Umiejętności pasywne dla niektórych postaci są niczym dodatkowy skill, a czasami nawet cały gameplay opiera się właśnie na nim. Inne postaci mają mniej użyteczne pasywki, o których istnieniu możemy zapomnieć. W tym artykule przedstawiamy najbardziej bezużyteczne umiejętności pasywne, w historii League of Legends.
Rozpoczynamy od Lissandry oraz jej umiejętności pasywnej Córa Lodu. Darmowa umiejętność raz na jakiś czas jest praktycznie bezużyteczna. Jej użyteczność kończy się po złożeniu przedmiotu zapewniającego nam manę. Mimo swojej niskiej użyteczności, umiejętność ma dość duży czas odnowienia.
Umiejętność bierna Fizza, czyli Zwinny Wojownik, jest praktycznie niezauważalna podczas gry. Zmniejszenie obrażeń od auto ataków i przechodzenie przez jednostki to dość kiepski pasyw, biorąc pod uwagę, że 4 obrażenia na 1 poziomie to dość mało. Wiadomo, że Fizz jako postać walcząca z bliska otrzymuje wiele auto ataków, ale 4 obrażenia? Naprawdę?
Tutaj przywołam starą umiejętność pasywną, która zapewniała mały bonus do regeneracji zdrowia strukturom. Brzmi dość ciekawie biorąc pod uwagę, że prawie zawsze mamy rozstawione 3 wieżyczki. Jednak wspomniana wcześniej regeneracja zdrowia była okropnie słaba i praktycznie niezauważalna.
Ta umiejętność pasywna przeszła do historii, jakoby zadawała mniej obrażeń niż regeneracja zdrowia, a mowa tutaj o starej pasywce Twitcha. Riot sam przyznał w opisie jednych z buffów tej umiejętności, że była ona jedynie zapalnikiem dla E. Sama w sobie nie zadawała zauważalnych obrażeń.
Kolejna umiejętność pasywna, która jest bezużyteczna to Kondensator Hextechowy. Cała nasza pasywka polega na bonusie do prędkości ruchu, który trwa aż 1.25 sekund. Tak naprawdę jest to jedynie ulepszenie do ulta, a nie niezależna umiejętność.
Ostatnią wymienioną już umiejętnością pasywną jest Czas w Butelce. Umiejętność pozwala nam na zbieranie doświadczenia i pomaganie naszym sojusznikom w szybkim osiągnięciu kolejnego poziomu. Największy minus to bezużyteczność po 18 poziomie. Jako wsparcie mamy zazwyczaj najniższy poziom, a co za tym idzie, nasi sojusznicy szybciej osiągną maksymalny poziom.