczenie wieży znajdującej się przy inhibitorze nie daje już dłużej doświadczenia
- Ilość złota zyskiwanego za zniszczenie wieży znajdującej się przy Nexusie została zmniejszona z 150 do 50
- Zniszczenie wieży znajdującej się przy Nexusie nie daje już dłużej doświadczenia
źródło: surrenderat20.net