Meta na mobilność? Też bądź mobilny! Sprawdź mobilne How2Win

Nowa historia meczów

Gracze,

W grze, która skupia się na strategii i rywalizacji tak jak League of Legends, informacje mogą być niezwykle ważne. Chcieliśmy dostarczyć więcej danych na temat tego, jak gracie, a teraz przedstawiamy rozbudowaną wersję historii meczów. Wzięliśmy pod uwagę rozmiar każdego z regionów, dostępny sprzęt oraz obecną sytuację graczy i zdecydowaliśmy, że testy rozpoczną się w Brazylii. Będziemy testować obciążenie serwerów oraz sposób, w jaki gracze korzystają z historii meczów. Po jakimś czasie testy zostaną rozszerzone na inne regiony i wykorzystamy do nich informacje zebrane z testów alfa.

Naszym celem jest dostarczenie jak najbardziej szczegółowych informacji dotyczących twoich poprzednich meczów za pomocą prostego interfejsu, który umożliwi dzielenie się historią ze znajomymi. Widocznych będzie więcej twoich meczów, a nie tylko ostatnie 10. Podajemy więcej informacji na zakończeniu meczu za pomocą grafów i map, które przedstawiają zabicia smoka, zdobyte złoto na minutę, miejsca śmierci i wiele więcej. Możliwe będzie udostępnianie łącz do historii meczów na wszystkich portalach społecznościowych.

À propos udostępniania – o jednym z jego aspektów chcielibyśmy porozmawiać bardziej szczegółowo. Uważamy, że gry rankingowe to najwyższy poziom rywalizacji. Gracze rozgrywają mecze rankingowe, aby sprawdzić swoje umiejętności w środowisku nastawionym na rywalizację i zdecydowanie bardziej zależy im na zwyciężaniu. Uważamy, że statystyki z gier rankingowych powinny być ogólnie dostępne, więc w przeciwieństwie do statystyk z meczów zwykłych, każdy będzie mógł mieć wgląd w statystyki rankingowe.

Jak wspominaliśmy wcześniej, rozbudowana historia meczów jest jeszcze we wczesnym stadium, więc będziemy dalej nad nią pracować. Jeżeli macie teraz jakieś pytania, sprawdźcie nasze FAQ. Jak zawsze czekamy na odzew z waszej strony, gdyż League wciąż się rozwija. Dołączcie więc do dyskusji!

Riot MattEnth

FAQ

  • Czym jest moja historia meczów?

    Historia meczów to zapis twoich rozgrywek, rozbudowany i zorganizowany. Dostępne są grafy, wykresy mapy i wiele więcej, dzięki czemu łatwiej będzie opowiedzieć historię twoich najwspanialszych starć. Sieciowa wersja zawiera mecze aż do 1 maja 2014.

  • Co oznacza „beta”?

    To pytanie pewnie nie będzie zadawane zbyt często, ale warto na nie odpowiedzieć! W tym czasie przechowujemy dane każdego meczu League of Legends w dwóch lokacjach: jedne w „starej” przechowalni danych, a drugie w „nowej”.

    Stara historia meczów (ta, która wyświetla tylko 10 meczów i ograniczone dane) jest oparta na starej przechowalni danych. Z tego właśnie korzysta API Riot w przypadku stron zewnętrznych.

    Nowa historia korzysta z nowej przechowalni i mimo że jesteśmy pewni, że będziecie ogólnie zadowoleni, należy się spodziewać błędów. Mogą one doprowadzić do takich rzeczy jak: uszkodzenie danych, utrata danych, nieprawidłowe dane i wiele innych. Testowaliśmy nową historię meczów przez długi czas w firmie, ale nie możemy w 100% zagwarantować, że nie pojawią się błędy.

    Odpowiadając na pytanie: „beta” oznacza, że mogą wystąpić błędy, a w najgorszych wypadkach może dojść do utraty meczów lub innych danych. „Beta” oznacza także, że będziemy dostosowywać jakie dane będą dostępne na stronie oraz dodawać nowe grafy i wizualizacje. To wciąż rozwijająca się funkcja i nie jest to jej ostateczna wersja.

  • Jakie grafy będą dostępne?

    Na premierze nowej historii meczów będzie dostępnych pięć grafów:

    • Przewaga złota – różnica między całkowitym zdobytym złotem przez obie drużyny przez cały mecz.
    • Złoto drużyny – całkowite zdobyte złoto przez obie drużyny przez cały mecz.
    • Indywidualne złoto – całkowite zdobyte złoto przez każdego z bohaterów przez cały mecz.
    • Zabójstwa bohaterów – miejsca śmierci każdego bohatera w meczu.
    • Zniszczone budynki – stany budynków na koniec meczu.
  • Ile meczów będę mógł zobaczyć (wiem, że więcej niż 10…)?

    Praktycznie wszystkie mecze od 1 maja 2014 powinny być widoczne. Mecze z Kreatora Drużyn oraz graczy, którzy niedawno dokonali transferu, mogły nie zostać zebrane przed patchem 4.8.

  • Jak długo będą przechowywane mecze?

    Nie przewidujemy kasowania danych, ale prawdopodobnie nie uda nam się przechować wszystkich meczów w nieskończoność. Obecnie planujemy, że każdy mecz będzie przechowywany przez rok. To może się zmienić w przyszłości.

  • Dane z meczów rankingowych będą publicznie dostępne. Co z meczami zwykłymi?

    Chcemy, aby mecze zwykłe łączyły zabawę i zwyciężanie. League to gra skupiająca się na rywalizacji, ale gracze wykorzystują mecze zwykłe, aby dobrze bawić się ze znajomymi lub wypróbować nowych bohaterów lub style gry, bez stresu związanego z grą rankingową. Mimo że informacje po zakończeniu gry będą widoczne, nawet jeżeli dany gracz nie jest twoim znajomym, jego informacje pozostaną ukryte. Przykładowo, jeżeli gracz z meczu zwykłego nie jest twoim znajomym, w historii meczów zobaczysz, jakim bohaterem grał, ale nie znajdziesz jego imienia przywoływacza.

  • Kiedy będę widział imię bohatera, a kiedy imię przywoływacza podczas meczu?

    Standardowo pokazujemy imię bohatera. Imię przywoływacza jest widoczne tylko, gdy spełnione są następujące warunki:

    • Jest to mecz rankingowy
    • Jesteś przywoływaczem
    • Dany przywoływacz jest twoim znajomym
    • Ten przywoływacz udostępnił ci mecz. Mówiąc technicznie, oznacza to, że numeryczny identyfikator przywoływacza dodano do łącza.
  • Od czego zależy, czy dane starcie będzie dla mnie widoczne w historii meczów innego przywoływacza?
    • Wszystkie mecze rankingowe z obecnego sezonu są widoczne.
    • Mecze normalne będą widoczne, jeżeli dany przywoływacz jest twoim znajomym.
    • Gry niestandardowe są widoczne tylko dla danego przywoływacza.
  • Jak zgłaszać błędy lub przekazywać opinie?

    Forum do zgłaszania błędów znajduje się tutaj: http://forums.eune.leagueoflegends.com/board/forumdisplay.php?f=79. Opinie można przekazywać w kilku miejscach, łącznie z poniższą dyskusją! Możesz także spróbować w dziale pomocy i wsparcia: http://community.na.leagueoflegends.com/en/f/osqw6G4M.

Jeśli zauważyłeś literówkę/błąd we wpisie - prosimy o zgłoszenie tego poprzez specjalny formularz kontaktowy - dzięki automatycznemu systemowi powiadomień będziemy mogli błyskawicznie usunąć błąd.